SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: SHL 13/14

Inlägg av Magnutz »

lkpgsödra skrev:Regehr är östgöte
Precis, utvisa honom till Östgötien!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av Donkels »

Och "Den onämnbara" var som vanligt tokusel i HV och med tanke på hans medverkan så väger mina sympatier över lite för Bajen Hockey även om jag har jävligt svårt för deras Maranata publik
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 13/14

Inlägg av seppuko »

Donkels skrev:Och "Den onämnbara" var som vanligt tokusel i HV och med tanke på hans medverkan så väger mina sympatier över lite för Bajen Hockey även om jag har jävligt svårt för deras Maranata publik
Han mår ju inte bra av det här. Jag vill inte hålla på som ni andra gör då jag inte tror att han gjort och gör saker av samma anledningar som ni andra verkar tro. Men en sak är tydligt och det är att han mår inte bra av allt som hänt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 13/14

Inlägg av Donkels »

seppuko skrev:
Donkels skrev:Och "Den onämnbara" var som vanligt tokusel i HV och med tanke på hans medverkan så väger mina sympatier över lite för Bajen Hockey även om jag har jävligt svårt för deras Maranata publik
Han mår ju inte bra av det här. Jag vill inte hålla på som ni andra gör då jag inte tror att han gjort och gör saker av samma anledningar som ni andra verkar tro. Men en sak är tydligt och det är att han mår inte bra av allt som hänt.
Det är möjligt att han inte "mår" bra men det skiter jag högaktningsfullt i då han för mig är en Persona non grata som uppträtt jävligt ynkligt och där hans namn borde strykas från allt som har med DIF att göra och om detta påverkar hans spel så att det gör honom ännu sämre så är det helt OK för mig personligen.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL 13/14

Inlägg av Godnoken »

seppuko skrev:
Donkels skrev:Och "Den onämnbara" var som vanligt tokusel i HV och med tanke på hans medverkan så väger mina sympatier över lite för Bajen Hockey även om jag har jävligt svårt för deras Maranata publik
Han mår ju inte bra av det här. Jag vill inte hålla på som ni andra gör då jag inte tror att han gjort och gör saker av samma anledningar som ni andra verkar tro. Men en sak är tydligt och det är att han mår inte bra av allt som hänt.
+1
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 13/14

Inlägg av JohanPez »

Donkels skrev:Och "Den onämnbara" var som vanligt tokusel i HV och med tanke på hans medverkan så väger mina sympatier över lite för Bajen Hockey även om jag har jävligt svårt för deras Maranata publik
Han får vara hur vidrig han vill, smutsleksand har ingenting gott att hämta hos mig och man kan inte annat än mysa när nu HV dunkat in 0-3 på kort tid och ser ut att grusa jippoböndernas slutspelschanser.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 13/14

Inlägg av minalman »

Sitter och njuter av att det är mindre än två minuter kvar av ecklesands säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 13/14

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ska bli spännande att se hur de ska få ihop speldatumen.
Med en snabb titt på denna djungel av "finalmatcher AS", PO-serie, bäst av 7 osv, så gäller det att sy ihop serieavslutningar och speldatum så att inga lag riskerar att vara helt sysslolösa flera dagar medan andra spelar sig i form.

Men, facit får vi ju senare. Först ska nästa års version spelas, sedan börjar det ordinarie ticka på säsongen 15/16. Förhoppningsvis är vi i SHL då.

Lättast väg vore ju att kunna behålla årets stomme och få extra mycket externa sponsorer så att vi kan komma till nästa års AS-final. Annars blir det ju blytungt att ta sig upp.
Om vi nu inte går upp i år då, men det ska mycket till för det. Mif och Örebro är på förhand bättre lag än oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 13/14

Inlägg av minalman »

I grafiken i dagens DN är det på ett sätt nästa säsong med fyra lag upp. Sedan är det en "konstruktion" med två platser i SHL att spela om.
Men det är bara i två säsonger enligt grafiken. Nyordningen är alltså inte "tills vidare" vad jag förstår, utan bara 1+2 säsonger. Eller?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 13/14

Inlägg av Jepe »

Vår kära ordförande tycker detta är jättebra:

"1) Jag tycker att hela utformningen är spännande. Jag gillar att man tänker nytt och att hockeyallsvenskan och SHL gemensamt kommit fram till det här."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8538037.ab
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 13/14

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:I grafiken i dagens DN är det på ett sätt nästa säsong med fyra lag upp. Sedan är det en "konstruktion" med två platser i SHL att spela om.
Men det är bara i två säsonger enligt grafiken. Nyordningen är alltså inte "tills vidare" vad jag förstår, utan bara 1+2 säsonger. Eller?
Ja, nästa år ska ju två extra lag upp, därav skillnaden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 13/14

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:I grafiken i dagens DN är det på ett sätt nästa säsong med fyra lag upp. Sedan är det en "konstruktion" med två platser i SHL att spela om.
Men det är bara i två säsonger enligt grafiken. Nyordningen är alltså inte "tills vidare" vad jag förstår, utan bara 1+2 säsonger. Eller?
Ja, nästa år ska ju två extra lag upp, därav skillnaden.
Jag formulerade nog mig klumpigt. Vad jag undrar är hur år 4 ser ut? Efter ett utökningsår och två normalår. Jag fick för mig att det som man nu beslutat gäller bara i tre säsonger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 13/14

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Jag formulerade nog mig klumpigt. Vad jag undrar är hur år 4 ser ut? Efter ett utökningsår och två normalår. Jag fick för mig att det som man nu beslutat gäller bara i tre säsonger.
Som jag fattat det är det en avvecklingsplan som löper över 3 år.
Därefter ska det hela ha självdött, det är nog upplägget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 13/14

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:
Jag formulerade nog mig klumpigt. Vad jag undrar är hur år 4 ser ut? Efter ett utökningsår och två normalår. Jag fick för mig att det som man nu beslutat gäller bara i tre säsonger.
Som jag fattat det är det en avvecklingsplan som löper över 3 år.
Därefter ska det hela ha självdött, det är nog upplägget.
ASG.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 13/14

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:I grafiken i dagens DN är det på ett sätt nästa säsong med fyra lag upp. Sedan är det en "konstruktion" med två platser i SHL att spela om.
Men det är bara i två säsonger enligt grafiken. Nyordningen är alltså inte "tills vidare" vad jag förstår, utan bara 1+2 säsonger. Eller?
Ja, nästa år ska ju två extra lag upp, därav skillnaden.
Jag formulerade nog mig klumpigt. Vad jag undrar är hur år 4 ser ut? Efter ett utökningsår och två normalår. Jag fick för mig att det som man nu beslutat gäller bara i tre säsonger.
Ok, ingen aning.
Kan vara klokt att vänta till "normalsäsongen" 15/16 infaller för att sedan kunna utvärdera hur det i praktiken fungerat. Vore väl dumt att skriva fast sig för de tio kommande säsongerna ifall det visar sig vara ett system som inte fungerar.
Tycker det känns bättre och bättre med det nya förslaget. Bara idag fick vi ju se prov på hur tokigt det blir med avgörande seriespel när Mora ställde över 5 viktiga spelare eftersom de inte hade något att spela för.
Det inträffar rätt ofta i sådana här kortare serier likt PO och kvalserien. Sådant ska inte avgöra uppflyttningar.
Bättre då att få en ärlig chans lag mot lag, om än att bäst av 5 hade varit mer i min smak. Större möjligheter att skrälla då. (Hur många större skrällar har det varit sedan bäst av 7 infördes i ES/SHL? Kommer inte på en enda på rak arm.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar