SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Mattias_87 »

Vi kommer ju inte att gå rent kommande matcher, vi har tagit orimligt mycket poäng nu.

Malmö och Timrå måste börja förlora.
Avskaffa tre mot tre.
DIFLuWi
Inlägg: 2527
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av DIFLuWi »

Mattias_87 skrev: 2022-03-08 22:14:01 Vi kommer ju inte att gå rent kommande matcher, vi har tagit orimligt mycket poäng nu.

Malmö och Timrå måste börja förlora.
Detsamma gäller ju isf malmö?
För två år sedan vann vi väl 16 raka?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev: 2022-03-08 22:14:01 Vi kommer ju inte att gå rent kommande matcher, vi har tagit orimligt mycket poäng nu.

Malmö och Timrå måste börja förlora.
Nej, lite så känns det, tyvärr, men rimligtvis kommer dom inte heller gå rent

Minns avslutningen av HA 2014, när vi med 10 omgångar låg hopplöst långt ifrån att nå Kvalserien.
Tror typ (nästan iaf) vi gick rent de sista 10 omgångarna då.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Mattias_87 »

DIFLuWi skrev: 2022-03-08 22:16:15Detsamma gäller ju isf malmö?
För två år sedan vann vi väl 16 raka?
Vi tog 16 raka hemma, inte 16 raka vinster.


Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-08 22:19:05Nej, lite så känns det, tyvärr, men rimligtvis kommer dom inte heller gå rent

Minns avslutningen av HA 2014, när vi med 10 omgångar låg hopplöst långt ifrån att nå Kvalserien.
Tror typ (nästan iaf) vi gick rent de sista 10 omgångarna då.
Jag tror vi tog 13 raka vinster om jag inte minns fel där. Toppade formen på slutet som vi ser ut att göra nu. Bra timing. Men fortfarande en lång väg att vandra.
Avskaffa tre mot tre.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Dusinator »

Hahaha, jag garvade ihjäl mig lite precis… kollar tv4sporten… efter vårt 2-0 så ska Hartmann slå klubban i plexit varpå han ramlar rakt in i sargen :lol: vilket vrak…
Knickedick
Inlägg: 1318
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Knickedick »

Matchen vänder när vi ökar trycket på läktaren. Andra och tredje perioden är nog de bästa vi presterat den här säsongen. Kan inte minnas senast jag såg oss spela med sådan energi, frenesi, beslutsamhet och desperation. Passningarna sitter på bladet på ett helt annat sätt idag. Vi smäller på i närkamperna och det syntes på Sören i slutet av första att kan inte tänkte förlora idag.

Jag vill börja med att tacka,jag vill tacka HAHAHAHartmann och Ditt jävla ABER(g) samt Per Svensson för att han är så orörlig och långsam.

I första är vi helt under isen, och matchen vänder som sagt när vi eldar igång på läktarn och de kan tacka sin målvakt för hans sjuka räddningar i slutet av första.

Sören och Ceder tänder till innan paus och det var länge sedan jag såg en kille ha sån lekstuga i offensiv zon som Ceder kunde ha idag. Kan KG skriva livstid med honom nu tack....Fortsätter han såhär är han tyvärr i NHL snart.
Sören är alltid Sören, han är verkligen kapten och går först idag.

Jag gav Forsberg lite kredd för att göra ett bra jobb destruktivt innan matchen idag Men nu nu vill jag även ge honom Kredd för att vara produktiv. Han har en spetsegenskap som vi kan ha väldigt stor nytta av om han används på rätt sätt, hoppas verkligen att folk börjar se på Forsberg med lite andra ögon nu.

Berglund, Söderlund,Eklund,Bergfors, ja t.o.m. Carey spelar på helt rätt sätt idag med mycket energi.

Kedjan med Dick-Rhett och Porre har kemi, det märks att det är tre smarta spelare och de är stundtals riktigt bra med pucken. Poirier gör återigen sin bästa match hitills och jag tror det finns mer att hämta.

Om jag ska hitta nån kritik idag så läcker fortfarande försvaret i egen zon. Mantas får komma upp med perioder av brilliant spel för att rädda oss och idag var marginalerna på vår sida framförallt i början av matchen.
Jag tycker dock att Saren spelar väldigt moget och är lugn med pucken.
Gelinas steppar upp ett snäpp och är lite av den general i speluppbyggnad som jag förväntar mig att han ska vara.

Till sist men verkligen inte minst. KURT-GEORG STOPPEL!!! FY FAN!! Vad bra du gjort det här!! Jag vet att du har många strängar på din lyra. Men att du har suttit på marknad och inte jobbat med sporten känns som en sådan jävla waste. DU förtjänar så jävla mycket hyllning. Det här är ditt lag. Det här har du åstadkommit genom ditt hårda arbete. KG_STOPPELS JÄRNKAMINER . TACK för att jag idag kan känna den här lyckan.
Du är helt enkelt bäst!

NU KÖR VI! Nu växlar vi upp, nu kör vi över BAJBAJ som självklart drog en läggmatch mot själslösa plast-cluben idag. Bönderna gör verkligen allt de kan för att få ut oss. Men det kan dom glömma. Mot slutspel vi tågar GULD är vårt mål, ni ska få smaka på gul, röd och blå!!!
Senast redigerad av Knickedick den 2022-03-08 23:12:22, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick
Inlägg: 1318
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Knickedick »

Dusinator skrev: 2022-03-08 22:48:25 Hahaha, jag garvade ihjäl mig lite precis… kollar tv4sporten… efter vårt 2-0 så ska Hartmann slå klubban i plexit varpå han ramlar rakt in i sargen :lol: vilket vrak…
Efter ett byte där Åberg åker på två rejäla tacklingar av Cederqvist drog han klubban i sargkanten och klipper samtidigt en lagkompis över handlederna. Bra värvning Nubben, tack för att du offrade dig och ditt lag.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 671
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Rudi »

Hatten av för Mantas.

Syltryggen Åberg, lirade han ens i dag? Vilken jävla sopa.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Praetori »

Forsberg har nån form av cheatmode. När han trampar på så får jag TV-spels flashbacks från när grabben klår mig i NHL22.
Han kanske inte har alla skills-settings på max avseende SHL-nivå men i ren speed och acceleration får han resten av SHL att se ut som startfältet i OS vs Nils van der Poel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2022-03-08 22:22:08
DIFLuWi skrev: 2022-03-08 22:16:15Detsamma gäller ju isf malmö?
För två år sedan vann vi väl 16 raka?
Vi tog 16 raka hemma, inte 16 raka vinster.


Lee Harvey Oswald skrev: 2022-03-08 22:19:05Nej, lite så känns det, tyvärr, men rimligtvis kommer dom inte heller gå rent

Minns avslutningen av HA 2014, när vi med 10 omgångar låg hopplöst långt ifrån att nå Kvalserien.
Tror typ (nästan iaf) vi gick rent de sista 10 omgångarna då.
Jag tror vi tog 13 raka vinster om jag inte minns fel där. Toppade formen på slutet som vi ser ut att göra nu. Bra timing. Men fortfarande en lång väg att vandra.
Men då spelade vi otroligt bra också, nästan hela tiden. Nu är det fortfarande hackigt. Första perioden ikväll spelar vi som en påse skit, senaste matchen mot Timrå knappt godkänd. Matchen mot Färjestad också hackig. Är rädd att många stirrar sig blinda på resultaten.

Vi spelar ju stundtals riktigt bra alltså, men man vet inte från dag till dag vilken inställning vi får se första 20. Ibland toppklass och ibland väldigt dåligt.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Manijock »

Sjukt viktigt. Forsberg, Sören-kedjan, Söderlund, Dick-kedjan.... Vilken match från dessa! Mantas gör det han ska. Gragnani studsar tillbaka.

Tänk om nu bottenkollegorna kunde ge fan I att vinna kommande omgångar.... Stor risk!

Kändes ändå rätt att strunta i Åberg. Rent sportsligt är Walli ett större hot. Vill inte ens ha honom som vattenpojke i HA. Där duckade vi en kula! I övrigt känns det som ett under att Timrå tagit såpass med poäng sista tiden med tanke på deras försvarsspel. Riktigt illa när en Djurgårdare häpnar över en sån sak med tanke på våra egna problem....
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Janzoo »

"Trycket" på läktaren har överskattas grovt här och i hockeysverige den senaste tiden. Det är inte ens nära den lägstanivå som vi var på för runt tio år sedan. Det har gått skitdåligt på läktaren de senaste åren. Märks att många nya här var tio år gamla när vi nådde de senaste topparna. Ikväll och senaste helgmatchen är ingen skillnad. Fruktansvärt dåligt tryck om man skulle ställa samma krav som för ett antal år sedan.

Laget har spelat som skit de senaste matcherna. Domarna körde över oss ikväll och det är en jävla kämpainsats att vi resultatmässigt kör över Timrå. Hade Timrå inte varit ett av ligans sämsta lag hade vi stått på alla fyra efter alla våra bp.

Starkt av DIF att stå emot domarna och filmarna från Timrå. DIF hittar sätt att vinna, men det är inte ett lag som dominerar. Det är med nöd och näppe som vi vinner ikväll, även om resultatet säger kross.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Donkels-3.0 »

Janzoo skrev: 2022-03-09 00:03:01 "Trycket" på läktaren har överskattas grovt här och i hockeysverige den senaste tiden. Det är inte ens nära den lägstanivå som vi var på för runt tio år sedan. Det har gått skitdåligt på läktaren de senaste åren. Märks att många nya här var tio år gamla när vi nådde de senaste topparna. Ikväll och senaste helgmatchen är ingen skillnad. Fruktansvärt dåligt tryck om man skulle ställa samma krav som för ett antal år sedan.

Laget har spelat som skit de senaste matcherna. Domarna körde över oss ikväll och det är en jävla kämpainsats att vi resultatmässigt kör över Timrå. Hade Timrå inte varit ett av ligans sämsta lag hade vi stått på alla fyra efter alla våra bp.

Starkt av DIF att stå emot domarna och filmarna från Timrå. DIF hittar sätt att vinna, men det är inte ett lag som dominerar. Det är med nöd och näppe som vi vinner ikväll, även om resultatet säger kross.
Vi har inte spelat som skit på sistone förutom plumpen mot Malmö
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Janzoo »

Donkels-3.0 skrev: 2022-03-09 00:16:32
Janzoo skrev: 2022-03-09 00:03:01 "Trycket" på läktaren har överskattas grovt här och i hockeysverige den senaste tiden. Det är inte ens nära den lägstanivå som vi var på för runt tio år sedan. Det har gått skitdåligt på läktaren de senaste åren. Märks att många nya här var tio år gamla när vi nådde de senaste topparna. Ikväll och senaste helgmatchen är ingen skillnad. Fruktansvärt dåligt tryck om man skulle ställa samma krav som för ett antal år sedan.

Laget har spelat som skit de senaste matcherna. Domarna körde över oss ikväll och det är en jävla kämpainsats att vi resultatmässigt kör över Timrå. Hade Timrå inte varit ett av ligans sämsta lag hade vi stått på alla fyra efter alla våra bp.

Starkt av DIF att stå emot domarna och filmarna från Timrå. DIF hittar sätt att vinna, men det är inte ett lag som dominerar. Det är med nöd och näppe som vi vinner ikväll, även om resultatet säger kross.
Vi har inte spelat som skit på sistone förutom plumpen mot Malmö
Jag ser inte att fem av sex poäng mot Timrå speglar spelet, men jag kan vara upptagen med att vara irriterad över domsluten och annat. Att spela som skit var väl att ta i från min sida, men inte fan är det vackert.

Som sagt tycker jag att det är kämparinsatser och att laget hittar sätt att vinna, men med kvällens match färskt i minnet så hade det lika gärna kunna ha varit slut åt andra hållet i första perioden.
Senast redigerad av Janzoo den 2022-03-09 00:26:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 8/3

Inlägg av Daniel942 »

Janzoo skrev: 2022-03-09 00:03:01 "Trycket" på läktaren har överskattas grovt här och i hockeysverige den senaste tiden. Det är inte ens nära den lägstanivå som vi var på för runt tio år sedan. Det har gått skitdåligt på läktaren de senaste åren. Märks att många nya här var tio år gamla när vi nådde de senaste topparna. Ikväll och senaste helgmatchen är ingen skillnad. Fruktansvärt dåligt tryck om man skulle ställa samma krav som för ett antal år sedan.

Laget har spelat som skit de senaste matcherna. Domarna körde över oss ikväll och det är en jävla kämpainsats att vi resultatmässigt kör över Timrå. Hade Timrå inte varit ett av ligans sämsta lag hade vi stått på alla fyra efter alla våra bp.

Starkt av DIF att stå emot domarna och filmarna från Timrå. DIF hittar sätt att vinna, men det är inte ett lag som dominerar. Det är med nöd och näppe som vi vinner ikväll, även om resultatet säger kross.
Du med många andra romantiserar trycket för 10 år sen, faktum är att det var såklart bättre i Slutspel & Kvalserien 2014, men som grundseriematcher är det tryck vi skapat nu otroligt bra. Kanske till och med bättre än grundserien för 10 år sen.
DIF!
Skriv svar