Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Välkommen hem Thomas. Av de backarna vi har i nuläget, Ribben, Liwing, Ronnie och så Johansson så tycker jag, med våra mått mätt, att det ser riktigt bra ut!
Fast det finns ju fler platser och fylla så det ska bli intressant att se vilka som tillkommer.

Nån som vet varför Patrik Nilson inte fick förlängt kontrakt?
Lycka är att vara djurgårdare
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Riktigt riktigt skönt att Thomas Johansson kommer hem. En kille med DIF-hjärta och mängder med rutin. Bra i både Powerplay och Boxplay. Bra både framåt och bakåt. Dessutom har han en riktig hästspark till skott. Han blir en riktig tillgång.

BRA VÄRVAT DIF!!!
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

På frågan om varför P.Nilson inte får förlängt kontrakt kan jag bara säga;
-Vad gjorde han på isen som skulle få någon i Djurgårdens ledning att vilja ha kvar han???

INGET!

För det mesta åkte han omkring och hamnade på mellis då hans speluppehåll gjort att han totalt tappat timingen och spelet.
Nått år eller två i en lägre division och börja om är nog rätt medicin för hans del.
Kom Igen Thore
Inlägg: 33
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Kom Igen Thore »

Härligt att Johansson kritade på.
En annan sak som också är mycket bra är att man, precis som med Danielsson och Bäcker skrev tvåårskontrakt med Johansson:) Det uppskattas.

Hittills tycker jag man har värvat tre spelare av hög klass/potential. Hoppas man fortsätter på den inslagna vägen.
Niklas Persson nästa? Det skulle vara mumma
Sen nån klassback till förhoppningsvis.
adam8
Inlägg: 7
Blev medlem: 2006-04-07

pihl

Inlägg av adam8 »

Andreas pihl´s kontrakt går ut enligt sportbladet. en stor tung back bra defensivt precis vad djurgården behöver.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Personligen är jag tveksam till Pihl. Killen är stor och stark, men väldigt långsam. Vi har redan spelare i den skolla som Pettersson. SKulle nog hellre se att krutet lades på backar med lite speed. Glöm inte bort att vi fortfarade saknar 3 backar av klass i truppen....
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Inlägg av Killer Kennholt »

Ser på hockeymagasinet att karl Fabricius är på väg bort från Luleå.. Enligt mitt tycke en bra spelare. Men han är väl antagligen inte ens i närheten av att hamna här. Vi söker väl mest spelare från stockholm :D Vilket är bra. Men en intressant spelare. Skulle kunna tillföra mycke med sin speed. Bra teknik också.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Ny keeper klar för Djurgården

Inlägg av Frasse »

Precis som ryktet sagt tidigare så är nu Daniel Larsson klar för Djurgården.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Härligt Frassmaster!

Perfekt med en ung talang bakom Lassila. För dom som tycker att det kanske skulle varit vår juniormålvakt Stefan Ridderwall som skulle tagit den platsen, så är det nog lite för tidigt. Han är precis fyllda 18 år och behöver nog minst ett år till hos AJ. Som vår utvecklingsansvarige K-G Stoppel skrev förut, så gynnar det ofta inte juniorer att bli upplyfta alltför snabbt till seniorerna. Ska man bli riktigt bra, så måste han hänga i alla steg på vägen.
Kom Igen Thore
Inlägg: 33
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Kom Igen Thore »

Vi kan glömma Fredrik Hynning iaf.
Han har skrivit ett nytt kontrakt med Luleå!
Synd, hade varit ett bra nyförvärv annars.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

dif kan vara på väg att värva den unga backen Dennis persson född 88 från västerås

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=197751
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

robin_dif skrev:dif kan vara på väg att värva den unga backen Dennis persson född 88 från västerås

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=197751
Dennis Persson beskrivs som en supertalang, en högst intressant spelare i mina ögon!
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

tycker att dif borde värva dennis och ha han som lärling till nästa säsong!
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

jensa öhling eller frasse har ni hört nått nytt på värvnings fronten?
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Plockat från Brynäs Silly Season sida på SvenskaFans.com:

Daniel Larsson, målvakt, Hammarby
Enligt heta rykten är Brynäs mycket intresserade av en spelare i Bajens A-lag, som tros vara JVM-keepern Larsson, som ju är en riktigt bra målvakt trots sin ringa ålder på 20 år. Brynäs är dock bara en av flera elitserieklubbar som är ute efter talangen.

Kommentar: Visst är han väl ändå klar för oss?

Nick Angell, back, Bofors
Även Malmö, Färjestad och Djurgården uppges vara intresserade av Angell. Rykten skvallrar om att Angell har nobbat ett kontraktserbjudande från Djurgården.

Kommentar: Jag vet inte om jag vill ha honom i DIF. Jag är inget stort fan av extremt offensiva backar.

Noterbart är även att Brynäs är intresserade av Dennis Persson i Västerås. Det verkar som att Djurgården och Brynäs är ute efter samma spelare...
Skriv svar