Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

Ganska trovärdigt rykte idag säger att DIF har lagt ett kontraktsförslag till Bergfors. Kruxet är att åtminstone två andra klubbar i SHL har lagt ribban lite högre. Gissar att han hamnar i Örebro i slutändan tillsammans med en gammal gnagare. Inte omöjligt att DIF försöker ligga på honom också dock, då dessa två herrar gärna spelar tillsammans nästa sesse.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Örnen skrev:
Kall-El skrev:Ingen back i åldern 25-30.
Hur viktigt är det? I Frölunda var Fälth 35, Tömmernes 25, i övrigt var Lauridsen, Frölundas sämsta back, den enda som parkerade i kategorin 25-30. Skellefteå hade Lindgren i åldern 35, sen Heed, Burström och Urbom på 25 år och resten yngre.

Det huvudsakliga är väl att hur bra spelarna är.
I vår situation med våra målvakter och vårat lite darriga försvar sedan förut hade jag gärna sett två back in i det ålderssegmentet. Självfallet då backar av bra kvalité också.

Är t ex ganska säker på att förläningarna med Hank och Ahlén delvis kan förklaras med att de ligger rätt "åldersmässigt".
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Carne44 skrev:Ganska trovärdigt rykte idag säger att DIF har lagt ett kontraktsförslag till Bergfors. Kruxet är att åtminstone två andra klubbar i SHL har lagt ribban lite högre. Gissar att han hamnar i Örebro i slutändan tillsammans med en gammal gnagare. Inte omöjligt att DIF försöker ligga på honom också dock, då dessa två herrar gärna spelar tillsammans nästa sesse.
Linus Videll?

Förövrigt kan vi avskriva Johan Larsson, ett nytt kontrakt med Buffalo.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bolja »

TheForsa skrev:
Carne44 skrev:Ganska trovärdigt rykte idag säger att DIF har lagt ett kontraktsförslag till Bergfors. Kruxet är att åtminstone två andra klubbar i SHL har lagt ribban lite högre. Gissar att han hamnar i Örebro i slutändan tillsammans med en gammal gnagare. Inte omöjligt att DIF försöker ligga på honom också dock, då dessa två herrar gärna spelar tillsammans nästa sesse.
Linus Videll?

Förövrigt kan vi avskriva Johan Larsson, ett nytt kontrakt med Buffalo.
Linus Videll , ajk skadad DIF are , varit aktuell tidigare men då ratats .
För stort ego misstänker jag .
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

Gynge! Det e därför jag inte tror det kommer lösa sig med Bergfors heller. Tror knappast DIF kan landa båda. Det kan säkert Örebro.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Gynge har kontrakt med Lakers ett år till. Så Växjö eller möjligen khl för honom.
Han kommer givetvis inte spela för en annan shl-klubb kommande säsong.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bolja »

Carne44 skrev:Gynge! Det e därför jag inte tror det kommer lösa sig med Bergfors heller. Tror knappast DIF kan landa båda. Det kan säkert Örebro.
Menar du att DIF ska lösa Gynge från växsjö bönderna , ytterst tveksamt att pengar finns t det .
Tror dock att han trots ajk bakgrund skulle vilja spela för DIF
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

Då var det säkert så att Växjö var den tredje SHL-klubben som erbjudit Bergfors kontrakt. Men jag har svårt att tro att han drar dit då han enl. uppgift köpt hus i Södertälje.
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

bolja skrev:
Carne44 skrev:Gynge! Det e därför jag inte tror det kommer lösa sig med Bergfors heller. Tror knappast DIF kan landa båda. Det kan säkert Örebro.
Menar du att DIF ska lösa Gynge från växsjö bönderna , ytterst tveksamt att pengar finns t det .
Tror dock att han trots ajk bakgrund skulle vilja spela för DIF
Nej, det är ju inte det jag menar. Jag menar att de två herrarna gärna vill spela tillsammans. Å det lär inte ske i DIF nästa säsong.
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

bolja skrev:
Carne44 skrev:Gynge! Det e därför jag inte tror det kommer lösa sig med Bergfors heller. Tror knappast DIF kan landa båda. Det kan säkert Örebro.
Menar du att DIF ska lösa Gynge från växsjö bönderna , ytterst tveksamt att pengar finns t det .
Tror dock att han trots ajk bakgrund skulle vilja spela för DIF
Nix, det menar jag inte. Jag vet bara att de vill lira tillsammans.
Carne44
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-04-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Carne44 »

bolja skrev:
Carne44 skrev:Gynge! Det e därför jag inte tror det kommer lösa sig med Bergfors heller. Tror knappast DIF kan landa båda. Det kan säkert Örebro.
Menar du att DIF ska lösa Gynge från växsjö bönderna , ytterst tveksamt att pengar finns t det .
Tror dock att han trots ajk bakgrund skulle vilja spela för DIF

Nej det menar jag inte. Jag har bara hört att de gärna spelar tillsammans.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Kan ju vara så att Norman var klar tidigt men sedan har bestämt sig för KHL. Bergfors är då en tänkbar ersättare för honom. Tror nämligen att det bara ska in en forward till i laget.

På backsidan är det klurigare. Vi behöver helst två backar som jag ser det. Marknaden är dock inte så överflödande med offensiva backar(helst högerskytt). Däremot hade det varit trevligt med en stabil ersättare till Holm som jag tycker ändå varit helt ok med pucken, till skillnad från Press. Falks plus/minus imponerar ju inte heller även om han försöker att vara rejäl med pucken. Emil J, som det ryktas om, har potential men är ingen poängspruta ännu. Har dock ett helt ok förstapass.
Ryktena som jag ser det säger väl Keps-Classe och Arvid Lundberg. Ingen av dem har de kvaliteter som man kan önska till en sista backvärvning. Måste bli ett russin!

Spännande hur som helst. Hoppas Ohlsson är så grym på att utveckla spelare som det låter. Potential finns ju i laget. Den måste vi få ut om vi ska lyckas nästa år.

Kämpa Jocke!
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Laget just nu? Kanske så här?
Vejdemo som center? Andersson som vinge?

Andersson-Sallinen- Brodin
Possler-Ljungh-Fällström
Ikonen-Johansson-Lundh
Hank-Vejdemo-Ahlén

Bubblare som kan peta spelare i 4:e:
J.Davidsson, Lundin, Bernhardt, (M.Davidsson),

Varakas- X
Emil J-Falk
Ollas M- Press

Bubblare som kan ta sig in ist. för Press/Falk.
Röjkås Martinsen, Westlund, Bernhardt
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

För mig är Falk en back för plats 5-6.

Skall Press spelas tror jag han behöver gå i ett topptvå par annars får man väl inte ut hans styrkor.

Utgår från att det skall in två backar till och då behöver vi få in en PP-back och som jag ser det en bra defensiv back. ( Press räknar jag som en PP-back annars kan man låna ut honom till annan klubb direkt. ) Dessutom skall helst båda de backarna vara starka på skridskorna.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Om vi får drömma lite..

Om vi fick chansen att välja en lirare från Tre Kronors preliminära VM-trupp att förstärka vår trupp med, vilken lirare skulle Ni välja då?

Fan det här var ju inte lätt, men min röst skulle landa på Linus Omark, tänka att ha en lirare som kan kliva fram när det gäller och lägga såna här grymma straffar för sitt lag: https://www.youtube.com/watch?v=xmYtYSdrt94 det skulle smaka mumma det! :D
Bild
Låst