Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

SirDIFalot skrev:Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör... :P

Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Hur vet han så mycket då?
Men om vi tappar Widing vilket är rätt så troligt vem ska ersätta han då?.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

kenny skrev:
SirDIFalot skrev:Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör... :P

Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Hur vet han så mycket då?
Men om vi tappar Widing vilket är rätt så troligt vem ska ersätta han då?.
Officiellt är det väl inte Widing som ska ersättas, i och med att han tog sista forwardsplatsen och sedan signades Mackan ändå, så det är ju Mackan som tar hans "plats i truppen". Däremot är det väl Ekman som ska ersättas, men det är ju bara formaliteter.

Tjärnqvist JR sedan skulle jag satsa på typ Linus Klasen eller Oscar Möller. Om inte det går (vilket är ganska troligt) så skulle jag satsa på någon kanadick.
Expert.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

SirDIFalot skrev:
kenny skrev:
SirDIFalot skrev:Frasse är inte anställd av Djurgården, om han vore det skulle det vara lite småfel att sitta och läcka så hårt som han gör... :P

Angående dubbelfyran, visst, skön lirare. Men var realistiska. Han har ett år kvar i Modo och dessutom har vi bara en eller två forwardsplatser kvar, vi behöver någon riktig superstjärna plus en signing av Tjärnqvist JR. Inte någon spelare som Nicky D eller Hynning.
Hur vet han så mycket då?
Men om vi tappar Widing vilket är rätt så troligt vem ska ersätta han då?.
Officiellt är det väl inte Widing som ska ersättas, i och med att han tog sista forwardsplatsen och sedan signades Mackan ändå, så det är ju Mackan som tar hans "plats i truppen". Däremot är det väl Ekman som ska ersättas, men det är ju bara formaliteter.

Tjärnqvist JR sedan skulle jag satsa på typ Linus Klasen eller Oscar Möller. Om inte det går (vilket är ganska troligt) så skulle jag satsa på någon kanadick.
Risken är ju att både Hannula,ekman,Widing,falk fan gör vi då? ok Widing är ersatt men dom andra tre och att tjärna inte signar nytt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Hannula kommer sticka. Han kommer ju dock inte ersättas då han togs in på grund av skador, så han har egentligen ingen plats i truppen som ska ersättas. Vi ska inte ha in två nya forwards alltså... Bara skriva kontrakt med två stycken till. Sen är truppen full på anfallssidan.

Widing kommer heller inte "ersättas" rakt av då Mackan Nilson tog hans forwardsplats i truppen kommande åren när han signades under hösten.

Falk ser jag som ersatt av Almtorp.

Den sista forwardsplatsen, den som ska ersätta Krüger... där får vi det tuffare.
Expert.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

SirDIFalot skrev:Hannula kommer sticka. Han kommer ju dock inte ersättas då han togs in på grund av skador, så han har egentligen ingen plats i truppen som ska ersättas. Vi ska inte ha in två nya forwards alltså... Bara skriva kontrakt med två stycken till. Sen är truppen full på anfallssidan.

Widing kommer heller inte "ersättas" rakt av då Mackan Nilson tog hans forwardsplats i truppen kommande åren när han signades under hösten.

Falk ser jag som ersatt av Almtorp.

Den sista forwardsplatsen, den som ska ersätta Krüger... där får vi det tuffare.
Har du nån ide på spelare som kan ersätta Kruger?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

kenny skrev:
SirDIFalot skrev:Hannula kommer sticka. Han kommer ju dock inte ersättas då han togs in på grund av skador, så han har egentligen ingen plats i truppen som ska ersättas. Vi ska inte ha in två nya forwards alltså... Bara skriva kontrakt med två stycken till. Sen är truppen full på anfallssidan.

Widing kommer heller inte "ersättas" rakt av då Mackan Nilson tog hans forwardsplats i truppen kommande åren när han signades under hösten.

Falk ser jag som ersatt av Almtorp.

Den sista forwardsplatsen, den som ska ersätta Krüger... där får vi det tuffare.
Har du nån ide på spelare som kan ersätta Kruger?
Linus Klasen eller Oscar Möller. Går det inte få någon av dom så ser jag hellre att man satsar på någon pålitlig kanadensare.
Expert.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Metal Machine »

Jag tror nog att det är tänkt att Zibanejad ska "ersätta" Krüger (d.v.s. ta över hans lön) och att Almtorp på samma sätt ska ersätta Falk. För det är ju det allting handlar om - att en utgift försvinner för att ersättas med en annan. Falken hade för övrigt bättre betalt än Krüger.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF 4 EVER »

Det här vore ju en toppenförstärkning på backsidan. Framför allt om vi inte får hem. Kyle. Han har dessutom DIF-hjärta och var kanon under lock-outen och har avgjort en finalserie för DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2866747.ab
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

Klasen alla dagar i veckan :D .
En spelare jag velat se i Dif är Mats lavander nu blir jag kanske hängd men det är en spelare jag gillar absolut inte som ersättare till Kruger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

DIF 4 EVER skrev:Det här vore ju en toppenförstärkning på backsidan. Framför allt om vi inte får hem. Kyle. Han har dessutom DIF-hjärta och var kanon under lock-outen och har avgjort en finalserie för DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2866747.ab
Han är nog så gott som klar, men väntar med att skriva på pga skatteskäl som Ekman ifjol, samt att DIF måste lösa en back först.
Expert.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

DIF 4 EVER skrev:Det här vore ju en toppenförstärkning på backsidan. Framför allt om vi inte får hem. Kyle. Han har dessutom DIF-hjärta och var kanon under lock-outen och har avgjort en finalserie för DIF.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2866747.ab
Snart släpper Frasse att han är klar :D
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Om vi ponerar att Tjärnqvist Sr är överrens med klubben, med väntar pga av skatteskäl; när kan vi då förvänta oss en underskrift? Slutet av maj som med Nisse?
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

Förhoppningsvis blir det klart med en målvakt snart, 2-3 år med Tellqvist vore stabilt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Highwind »

Om möjligheten finns så ser jag hellre att vi behåller Hannula och M.Tjärnqvist än att behålla någon av de samt plocka in en center.

Hannula och Tjärnqvist var våra bästa spelare i slutet av grundserien och i slutspelet. Sådana spelare ska man göra allt för att signa.

1:a center: Ottosson
2:a center: Almtorp
3:e center: Norman
4:e center: Eklund

En rivig spelare som Zibanejad bör vi uttnyttja som forward. Vid skada får han spela center.
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

1 målvakt , 1 back och 2 forwards in.


Målvakten : Wesslau

Backen : Daniel Tjärnqvist

Forwards : Linus Klasen och Fredrik Hynning | så blir det har jag precis bestämt.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst