Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

williams skrev:Att man inte gjorde klart med Berglund innan alla andra kontrakt är för mig ett totalt misslyckande. Här har vi en NHL klass spelare, som vill (iaf ville) spela för oss men såklart tröttnar när inget händer. Jocke för i h...!! Är det så att du är försent ute nu med ett kontraktsförslag och han gav oss nobben är det ett underbetyg oavsett covid.

Håller med till 81 procent
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Bulan är överens med Brynäs om ett tvåårskontrakt om de bara får ihop pengar som jag fattar det.

Skumt ändå att göra massa värvningar och sen tigga pengar av fansen.

https://www.brynas.se/article/x4dcakc7o ... errtruppen
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Nu vill jag att vd och tillika sportchef Jocke Eriksson lägger korten på bordet och om Bulan är förlorad så kräver jag som kompensation en backvärvning av dignitet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:Bulan är överens med Brynäs om ett tvåårskontrakt om de bara får ihop pengar som jag fattar det.

Skumt ändå att göra massa värvningar och sen tigga pengar av fansen.

https://www.brynas.se/article/x4dcakc7o ... errtruppen
Att den pinsamma föreningen med ett medelvärde på 20 Pers på sina hemmamatcher, kan landa Berglund, medan vi som fortfarande, Dicken till trots, har en trupp för nedre halvan misslyckas fixa kapital.... Ruggigt underkänt!

Har spelare som Bergfors, Haga och Hedman löner på 200 K? Josef, Svedberg, Högström och Dicken(som säkerligen ligger under sitt egentliga värde) är ju för tusan den enda "tyngden" vi har nu när Hulta och Berglund dragit...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5738
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Hockeysektionen gör väl samma sak som fotbollen och offrar en säsong för att säkra ekonomin.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Man blir ju galet deppig om vi tappar ”Bulan” till Brynäs. Önskar få en sammanfattning av ledningen om vi nu släppt Bulan eller om vi ff är med i matchen. Känns märkligt att vi bara så där ger upp. Vill Bulan ha maxat med pengar trots pandemi så lägger jag ner besvikelsen. Då är han inget att ha :(
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Var han så jävla bra då?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Såklart oerhört tungt om vi tappar Bulan dessutom till ett sämre och fattigare lag.
Nu vill jag att man värvar en yngre speedigare spelare för att lite komma tillbaka till det spelet började innan förra året. Jag ser fortfarande Vejdemo som en drömvärvning. En spelare vi kan bygga på under många år.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Roligt att Dicken skickar två skrattemojis på Brynäs tiggartweet.
gojken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2005-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gojken »

Vi borde kunna lösa en insamling av klass också. Kan andra lag så varför inte vi.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Nu är det läge på att Joakim Eriksson går ut och tydligt förklarar läget nu när Brynäs går ut med detta. Jag vill veta vad fan det är frågan om när Brynäs kan ordna detta men inte vi.
DIF!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Rudi skrev:Var han så jävla bra då?
Förmodligen kommer han dominera nu när han lämnar oss.

Skämt åsido. Nu har han en säsong i ryggen. När han kom till oss så var det väl nästan 1 år utan hockey.
Tror han är betydligt bättre än vad vi hann se.

Märkligt att Brynäs kan lösa detta men inte vi.
Hade förstått typ Färjestad eller Växjö.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Det är fullkomligt patetiskt att tigga ihop lön till en hockeymiljonär under en världskris. Låt honom gå. Han borde skämmas.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev:Såklart oerhört tungt om vi tappar Bulan dessutom till ett sämre och fattigare lag.
Nu vill jag att man värvar en yngre speedigare spelare för att lite komma tillbaka till det spelet började innan förra året. Jag ser fortfarande Vejdemo som en drömvärvning. En spelare vi kan bygga på under många år.
Ja gärna en speedigare spelare men framförallt en back av klass ryser av tanken att se herrar Norell/Petterson logga uppåt 20 minuter per match nästa säsong
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Det ser oroväckande tjockt ut bland FW - det känns helt enkelt som att vi sitter med för många halvtunga kontrakt på spelare som inte håller för topp 6. Till skillnad från tidigare år finns det ingen av våra ordinarie forwards som inte håller måttet för SHL, men det är några för mycket som andas tredjelina.

Har Jocke haft is i magen med Berglund för att han har en Rasmussen/Timashov eller liknande på kroken så är det bara hatten av, men jag är genuint orolig inför kommande säsong. I nuläget har vi ersatt Hultström och Garrison med Tobias Ekberg och samtidigt nedgraderat FW.

Ångest.
Låst