Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Brynäs hugger, tror nog tyvärr Berglund spelar för dom denna säsong. https://hockeysverige.se/2020/07/01/bry ... erbjudande
daaviid
Inlägg: 4236
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Berglund spelade föregående säsong med ungefär ett års frånvaro från hockeyn och dessutom på stor rink. Ändå så vann han målproduktionen i laget och var en utav våra bättre spelare.. detta som "ringrostig". Nästa säsong lär han vara med och hugga om att vinna poängligan i hela SHL. Troligtvis.

Nej, går han till Brynäs så är det så jävla kass. Se till att ge honom ett kontrakt. Jag har inget emot att offra en eventuell ny back för detta. Men det är som sagt min åsikt. Alla har rätt till sin egen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8131
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Vad som än händer så är jag övertygad om att Jocke och styrelsen gör det bästa för föreningen på sikt.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:Berglund spelade föregående säsong med ungefär ett års frånvaro från hockeyn och dessutom på stor rink. Ändå så vann han målproduktionen i laget och var en utav våra bättre spelare.. detta som "ringrostig". Nästa säsong lär han vara med och hugga om att vinna poängligan i hela SHL. Troligtvis.

Nej, går han till Brynäs så är det så jävla kass. Se till att ge honom ett kontrakt. Jag har inget emot att offra en eventuell ny back för detta. Men det är som sagt min åsikt. Alla har rätt till sin egen.
Han är den spelaren som har högst potential i hela serien. Men om man för samma pris får typ Holm och Vejdemo(bara ett exempel) så skulle jag hellre välja det. Men helst en bra back och Bulan. Men det finns alternativ om vi inte skulle signa Bulan.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Känns lite märkligt att vi inte signat ”Bulan” Tror inte det bara handlar om ekonomi utan även på sportsliga grunder trots att han presterade bra förra säsongen.

Verkar lite som Boorken uttrycker det på twitter. Hade man velat ha kvar Berglund hade man fixat pengar. Sannolikt är man inte nöjd med honom kontra begärd peng..
Tyvärr, jag gillade ”Bulan” men tror han är rökt :(
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... leda-i-shl

Verkar ju finnas en öppning för att kunna få in Björnfot ett par månader av säsongen. Tycker det skulle kännas som en bra backbesättning i såna fall, till en betydligt billigare peng än Holm. Det skulle ju öppna upp för att ha större chans att knyta till sig Bulan. Men det låter ju på Brynäs sida som att det är princip färdigt med Berglund vilket känns jäkligt trist.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... leda-i-shl

Verkar ju finnas en öppning för att kunna få in Björnfot ett par månader av säsongen. Tycker det skulle kännas som en bra backbesättning i såna fall, till en betydligt billigare peng än Holm. Det skulle ju öppna upp för att ha större chans att knyta till sig Bulan. Men det låter ju på Brynäs sida som att det är princip färdigt med Berglund vilket känns jäkligt trist.
Vore såklart bra. Men ändå kortsiktigt då det skulle behöva en värvning mitt i säsongen när Björnfot lämnar(om Kings inte låter han spela färdigt säsongen isf).

Får hoppas han är sugen att spela hockey i höst iaf. Då har han kontrakt med oss iaf.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Finns Experter ( C more :D ) som tror Bulan kommer att vara i Poangskörd 45-55p 20/21
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Irving får lämna Örebro. Behöver vi en till back?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Irving får lämna Örebro. Behöver vi en till back?
Skulle kunna vara en budgetlösning. En rightare med bra offensiva egenskaper men steget från Norge till SHL var kanske ett steg för stort. Jag skulle hellre vilja ha en svensk toppback på den positionen men det lär kosta en del.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Irving får lämna Örebro. Behöver vi en till back?
Skulle kunna vara en budgetlösning. En rightare med bra offensiva egenskaper men steget från Norge till SHL var kanske ett steg för stort. Jag skulle hellre vilja ha en svensk toppback på den positionen men det lär kosta en del.
Nils Andersson ska vara nära. Kom ihåg vem som släppte det !!!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Irving får lämna Örebro. Behöver vi en till back?
Skulle kunna vara en budgetlösning. En rightare med bra offensiva egenskaper men steget från Norge till SHL var kanske ett steg för stort. Jag skulle hellre vilja ha en svensk toppback på den positionen men det lär kosta en del.
Nils Andersson ska vara nära. Kom ihåg vem som släppte det !!!
Ja du sa det för nån månad sen. Men kan han ens spela hockey nästa säsong? En frisk Nils Andersson är en bra värvning.

Men din hitrate har väl inte varit speciell hög tidigare direkt.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Har ytterst svårt att se att vi värvar Nils Anderrson med sin skadehistorik hade han däremot varit hel så hade han varit en klockren ersättare för Hulta
Ceterum censeo Solna esse delendam
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av williams »

Att man inte gjorde klart med Berglund innan alla andra kontrakt är för mig ett totalt misslyckande. Här har vi en NHL klass spelare, som vill (iaf ville) spela för oss men såklart tröttnar när inget händer. Jocke för i h...!! Är det så att du är försent ute nu med ett kontraktsförslag och han gav oss nobben är det ett underbetyg oavsett covid.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

williams skrev:Att man inte gjorde klart med Berglund innan alla andra kontrakt är för mig ett totalt misslyckande. Här har vi en NHL klass spelare, som vill (iaf ville) spela för oss men såklart tröttnar när inget händer. Jocke för i h...!! Är det så att du är försent ute nu med ett kontraktsförslag och han gav oss nobben är det ett underbetyg oavsett covid.
Det är klart att det finns ett erbjudande. Det står väl bara inte i paritet med vad Berglund begär. Sett till lagbygge och ekonomi finns det ju en rad platser där vi hade brist som måste gå före Berglund. Med tanke på tappet av Hulta och Alsing och en inte direkt lysande säsong av övriga backar samt situationen på målvaktssidan är det hittills helt korrekt agerat av Jocke. Säg att man bränt det lilla manöverutrymme vi har ekonomiskt för att krita på med både Berglund och Dick och så får vi ett skadeutfall på någon back eller på målvaktssidan så sitter vi med Svarte-Petter utan flis i kassan för att klara vare sig en ersättare eller ekonomin på sikt.

Att bygga upp en stabil ekonomi på sikt tycker jag är viktigare än att chansa i osäkra tider. Utöver pandemin spökar ju arenafrågan också så att man väljer att snåla lite i värvningskarusellen kring storstjärnor tycker jag inte är hela världen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst