Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Tror och hoppas att Alvarez hamnar i Malmö innan säsongen börjar.

Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Lundberg - Ljungh - Heinerö
Hank - Runken/Hage - Ahlén


Juniorer in där och när det passar. Ser bra ut.

Kronwall/Ahnelöv/Holös är drömmen nu.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Det behövs spelare med olika profiler i ett lag. Ahlén bidrar med en unik och värdefull egenskap, ett krigarhjärta av guds nåde. Han behövs för att skapa ett äkta Djurgårdslag, inte för att tillfredsställa oss fans. Hank säger någon kanske. Men Hank har talang. Ahlén lever enbart på sin vilja och en sådan spelare måste finnas i varje äkta Djurgårdslag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

kaminor skrev:Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Lundberg - Ljungh - Heinerö
Hank - Runken/Hage - Ahlén
.
Tycker faktiskt synd om Ljungh, han förtjänar bättre.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:
kaminor skrev:Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Lundberg - Ljungh - Heinerö
Hank - Runken/Hage - Ahlén
.
Tycker faktiskt synd om Ljungh, han förtjänar bättre.
Han skulle ändå spela 17-18 min per match inklusive PP med dom bästa spelarna.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

minalman skrev:Det behövs spelare med olika profiler i ett lag. Ahlén bidrar med en unik och värdefull egenskap, ett krigarhjärta av guds nåde. Han behövs för att skapa ett äkta Djurgårdslag, inte för att tillfredsställa oss fans. Hank säger någon kanske. Men Hank har talang. Ahlén lever enbart på sin vilja och en sådan spelare måste finnas i varje äkta Djurgårdslag.
Jag håller med om det mesta.

Men det här med Hanks talang? Den finns säkert men materialiserade sig i 15 pinnar - att jämföra med Ahléns 13... Ahlén kan också vara elak tillskillnad från den förstnämnda. En egenskap som ONEKLIGEN behövs även i denna trupp.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

kaminor skrev:Tror och hoppas att Alvarez hamnar i Malmö innan säsongen börjar.

Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Lundberg - Ljungh - Heinerö
Hank - Runken/Hage - Ahlén


Juniorer in där och när det passar. Ser bra ut.

Kronwall/Ahnelöv/Holös är drömmen nu.
Det där ser ju trevligt ut! Hade vart riktigt bra med Johner eller Jeremy Williams från VIK eller varför inte Jakobs istället för Heinerö då hade 3.e linan vart vass med. Men dags för Heinerö och bevisa sin "talang" som Samme påpekade. :roll:
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Mattias_87 skrev:
kaminor skrev:Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Lundberg - Ljungh - Heinerö
Hank - Runken/Hage - Ahlén
.
Tycker faktiskt synd om Ljungh, han förtjänar bättre.
Kan bara hålla med, stackars Ljungh...
Står det mellan Lundberg och Alvarez så hade jag å andra sidan nog valt den sistnämnde i dagsläget.

Edit: Hade dock valt Lundberg över Alvarez i det långa loppet, då han är mer utvecklingsbar. Men nu har vi ju kontrakt med båda så det finns inte mycket till val. Om man inte bryter kontraktet med Alvarez dvs.
Senast redigerad av Kalliasson den 2015-04-11 17:53:21, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

minalman skrev:Det behövs spelare med olika profiler i ett lag. Ahlén bidrar med en unik och värdefull egenskap, ett krigarhjärta av guds nåde. Han behövs för att skapa ett äkta Djurgårdslag, inte för att tillfredsställa oss fans. Hank säger någon kanske. Men Hank har talang. Ahlén lever enbart på sin vilja och en sådan spelare måste finnas i varje äkta Djurgårdslag.
Vackert talat.

Men jag som är ett stort fan av Hank och Ahlén och specialstuderar dom varje match förstår inte hur folk kan tycka det är någon större skillnad på dessa, Ahlén hade många matcher förra säsongen då han gjorde bättre ifrån sig än Hank, Hank gjorde något fler poäng, men lägg Hanks istid på Ahléns och dom hade nog gjort ungefär lika mycket poäng, dom bidrar med lika mycket fysiskt spel och delar ut lika mycket smällar, Ahlén är dock något tuffare och elakare överlag vilket jag ser som positivt. #52 tar ingen skit.

Hanks lilla fördel är att han är något kvickare på grillorna, men det är ingen överdriven skillnad.

Jag gillar dom båda och tycker dom är en viktig del i det nya Djurgår'n.

Spelare jag har svårt för är medelmåttor som inte direkt sticker ut i någon del, finns några sådana i truppen.
Spela fult
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag tycker att Ahlén är påtagligt sämre med klubban än Hank. Han missar att få med sig pucken, missar den när han bufflar framför mål och har ett mycket sämre direktskott.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Túrin Turambar skrev:Jag tycker att Ahlén är påtagligt sämre med klubban än Hank. Han missar att få med sig pucken, missar den när han bufflar framför mål och har ett mycket sämre direktskott.
Kan till viss del hålla med om hans teknik, men jag har faktiskt sett Ahlén dra flera gubbar och komma till bra avslut, tror aldrig jag sett Hank finta bort en spelare i hela hans karriär :)

Det är olika hur man ser det.
Spela fult
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Jo, du har rätt. Kanske kan vi enas om att Ahlén ibland har tillgång till ett större register men att Hank har en mer pålitligt funktionell teknik? ;)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Túrin Turambar skrev:Jo, du har rätt. Kanske kan vi enas om att Ahlén ibland har tillgång till ett större register men att Hank har en mer pålitligt funktionell teknik? ;)
Mm och så länge dom är jobbiga att möta och gör det dom skall så bidrar dom, poäng och dragningar får ses som en bonus :wink:

Sedan får vi inte glömma att dom är relativt nya på SHL-nivå, och jag tycker inte dom gjorde bort sig och lär knappast blir sämre dom närmaste åren.
Spela fult
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Manijock skrev:Ahlén känns lite samma sak som att plocka in Cehlin. Det vill säga, enbart agera efter hjärtat. Men mellan dessa två föredrar jag ändå Micke med tanke på att han varit med på hela resan. Sen är han onekligen en skön individ som älskar DIF gränslöst. Men frågan är om han ens platsar? Låt säga att vi får in Thoresen som sista forward. Det ger oss:

Thoresen, Anderson, Sallinen, Sörensen, Ljungh, Hank, Fällström, Brodin, Rundqvist, Alvarez.

Tio spelare som i min bok definitivt ska spela. Sen har vi då Lundberg, Hage, Heinerö som tre spelare till i en konkurrenssituation. Någon av dessa måste vi hitta en lösning på. Utlåning etc. Sen har vi som bekant en skaplig junissida beviserligen. Tycker nog att man åtminstone ska plocka upp ett par av dem. Bernhardt och Vejdemo? Det är verkligen dags nu. Det ger oss 15 forwards. Juniorer kan man inte utgå från att de tar en plats, men de måste ändå få chansen nu. Ger oss ett lag som ser ut ungefär:

Thoresen - Sallinen - Brodin
Sörensen - Anderson - Fällström
Hank - Ljungh - Alvarez
Lundberg - Rundqvist - Bernhardt

Vejdemo/Hage/Heinerö

Försvinner Alvarez som min magkänsla tyvärr känner av så känns knappast Ahlén som en fullgod ersättare ur ett skicklighetsperspektiv. Ingen av bänkvärmarna heller. Personligen är jag övertygad om att Robin kommer att va betydligt bättre än fjolårssäsongen om han får en vettig chans. Det finns helt klart något där. Stark med pucken, ger 100 och har dessutom en uppåtsida när det gäller spelskickligheten. Känner på mig succé!

Var ska Ahlén vara? Ta bort både Hage och Heinerö så kan vi snacka.
+1

-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sparwen »

Finns det indikationer på att Malmö vill ha Alvarez ens? Verkar som att många här förutsätter att de vill det.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

sparwen skrev:Finns det indikationer på att Malmö vill ha Alvarez ens? Verkar som att många här förutsätter att de vill det.
Madhawk är i alla fall helt oförstående till varför Malmö skulle vilja ha honom. Det har han skrivit på twitter. Men konstigare saker har väl hänt.
Expert.
Låst