SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Daniel942 »

TACK för allt denna säsong. Var självklart besviken efter slutsignalen, men va fan. Vi är kvar i SHL nästa år, det tackar vi för. Tänk om vi hade varit Leksand, fy fan vad nervös jag hade varit i detta nu.

Jockes tal till nationen räddade upp min kväll lite. Det är inte hans fel att han har varit tvungen att spela 1a center när han borde vara 3-4e center.

SHL snodde 6 miljoner från oss, att vi inte kvalar är faktiskt ett jävla under.

+ Sörensen (klasslirare, räddade oss från kval. Utan Sörensen i år hade vi haft det tufft)
+ Ahlén (inte den bästa hockeyspelaren, men faaan vad han kör! Micke är DIF!)
+ Samuelsson (trots skador, tack för allt!)
+ Jocke E (som jag skrev innan, inte hans fel att han fick för stort ansvar spelmässigt. Som lagkapten fick han ihop gruppen fint, vi har ett nytt kontrakt i SHL. Som lagkapten är Jocke grym skulle jag tro)
+ Tellqvist (behövs inte sägas så mycket, älskar karln)

Finns många mer att plussa, men tyckte att dessa förtjänade lite extra plus.


Största minuset får ledningen som dels inte lyckades få in en sportchef till säsongen, samt värvade Marcus Nilson som splittrade upp supportrarna för vadå.. 5 matcher?

Hoppas vi vågar göra nödvändiga förändringar nu i sommar, så vi inte blir ett nytt Leksand.


Glad sommar alla, lycka är att vara DIF.
DIF!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

För ca 11 månader sedan stormade vi Hovets is och firade avancemang till SHL. Nu är ytterligare ett år säkrat, men samma glädje finns inte. Kanske ganska uppenbart för några men personligen så känner jag att något saknas. Kanske är det för man förväntade sig att laget skulle stå upp bättre mot Luleå än vad de egentligen gjorde. Nöjd är jag, men det blir ingen segeröl. Dags att blicka framåt - Nästa år slåss vi på lika villkor!

Med facit i hand så var säsong 14/15 en underhållande sådan som bjöd på mycket överraskningar och skratt. Höjdpunkten måste ändå vara hemmavinsten mot SAIK när Samme kvitterar med 15 sekunder kvar och Alvarez avgör i sudden. Största poängrånet som skådades denna säsong med tanke på hur spelet sågs ut. Eller målet av Fluery sista matchen mot Brynäs, med tio sekunder kvar 8) Den 28 december i Globen, även det mot Brynäs, målkalaset och spelet det bjöds på. Hockeygodis på högnivå var det!

Mycket minnen och helt ärligt så är det skönt att säsongen är över. Börja förbereda för nästa säsong och se till att fixa 40 år till. Inget mer jävla ångest eller osäkra kort. Låt säsong 14/15 vara startskottet för att ta oss tillbaka till finrummet!

Tack för i år DIF-Hockey!

EDIT: Sörensen gjorde DIF's första respektive sista mål på Hovet. :roll:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

Tråkig förlust idag, men vi gör faktiskt en bra säsong och har 3 lag bakom oss trots minst budget och allt annat skit.

Jag är jävligt stolt över killarna och ser mycket fram emot nästa år, då kan vi vara med och slåss om slutspel på allvar. Kanske eventuella top 6 platser, det är bara jobba på och värva smart nu DIF.

Tack för i år alla på forumet också, nu tar jag lite semester från allt som heter hockey och så ses vi på fotbollen!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

Fan att det kan vara så tyst i en avgörande play-in match.

Det kastas in saker på isen i Karlstad. Prepare for disturbing headlines on Aftonblaskan - Eller inte :roll: Missnöjda efter videogranskning angående en högklubba på Rödin. Jävlar vilken matchserie redan i play-in!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

Detta måste väl betyda att årets upplaga av Djurgården är lika bra som Färjestad? :roll:

Det är verkligen snälla 'supportrar' utanför Stockholmsområdet. De applåderar Färjestad efter denna fiaskosäsong - Hade det varit oss hade hatorden ekat. Första slutspelet sen 1994 Färjestad inte är med för övrigt. Galet!

Bra gjort av Brynäs dock. All lycka till mot She-Left-To-You!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:Fan att det kan vara så tyst i en avgörande play-in match.

Det kastas in saker på isen i Karlstad. Prepare for disturbing headlines on Aftonblaskan - Eller inte :roll: Missnöjda efter videogranskning angående en högklubba på Rödin. Jävlar vilken matchserie redan i play-in!
Sjukt hög nivå på den serien, jämfört med våran.
Svårt att fatta att vi faktiskt slog detta Brynäs för en vecka sedan

Nääh, vi var verkligen färdiga efter grundserien
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev:Fan att det kan vara så tyst i en avgörande play-in match.

Det kastas in saker på isen i Karlstad. Prepare for disturbing headlines on Aftonblaskan - Eller inte :roll: Missnöjda efter videogranskning angående en högklubba på Rödin. Jävlar vilken matchserie redan i play-in!
Sjukt hög nivå på den serien, jämfört med våran.
Svårt att fatta att vi faktiskt slog detta Brynäs för en vecka sedan

Nääh, vi var verkligen färdiga efter grundserien
Knattarnas match i första periodpausen igår var mer underhållning än vår match.

Jag tror att det händer grejer i tankesättet och viljan när det kommer till slutspel. Bortse från Djurgården detta år, då jag personligen tror att målet var att klara sig kvar och sen så var energin slut när det väl kom till play-in. När det gäller Brynäs, att vara ytterst nära på att kvala nedåt men sedan lyckas att klara sig kvar och ställa sig mot Färjestad i play-in. Där saknar man något och är besvikna på sig själva, då har man en annan mentalitet.

Brynäs kan väl ställa till det mot Skellefteå, men undrar hur länge.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Edin »

Det finns bara en Slava Trukhno.

Dags att boka bortaresor till Karlskrona. Någon som ens vet vart det ligger?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Davidsson »

Att det finns en hockeygud blev bekräftat nu. FBK UTSLAGET!!!!! :lol: :lol: :lol:
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henke_F »

Edin skrev:Det finns bara en Slava Trukhno.

Dags att boka bortaresor till Karlskrona. Någon som ens vet vart det ligger?
Allt söder om Slussen är Skåne. ;)
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Staten »

Edin skrev:Det finns bara en Slava Trukhno.

Dags att boka bortaresor till Karlskrona. Någon som ens vet vart det ligger?
Khk ultras



Den håller fan i mig fortfarande.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Staten skrev:
Edin skrev:Det finns bara en Slava Trukhno.

Dags att boka bortaresor till Karlskrona. Någon som ens vet vart det ligger?
Khk ultras



Den håller fan i mig fortfarande.
Är det därifrån vi knyckt den ramsan, alltså?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Praetori »

Edin skrev:Det finns bara en Slava Trukhno.

Dags att boka bortaresor till Karlskrona. Någon som ens vet vart det ligger?
Fråga ryska marinen, de verkar ha koll och har dessutom en gubbe på plats "vår man i Karlskrona". :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Violator77 »

Borde inte de allsvenska lag som går upp få mindre TV-pengar oavsett om ett SHL-lag åker ur eller inte? De har ju en mindre kostsam organisation och inte samma behov av pengarna om man ska jämföra med argumenten förra året när DIF gick upp. Sen var ju ett inofficiellt argument att det skulle minska risken för löneinflation.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Violator77 skrev:Borde inte de allsvenska lag som går upp få mindre TV-pengar oavsett om ett SHL-lag åker ur eller inte? De har ju en mindre kostsam organisation och inte samma behov av pengarna om man ska jämföra med argumenten förra året när DIF gick upp. Sen var ju ett inofficiellt argument att det skulle minska risken för löneinflation.
SHL-klubbarna skapade en fallskärm åt sig själva som de själva inte behövde betala för.
När ingen SHL-klubb åker ur behöver ingen betala något. Det hade inget med lägre kostnader för uppkommande HA-klubbar att göra, men det lät bra. Helst vill de förstås ta pengar från nykomlingar och ge till de klubbar som är kvar i SHL och som var med om det första beslutet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst