ciirree skrev:Det mest intressanta inför kommande säsong enligt mig är målvaktsfrågan. De senaste säsongerna har vi mer eller mindre alltid haft en stabil förstakeeper. Adam försvinner förmodligen till våren. Har väl snackats en del om att Eddie Läck ska flytta hem till Sverige. Även Lindbäck (men ryktats till Rögle). Enroth försvinner väl till KHL eller Schweiz, annars hade det varit en kanonvärvning.
Hur bra är Läck? Han har spelat väldigt sporadiskt de senaste säsongerna med inte speciellt smickrande siffror. Dock inte sett honom på länge.
Annars den enda svenska målvakten som kan vara intressant från någon av ligorna KHL/NLA/AHL så är det Anton Forsberg om inte han får förlängt i nordamerika.
Finns inte direkt några vettiga i SHL heller som inte redan har kontrakt. Blir en svår nöt att knäcka.
Har varit skadad ganska mycket tror jag. Har inte sett honom jättemycket heller men det ryktades om att han ville hem till Sverige.
Alexander Salak blir ledig tydligen. Jocke är ju ganska öppen med att svenska spelare är prio ett. Men iom bristen på svenska målvakter som kan gå in som etta direkt så kanske det vore ett alternativ endå.
Anton Forsberg hade varit nice.
ciirree skrev:Det mest intressanta inför kommande säsong enligt mig är målvaktsfrågan. De senaste säsongerna har vi mer eller mindre alltid haft en stabil förstakeeper. Adam försvinner förmodligen till våren. Har väl snackats en del om att Eddie Läck ska flytta hem till Sverige. Även Lindbäck (men ryktats till Rögle). Enroth försvinner väl till KHL eller Schweiz, annars hade det varit en kanonvärvning.
Hur bra är Läck? Han har spelat väldigt sporadiskt de senaste säsongerna med inte speciellt smickrande siffror. Dock inte sett honom på länge.
Annars den enda svenska målvakten som kan vara intressant från någon av ligorna KHL/NLA/AHL så är det Anton Forsberg om inte han får förlängt i nordamerika.
Finns inte direkt några vettiga i SHL heller som inte redan har kontrakt. Blir en svår nöt att knäcka.
Har varit skadad ganska mycket tror jag. Har inte sett honom jättemycket heller men det ryktades om att han ville hem till Sverige.
Alexander Salak blir ledig tydligen. Men Jocke är ju ganska öppen med att svenska spelare är prio ett.
Anton Forsberg hade varit nice.
Forsberg har spelat i SSK. Då räknar med honom till nästa säsong då!
Jag förstår inte 2 år på Hank, inte ens om det varit 1 år.
Älskar honom för hans Djurgårdshjärta och kärlek till föreningen. Men rent spelmässigt så håller han ju inte på den här nivån.
Bra förlängning. Han är viktig med sitt ledarskap och uppförande på såväl som av isen.
Jag gillar inte det här. Tar bara upp plats för en junior.
Ja man kan inte ha en spelare i laget bara för att han är duktig i boxplay :/.
Könns klassiskt det där med ersätt med valfri junis..
Så av ren nyfikenhet då jag själv har för dålig koll på våra fina juniorer. Hank som har elva a-lags säsonger på minst allsvensk nivå, varav sju (och lite till men delvis utlånad) i den finaste av tröjor. Lojal som få, unisont hyllad av ledare och lagkamrater för sin inställning till träning. Före detta kapten och alltid med i snacket om ett A på bröstet som den ledare han är. Ger alltid 100% oavsett roll han får (oftast fjärdelina och BP) och är ett föredöme och en kulturbärare i en tid där den typen är allt mer sällsynt. Killen bokstavligen andas DIF!!
Så vem av våra junisar ska axla det?
Nu låter det väl som att jag bara tokhyllar den gode Hank men jag kan iaf se vikten av att ha honom i truppen och det han tillför utanför poängprotokollet. Tror inte man ska underskatta det Hank och liknande spelare tillför en trupp av idag.
Vet inte riktigt varför folk har fått för sig att Hank är bra i defensiven. Jag tycker snarare tvärtom, tycker han går bort sig totalt mer än de flesta i sin iver att forechecka.
Jag ställer mig väldigt frågandes till förlängningen av Hank. Han är på tok för begränsad spelare på den här nivån och ser man bara till vår spelidé blir det ännu märkligare. Hank må ha hjärta för klubben men det kan ju inte vara det enda kriteriet som ska uppfyllas för att spela i DIF. Ytterst märkligt.
Bra förlängning. Han är viktig med sitt ledarskap och uppförande på såväl som av isen.
Jag gillar inte det här. Tar bara upp plats för en junior.
Ja man kan inte ha en spelare i laget bara för att han är duktig i boxplay :/.
Könns klassiskt det där med ersätt med valfri junis..
Så av ren nyfikenhet då jag själv har för dålig koll på våra fina juniorer. Hank som har elva a-lags säsonger på minst allsvensk nivå, varav sju (och lite till men delvis utlånad) i den finaste av tröjor. Lojal som få, unisont hyllad av ledare och lagkamrater för sin inställning till träning. Före detta kapten och alltid med i snacket om ett A på bröstet som den ledare han är. Ger alltid 100% oavsett roll han får (oftast fjärdelina och BP) och är ett föredöme och en kulturbärare i en tid där den typen är allt mer sällsynt. Killen bokstavligen andas DIF!!
Så vem av våra junisar ska axla det?
Nu låter det väl som att jag bara tokhyllar den gode Hank men jag kan iaf se vikten av att ha honom i truppen och det han tillför utanför poängprotokollet. Tror inte man ska underskatta det Hank och liknande spelare tillför en trupp av idag.
Utanför lagbygget ( på is ) tillför tom sämsta J20 forvard mer FAKTA så pass dålig är han på skridskor och skills med klubba o puck !!! Och att spela med kropp i defensiven finns kanske 4-6 st kommande juniorer som är bättre !!!!
Utanför laget i omklädningsrum o på träningar är Hank Guld värd
Men att han tar en Junis plats på is är Grovt känstefel av Jocke