Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFVästertorp »

21 sidors intena strider och folk undrar varför Mackans återkomst är något att gnälla över?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

DIFVästertorp skrev:21 sidors intena strider och folk undrar varför Mackans återkomst är något att gnälla över?
Undrar varför. Jobbigt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SkönaDjurgårn »

På något sätt har min vrede vridit sig från Mackan till KG STOPPel under dagen. Han, för det är väl han som är ansvarig för det här, är ju totalt värdelös på sin nuvarande post. Snälla kryp tillbaka under din junis-sten nu.

Angående Mackan själv så hoppas jag att han avslutar karriären (?) bra i DIF trots allt. Jag har hatat i flera år nu men känner efter detta intensiva dygn att för lagets och föreningens skull så önskar jag honom all lycka. Avsluta snyggt och gå i pension. Jag kommer inte applådera honom men skulle aldrig bua åt någon i vår tröja heller. ALDRIG (eller jo, om Teemu Laine kom hit, då skulle jag få rabies på riktigt).

Mackans närvaro kommer väl varken göra från eller till rent sportsligt. Nån kasse, lite gnäll, burop. Sen är det ny säsong med förhoppningsvis en riktig sportchef och vi står kvar som vi alltid har gjort.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

Jag ligger sömnlös. Jag kan inte förstå det här.
DIF!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sensei »

Själv gnäller jag inte alltför mycket. Men så är ju också MN en spelare som är helt i min smak.

Murray in nu också. KG - lyssna på the voice of reason.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av TobbeONE »

Har lagt senaste dygnet på att försöka smälta det här och ger mig nu på att försöka sammanfatta känslorna.

Har extremt svårt att förstå vitsen med att ta hit MN.
Inte pga honom utan pga splittringarna som uppstått.

Jag har hatat honom och har hatat att jag aldrig fick chansen att vara på plats mot hv och spy ut min aggressión och vrede mot honom och det vedervärdiga han gjorde. Men sen har det ju bit efter bit dykt upp att han förmodligen inte var ensam i den där härvan. Och i takt med det har också mina känslor för honom runnit ut till att bli helt likgiltig inför hans person.
När han nu på detta sett kommer tillbaka så måste jag erkänna att jag motvilligt finner mig själv i att faktiskt gilla snubben. Vilka ballar o vilket hjärta. Fullständigt ofattbart.
Han är ju (mig veterligen) den mest bespottade personen i hela hockeysverige, om inte sportsverige. Kan inte dra mig till minnas att någon genomgått o fått utstå samma behandling som han. Och ändå kommer han tillbaka. Wow.
Ställ det i jämförelse med MP...

Tror faktiskt med mina marginella hockey kunskaper att han kan göra lite nytta och vara en helt ok värvning sportsligt.

Vad som däremot gör det hela så tragiskt är ju att KG ger blanka fan i vilka konsekvenser det här kan få. Man slår in en enorm kil mitt i djurgårdsfamiljen. Fullständigt oförsvarbart. Även om MN går in och tokdominerer och lyfter oss till en 3:e plats i tabellen så har det här potential att få långtgående konsekvenser för våra supportrar, vår supporterkultur och vår förening. riktigt illa.

Sen är det ju vissa formuleringar som får mig att se rött.
"pengarna kommer inte från #FairPlay2014"
Vad är det där för jäkla Leksandskommun fasoner!?!
Tar de oss för idioter?
För mig är det där exakt samma sak som polaren som endast har en 500 lapp kvar veckan innan löning o "glömt" betala tv,internet o telefon räkningen. Då e man ju schysst o lånar ut en tusing, vem skulle inte göra det. Samma helg går han o festar för "sin" femhundring....
Precis så ser jag det här. Har gladeligen betalat en hundring i månaden och ett par hundralappar vid andra tillfällen, men det finns inte en chans i helvete att jag hade gjort det om jag vetat att MN skulle varit aktuell, inte en chans alltså.
Första tanken var o avsluta den där prenumerationen men har hejdat mig o avvaktar o ser vad det här mynnar ut i.

Som nummer två så kan jag ju tycka att OM det nu är så att MN visat så stort hjärta för DIF under hela processen o inte alls velat att det skulle bli negativt för föreningen så är det ju riktigt illa från ledningen att man låtit MN stå som syndabock genom hela processen.
Om det som skrivs nu är sanningen så skulle man ju givetvis ha försökt förhindra att MN utmålats som en girig h**a. Men det har man inte gjort, man har låtit kvällspressen vara de som berättat för oss supportrar hur allt gått till. Och när den bilden väl satt sig så är den svår att ändra på. Inte bra från ledningens sida, igen...

För mig så finns det inget bättre än att stå i klacken och go bananas. Nu bor ja där ja bor och kommer bara hem till stan en handfull ggr per år, men alltid i samband med match, och alltid återfinns jag i klacken. Hur det blir framöver kan ja inte svara på nu. Befarar att stämningen kan nå begravnings nivåer och då är det inte roligt att stå där som en annan dåre och försöka o försöka för att slutligen hamna i fågelholks stadiet, då sitter jag hellre hemma i soffan med öl i handen och dottern som springer runt tv´n.

Hoppas att mina fårhågor inte infrias utan att dagens möte slår väl ut och stämningen på matcherna förblir oförändrat och bättre o bättre ju längre säsongen går. Men jag e jävligt pessimistisk när det kommer till det där.

Om någon har möjlighet att liverapportera på mötet vore i alla fall jag väldigt tacksam.

Och avslutningsvis till alla er som tycker att värvningen är en bra ide.
Stå upp och sjung, högt och stolt. Utan er kommer det här att gå åt helvete. Men låt också de som inte delar er entusiasm pga det nyss inträffade få vara arga, det är deras rätt.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

sensei skrev:Själv gnäller jag inte alltför mycket. Men så är ju också MN en spelare som är helt i min smak.

Murray in nu också. KG - lyssna på the voice of reason.
Kan tänka det. Slår en att vissa likheterna med en Brashear-light är inte helt långsökta: Slagsmålsvillig och tuff men lite väl till åren och trött för att hinna komma ordentligt till skott. Frågan är vad som folk skulle bli gladast av här - om Nilson sänkte Forsberg eller om Forsberg sänkte Nilson.
Magnutz skrev: Grundprincipen är att alla har rätt att tycka som de vill. Det är gott och som det ska vara. Sen kan vi vara oense. Det är ju i min mening också helt ok. Jag har inget emot att nån inte håller med mig. Däremot ifrågasätter jag skitigt beteende.
Det är inte sällan en tunn linje mellan att tillstå respekt för varandras åsikter, och att kväsa berättigad kritik mot destruktiva beteenden bakom krav på "respekt". Det vore synd om vi blandar ihop rätten till sin egen åsikt och inställning med en rätt till att slippa kritik riktad mot sin offentligt luftade åsikt.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Staten »

Hej Marcus. Spela inte ner oss igen.

"Dåvarande lag ska spela ner oss igen"
- Järlefelt och KG 2015.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

TobbeONE skrev: [...]
Som nummer två så kan jag ju tycka att OM det nu är så att MN visat så stort hjärta för DIF under hela processen o inte alls velat att det skulle bli negativt för föreningen så är det ju riktigt illa från ledningen att man låtit MN stå som syndabock genom hela processen.
Om det som skrivs nu är sanningen så skulle man ju givetvis ha försökt förhindra att MN utmålats som en girig h**a. Men det har man inte gjort, man har låtit kvällspressen vara de som berättat för oss supportrar hur allt gått till. Och när den bilden väl satt sig så är den svår att ändra på. Inte bra från ledningens sida, igen...
[...]
Oavsett vad man anser om Nilson och förfarandet, så kan man ju inte annat än att hålla med om att DIFs agerande är aningen kappvändande. Att gå ut som man gör först nu med allt vad man säger känns väldigt mycket "damage control", hade man önskat någon trovärdighet hade man gjort det tidigare. Omvändelser under galgen är aldrig snyggt.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudi »

Välkommen tillbaka, Mackan! Det kommer alltid finnas unga, arga män.

Alla får så klart reagera på sitt sätt, såvida det inte skadar föreningen, spelare eller ledare. Någonstans får man acceptera att det är ledningen som har det sista ordet vad gäller värvningar, gillar man inte besluten som fattas så finns det konstruktiva sätt att visa sitt missnöje.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ALLTID DIF »

HUR SOM HÄLST HAN MÅSTE VARA TUFF SOM FAN !
Användarvisningsbild
Taskman
Inlägg: 282
Blev medlem: 2010-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Taskman »

Highwind skrev:"Efter säsongen kallades de spelare Djurgården bedömde som nyckelspelare in för att förhandla om nya lönenivåer med anledning av degradering till HockeyAllsvenskan. Nilson hade inga invändningar mot det, och var väl införstådd med att hans lön skulle behöva sänkas inför spel i Allsvenskan.

Det man inte var överens om i tvisten var om Nilson skulle få spela kvar eller inte. Nilson hävdade, vilket domstolen också slog fast, att han enligt avtalet fortfarande var anställd även vid degradering till HA (med sänkt lön). Djurgården hävdade att avtalet upphörde - att Nilson inte längre var anställd - men att man kunde tänka sig att förhandla om att eventuellt anställa honom igen. Några dagar efter första förhandlingsmötet fick Nilson beskedet att han inte var välkommen på barmarksträning längre, passerkortet stängdes av (vilket DIF senare skyllde på Hockey-VM, men då är det fan deras skyldighet att informera Nilson om att man stänger av det) och den 25:e fick Nilson brev där Tommy Engström meddelade att "Ditt kontrakt med Djurgården Hockey upphört att gälla per 2012-04-30 och du är fri att övergå till vilken klubb du vill".

Att han då går till Hv71, vem fan kan seriöst kalla det horeri? Ja, jag är partisk och har min åsikt tydlig, men allt ovan är hämtat rakt ur domstolshandlingarna om någon tror det är påhittat. Nilson ville spela kvar med oss i allsvenskan, Nilson ville ta ansvar för degraderingen."
Har läst ovan tidigare och hälsar också Mackan välkommen åter.
Han har ju balls och garanterat ett fett hjärta för klubben annars hade han inte gjort det.

Synd att media målat upp allt på ett helt annat sätt och jag hoppas vissa inser att vår tidigare ledning var riktigt vedervärdiga.

Sent from a hideout with a top secret device using a text editor.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av -daniel- »

Jag har grubblat länge & väl och till slut kommit fram till någon slags slutsats som gäller för mitt personliga tyckande.

Marcus agerande tidigare när vi åkte ur var inte befogat, det är nog de allra flesta ense om. Hans icke-agerande i egenskap av lagkapten var rent ut sagt pinsamt och det är något jag aldrig själv kommer kunna acceptera eller förstå. Men samtidigt odlades någon form av frö till respekt fram tidigare under säsongen när man läste intervjuer med honom och förstod hur den här soppan faktiskt påverkat. Är nämligen tämligen övertygad om att Marcus (hockeymässigt) själv mått ganska dåligt när han tänker på det avslut som blev i den klubb jag tror han innerst inne älskar. Att han väljer att självmant ringa upp DIF för att få till en övergång dit som det sista han gör i sin karriär vittnar om det. Att han enkom vill hem till STHLM tror jag inte på, då hade han ju garanterat bara kunnat kasta in handduken och gett upp karriären. Han har trots allt en ganska stadd kassa att sitta på resten av sitt liv. Så hela det här visar - och notera att det är min tolkning - att han verkligen vill avsluta sin karriär i DIF på ett sätt som kanske kan vinna tillbaka lite respekt för honom.

Rent sportsligt så kan jag väl kanske också efter lite grubblande förstå att man väljer - om det nu är så att han spelar för kaffepengar - att ta in en rutinerad spelare. Dock så kan man omöjligtvis tro han kommer innebära något lyft för den här upplagan av DIF. Är det värt hela den här soppan för att ta in en erfaren breddspelare? Nej, det kan jag omöjligen tycka.

Jag hoppas ändå av hela min själ att de som överallt på nätet är de starkaste rösterna mot den här affären släpar sig till mötet ikväll och pratar med ledningen & Marcus. Ventilera. Lyssna. Är ni lika hatiska efteråt har ni iaf gjort allt i er makt för att försöka förstå. Väljer ni efter detta att stanna hemma hela säsongen så har ni trots allt min respekt. Men jag hoppas, för DIFs bästa, att folk kan gå vidare ändå och fortsätta stöttningen av våran klubb. Trots att man med all rätt kan ifrågasätta agerandet i vissa lägen.
Bild
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av m0ng00se »

Välkommen tillbaka MN. Pressen är experter på att svartmåla och klippa ur saker ur sin kontext.

Tror def makke har stort DIF-hjärta och han visar guts som kommer tillbaka. Tror def det är en värvning vi behöver, rutin, rightare, kan spela på olika pos, powerplay och med bakgrunden som varit lär han inte kunna åka omkring å fisåka

kör så det ryker makke!
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Think if... »

In med Dogge på det här nu så har vi alla känslorna på samma ställe :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
Skriv svar