Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Edin »

Har någon matchen på fil så att ni kan ladda upp den på youtube eller torrent? Vill gärna se den igen i lugn och ro utan att behöva vara så nervös.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Stiwky
Inlägg: 88
Blev medlem: 2008-11-11

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Stiwky »

Många bra spelarlyft igår!
Sörensen spelade precis som jag vill att han ska, full fart framåt och rakt in på mål utan tvek.
Jakobs spelar ut sin kvalitet utan att snurra upp sig själv gång på gång.
Reideborn var alldeles ur balans första 10 men blev bara bättre och bättre. Släppte en del returer men vägrade låta nån komma åt puckarna
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Ohddan »

Ah fi fan vad man mår gott idag. Helt absurt egentligen men det kom ett par tårar efter slutsignalen. Förmodligen för att den planet-tunga betonggrisen i bröstet som man släpat runt på i några dagar äntligen pulvriserades av en fantastisk inramning.

Att roundhousa horungarna rakt ner i graven är värt mer än SHL idag.

Nya tag mot rövle och hoppet om att få vara med och leka i ytterligare en match i denna hopp och förtvivlan-serie fyller redan större delen av tankeverksamheten.

Tack DIF
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Djurgårn »

Idag går man runt ett sånt där toklarvigt leende och verkligen gottar sig i gnihets misär. Jag har varit ganska kritisk till en del spelare under kvalserien och jävlar vad de flesta svarade upp igår.

Vilken jävla stämning det var igår. Vi visar återigen att vi är bäst på läktarna!
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:HAHA alltså Forsbergs JAAAAAAAAA! när JJ gör 3-2 är ju priceless. HAHAHA...

http://www.viasatsport.se/videoklipp/ho ... ledningen/
Det är så sinnessjukt. Hahaha.

Roligt också att Luckner ska snacka om varje gång Jakobs gör mål at han lärt sig skjuta "skulle det va för ett par år sen skulle han dribbla". Sagt det minst 3-4 ggr nu.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
-daniel- skrev:HAHA alltså Forsbergs JAAAAAAAAA! när JJ gör 3-2 är ju priceless. HAHAHA...

http://www.viasatsport.se/videoklipp/ho ... ledningen/
Det är så sinnessjukt. Hahaha.

Roligt också att Luckner ska snacka om varje gång Jakobs gör mål at han lärt sig skjuta "skulle det va för ett par år sen skulle han dribbla". Sagt det minst 3-4 ggr nu.
Jacobs blev ju sur på riktigt under intervjun och påpekade att det var ett djävla tjat att han skulle skjuta.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

Solnasympatisörerna man har som vänner har fortfarande inte svarat på mina meddelanden.

Jag svarade på allt de skrev.

Lite finare, lite bättre.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7187
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Härlig seger. Nu lever säsongen vidare en match till.

Sörensen visade prov på spelet från ET.

Reideborn har verkligen skallen för att stå i mål.

Juniorbackarna Falk och Englund hade en jobbig och lärorik afton.


Sedan var det munter läsning från sid 7 och framåt i denna tråd.
Efter regn kommer solsken.


edit: Högström, vilket fynd, vilken klippa. Där har vi killen att bygga vidare laget runt.
Japp men man kan fan inte lasta backarna för målen, den första är en oturlig sargstuds som man nog skall heta Erik Karlsson om man skall hinna hem på och den andra är Jakobs som helt släpper sin gubbe trots att backarna är hyfsat upptagna. Adam är uppe och köper korv på den men man kan inte lasta keepern vid frilägen, det är bonus om de plockar puckar när en motståndare får så gott om tid på sig.
Lastar ingen för målen, förutom andra då, som helt riktigt är Jakobs kille (erkände han i intervjun efter också).

Men våra yngre backar var inte stresståliga nog igår. Ett flertal felbeslut som mycket väl kunnat resultera i baklängesmål. Våra ytterforwards missade en hel del "chip out" som också gjorde att Aik fick en del långa anfall.

Men, som sagt, de lär sig oerhört av sådana här matcher. Skulle bara vara så otroligt kul att få skörda frukterna av denna inskolning och få ha dem i laget när de står på topp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av ciirree »

Ny matchtråd nu nu nu!!! :)
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Mäklaren »

Denna historiska match går i repris på Viasat Hockey kl 16.00.

Fan vad jag älskar Per Forsberg för övrigt :D
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Denna historiska match går i repris på Viasat Hockey kl 16.00.

Fan vad jag älskar Per Forsberg för övrigt :D
bajen-sskaren? i 10 sändningar av 10.2 är han HEMSK. Han gormar hela tiden när motståndet gör kaos på DIF. Sänker alltid ner volymen när han är med.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av #10 »

Mäklaren skrev:Denna historiska match går i repris på Viasat Hockey kl 16.00.

Fan vad jag älskar Per Forsberg för övrigt :D
Härligt, tog upp ett par pilsner från baren och lägger mig på hotellrummet och avnjuter matchen utan att behöva vara närvös.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av #10 »

#10 skrev:
Mäklaren skrev:Denna historiska match går i repris på Viasat Hockey kl 16.00.

Fan vad jag älskar Per Forsberg för övrigt :D
Härligt, tog upp ett par pilsner från baren och lägger mig på hotellrummet och avnjuter matchen utan att behöva vara närvös.
Helvete, kan man inte se den på viaplay?
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av 1962FenderStrat »

Wow, säger jag bara.

Sörensen var helt magisk igår, aldrig sett han så bra tror jag. Flög in i offensiv zon med pucken vid flera tillfällen. Styrde upp hela PP, medan Högström ägde den på blå. Alla gjorde en bra insats. Johner och Ljungh var väl dom jag kan dra mig till minnes som var lite bleka.

Gnaget då? Endast Janmark och Nyllet som imponerar. Resten är tämligen mediokra. Den ena drar till NHL/Luleå/annan SHL-klubb och den andra fortsätter väl harva i Vita Hästen eller Rövle nästa säsong. RIP AIK Hockey... HAHAHAHAHAHAHA.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av Manijock »

Sådär jaa, var bums i säng igår efter denna urladdningen så man orkade jobba idag också. Gick runt med ett sådant där härligt seger i derby-leende hela dagen. Fantastiskt! Men nu tänkte jag försöka mig på någon form av analys, även om dessa matcher alltid är svåra att följa rent spelmässigt. Allt blir så svart eller vitt. Antingen är man förtvivlad och snudd på bölar som Daniel Larsson, eller så är man så jävla taggad att man inte kan se matchen på ett konstruktivt sätt.
Men here it goes...

Jakobs nya Widing? Gnagarslaktarn.... Fantastiskt kul för honom som varit så praktusel hela KS. Fantastiskt att se blicken han slänger på klacken efter sitt första mål. Väldigt svårtolkat :lol: Sörensen gör äntligen en riktigt bra match. Känns som gamla goda Sören äntligen. Johner var också även han grymt spelsugen, syntes lång väg. På backen är det Englund och Högström som dominerar. Satan vad imponerad jag är av båda. Bägge tenderar att göra allting rätt, och Englund känns otäckt stark ut för sin ålder. NHL-klass om ett par säsonger, det lovar jag! Även Nisse och Arnesson sköter sig bra.

Reideborn då, jaa herrejisses vem hade trott att han skulle bli en matchvinnare efter första perioden? Hade han inte lyckats med den där sidledsförflyttningen i slutet av första så vettefan hur det hade gått. Aldrig under hela mitt liv sett en så nervös målvakt någonsin, som han var första halvan av första perioden. Varenda puck kändes radiostyrd. Behandlade den enklaste pucken som en het potatis. Andra målet är solklart hans. Visst kan man snacka om att backen ska screena undan, men finns inte en chans i världen att någon kan förutspå att en målvakt ska släppa en sådan horribel retur på plockpotatis. Men sen händer något... Han blir som en filbunke. Laddningen släpper fullständigt och han börjar till och med hålla pucken. Inga returer, lugnt och fint rättplacerad. Ser helt plötsligt hur enkelt ut som helst. Han räddar till och med frilägen, som han inte knappt gjort under hela grundserien. En av de mest spektakulära förvandlingarna under match jag sett. Riktigt häftigt!

Negativ kritik till Ljungh som gör säsongens sämsta match. Hanks oerhört klumpiga tackling ger minus. Tar första skäret i mittzonen och rätt in i ryggen. Orutinerat! På backen är det Falk och Lidström som ska ha en skämskudde. Oerhört dåliga!

I övrigt, fantastisk seger. Varken mer eller mindre! KS känns kört, men en derbyseger är ju trots allt alltid en derbyseger.
Låst