Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av John Terry »

För att kliva tillbaka tre sidor typ så att inga missförstånd uppstår (är lite pinsamt när man drar med egna påhittade sanningar) gällande jämförelsen lönemässigt med Leksand.

Vi låg på 18,8 miljoner och då fanns det lite kvar bekräftade man på mötet.

Leksand låg på 18,2 exklusive Prestberg. Där är det då försäkringar och grejer inblandade. Men om man räknade in hans lön så uppskattades den kompletta lönebudgeten till 20 miljoner. Detta enligt DT. http://www.dt.se/sport/1.5405862-sa-myc ... -lif-i-lon

Så visst lite mer hade dom. Men det var verkligen inte mycket mer.

Så. Sorry, tillbaka till tråden.
laxen

Inlägg av laxen »

John Terry skrev:För att kliva tillbaka tre sidor typ så att inga missförstånd uppstår (är lite pinsamt när man drar med egna påhittade sanningar) gällande jämförelsen lönemässigt med Leksand.

Leksand låg på 18,2 exklusive Prestberg. Där är det då försäkringar och grejer inblandade. Men om man räknade in hans lön så uppskattades den kompletta lönebudgeten till 20 miljoner. Detta enligt DT. http://www.dt.se/sport/1.5405862-sa-myc ... -lif-i-lon

Om det var det jag skrev du syftar på så bekräftar du ju den uppskattningen jag gjorde ganska bra att de kunde ligga 2-3 miljoner före oss i lönekostnader. Nu vet jag inte exakt hur mycket vi hade kvar på lönebudgeten men att skillnaden är någonstans 2-3 miljoner precis som jag skrev verkar ju ganska rimligt enligt det du skrev. Att kalla det påhittad sanning kan ej anses lämpligt när det gäller mitt inlägg då jag var ärlig och väldigt tydlig med att det inte fanns några officiella källor till påståendet utan det var enbart vad jag hade hört.

Efter artikeln du hänvisade till så spelade ju Prestberg en del matcher vilket inte lär betalats av försäkringsbolaget samt att de fick in en ny målvakt vilket gör att du får addera en summa till beloppet på deras lönebudget du angav.

Bara för att återknyta till formuleringen "är lite pinsamt när man drar med egna påhittade sanningar".

Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

laxen skrev:
John Terry skrev:För att kliva tillbaka tre sidor typ så att inga missförstånd uppstår (är lite pinsamt när man drar med egna påhittade sanningar) gällande jämförelsen lönemässigt med Leksand.

Om det var det jag skrev du syftar på så bekräftar du ju den uppskattningen jag gjorde ganska bra att de kunde ligga 2-3 miljoner före oss i lönekostnader. Nu vet jag inte exakt hur mycket vi hade kvar på lönebudgeten men att skillnaden är någonstans 2-3 miljoner precis som jag skrev verkar ju ganska rimligt enligt det du skrev. Att kalla det påhittad sanning kan ej anses lämpligt när det gäller mitt inlägg då jag var ärlig och väldigt tydlig med att det inte fanns några officiella källor till påståendet utan det var enbart vad jag hade hört.

Efter artikeln du hänvisade till så spelade ju Prestberg en del matcher vilket inte lär betalats av försäkringsbolaget samt att de fick in en ny målvakt vilket gör att du får addera en summa till beloppet på deras lönebudget du angav.

Bara för att återknyta till formuleringen "är lite pinsamt när man drar med egna påhittade sanningar".

Nej nej, det var rent generellt och inte riktat mot just dig. Det är så många sanningar som far runt så när det faktiskt finns "fakta" så tycker jag det är bra att det läggs fram källor.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Philly Flu »

Leksand skrev:
Morwin skrev:glöm inte Asenfeldt
Eller spelarna vi gjorde oss av med...

Men skitsamma. Skrev inte inlägget för att diskutera eller försvara Leksands ekonomi, utan skrev ett inlägg om era SPELARE och jämförde det med våra SPELARE. Men det gick visst inte.
Jag måste säga att Leksand har en poäng som jag diskuterat i min bekantskapskrets i några år nu. Det har länge varit en lucka i åldersspannet 25-30 i DIF. Vi tar upp Junisar som floppar/stannar av i utveckling eller drar och behåller äldre spelare till pensionsålder. Vi har saknat en bas av etablerade ES-spelare som är för dåliga för NHL, 25-30 år och sugna på att vinna SM-guld med DIF.

Det tog i.o.f.s. lite tid för Leksand att ta ett av stegen från HA till SM-guld. Nu får vi se vem som tar nästa guld av oss ;-)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Antar att Ahlén är Fimpens ersättare då. Trist. Vi måste ersätta Fimpen med en duktig tekare. Han och Otto var dom enda dugliga tekarna ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lägg undan en junislön till Fimpen som han kan få om hans kropp håller i augusti när det börjar bli dags att signa eller inte. Typ 20-25k månaden.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Frågan är då vem som ska ersätta Otto. Fan. Nu blev jag deprimerad igen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Malto skrev:Frågan är då vem som ska ersätta Otto. Fan. Nu blev jag deprimerad igen.
Vi åkte ut med Otto, vi lyckades inte gå upp med Otto. All ära till honom men det är dags att prova något nytt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spelare som Otto och kanske även Wennberg går inte att ersätta enligt mig.

Hade en lista på fyra spelare jag verkligen ville att vi skulle försöka behålla och dessa två fanns med på den tillsammans med Holm och Arnesson.

Övriga spelare hade inte känts som några större förluster.

Tyvärr kan det nog som någon redan nämnt vara så att automatiskt förlängda kontrakt på backar kan äta rätt mycket lönutrymme.

Måste också nämna att jag är lite tveksam till Saviano då jag undrar om han verkligen är värd stålarna?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:
Malto skrev:Frågan är då vem som ska ersätta Otto. Fan. Nu blev jag deprimerad igen.
Vi åkte ut med Otto, vi lyckades inte gå upp med Otto. All ära till honom men det är dags att prova något nytt.
Ett ohyggligt korkat inlägg enligt mig.

Otto är unik som spelare och vi hade haft gigantisk nytta av honom även kommande säsong.

Däremot kanske man skulle kunna använda den beskrivningen på Ölvestad.
Rix

Inlägg av Rix »

Det är väl Johner som är tilltänkt första center, sen kommer ingen spelare ersätta Otto rakt av, varken i våra hjärtan eller på isen. Johner är riktigt bra och har en riktigt bra högsta nivå, men Otto höll hög nivå i varje byte och match efter match. Återstå om Johner kan hålla sin nivå jämnare i år, tyckte han blev bättre ju längre säsongen gick, men nu måste han och hela laget vara med från start.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Så kan man ju se det JM. Skulle väl hellre säga att vi inte gick upp trots att vi hade otto i laget.

Tror också att det är tänkt att Johner ska ta den platsen. Det kanske blir bra. Hoppas det. Men mindre stabilt blir det nog.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kall-El skrev:
Jim Morrison skrev:
Ett ohyggligt korkat inlägg enligt mig.

Otto är unik som spelare och vi hade haft gigantisk nytta av honom även kommande säsong.

Däremot kanske man skulle kunna använda den beskrivningen på Ölvestad.
Okej, men jag står fast vid min åsikt. Se på Columbus Blue Jackets utan Nash till exempel. Läs även om "The Patrick Ewing theory"

http://www.urbandictionary.com/define.p ... g%20Theory

Sedan är Otto knappast en superstjärna i andras ögon kanske, men i alla fall i våra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Ett jävla skämt att ta in Ahlén när vi redan har Hank i truppen som är en snäppet mindre dålig brunkare. Micke Ahlén är en fruktansvärt begränsad spelare som knappt kan stå på ett par skridskor en mindre bidra med något förutom möjligtvis något slagsmål när matchen redan är förlorad ala Djurgårdsandan.

Usch vad deprimerande. Klart, ska vi åka ur allsvenskan ska vi göra det med buller och bång. In med Kristoffersson, Ahlén, Mitman, Christian Sjögren och andra hockeyinvalider så behöver vi liksom inte ens spela om det.

Saviano är dock en god nyhet. Fixa honom så skickar ni åtminstone lite tecken på att vi vill kunna tävla med Troja, Karlskrona och Asplöven nästa säsong.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Manijock skrev:Ett jävla skämt att ta in Ahlén när vi redan har Hank i truppen som är en snäppet mindre dålig brunkare. Micke Ahlén är en fruktansvärt begränsad spelare som knappt kan stå på ett par skridskor en mindre bidra med något förutom möjligtvis något slagsmål när matchen redan är förlorad ala Djurgårdsandan.

Usch vad deprimerande. Klart, ska vi åka ur allsvenskan ska vi göra det med buller och bång. In med Kristoffersson, Ahlén, Mitman, Christian Sjögren och andra hockeyinvalider så behöver vi liksom inte ens spela om det.

Saviano är dock en god nyhet. Fixa honom så skickar ni åtminstone lite tecken på att vi vill kunna tävla med Troja, Karlskrona och Asplöven nästa säsong.
Glöm inte Finn Ohlsson .....
Låst