SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

Är inte förvånad när det kommer till Challe, tyvärr. Även om jag tycker att Johner inte hade platsat så hade det kunnat fixats en snyggare sorti.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Om vik går upp är jag beredd att applådera Dustin när de kommer till Hovet.
(Första gången)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:
sPTNC skrev:
Think if... skrev:Dustin lite bitter på DIF i kanal 10 just nu...

Med all rätt!

Fan, har inte ledningen lärt sig någonting sedan Mackan?

Pinsamt...
Ingen vet hur det har gått till så det är ingen idé att spä på något där bara en part uttalat sig...
Tycker du att föreningen gjort fel med någonting någon gång någonsin?
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:Om vik går upp är jag beredd att applådera Dustin när de kommer till Hovet.
(Första gången)
Varför inte starta en Dustin dag där alla har såna här masker med Dustins ansikte på!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Andspe »

Mash skrev:
Tack!

Ursäkta språket, men - Fy FAN vad fittigt gjort mot Dustin. Han var ändå en utav de som hade en huvudroll i vårt avancemang och vår överlevnad i HA. Jag har alltid gillat Dustin och blev förvånad när han inte fick följa med till SHL - Vissa säger att han inte platser i vårt lagbygge men så som han beter sig både på och utanför isen är jag förvånad att man inte vill ha honom. Ser en ny Otto födas i Dustin, helt ärligt.

Är det så alla våra gamla spelare har blivit behandlade innan kontraktet har rivits? Ursäkta men då stämmer jag in "avgå styrelsen"-ramsan. Fy fan vad illa.

Tredje gången gillt för Dustin nu då. Hellre Västerås än Karlskrona i SHL.
Det är just sånt här som måste redas ut på årsmötet efter säsongen! Så här kan vi inte hålla på.. Man måste kunna vara professionellare i kontakten med spelarna. Räcker inte pengarna till en sådan som Johner så måste det kunna levereras snyggt och likaså om man tycker att han inte är redo för SHL. Just nu ser vi ett mönster med spelare som känner sig brända, vilket är oerhört bekymmersamt.

Det handlar inte bara om relationen med spelarna som redan är på kontrakt utan även sådana spelare som kan tänkas vilja spela Djurgården. Man skrämmer nästan bort spelare som vill krita på när man håller på som man gör.. Sen tycker jag ändå att det någonstans är emot vad Djurgården står för, rent grundmässigt. Att i ena sekunden snacka om Djurgårdsfamiljen och hur man tar hand om varandra och sedan i andra sekunden frysa ut spelare, smakar illa.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

Andspe skrev:
Mash skrev:
Tack!

Ursäkta språket, men - Fy FAN vad fittigt gjort mot Dustin. Han var ändå en utav de som hade en huvudroll i vårt avancemang och vår överlevnad i HA. Jag har alltid gillat Dustin och blev förvånad när han inte fick följa med till SHL - Vissa säger att han inte platser i vårt lagbygge men så som han beter sig både på och utanför isen är jag förvånad att man inte vill ha honom. Ser en ny Otto födas i Dustin, helt ärligt.

Är det så alla våra gamla spelare har blivit behandlade innan kontraktet har rivits? Ursäkta men då stämmer jag in "avgå styrelsen"-ramsan. Fy fan vad illa.

Tredje gången gillt för Dustin nu då. Hellre Västerås än Karlskrona i SHL.
Det är just sånt här som måste redas ut på årsmötet efter säsongen! Så här kan vi inte hålla på.. Man måste kunna vara professionellare i kontakten med spelarna. Räcker inte pengarna till en sådan som Johner så måste det kunna levereras snyggt och likaså om man tycker att han inte är redo för SHL. Just nu ser vi ett mönster med spelare som känner sig brända, vilket är oerhört bekymmersamt.

Det handlar inte bara om relationen med spelarna som redan är på kontrakt utan även sådana spelare som kan tänkas vilja spela Djurgården. Man skrämmer nästan bort spelare som vill krita på när man håller på som man gör.. Sen tycker jag ändå att det någonstans är emot vad Djurgården står för, rent grundmässigt. Att i ena sekunden snacka om Djurgårdsfamiljen och hur man tar hand om varandra och sedan i andra sekunden frysa ut spelare, smakar illa.
Mycket bra skrivet! Instämmer helt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Vem vet ens om Dustin säger sanningen, helt ärligt?
Vad ska han säga i TV? "Nej jag var för dyr."
Jag tar inte någons parti för vem vet egentligen vad som hände.

Vem som än ljuger så är det illa.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:Vem vet ens om Dustin säger sanningen, helt ärligt?
Vad ska han säga i TV? "Nej jag var för dyr."
Jag tar inte någons parti för vem vet egentligen vad som hände.

Vem som än ljuger så är det illa.
"Djurgården, jag och min agent hade en dialog men de ville inte ha mig. Punkt."
Det hade han antagligen sagt i så fall.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av daaviid »

Manijock skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Henke_F skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Gustafsson tar en smäll för Djurgårn. Bra EG!
Undra hur det gick med tänderna för honom? Han åker väl jämt med öppen mun.
Otroligt elakt......men lite kul ändå :wink:

Hoppas allt gick bra för EG
Fruktansvärt roligt faktiskt :lol: Det jag saknar mest med Erik är faktiskt alla skämten om hans öppna mun. Jag är en ond människa!

Men en fruktansvärt ful tackling som jag inte unnar någon. Hoppas han klarade sig fint!
En hel del OT här nu för min del, men jag måste passa på nu när jag läste detta.

På tal om att sakna något angående en tidigare spelare i klubben. Jag saknar Pickards klubbstölder något kopiöst. Tycker att DIF borde bjuda in Pickard över en helg så att han kan lära upp Linus Söderström och Robin Jensen hur man stjäl motståndarnas klubbor. Då har man något att se fram emot i framtiden.

On Topic: Fy fan va sakta klockan går. Kan matchen mot skoterklåparna starta snart. Abstinens. Någon som vet ifall Abbott blev avstängd eller inte?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Kalliasson skrev:
ciirree skrev:Vem vet ens om Dustin säger sanningen, helt ärligt?
Vad ska han säga i TV? "Nej jag var för dyr."
Jag tar inte någons parti för vem vet egentligen vad som hände.

Vem som än ljuger så är det illa.
"Djurgården, jag och min agent hade en dialog men de ville inte ha mig. Punkt."
Det hade han antagligen sagt i så fall.
Ja, och om Viasat frågat Varför? Vad ska han säga då om det nu var så att han va för dyr? "Jag vet inte"
Tabarnak
Inlägg: 59
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Tabarnak »

ciirree skrev:
Kalliasson skrev:
ciirree skrev:Vem vet ens om Dustin säger sanningen, helt ärligt?
Vad ska han säga i TV? "Nej jag var för dyr."
Jag tar inte någons parti för vem vet egentligen vad som hände.

Vem som än ljuger så är det illa.
"Djurgården, jag och min agent hade en dialog men de ville inte ha mig. Punkt."
Det hade han antagligen sagt i så fall.
Ja, och om Viasat frågat Varför? Vad ska han säga då om det nu var så att han va för dyr? "Jag vet inte"
Avböja att kommentera. Hade han haft all rätt att göra. Det är ingen domstol.
Tycker att inslaget verkar trovärdigt. Tyvärr.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

bastis7 skrev:
minalman skrev:Om vik går upp är jag beredd att applådera Dustin när de kommer till Hovet.
(Första gången)
Varför inte starta en Dustin dag där alla har såna här masker med Dustins ansikte på!
[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sm910 »

Mash skrev:
Tack!

Ursäkta språket, men - Fy FAN vad fittigt gjort mot Dustin. Han var ändå en utav de som hade en huvudroll i vårt avancemang och vår överlevnad i HA. Jag har alltid gillat Dustin och blev förvånad när han inte fick följa med till SHL - Vissa säger att han inte platser i vårt lagbygge men så som han beter sig både på och utanför isen är jag förvånad att man inte vill ha honom. Ser en ny Otto födas i Dustin, helt ärligt.

Är det så alla våra gamla spelare har blivit behandlade innan kontraktet har rivits? Ursäkta men då stämmer jag in "avgå styrelsen"-ramsan. Fy fan vad illa.

Tredje gången gillt för Dustin nu då. Hellre Västerås än Karlskrona i SHL.
Med reservation för att vi inte vet precis vad som hänt här, så vet vi ju precis vad som hände med Nilson. Kortet avstängt utan någon information, sms sent på kvällen att man inte är välkommen att delta när försäsongsträningen drar igång dagen efter och sedan ett brev några veckor senare att man är sparkad - end of discussion. Och då pratar vi en spelare som fortfarande var anställd. DIF Hockey är uppenbarligen gravt inkompetenta långt bortom till och med lagens minimikrav i sin arbetsgivarroll, det är fullkomligt oacceptabelt när man hanterar ett företag med mångmiljonomsättning och kostar, kommer framförallt kosta, enormt mycket i en sådan förtroendebransch som det ändå är när spelare ska värvas. En kostnad långt mycket större än något skadestånd.

Det är mycket därför jag stödjer alla felbehandlade spelare som väljer att ta det med facket - och slutligen i domstol när fackförhandlingarna inte leder någonvart - för att man hoppas att om det krävs en så hård spark i baken för att skärpa till ett sådant fullständigt klåparmässigt hanterade av arbetsgivarrollen så är det värt det. Om den spark i baken - pungspark skulle jag till och med vilja kalla det utifrån domskälen - vi fick av Arbetsdomstolen senast inte resulterade i bättre skärpning i beteende än det Johner vittnar om ikväll vet jag inte vad jag ska säga. Varken anställda eller anställda med utgående kontrakt förtjänar sådan usel kommunikation. På supportermötet bedyrade man ju att man minsann hade dragit lärdom och pratade om hur man skulle undvika lösa trådar och missuppfattningar med dålig kommunikation ut mot spelarna. Jag hoppas verkligen Johner överdriver eller drar en vals i intervjun.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
sPTNC skrev:
Think if... skrev:Dustin lite bitter på DIF i kanal 10 just nu...

Med all rätt!

Fan, har inte ledningen lärt sig någonting sedan Mackan?

Pinsamt...
Ingen vet hur det har gått till så det är ingen idé att spä på något där bara en part uttalat sig...
Tycker du att föreningen gjort fel med någonting någon gång någonsin?
Nu sade jag ju inte att föreningen inte gjort något fel, det jag sade var att jag tycker att det är dumt att det sätts igång ett drev mot föreningen när bara den ena parten uttalat sig.
Det finns domstolar av en anledning.....

Sedan är jag den förste att skriva under på att man absolut ska behandla samtliga spelare med respekt.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
sPTNC skrev:
Think if... skrev:Dustin lite bitter på DIF i kanal 10 just nu...

Med all rätt!

Fan, har inte ledningen lärt sig någonting sedan Mackan?

Pinsamt...
Ingen vet hur det har gått till så det är ingen idé att spä på något där bara en part uttalat sig...
Tycker du att föreningen gjort fel med någonting någon gång någonsin?
Nu sade jag ju inte att föreningen inte gjort något fel, det jag sade var att jag tycker att det är dumt att det sätts igång ett drev mot föreningen när bara den ena parten uttalat sig.
Det finns domstolar av en anledning.....

Sedan är jag den förste att skriva under på att man absolut ska behandla samtliga spelare med respekt.
Det här är ju ingen rättegångstvist. Detta handlar väl mer om att respektera spelaren som har kämpat i vått och torrt för ens lag i två säsonger genom att ha en god dialog. Men så var inte fallet.
Det här går givetvis inte att jämföra med nilsongate, men bristande kommunikation är aldrig bra.
Låst