Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Spelare kommer att lånas ut. Vår trupp är inte överdrivet stor. Jakobs har en plats i laget!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Spelare kommer att lånas ut. Vår trupp är inte överdrivet stor. Jakobs har en plats i laget!
Spelare i truppen (EJ rangordnade)
MVArmalis
MV Mattsson/Söderström(J20)
MV
Känns ganska vikt åt Tellan va?


B Högström
B Holm
B Norell
B Deilert
B Falk
B Arnesson
B
B
En plats lär tas av Englund. Tror dock att ytterliggare en plats öppnas upp via utlåning av Falk. Så två backar in.


FW Sörensen
FW Guter
FW Alvaréz
FW Saviano
FW J.Eriksson
FW H.Eriksson
FW Ahlén
FW Holmqvist
FW Ljungh
FW Heinerö
FW Nyström
FW Rundqvist
FW Kalin
FW Nyberg
------------ (Gräns för 13 forwards)
FW Liljendahl
FW Lindberg
FW Kruger
FW Sundberg

För att plocka in tre forwards till så behöver vi låna ut sju spelare (alt spela i J20). Kruger och Sundberg tippar jag att man försöker få ut permanent till typ Huddinge. Lindberg och Liljendahl kan spela i J20 om det kniper men bör få spela A-lagshockey i år. Ska vi ha in Jakobs också måste ytterliggare en lämna. Tippar på att kanske Almtuna får låna kedjan Nyberg - Rundqvist - Kalin
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Måste ha missat att Arnesson är under kontrakt. Låter ju kanon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Jag är bland mina vänner känd för mitt rationella tänkande, men vill ändå ha med JJ bara på grund av de direkt avgörande kassar han gjorde i Kvalserien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Måste ha missat att Arnesson är under kontrakt. Låter ju kanon.
Jag tar för givet att alla spelare som adderas på spelarsidan här på DIFhockey har kontrakt. Oavsett om det kommunicerats eller inte.
Född till sportchef.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:Jag är bland mina vänner känd för mitt rationella tänkande, men vill ändå ha med JJ bara på grund av de direkt avgörande kassar han gjorde i Kvalserien.
Visst kunde man gått vidare med Jakobs, men med tanke på de andra forwardsförlängningarna som redan genomförts kan jag omöjligen se det finnas någon egentlig plats för spelaren i fråga.

Om man bortser från Englund förutsätter jag att resten av spelaren som skall in till truppen ses som "ren spets" på SHL-nivå och så bra tror jag helt enkelt inte Jakobs är.
Schmosby
Inlägg: 41
Blev medlem: 2013-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Schmosby »

Vet inte hur pass säker den här källan är men det snackas tydligen om att Mikael Samuelsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736 som är bra vän med Jocke Eriksson vill avsluta med honom. Undrar om det kan vara något.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av elklingo »

Schmosby skrev:Vet inte hur pass säker den här källan är men det snackas tydligen om att Mikael Samuelsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736 som är bra vän med Jocke Eriksson vill avsluta med honom. Undrar om det kan vara något.
Gamla nyheter här på forumet.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Schmosby skrev:Vet inte hur pass säker den här källan är men det snackas tydligen om att Mikael Samuelsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736 som är bra vän med Jocke Eriksson vill avsluta med honom. Undrar om det kan vara något.
20onde på bollen ungefär. Testa läs tråden.
Spela fult
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Schmosby skrev:Vet inte hur pass säker den här källan är men det snackas tydligen om att Mikael Samuelsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736 som är bra vän med Jocke Eriksson vill avsluta med honom. Undrar om det kan vara något.
Kan Jocke så lär Micke kunna. Är han skadefri så skulle han vara en tillgång oavsett lag. Problemet är att man inte vet vad man får, därav blir lönen väldigt svår att sia om. Ska man ge han en relativt hög lön för att han KAN prestera bra på SHL-nivå, eller ska man ge han en lön mittemellan som han kanske inte är nöjd med? Svår situation med en spelare som inte visat något senaste åren, som dels blivit petad och dels varit skadad.

Han hade ju bra säsonger i Vancouver 2009/10 och 2010/11 och en bra säsong i Florida efter det. 134 poäng på 208 matcher under dessa 3 år, följt av en usel säsong i Detroit.
Schmosby
Inlägg: 41
Blev medlem: 2013-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Schmosby »

diftobbe89 skrev:
Schmosby skrev:Vet inte hur pass säker den här källan är men det snackas tydligen om att Mikael Samuelsson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736 som är bra vän med Jocke Eriksson vill avsluta med honom. Undrar om det kan vara något.
20onde på bollen ungefär. Testa läs tråden.
Ok, såg inte något på de senaste sidorna. Hade inte tid att läsa mer.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Highwind »

Angående Jens Jakobs. Jag tycker vi ska vara rädda om spelare som blommar ut och presterar till max i DIF-miljö. Jakobs trivs som fisken i vatten hos oss. Medan en utomstående värvning kan floppa totalt. För vi har ingen aning om hur denna trivs i DIF-miljö. Till en vettig peng så är det en självklar förlängning.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Highwind skrev:Angående Jens Jakobs. Jag tycker vi ska vara rädda om spelare som blommar ut och presterar till max i DIF-miljö. Jakobs trivs som fisken i vatten hos oss. Medan en utomstående värvning kan floppa totalt. För vi har ingen aning om hur denna trivs i DIF-miljö. Till en vettig peng så är det en självklar förlängning.
Jag ville också förlänga med Jakobs tidigare men var tycker du han ska spela? Berätta gärna det.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Är helt enig med Sjöwall. Jakobs får inte plats, så enkelt är det.

Rundqvist lär knappast bli utlånad, värvad från Bik, ett topplag i HA för att bli utlånad till Almtuna, ett botten lag. Högst otroligt.

Tror att Falk, Nyberg, Kalin samt Nyström alt. Heinerö (beroende på hur de presterar på försäsongen) blir utlånade.

Min backuppsättning ser ut som följande.

Högström - NY
Norell - Deilert
Arneson - Ny
Englund/Holm
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Börjar bli grymt nervös över att målvaktsidan inte blir komplett. När ska Tellan presenteras? Tiden bara går och inget händer! Eller har Challe lockat tillbaka Chet från sin lilla Amerikat resa?
Bild
Låst