SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev:Samme är sämst
Ändå humor att den mest negativa till värvningen av Samme har mannen ifråga som avatar.
Va? När har jag skrivit ett inlägg med texten "Samme är sämst" ?

Och jag har, vad jag vet, aldrig varit särskilt negativ till en Samuelsson-värvning? Orolig över hans skadehistorik är väl en sak. Men det har vi väl sett fog för också?
Var inte speciellt seriös, och det var inte heller läge att skoja innan match. Minns dock att du skrev nåt i stil med " Är inte så sugen på någon som varit 19-forward i Detroit förra säsongen"
"Något i stil med" är inte samma sak som att exakt citera någon. Och sluta gärna hitta på fake-quota inlägg som jag skulle ha skrivit? Vissa personer (Läs: BigJ) tar sånt som en sanning.

FAKTA är att han varit EXTREMT skadebenägen flera säsonger och att när han väl var frisk i Detroit så fick han ändå inte spela, trots att Detroit var det näst mest skadedrabbade laget i NHL ifjol. Det är FAKTA. Det är inte att "vara negativ" att säga sanningen.

Jag tycker att Samuelsson gjort en säsong efter förväntningarna, missat en del matcher, men varit bra när han varit med och fixat viktiga poäng åt oss.
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Janos »

SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev:Samme är sämst
Ändå humor att den mest negativa till värvningen av Samme har mannen ifråga som avatar.
Va? När har jag skrivit ett inlägg med texten "Samme är sämst" ?

Och jag har, vad jag vet, aldrig varit särskilt negativ till en Samuelsson-värvning? Orolig över hans skadehistorik är väl en sak. Men det har vi väl sett fog för också?
Var inte speciellt seriös, och det var inte heller läge att skoja innan match. Minns dock att du skrev nåt i stil med " Är inte så sugen på någon som varit 19-forward i Detroit förra säsongen"
"Något i stil med" är inte samma sak som att exakt citera någon. Och sluta gärna hitta på fake-quota inlägg som jag skulle ha skrivit? Vissa personer (Läs: BigJ) tar sånt som en sanning.

FAKTA är att han varit EXTREMT skadebenägen flera säsonger och att när han väl var frisk i Detroit så fick han ändå inte spela, trots att Detroit var det näst mest skadedrabbade laget i NHL ifjol. Det är FAKTA. Det är inte att "vara negativ" att säga sanningen.

Jag tycker att Samuelsson gjort en säsong efter förväntningarna, missat en del matcher, men varit bra när han varit med och fixat viktiga poäng åt oss.
Chilla mannen läs min edit.
Citatet var fejk för alla som inte fattar det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
Chilla mannen läs min edit.
Jag är trött på hetsen om att jag skulle vara någon kritiker i vad som helst som Djurgården gör. Så sluta spä på det tack.

På andra platser än det här forumet har jag kallats för en "nickedocka" som aldrig vågar kritisera föreningen. Det har jag även kallats här dom gångerna jag varit positiv till vad DIF gjort. Tydligen jobbigt med folk som är ärliga och inte bara väljer att vara positiv för att det är "roligare" och aldrig säger vad dom verkligen tycker och bara råka tycka precis som DIF i alla frågor.
Expert.
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Janos »

SirDIFalot skrev: Jag är trött på hetsen om att jag skulle vara någon kritiker i vad som helst som Djurgården gör. Så sluta spä på det tack.
Aldrig påstått. En spelare är inte hela laget.
På andra platser än det här forumet har jag kallats för en "nickedocka" som aldrig vågar kritisera föreningen. Det har jag även kallats här dom gångerna jag varit positiv till vad DIF gjort. Tydligen jobbigt med folk som är ärliga och inte bara väljer att vara positiv för att det är "roligare" och aldrig säger vad dom verkligen tycker och bara råka tycka precis som DIF i alla frågor.
Vad är detta? Internationella kränkthetsdagen?

1) Har druckit för mycket för att skriva här idag.
2) Med det sagt ber jag om ursäkt om någon blev "kränkt"
3) Ta en öl och var glad för att vi kvar i SHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Janos skrev:
SirDIFalot skrev: Jag är trött på hetsen om att jag skulle vara någon kritiker i vad som helst som Djurgården gör. Så sluta spä på det tack.
Aldrig påstått. En spelare är inte hela laget.
På andra platser än det här forumet har jag kallats för en "nickedocka" som aldrig vågar kritisera föreningen. Det har jag även kallats här dom gångerna jag varit positiv till vad DIF gjort. Tydligen jobbigt med folk som är ärliga och inte bara väljer att vara positiv för att det är "roligare" och aldrig säger vad dom verkligen tycker och bara råka tycka precis som DIF i alla frågor.
Vad är detta? Internationella kränkthetsdagen?

1) Har druckit för mycket för att skriva här idag.
2) Med det sagt ber jag om ursäkt om någon blev "kränkt"
3) Ta en öl och var glad för att vi kvar i SHL.
Äh, det var droppen bara. Trött på att agera politisk korrekt i all skit man får här.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev: Jag är trött på hetsen om att jag skulle vara någon kritiker i vad som helst som Djurgården gör. Så sluta spä på det tack.
Aldrig påstått. En spelare är inte hela laget.
På andra platser än det här forumet har jag kallats för en "nickedocka" som aldrig vågar kritisera föreningen. Det har jag även kallats här dom gångerna jag varit positiv till vad DIF gjort. Tydligen jobbigt med folk som är ärliga och inte bara väljer att vara positiv för att det är "roligare" och aldrig säger vad dom verkligen tycker och bara råka tycka precis som DIF i alla frågor.
Vad är detta? Internationella kränkthetsdagen?

1) Har druckit för mycket för att skriva här idag.
2) Med det sagt ber jag om ursäkt om någon blev "kränkt"
3) Ta en öl och var glad för att vi kvar i SHL.
Äh, det var droppen bara. Trött på att agera politisk korrekt i all skit man får här.
Kämpa Sir, tycker personligen att du är en av de vettigaste personerna på detta forum, med sunda värderingar och bra kritik!
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev:
Janos skrev:
SirDIFalot skrev:Samme är sämst
Ändå humor att den mest negativa till värvningen av Samme har mannen ifråga som avatar.
Va? När har jag skrivit ett inlägg med texten "Samme är sämst" ?

Och jag har, vad jag vet, aldrig varit särskilt negativ till en Samuelsson-värvning? Orolig över hans skadehistorik är väl en sak. Men det har vi väl sett fog för också?
Var inte speciellt seriös, och det var inte heller läge att skoja innan match. Minns dock att du skrev nåt i stil med " Är inte så sugen på någon som varit 19-forward i Detroit förra säsongen"
"Något i stil med" är inte samma sak som att exakt citera någon. Och sluta gärna hitta på fake-quota inlägg som jag skulle ha skrivit? Vissa personer (Läs: BigJ) tar sånt som en sanning.

FAKTA är att han varit EXTREMT skadebenägen flera säsonger och att när han väl var frisk i Detroit så fick han ändå inte spela, trots att Detroit var det näst mest skadedrabbade laget i NHL ifjol. Det är FAKTA. Det är inte att "vara negativ" att säga sanningen.

Jag tycker att Samuelsson gjort en säsong efter förväntningarna, missat en del matcher, men varit bra när han varit med och fixat viktiga poäng åt oss.
Nja, just det tar jag inte som en sanning för jag har inte en aning men däremot kan jag tänka mig att det stämmer. Du har starka åsikter om våra spelare(läs ffa Jocke), tränare(läs ffa Säcken) och sportchefer(läs ffa Challe), jag kan då tycka att man får tåla när andra har en annan åsikt.
Jag tycker att Säcken har gjort ett strålande jobb, både förra året och i år och jag hoppas att han får chansen även nästa år. Jag tycker att Challe gjorde det suveränt förra året som lyckades ta in rätt spelare och tog in Säcken vid exakt rätt tidpunkt samt att han till i år har satt ihop ett lag som lyckats, mot alla "experters" tips, sätta ihop ett lag som gjort det så bra. Jag tycker vidare att vi är lyckligt lottade som har haft Jocke som kapten detta år och som gjort det så bra, hans brandtal inför tredje i förra matchen mot Luleå inför tredje kan vara det som vände vår negativa trend så vi vann den matchen och att vi är där vi är idag.

Jag hyllar detta fantastiska team, från ledare, publik till spelare som lyckades, mot alla odds, med bedriften att redan nu säkra en SHL plats till nästa år.

Från och med nu är allt en bonus och det kan sluta var som helst som jag ser det. Magiskt!!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

http://www.shl.se/statistics/players/su ... ll/All/dec

Ljungh blev bättre och bättre. Lauritzen klev fram när han behövdes. Samme kom tillbaka och fixade PP tillsammans med Gysbers.. och Fleury klev fram.
Kan inte vara nöjdare.
Förövrigt ligger vårat PP de fem senaste matcherna på ~37%. Matchen idag inräknad.
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av PATRIK. »

Var är ni som ropade efter kval? Fattar ni inte att detta var fullt realistiskt? Flera matcher kvar och redan säkrat kontrakt. Räcker så.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vilken otrolig lättnad jag vaknar upp med, som om någon försäkrat mig om att:
–Det där med döden är bara ett påhitt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Mot linköping första matchen på mycket länge som inte betyder något.
Om vi ska vara lite petiga tror jag vi har klart större chans mot Luleå än mot FBK i ett Play In.
Alltså, att behålla 9:e platsen kan nu med ny-omstartade ambitioner vara lite halvviktigt.

Men det kan vi ju lösa i sista hemmamatchen mot Brynolf, där säkert 90% av forumet vill att DIF lägger sig för att säkra Leksands-kval.
Personligen skiter jag helt i det, ser hellre att DIF slutar 9:a.
(Men detta förutsatt att det ljusnar lite på skadefronten, annars kan vi vila allt nu sista 3)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Edin »

Jag vill liksom i fjol ta tillfället i akt att tacka Den Ständige Medlemmen, Mats Bäcklin, för ännu ett väl utfört arbete som infiltratör hos våra konkurrenter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av JohanPez »

PATRIK. skrev:Var är ni som ropade efter kval? Fattar ni inte att detta var fullt realistiskt? Flera matcher kvar och redan säkrat kontrakt. Räcker så.
Allvarligt människa. Kval var lika om inte mer realistiskt. På dig låter det som att vi vann med 8-1 igår. Om du skippar ditt happy pill till frukosten och ser reprisen ser du att vi var en Bergenström-stolpträff från det du menar var osannolikt.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:http://www.shl.se/statistics/players/su ... ll/All/dec

Ljungh blev bättre och bättre. Lauritzen klev fram när han behövdes. Samme kom tillbaka och fixade PP tillsammans med Gysbers.. och Fleury klev fram.
Kan inte vara nöjdare.
Förövrigt ligger vårat PP de fem senaste matcherna på ~37%. Matchen idag inräknad.
Hur gör man så man får se senaste tio i statistiken. Hittar inget i inställningarna på shl.se.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:http://www.shl.se/statistics/players/su ... ll/All/dec

Ljungh blev bättre och bättre. Lauritzen klev fram när han behövdes. Samme kom tillbaka och fixade PP tillsammans med Gysbers.. och Fleury klev fram.
Kan inte vara nöjdare.
Förövrigt ligger vårat PP de fem senaste matcherna på ~37%. Matchen idag inräknad.
Hur gör man så man får se senaste tio i statistiken. Hittar inget i inställningarna på shl.se.
Den länken jag skickade är senaste 10 :)

Jag vet. Man måste ändra det i själva adressen för att se eftersom SHLs sida inte har sådana filter.

Kollar du på länken så ser du att det står "summary/TP/last10".
Där står det egentligen 2014 när du går in på statistiken. Men du kan alltså ändra där till last10, last20 eller vad du vill.
Jag försöker fortfarande fatta hur man ändrar om man vill se typ mellan ett datum (ex mellan 3okt-4dec). Har testat allt men inget funkar.
Låst