Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

"Med tanke på att SSK knappast var tippade att åka ur den här säsongen lär det inte finnas några sådana klausuler"



Det finns GARANTERAT med i kontraktet. Det är inga amatörer som sätter ihop kontrakten. Worst case scenario är alltid med i faörhandlingarna...
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Specialstuderade Åkerman under matchen i går. Mitt kortfattade omdömme är:

- Extremt bra speluppfattning (agerar nästan intutivt på banan - påminner i detta om Nordmark som nästan föreföll synsk på sin tid (inga jämförelser dem emellan i övrigt)).

- Har en loj - nästan nochalant - spelstil.

- Extremt långsam på rören.

- Bra slagskott på stillaliggande puck.

- Halvtaskigt direktskott.

- Slår långa öppnande pass (baserat på bra speluppfattning).

- Har problem i det korta snabba passningsspelet.

- Undviker fysiskt spel.

Baserat på en match är detta mitt omdömme.

Helt enkelt en Richard Lintner typ, fast ett par snäpp sämre i allt. Tror han kommer få grymma problem med det högre tempot i elitserien. En ok breddvärvning som kan fungera brevid en stabil defensiv klippa.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Andy skrev:Specialstuderade Åkerman under matchen i går. Mitt kortfattade omdömme är:

- Extremt bra speluppfattning (agerar nästan intutivt på banan - påminner i detta om Nordmark som nästan föreföll synsk på sin tid (inga jämförelser dem emellan i övrigt)).

- Har en loj - nästan nochalant - spelstil.

- Extremt långsam på rören.

- Bra slagskott på stillaliggande puck.

- Halvtaskigt direktskott.

- Slår långa öppnande pass (baserat på bra speluppfattning).

- Har problem i det korta snabba passningsspelet.

- Undviker fysiskt spel.

Baserat på en match är detta mitt omdömme.

Helt enkelt en Richard Lintner typ, fast ett par snäpp sämre i allt. Tror han kommer få grymma problem med det högre tempot i elitserien. En ok breddvärvning som kan fungera brevid en stabil defensiv klippa.
Bra analys,

man ska dessutom betänka att det var Bofors de mötte och inget större motstånd.
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Den beskrivningen gäller dessvärre merparten av spelarna i Elitserien, åtminstone under serielunken.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Vad händer? När börjar DIF värva?

Här är spelare jag tror skulle vara till nytta och inte är orimligt dyra. Dessutom om man skall fullgöra sin policy och värva stockholmare.

1. Andreas Jämtin (Elak jäkel som retar motsåndarna, en sådan behöver varje lag, okej inte världens tekniker eller målskytt men en nyttig lagspelare som skäl energi från motståndarna. Orädd och tuff i närkamperna. Bra på att skymma målvakten i Powerplay, kämpar i varje byte).

2. Thomas Johansson (Rutin i massor. Dessutom DIF-hjärta. Tompa skulle tillföra mycket rutin till laget och är dessutom en spelande back som är bra både offensivt och defensivt. Bra skott. Defensiven har han förbättrat i LHC.)

3. Bröderna Steen. (Borde vara läge att få bröderna till DIF. De vill säkert spela i elitserien i stället för allsvenskan. Färjestad e jag tveksam till att de återvänder till. Nu har de dessutom polaren Pär Bäcker i DIF. Gjorde väl ingen drömsäsong i Leksand men har elitserierutin och gör en del poäng. Calle är en lite elak och tuff forward. Oscar e mer av en tekniker och finlirare. Skulle stärka truppen.)

Det var mina förslag på vettiga och inte för dyra värvningar.
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Inlägg av Algot2003 »

DIF 4 EVER skrev:Vad händer? När börjar DIF värva?

Här är spelare jag tror skulle vara till nytta och inte är orimligt dyra. Dessutom om man skall fullgöra sin policy och värva stockholmare.

1. Andreas Jämtin (Elak jäkel som retar motsåndarna, en sådan behöver varje lag, okej inte världens tekniker eller målskytt men en nyttig lagspelare som skäl energi från motståndarna. Orädd och tuff i närkamperna. Bra på att skymma målvakten i Powerplay, kämpar i varje byte).

2. Thomas Johansson (Rutin i massor. Dessutom DIF-hjärta. Tompa skulle tillföra mycket rutin till laget och är dessutom en spelande back som är bra både offensivt och defensivt. Bra skott. Defensiven har han förbättrat i LHC.)

3. Bröderna Steen. (Borde vara läge att få bröderna till DIF. De vill säkert spela i elitserien i stället för allsvenskan. Färjestad e jag tveksam till att de återvänder till. Nu har de dessutom polaren Pär Bäcker i DIF. Gjorde väl ingen drömsäsong i Leksand men har elitserierutin och gör en del poäng. Calle är en lite elak och tuff forward. Oscar e mer av en tekniker och finlirare. Skulle stärka truppen.)

Det var mina förslag på vettiga och inte för dyra värvningar.
Jämtin kan vi nog glömma. Han lär dra till NHL så fort han får chansen. Om han stannar i Sverige lär det bli i HV. Tror inte han passar vår plånbok riktigt.....

Tomas Johansson är ett bra förslag. Väntar bara och ser vad som händer när hans säsong är slut

Bröderna Steen är två intressanta alternativ. Lite "Jämtin-light" på dom. Skulle nog bli nyttiga !
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jämtin drar till NHL!? Han lär nog dra till AHL i sådana fall. Jämtinkloner finns i drivor i förstnämnda liga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad får dig att tro att Jämtin skulle gå med på en 80% lönesänkning för dra på sig sina gamla antagonisters blå,gul,röda-tröja???
Låter väldigt långsökt om du frågar mig, har inte han dessutom minst 1år kvar på kontraktet med Hiv-Sju-Ett?
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Inlägg av Algot2003 »

Jermuk skrev:Jämtin drar till NHL!? Han lär nog dra till AHL i sådana fall. Jämtinkloner finns i drivor i förstnämnda liga.
Låter väl inte helt otroligt att en kille på gränsen till landslaget tar chansen att åtmindstonde försöker spela in sig i NHL ??!

Att det finns många av hans sort därborta håller jag med om men det finns många lag att fylla ut med...... Dessutom uppskattas alltid sådan spelstil däröver.

Nu handlade påståendet om hans vara eller inte vara i DIF. Därvid kan vi nog avskriva honom.....
Användarvisningsbild
addendif
Inlägg: 22
Blev medlem: 2006-03-30

Inlägg av addendif »

hittade en kille som spelar i thoresens tidigare klubb storhamar i norge han värkar vara väldigt bra... http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=62975
Dif forever!!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Andreas Jämtin, Detroit
Jämtin vill till Nordamerika. Och han åker hur det än blir. Han kan till och med tänka sig att ta flera hundår i farmarligan.
Från sportbladet, alltså inte en chans i världen att han hamnar i Djurgården nsästa säsong.
Jan Carlsson
Inlägg: 84
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Jan Carlsson »

Kristian Gahn är tydligen uppsatt på transfer. Är han något att ha nuförtiden?
Vad pysslar Magnum med? Lirar han fortfarande eller ligr grillorna på hyllan?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

addendif skrev:hittade en kille som spelar i thoresens tidigare klubb storhamar i norge han värkar vara väldigt bra... http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=62975
Är han mycket skadad då elle? Om han har "värkar"....!

Skämt åsido, man måste väl nästan se honom men statistiken är ju bra...dock är det ju inte detsamma som att han passar i DIF tröjan
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Josefsson »

Jan Carlsson skrev:Kristian Gahn är tydligen uppsatt på transfer. Är han något att ha nuförtiden?
Gahn är totalt slut. Inte ens om han vill spela i Djurgården helt gratis bör han signas, eftersom han inte har en enda egenskap som skulle tillföra något till laget.

Lyckligtvis så har ju Säcken haft honom i SSK och vet därmed hur usel han är nuförtiden, så man lär inte behöva oroa sig för att DIF skulle vilja ha honom.
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=46702

Om man får drömma lite så....
Vad säger ni om den här killen? +11 i +/- statistiken och bäste poängplockaren bland backarna i Tjeckiska ligan.
Skriv svar