Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Andspe »

Bara att gilla läget känner jag.. Vi lär ju vara kvar i den här serien tills antingen SHL plockar upp ett par lag och sänker nivån i HA eller Stockholms stad fattar läget för Stockholmsklubbarna och gör något åt situationen..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av #10 »

Detta lag är så långt i från en lagmaskin som det går att vara, då är då och nu är nu.

Har tidigare varit motståndare till att byta tränare men verkligheten har kommit ikapp mig, vi spelar inte som ett lag och speldirektiven finns fan inte där, även om vi inte har dom vassaste knivarna i lådan på planen så måste ju spelare kunna spela efter tränarens direktiv, och om det är dom direktiven vi spelar efter nu så är det dags för tränarbyte, noll fantasi och finess i uppspel, spel i sarghörnen i anfallzon (verkar vara förbjudet att bryta in på mål), spela Nils på blå i pp, han går in i banan och lägger en lös dålig backhand ut till höger, det är vad vårt pp går ut på.

Första gången jag inte jublade vid vårat 1-1 mål i mitt liv, det säger allt...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: Allvarligt, Sörensen, Jocke E, Guter, Jakobs, Johner, Saviano, Ljungh, Ahlén, Hank, Honken, Hagelin? Slänger man ett öga på vad dessa killar uträttat på exakt den här nivån tidigare är det fullständigt sjukt att vi inte gör mest mål i serien.
Man börjar ju vänja sig nu.
Först åker vi ur med ett lag som borde spelat Semifinal.
Sedan missar vi KS med ett lag som absolut borde vara med i snacket om uppflyttning.
Nu missar vi KS med en på pappret giftig offensiv, med allsvenska mått mätt.

Intressant att många verkar sänka sin nivå när DIF-tröjan åker på.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:Detta lag är så långt i från en lagmaskin som det går att vara, då är då och nu är nu.

Har tidigare varit motståndare till att byta tränare men verkligheten har kommit ikapp mig, vi spelar inte som ett lag och speldirektiven finns fan inte där, även om vi inte har dom vassaste knivarna i lådan på planen så måste ju spelare kunna spela efter tränarens direktiv, och om det är dom direktiven vi spelar efter nu så är det dags för tränarbyte, noll fantasi och finess i uppspel, spel i sarghörnen i anfallzon (verkar vara förbjudet att bryta in på mål), spela Nils på blå i pp, han går in i banan och lägger en lös dålig backhand ut till höger, det är vad vårt pp går ut på.

Första gången jag inte jublade vid vårat 1-1 mål i mitt liv, det säger allt...
Fösta gången (sedan degraderingen) jag knöt näven och fick fram ett lite -jaah var borta mot VIK innan jul
Men det gick över fort.
Nu är det nollställt igen, totalt oberörd vid varje mål, framåt eller bakåt spelar ingen roll.
Känner mig nästan lite lobotomerad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av ciirree »

Jag va också "motståndare" till att byta tränare förut men nu är allt annorlunda och jag tror att fler och fler vill detta. Jag ser inte glöden alls hos Tony och vi har liksom aldrig ett rakt spår att gå på, vi kan vara hur bra som helst en match för att sedan bli seriens sämsta lag i den andra matchen.

Det kommer säkerligen inte bli bättre utav (om det nu är så) att sparka Sam heller. Det känns enormt tomt och helt meningslöst, vi har verkligen haft allt i egna händer, vi har legat på samma placering nu jättelänge i ren tur, för att lagen under inte plockar poäng när vi inte gör det, men nu börjar både Asplöven och Rögle komma ifatt.

Det som irriterar mig mest är att Zabel säger samma sak match efter match oavsett spel; "Vi tar med oss..", men till nästa match så har de inte tagit med sig nånting!?

Karlskrona däremot, är ett topplag som kan, trots enstaka motgångar, studsa tillbaka nästa match för att sedan följa upp med kanske två segrar till. 4-0 förlust borta mot Timrå ikväll, jag vet inte ens vilka dem möter nästa omgång men jag är helt säker på att det blir storvinst!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Allvarligt, Sörensen, Jocke E, Guter, Jakobs, Johner, Saviano, Ljungh, Ahlén, Hank, Honken, Hagelin? Slänger man ett öga på vad dessa killar uträttat på exakt den här nivån tidigare är det fullständigt sjukt att vi inte gör mest mål i serien.
Man börjar ju vänja sig nu.
Först åker vi ur med ett lag som borde spelat Semifinal.
Sedan missar vi KS med ett lag som absolut borde vara med i snacket om uppflyttning.
Nu missar vi KS med en på pappret giftig offensiv, med allsvenska mått mätt.

Intressant att många verkar sänka sin nivå när DIF-tröjan åker på.
och Sam kan inte ens pricka mål. Det är bedrövligt. Järnkaminen har slocknat totalt för det här laget, är det coachens spel idé som är felet, vem vet? Dessa lirare har underpresterat helt klart!
Bild
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Allvarligt, Sörensen, Jocke E, Guter, Jakobs, Johner, Saviano, Ljungh, Ahlén, Hank, Honken, Hagelin? Slänger man ett öga på vad dessa killar uträttat på exakt den här nivån tidigare är det fullständigt sjukt att vi inte gör mest mål i serien.
Man börjar ju vänja sig nu.
Först åker vi ur med ett lag som borde spelat Semifinal.
Sedan missar vi KS med ett lag som absolut borde vara med i snacket om uppflyttning.
Nu missar vi KS med en på pappret giftig offensiv, med allsvenska mått mätt.

Intressant att många verkar sänka sin nivå när DIF-tröjan åker på.
Ja, vad är denna Djurgårdssjuka som gör precis alla sämre när de kommer till oss? Alla!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av 20002001 »

Hemkommen från Södertälje.

Helvete vad trött jag är på det här just nu... Ingenting stämmer.
15 jävla matcher kvar, mitt mål är att gå på 10 av dem. Men får se om jag orkar. Laget visar inga känslor, får se om jag och mina vänner orkar göra det.

För i helvete.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

ciirree skrev:Det som irriterar mig mest är att Zabel säger samma sak match efter match oavsett spel; "Vi tar med oss..", men till nästa match så har de inte tagit med sig nånting!?
Jo, en sak tar vi alltid med oss i varje match; den karaktärslösa menlösheten.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Staten »

20002001 skrev:Hemkommen från Södertälje.

Helvete vad trött jag är på det här just nu... Ingenting stämmer.
15 jävla matcher kvar, mitt mål är att gå på 10 av dem. Men får se om jag orkar. Laget visar inga känslor, får se om jag och mina vänner orkar göra det.

För i helvete.
Även om jag har sjuk respekt för din hängivenhet till Djurgårn så måste jag fråga; hur orkar du?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av ciirree »

Lidingö DIF skrev:
ciirree skrev:Det som irriterar mig mest är att Zabel säger samma sak match efter match oavsett spel; "Vi tar med oss..", men till nästa match så har de inte tagit med sig nånting!?
Jo, en sak tar vi alltid med oss i varje match; den karaktärslösa menlösheten.

Sant, det måste vi ge dem.. tack för det Zabel *tummen upp*

Alla verkar ju ha tappat känslan för de dem va bra på innan, Saviano blir oftast klämd vid sargen, Dustin kommer inte till skott, Guter ser jag knappt längre..

DIF skölden?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av ciirree »

Staten skrev:
20002001 skrev:Hemkommen från Södertälje.

Helvete vad trött jag är på det här just nu... Ingenting stämmer.
15 jävla matcher kvar, mitt mål är att gå på 10 av dem. Men får se om jag orkar. Laget visar inga känslor, får se om jag och mina vänner orkar göra det.

För i helvete.
Även om jag har sjuk respekt för din hängivenhet till Djurgårn så måste jag fråga; hur orkar du?
Cred till dig, verkligen 20002001
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av dutti »

Kommentarer på timeouten vi tog i slutet då? Han har ju pondus iallafall, den där Zabel... Suck alltså.

Nä fan alltså. Skulle ha en trevlig kväll med grabbarna här (som varken är från sthlm eller hockeyintresserade) när jag insåg att matchen visades på tv10. Jag var taggad på en kul kväll och på ett förjävla bra humör, men DIF sög ur mig all energi. Precis som vanligt.

Jag har, likt varje match jag sett, haft en förhoppning om att "Vi är bättre än så här, snart börjar dem lira". Vändningen jag hoppas på kommer aldrig i matchen, och det är först nu jag inser att den inte kommer komma under säsongen heller.

Som någon annan sa, spela av den här jävla säsongen nu. Och snälla gud, eller vemfan som nu bestämmer, låt mig inte börja hoppas på något mirakel när playoffen väl kommer för jag VET ju att det bara är besvikelse som väntar.

Var det inte någon som skrev det här på forumet för hundra år sen? I stil med "Så länge hoppet lever kan tortyren fortsätta". Låt mig bara ge upp, och sluta hoppas. Dö med värdighet, eller nåt.
Du är med oss överallt, Stefan.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av 20002001 »

Staten skrev:
20002001 skrev:Hemkommen från Södertälje.

Helvete vad trött jag är på det här just nu... Ingenting stämmer.
15 jävla matcher kvar, mitt mål är att gå på 10 av dem. Men får se om jag orkar. Laget visar inga känslor, får se om jag och mina vänner orkar göra det.

För i helvete.
Även om jag har sjuk respekt för din hängivenhet till Djurgårn så måste jag fråga; hur orkar du?
Ärligt talat, jag vet inte...
Det är bara någonting i mig som säger till mig att jag ska befinna mig på plats när DIF spelar, så mycket det bara går.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Mindrocker »

Tålamod.
Avgå DJ Yes!
Skriv svar