Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Gå inte in i något högmod nu grabbar! Vi kan slå Timrå, men vi vet också att DIF kan dra ner brallorna på sig själva och vara riktigt urusla i perioder. Det kommer att krävas att alla gör sitt yttersta och lite till där ute på isen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Playout 21/22

Inlägg av Daniel942 »

Biljettsläpp 16:30 för medlemmar i DIF Hockey & Järnkaminerna - håll utkik på mailen.
DIF!
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Playout 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Erik af Sibirien skrev: 2022-03-17 16:23:19
sensei skrev: 2022-03-17 15:23:53..................
Roligt och träffsäkert. Ett underbetyg till media såklart, de är så extremt förutsägbara.
Saknar dock "Släkten är värst" (citera sedan valfri spelare med förflutet i Djurgården)
Och i Stockholm uttalar sig Miljöpartiet, blir nu lägre koldioxidutsläpp när publiken minskar sina besök till Globenområdet.
Bättre för miljön med färre lag i de högsta serierna, nu hoppas vi bara att DIF, aik och hammarby faller ur Allsvenskan i fotboll så kan vi nå våra klimatmål.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det man kan se den här säsongen är kanske att man ska öka med två lag till i högsta ligan. Det är ändå så pass jämt mellan botten på shl och toppen på hockeyallsvenskan. Och så ser man ju också att de är många lag som har varit länge i hockeyallsvenskan men som nu har kommit upp och etablerat sig i SHL. Som Leksand, Rögle och Oskarshamn.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Playout 21/22

Inlägg av Vikas »

Kval är till 85% ett mentalt spel. Det som är mest motiverat och fokuserat vinner.

Det här DIF-laget saknar båda dessa egenskaper. Inte ens när vi har PP i övertid så är de taggade utan glider mest runt och ser ointresserade ut.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Playout 21/22

Inlägg av Eriksson »

Allvarligt, är det ens nån här som tror att det här laget har en chans i playout

Kämpaglöden och inställningen skulle se helt annorlunda ut om deras kontrakt sade att de var tvugna att hänga med ner i en degradering.

Nu åker man bara å glider runt och är så djävla omotiverad så att det till och med stinker i TV - soffan

Kalla mig Mr. Neggo, men vi har inte en chans i playout
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Eriksson skrev: 2022-03-19 19:16:35 Allvarligt, är det ens nån här som tror att det här laget har en chans i playout

Kämpaglöden och inställningen skulle se helt annorlunda ut om deras kontrakt sade att de var tvugna att hänga med ner i en degradering.

Nu åker man bara å glider runt och är så djävla omotiverad så att det till och med stinker i TV - soffan

Kalla mig Mr. Neggo, men vi har inte en chans i playout
Såklart vi har en bra chans. Vi har nyligen vunnit två matcher mot Timrå. Vi har bättre målvakter
och vi blir inte överkörda målmässigt av motståndarna totalt som Timrå gjort nu dom sista två matcherna. Vi har alla chanser i världen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Playout 21/22

Inlägg av Eriksson »

Mattias_87 skrev: 2022-03-19 19:18:45
Eriksson skrev: 2022-03-19 19:16:35 Allvarligt, är det ens nån här som tror att det här laget har en chans i playout

Kämpaglöden och inställningen skulle se helt annorlunda ut om deras kontrakt sade att de var tvugna att hänga med ner i en degradering.

Nu åker man bara å glider runt och är så djävla omotiverad så att det till och med stinker i TV - soffan

Kalla mig Mr. Neggo, men vi har inte en chans i playout
Såklart vi har en bra chans. Vi har nyligen vunnit två matcher mot Timrå. Vi har bättre målvakter
och vi blir inte överkörda målmässigt av motståndarna totalt som Timrå gjort nu dom sista två matcherna. Vi har alla chanser i världen.
Ja vi har alla chanser i världen. Sen beror det helt och hållet på hur man förvaltar dom.

Hur bra är vi på det?
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Eriksson skrev: 2022-03-19 19:22:46 Ja vi har alla chanser i världen. Sen beror det helt och hållet på hur man förvaltar dom.

Hur bra är vi på det?
Inte så bra tyvärr. Men vi har fortfarande en bra chans. En större chans än Timrå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Playout 21/22

Inlägg av Eriksson »

Mattias_87 skrev: 2022-03-19 19:25:20 Inte så bra tyvärr. Men vi har fortfarande en bra chans. En större chans än Timrå.
Det spelar ju egentligen ingen roll hur bra chans man har så länge man inte är kapabel till att förvalta den.

Jag tror att Timrå har typ 80% chans.
Hoppas innerligt att jag har fel, men jag går på magkänslan
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

DIF har ju verkligen visat det här året att man är kapabel det det mesta, detta lag har varit uträknade sedan årsskiftet men har ändå visat moral och kämparinsats och gav sig själv chansen efter en otrolig slutrush som höll på att gå hela vägen. Jag har stort förtroende för detta lag i ett kval där man i stort sett är bättre än timrå på alla punkter och Timrå brukar inte vara bra i negativa kval. Två gånger har de varit i negativt kval de senaste 10 åren och har åkt ut båda gångerna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Ärlighetvararlängst
Inlägg: 307
Blev medlem: 2021-11-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Eriksson skrev: 2022-03-19 19:32:41
Mattias_87 skrev: 2022-03-19 19:25:20 Inte så bra tyvärr. Men vi har fortfarande en bra chans. En större chans än Timrå.
Det spelar ju egentligen ingen roll hur bra chans man har så länge man inte är kapabel till att förvalta den.

Jag tror att Timrå har typ 80% chans.
Hoppas innerligt att jag har fel, men jag går på magkänslan
Det känns som en sådan säsong då man åker ur.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

Lös det här nu, snälla

Sen snor vi Albin Lundin till nästa säsong och har bakom Krüger och Rensfeldt, och lite andra fina hemvändare. Inget mer plastgården.
Spela fult
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Playout 21/22

Inlägg av Per-Allan »

En Tingsryds spelare sa att gårdagens match mot ssk avgjordes på att ssk på att de gjorde mål i powerplay medans vi misslyckades.

Hur ser DIFs facit ut, såg inte hela matchen igår men de pp jag såg var klappusla.

Någon som hat statistik på följande
DIF PP-BP
timrå PP-BP
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Playout 21/22

Inlägg av supreme »

Per-Allan skrev: 2022-03-20 20:19:16 En Tingsryds spelare sa att gårdagens match mot ssk avgjordes på att ssk på att de gjorde mål i powerplay medans vi misslyckades.

Hur ser DIFs facit ut, såg inte hela matchen igår men de pp jag såg var klappusla.

Någon som hat statistik på följande
DIF PP-BP
timrå PP-BP
Sett till hela säsongen (PP + BP = Totalt):
DIF: 20% + 72,95% = 92,95%
TIK: 25,53% + 74,82% = 100,35%

Sett till 5 senaste matcherna:
DIF: 0% + 76,92% = 76,92%
TIK: 38,46% + 76,92% = 115,38%
Skriv svar