Säsongen 17/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Mattias_87 »

captcash skrev:
Mattias_87 skrev:Sluta med pessimismen. Jag orkar inte läsa det redan.
Gillar du inte spoilers eller, vill uppleva det själv live?

Är väl lika bra att vara mentalt förberedd på både säsong och forum..,
Ja jag vill uppleva det själv. Jag tänker inte tappa lusten att åka till Hovet innan vi ens spelat premiären. Då kan jag lika gärna klippa säsongskortet.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av mb81 »

Blir väldigt komiskt när Robban säger att vi ska gå mycket mer rakt på mål i upptaktsträffen. Har inte sett något lag åka mer i bågar i 3vs3 än vad vi gjorde idag.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

"Avgå Robban" incoming.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev:"Avgå Robban" incoming.
Jag är pro Robban i stort. Men han gör väldigt konstiga matchningar ibland. Får vi inte resultat och om PP fortsätter strula även denna säsong så kommer det nog inte dröja många matcher innan man får höra det.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Alltså hur mycket inflytanden har Musse när det gäller PP? Vad är sagt? Är det han som lagt upp taktiken eller går han efter Robbans taktpinne och har lite input då och då?

Har länge varit en stark motståndare till Musse, ville inte ha honom från första början, men hur befogad är kritiken mot honom när det gäller just pp?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av gaspo »

Jag förstår inte för mitt liv varför Musse är kvar. Han borde rykt redan för två säsonger sedan. Vi varken haft ett fungerande PP och anfallspel. Fattar inte ledningen att man då måste göra en förändring. Visst spelarmaterialet kanske inte är det bästa. Men allvarligt,Musse??. 5-3 två gånger om idag. Fan knappt en enda farlig chans i dessa. Det e bara vi som lyckas med den prestationen. Sedan blir man grymt orolig att det blir som förra säsongen,vi kan inte föra en match!! Vi kan inte leda vi måste ligga under. Det e ju fan sjukt!
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av gaspo »

Jag förstår inte för mitt liv varför Musse är kvar. Han borde rykt redan för två säsonger sedan. Vi varken haft ett fungerande PP och anfallspel. Fattar inte ledningen att man då måste göra en förändring. Visst spelarmaterialet kanske inte är det bästa. Men allvarligt,Musse??. 5-3 två gånger om idag. Fan knappt en enda farlig chans i dessa. Det e bara vi som lyckas med den prestationen. Sedan blir man grymt orolig att det blir som förra säsongen,vi kan inte föra en match!! Vi kan inte leda vi måste ligga under. Det e ju fan sjukt!
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av EspenK »

Micke Johansson. En smart spelare och en smart offensiv coach.
Hur många pp har Håkansson styrt själv?

Tålamodet är slut vad gäller pp redan innan säsongen börjat. Med ett pp över 20% blir vi topp 6. Med ett som vi har nu (runt 10%) så får vi harva i seriens nedre regioner.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av EspenK »

Sen är det svårt att göra mål när man inte skjuter i pp. Flera pp utan skott på mål igår. Inte ett enda. Det är sååå underkänt.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Bengan08 »

Snälla DIF Hockey please Rise this season!!!
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Praetori »

Bengan08 skrev:Snälla DIF Hockey please Rise this season!!!
In Hank We trust.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:
Bengan08 skrev:Snälla DIF Hockey please Rise this season!!!
In Hank We trust.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
And make DIF great again. We want to be tired of winning so much. ;)
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Benjamin L. Willard skrev:Alltså hur mycket inflytanden har Musse när det gäller PP? Vad är sagt? Är det han som lagt upp taktiken eller går han efter Robbans taktpinne och har lite input då och då?

Har länge varit en stark motståndare till Musse, ville inte ha honom från första början, men hur befogad är kritiken mot honom när det gäller just pp?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad jag minns från förra säsongen om vi låg under med uddamålet och vi plockar målvakt samt tar timeout, då var det han som stog med taktiktavlan hur vi skulle göra för att göra målet. Det säger väl det mesta.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Henke_F »

AlltidoavsettDIF skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Alltså hur mycket inflytanden har Musse när det gäller PP? Vad är sagt? Är det han som lagt upp taktiken eller går han efter Robbans taktpinne och har lite input då och då?

Har länge varit en stark motståndare till Musse, ville inte ha honom från första början, men hur befogad är kritiken mot honom när det gäller just pp?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad jag minns från förra säsongen om vi låg under med uddamålet och vi plockar målvakt samt tar timeout, då var det han som stog med taktiktavlan hur vi skulle göra för att göra målet. Det säger väl det mesta.
Men är väl ändå "högsta chefens" yttersta ansvar, skulle Robban ha synpunkter på Musses agerande så skulle väl det diskuteras bakom ridån? Sen det taktiska upplägget hur vi skall spela måste väl ändå alla tre coacher arbetat fram tillsammans?

Eller har vi så uppdelat ledarskap att högra handen inte vet vad den vänstra gör och huvudet ej har koll på någon av dem? ;)


Jag tror vi måste inse att vi inte har högsta talangnivå och börja spela enklare i PP och hålla igång passningstempot på utsidan av motståndarnas box och få det att klaffa innan vi går in med "folk på kassen" eller liknande och inte kopiera någon taktik som funkar för ett bra NHL-lag som vi inte klarar av. (Dock vet jag inte alls om det är vad vi gjort/gör).

Men sen är ju uppspelen när vi inte vinner teken i offensiv zon väldigt omständiga i PP och det är ju minst lika stort problem. Är förmycket burskydd och alla dessa droppass till "last-man" i mitt- eller egenzon. Så har det ju varit i minst två säsonger och på träningsmatcherna inför denna så ser det väl inte så mycket bättre ut.
Senast redigerad av Henke_F den 2017-09-16 10:34:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 17/18

Inlägg av Andspe »

Musses kontrakt går ut i år. Jag hade inte direkt blivit överaskad om vi tar in ett nytt namn. Det är trots allt en resultatdriven sport...Mikael Samuelsson kan mycket väl vara en tänkt ersättare, särskilt efter att han agerade coach under NHL-veckan.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar