SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

Enbom skrev:Nilson är äcklig och förtjänar att höra det. Han spelade ur Djurgården ur Elitserien och stämde sedan klubben på pengar. Han är avskyvärd.

Det är majoritetens åsikt. Passar det inte så kan ni stanna hemma imorgon. SKÅL!
Mycket bra!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

Ni verkar ju bortse från att han aldrig tog pengarna från stämningen? Nya aktier? Hallå?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:Jag såg Nilson på McDonalds vid A6 när jag hade vägarna förbi för ett tag sedan. Han får godkänt på sitt bilval, tummen upp för det om han nu läser här :shock: 8)

Tycker psykande hör till, ser inga konstigheter med det. Kan vi få en viktig motståndade ur balans så är jag väldigt nöjd. Sen har man olika ordval i olika åldersgrupper, det får man nog acceptera.
Kan väl iof inte klassa honom som viktig när det kommer till Hv. Då ser jag hellre att vi får Tedenby, Laine, Ridderwall, Fiala eller Christensen ur balans. Mackan är en gnuggare i det där laget...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas Mackan har haft det mysigt i högsta serien där han fick stanna kvar dom här åren. Hoppas han har fått riktigt bra betalt. För imorgon är det välkommen tillbaka till verkligheten.

Angående hor-ramsor; han är ju köpt av högsta budare?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Salas »



Alltid lika roligt!
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Godnoken »

Salas skrev:

Alltid lika roligt!
Åh herre. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av seppuko »

Herregud. Aja, skrik på ni imorgon. Men se er omkring för han där nere kommer inte höra något, men våra barn och andra kommer höra. Bua, håna på olika sätt kan jag tycka vara charmigt när det kommer vid rätt lägen. Kåberg har en ko i örebro eller sånt, skitskoj. Andra ord som nämns här, inte värdigt någonstans. Men kör på ni...

Sen är det ju en match på isen också, den blir svår. Hej.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Ko i Örebro kan vi väl sluta med oavsett motstånd? Så opraktiskt att ta med sig skämskudden till Hovet.
Expert.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

seppuko skrev:Herregud. Aja, skrik på ni imorgon. Men se er omkring för han där nere kommer inte höra något, men våra barn och andra kommer höra. Bua, håna på olika sätt kan jag tycka vara charmigt när det kommer vid rätt lägen. Kåberg har en ko i örebro eller sånt, skitskoj. Andra ord som nämns här, inte värdigt någonstans. Men kör på ni...

Sen är det ju en match på isen också, den blir svår. Hej.
Menar du allvar? Du tror inte mackan kommer höra nåt?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Salas »

Han ska få höra det han förtjänar. Ingen är större än sin klubb, något som judas aldrig förstod.
Marcus Nilson är en förlorare, har alltid varit det, kommer alltid att vara det. 6 finalförluster (VM, SHL och stanley cup) och den ledare som fixade degradering för Sveriges mest anrika hockeyförening.

Marcus är skit. Varje gång han rör pucken ska alla höra det. Förhoppningsvis är han som han brukar imorgon, en förlorare. Skulle inte förvåna mig det minsta om han kastar handskarna mot typ Saviano. Han visade noll känslor som lagkapten i laget han påstod sig älska, imorgon kommer han antagligen banka klubban i plexiglaset, skrika på domarna och gruffas efter varje avblåsning. Jag förväntar mig inget annat av en sopa som honom.

Var är Douglas Murray eller David Printz när dom behövs som mest?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fattar inte hur folk orkar, det gör mig alldeles matt på riktigt.
Inte ens Herr Nilson är "värd" den uppmärksamhet han kommer få imorgon.
Hoppa verkligen ingen i vårat relativt unga lag råkar dras med i lynchningen, mycket bättre att fokusera på HV: spetsspelare.

En dag för Djurgården, en fest för hela familjen.
Eller nåt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Charles F
Inlägg: 51
Blev medlem: 2013-06-28
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Charles F »

diftobbe89 skrev:
David1891 skrev:Betvivlar inte att Nilson är ur-Djurgårdare enda in själen. Det är han säkert. Betvivlar inte att han mådde uruselt som många supportrar efter degraderingen. Men det rättfärdigar inte hur han, som kapten, agerade efter nedflyttningen. Att utöver kapten-ynkrygg beteendet vara så girig att han stämmer klubben i sitt hjärta, på en för honom antagligen rätt så obetydlig summa, för att införa någon form av praxis (Eller vad det nu var) ser jag som rent skitsnack.

Nilson kunde agera på tre sätt efter degraderingen. Han kunde följa med ner, spela i en liga under hans kapacitet och ta smällen som han varit en bidragande orsak till. Han kunde, som många andra, lämna klubben och därefter ta sitt ansvar som kapten och göra något form av uttalande, eller göra något överhuvudtaget. Sen kunde han även ta sitt pick och pack, lämna och pissa på alla supportrar och klubben han var med och spelat ner.

För mig är det rätt så solklart. Nilson tog inte sitt ansvar. Han agerade inte som den kapten vi supportrar förtjänade efter en sådan usel säsong. Otto med flera tog smällen, Nilson försvann.
Imorgon ska Nilson få höra att han lever. Ni som inte vill delta i hetsen, behöver inte göra det. Var man har sina egna själ till varför man gör som man gör.
Väl summerat.
Bara att instämma, Herr Nilsson är icke välkommen på Hovet! Låt oss dock visa lite värdighet och inte sjunka till hans nivå, skippa hor-ramsorna...
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

Spelar ingen roll vad som skrivs här, hor ramsan kommer sjungas imorgon det är nåt som är säkert oavsett vad vi tycker här
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av BigJ »

Många hormonstinna små gossar som verkar tro att allt blir toppen bara man får skrika fula ord. Mackan lär bli supertaggad och spela sitt livs hockey....
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Bluebrigade08 skrev:Spelar ingen roll vad som skrivs här, hor ramsan kommer sjungas imorgon det är nåt som är säkert oavsett vad vi tycker här
Jajaj plutten lilla, du ska äntligen få skrika hora, skit i matchen i sig, skrik allt vad du orkar så blir säkert allt bra.
Spela fult
Skriv svar