Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sainte skrev:Det är bara 1.40 ggr pengarna på Rögle vinst ikväll. Nästan 6 på Västerås, detta om något talar verkligen inte för oss. Tror man får hoppas på att Aik vinner så att de kan spöa Rögle borta i sista, deras legotrupp vill väl kanske snygga till statsen lite så att nya kontrakt kan tänkas till hösten...
Många om, men och kanske den här tiden på säsongen.
Lätt att glömma att DIF måste faktiskt först själva ta 3p från Malmö, svårt nog kan det komma att visa sig.
Skulle vi mot alla odds stå inför en "bonus-omgång" med en SHL-plats i potten på måndag, då gäller det att verkligen ladda om och att "resetta" helt mentalt.

Men som Streck-Daniel säger, säsongen dog i söndags.
Finns varken vilja, lust eller riktigt engagemang kvar hos mig nu.
Bara ett tomrum
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Salas skrev:Hade inget sug alls att åka efter torsken i tisdags, men nu är jag riktigt taggad igen. Ska faktiskt bli riktigt kul att få se Malmö Arena. Sen att det kanske inte går vår väg, trist, men vem hade räknat med en SHL-plats? Inte jag i alla fall.

Jag hoppas på rejält med flyt imorgon. Kan bli en oförglömlig resa om allt skulle gå vår väg, så bara det i åtanke ger mig en abstinens även om oddsen talar emot oss.
Tycker Malmö Arena är riktigt bra som hockeyarena faktiskt. Bra sikt överalltifrån, välplanerat bygge osv. Näe, det var fint att vara där på JVM.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

förevigtdjurgården skrev: Tycker Malmö Arena är riktigt bra som hockeyarena faktiskt. Bra sikt överalltifrån, välplanerat bygge osv. Näe, det var fint att vara där på JVM.
Den saknar dock den där riktiga hockeylukten som bland annat hovet har. Det ska inte lukta köpcentrum utan det ska lukta hockey
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker också Malmö arena var fräsch under JVM. Det som jag inte tyckte var helt optimalt var att det inte var särskilt brant på A-läktaren.
Avskaffa tre mot tre.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Manijock skrev:Tack för denna säsongen. Nu börjar kappdragningen om våra stjärnor!! Hej då Nisse, Sörensen, Ljungh, Arnesson, Holm och Högström..

Hoppas dock vid gud att vi avslutar denna säsongen på ett bra snyggt sätt och inte i en liknande förnedrande utskåpning som mot Örebro.
Tror inte det är så stort värde i Nisse,Ljung efter den här säsongen? Holm och Arnesson skadade mest hela tiden är inte heller bra ? Den som dom kommer att rycka i är Sörensen trots att han har varit borta även han, men när han väl vill spela är han bra.
Högström har mycket att bevisa ännu ..

Högström mår bra av att träna lite hårdare med DIF en eller par säsonger till!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Heinrich skrev:
Manijock skrev:Tack för denna säsongen. Nu börjar kappdragningen om våra stjärnor!! Hej då Nisse, Sörensen, Ljungh, Arnesson, Holm och Högström..

Hoppas dock vid gud att vi avslutar denna säsongen på ett bra snyggt sätt och inte i en liknande förnedrande utskåpning som mot Örebro.
Tror inte det är så stort värde i Nisse,Ljung efter den här säsongen? Holm och Arnesson skadade mest hela tiden är inte heller bra ? Den som dom kommer att rycka i är Sörensen trots att han har varit borta även han, men när han väl vill spela är han bra.
Högström har mycket att bevisa ännu ..

Högström mår bra av att träna lite hårdare med DIF en eller par säsonger till!
Däremot lär SHL lagen stå på rad för att signa Lidström. :)
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Axel_K skrev:
minalman skrev:
Magnutz skrev:Oh helga herre giv rövle kollektiv räserba*s idag och gurkorna stora skälvan på måndag ty riket är ditt och makten i all evinnerlig evighet. Amen.

Tack.
Avd. "Jag hatar inte min granne, utan önskar bara att det regnar på hans semester."
Mer som "Jag hatar inte min granne, utan önskar bara att det regnar på hans semester så att min semester är solig" :lol:
Ja. "Åk gärna till Thailand men insjukna i grönjävlig magsjuka sekunden efter landning!" :)

Må Fru Fortuna le åt vårt håll.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
diffrent

Inlägg av diffrent »

Hallåj.
Är från landet, men är i stan över natten. Tips på sportbar som visar mif-Dif önskas. Har sambon med så helst ett ok ställe ;-) kämpa djurgården
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

diffrent skrev:Hallåj.
Är från landet, men är i stan över natten. Tips på sportbar som visar mif-Dif önskas. Har sambon med så helst ett ok ställe ;-) kämpa djurgården
O'learys är väl säkraste tipset då (om du inte vill hänga på något skönt fulhak med 28" tjockTV som hänger i en sytråd i taket)?

Finns massor, bara googla elr hitta.se, den på Fridhemsplan brukar vara rätt ledig iallafall men fredag är trixing iom AW som "snor" plats överallt...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om jag räknat rätt kan det vara 4 lag på 13 poäng inför sista omgången.

Om vi tar en pinne nere i Skåne samtidigt som AIK vinner mot Rögle får jag det till 4 lag på 13 poäng.

Nu är väl inte oddsen för detta direkt höga, men det hade onekligen borgat för en intressant slutomgång.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Rögle möter Västerås ikväll, inte AIK. RBK möter dem först i sista omgången.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Kall-El skrev:Om jag räknat rätt kan det vara 4 lag på 13 poäng inför sista omgången.

Om vi tar en pinne nere i Skåne samtidigt som AIK vinner mot Rögle får jag det till 4 lag på 13 poäng.

Nu är väl inte oddsen för detta direkt höga, men det hade onekligen borgat för en intressant slutomgång.
Om MIF vinner efter förlängning ikväll samtidigt som Gnägget vinner mot Örebro och VIK vinner mot Rögle, då hamnar alla (Rögle, DIF, MIF och AIK) på 13p inför sista omgången. Det jobbiga då är att AIK har bättre målskillnad, så gäller i så fall att vi kör över Västerås hemma i sista omgången. Tror dock att utgången blir annorlunda. AIK, Malmö och Rögle vinner ikväll och vi är borta :(

Men men...nån gång ska väl hockeygudarna le mot oss??! Hoppas hoppas!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Hm. Sitter på ett flyg under typ hela matchen. Får läsa om resultat och känslostormarna här efteråt... Jag har ändå en rätt bra känsla inför det här. Hoppas laget har förmågan att ladda ordentligt och få ut max ikväll. Hitta tillbaks till nio sista omgångarna i serien. Bara kör!

Oavsett hur det går idag ser jag fram emot sista omgången på Hovet.

Kämpa!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Oavsett hur det går i denna match tycker jag verkligen laget har lyft sig i slutet och förtjänar ett värdigt avslut hemma i sista omgången.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Stulle skrev:Oavsett hur det går i denna match tycker jag verkligen laget har lyft sig i slutet och förtjänar ett värdigt avslut hemma i sista omgången.

+1
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Skriv svar