Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Viktory »

#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av #10 »

Fan vad vackert att läsa, hoppas varenda en ställer upp på detta, hedra Stefan så mycket det bara går.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av DIF#1 »

ciirree skrev:
Vikas skrev:Halsen har repat sig sen förra veckans bataljer och självklart är man på plats även denna gång.

Isakssons järnkaminer!
Fan va mäktigt om den ska sjungas på Hovet. Wow säger jag bara!
+1

Känner sådan sorg för denna människa och hans familj. Men när man läser alla kommentarer så går det en rysning genom kroppen. VI är en FAMILJ. Vi gläds och vi sörjer TILLSAMMANS. Vi ska visa hela Sverige ikväll vad positiv supporterkultur betyder och genom att stödja Stefans familj under matchen ikväll och visa vår kärlek till Djurgården tror jag skulle ha uppskattats av honom. Känslorna är överflödiga, men jag vet att med hyllningar till honom tillsammans med Djurgårdsfamiljen åtminstone kommer ge mig rysningar och en stolthet för vad vi i Djurgården står för.

R.I.P. <3
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av medu82 »

Har varit i kontakt med en av hans nära vänner och lyckades övertala honom att komma ikväll...
Så dem kommer vara ett gäng på hyllan som kände honom, jobbade på hans firma osv...

Så jag hoppas verkligen alla sjunger så gott det går ikväll med tårarna längst kinderna och verkligen står upp för våran familj o visar att vi alltid finns där...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Jepe »

Ikväll sjunger vi för Stefan!

Tårar och andra känsloyttringar är inget att skämmas för! Kommer bli en oerhört laddad afton på vårt kära Hovet! Människor hanterar tragedier olika, och alla sätt är bra utom de onda! Låt nu denna kväll bli en hyllning till Stefan, kärleken till Djurgården och respekten för varandra!

Aldrig Ensam! RIP Djurgårdsbroder!
2014-04-07, vad hände?
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av 20002001 »

Efter det sjuka som hänt så känns det sjukt tungt att kliva till Hovet ikväll.
Har bara legat hemma sen jag kom tillbaka igår morse från Köpenhamn och bara tänkt. Tänk på ens eget ansvar i det hela, på hela fotbollssveriges ansvar. Tänkt på att jag själv gick på samma plats som Stefan en timme innan han själv gick där. Jag har gråtit mina tårar för Stefans familj. De har mist sin far, sin hjälte, sin älskling, sin make, och vi i Djurgårdsfamiljen har förlorat en bror och en medlem. Vi var 5000 i Helsingborg, men bara 4999 av oss kom hem.

De senaste dagarna har varit de tyngsta i våra liv, och sporten betyder helt plötsligt ingenting. På Hovet ikväll ska vi hylla Stefan för den hjälte han är, och vi kommer aldrig glömma bort honom. Vi ska göra honom stolt och visa hans familj att vi är med honom överallt och att vi alltid komma stötta dem.

Ikväll spelar vi för Stefan, ikväll sjunger vi för Stefan, och vi ska visa att Djurgårdsfamiljen är en plats där man ALDRIG är ensam. För att göra Stefan så stolt som möjligt och hylla hans minne ska vi skapa en inramning på Hovet som bara vi kan, men det ska vara en inramning fylld av kärlek.

" Vi är med dig överallt" ska sjungas högt och länge, från hjärtat. Upp med halsdukarna i luften och sjung. Vi ska ta hand om varandra, stötta varandra och varenda en av oss som kliver in på Hovet ikväll och som sitter hemma ska känna att vi alla känner oss trygga med Djurgårdsfamiljen och att vi tillsammans kan förändra attityden runt fotbollsvåldet.

Hovet ikväll är en plats där vi tar hand om varandra, och där vi tar ett steg närmare SHL, och vi gör det för Stefan.

Glöm inte att skänka pengar till insamlingen.

"I kväll sjunger eller spelar vi inte för någon SHL-plats. I kväll spelar vi och sjunger för en pappa, en make, en Djurgårdare. En vän som aldrig kom hem."

Vila i frid, vi är med dig överallt, alltid oavsett.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Kall-El »

Känns fullständigt fel med match efter det som hänt.

Borde vara ett uppehåll på i alla fall en vecka minst så att alla får tid att lugna ner sig och tänka över det som hänt och kommer ner på jorden igen.

Något är ruskigt fel om man på förhand känner att man kommer må skit oavsett utgången i mötet.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av sm910 »

Kall-El skrev:Känns fullständigt fel med match efter det som hänt.

Borde vara ett uppehåll på i alla fall en vecka minst så att alla får tid att lugna ner sig och tänka över det som hänt och kommer ner på jorden igen.

Något är ruskigt fel om man på förhand känner att man kommer må skit oavsett utgången i mötet.
Är ju väldigt svårt det här, både sidorna kring att man inte ska låta de mörka krafterna segra såväl som att man bör skjuta på det är ju förståeliga och båda sidor inser man ju känner som de gör av en lika stor och genuin respekt och sorg över det som hänt.

Jag personligen känner som du, alla hanterar sorg olika och många behöver mycket mer tid än bara en dag för att samla sig, för att mustra upp den energi som krävs för att ta sig till Hovet/Stadion och delta i sorgeceremonierna som stundar nu. Framförallt som vi ännu sköljs över av idéer, förslag och åsikter från alla dessa proffstyckare, politiker, grupperingar och vanliga individer utan kunskap som får ett plötsligt behov av att agera förståsigpåare och profitera på den här tragedin - något som för i alla fall min del bara blockerar sorgearbetet och får en spyfärdig istället. Innan folk har fått bearbeta det här, alltså... Jag är övertygad om att kvällens match kommer bli en oerhört fin förbrödrande stund väl värdigt minnet av Stefan och framförallt, även om fokus ligger på Stefan, så ska man inte förringa att det är en viktig sorgeprocess också för både närmare och mindre nära medsupportrar till Stefan för att kunna gå vidare i livet. Därför går också en viss tanke ikväll till alla de som idag inte har ork, inte har energi, helt enkelt inte äger förmåga att ta sig till Hovet ännu ikväll och kunna få ta del av kvällens gemensamma sorgebearbetning. De personerna är nog tyvärr också de som vore i behov av kvällens bearbetning mest.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Honken »

Hoppas jag slipper höra någon hatramsa ikväll, inte ens vad tycker vi om.....
Bara sånger som stöttar DIF.

Örebros PP har gått från 15.85% i SHL till 29,41% de fem senaste matcherna.
PK från 70.79% till 86,87% för motsvarande period. Det blir en av nycklarna för att få poäng ikväll.
Bra poängsnitt på våra fyra bästa o poänligan.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av ciirree »

Fan vilken match ikväll alltså.
Seger vid full tid är som en ängel från ovan, ängeln heter Stefan. Han drar oss fram ikväll!

vinst 3-2
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jaha.. Då åker man mot Hovet då.

Jag vet inte, hoppas bara på ett värdigt avsked och ett Hovet som älskar, snarare än hatar. Vinner vi idag så vinner vi för honom.

Vi är med dig överallt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Charlie
Inlägg: 12
Blev medlem: 2013-02-11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Charlie »

Jag hoppas verkligen att viasat uppmärksammar hyllnings-sången samt deltar å sitter tysta under den tysta minuten!
Vila i frid DIF-broder och massa styrkekramar till familj och vänner!
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Charlie skrev:Jag hoppas verkligen att viasat uppmärksammar hyllnings-sången samt deltar å sitter tysta under den tysta minuten!
Vila i frid DIF-broder och massa styrkekramar till familj och vänner!


tv är alltid tysta under sådana moment i sverige



Sent from my Nokia Lumia 925 using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av ciirree »

Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan

1st Line
6. Englund, Andreas
51. Lidström, David

52. Ahlén, Mikael
18. Holmqvist, Michael
17. Eriksson, Henrik

2nd Line
33. Pettersson, Timmy
4. Högström, Marcus

62. Jakobs, Jens
10. Eriksson, Joakim
38. Hagelin, Joakim

3rd Line
7. Andersson, Nils
56. Norell, Robin

79. Lundberg, Emil
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus

4th Line
41. Falk, Alexander
100. Stefan Isaksson

26. Nyberg, Henrik
61. Ljungh, Markus
15. Saviano, Steve

Extra Players
40. Kalin, Mattias (LW)

Det är Stefans kväll ikväll. I min laguppställning förtjänar han en "plats". Ikväll gör vi honom stolt!
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Daniel08 »

Det är med tunga steg jag går till Hovet. Jag var på plats i Helsingborg och det känns fortfarande som en dröm. Minns att jag och polarn snacka om sannolikheten för att få en lika dålig start som förra säsongen och vi kom fram till att den var liten. Aldrig hade man kunnat ens drömma en mardröm i närheten av det mörker som la sig över vår Djurgårdsfamilj i söndags. Jag har fortfarande svårt att förstå trots att jag var på minnesstunden igår. Det kanske brister helt idag även om jag inte kände Stefan personligen. Känner med hans familj och vänner och vet faktiskt inte just nu hur jag kommer reagera under matchen.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Skriv svar