Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Daniel08 »

Skidlöparn skrev:0-4
Nolla örebro på bortaplan känns ju troligt men men det är ju skönt att det finns optimister i leden.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Daniel08 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vi missade i praktiken vår chans senast mot Vik.
För att skaka liv i detta krävs en bragdseger i Örebro.

De som orkar och har hoppet kvar kan fortsätta tro på SHL vid en förlust imorgon.
Jag är övertygad om att det är kört då. Bara teoretiska spekulationer kan få oss att hoppas då.
6 matcher kvar sedan, bla ett derby och borta Rögle och Mif. Finns inte på kartan att vi bara tappar 3 p där. Sedan ska vi då gå rent hemma. Jo jag tackar.

Vi hade världens chans igår men tog den inte. Rögle däremot, verkar vara ett lag som tänker ta till vara på allt som bjuds. Trodde aldrig de skulle vara med och tävla till omgång 4.
Usch rös till när jag läste att det är snudd på bragd om vi vinner borta mot örebro. Tyvärr är det den verklighet vi lever i. Jag hoppas vi kan studsa tillbaka idag och knipa åtminstone en poäng så att man som supporter kan gå till debyt och iaf känna att det finns en chans. Idag har jag mentalt förberett mig på en torsk. Det hade jag inte gjort i fredags. Idag kan jag ta en torsk med uddamålet men om det rinner iväg tror jag det kommer påverka grabbarnas självförtroende rejält och då känns det inte sannolikt att vi helt plötsligt ska vakna och vinna resterande matcher.
Hatar detta hattande mellan hopp och förtvivlan...
Jag vill ha tillbaka mitt stora och starka Djurgården som inte tog skit och aldrig vek ner sig.
Oj vad man längtar.

Det som gjorde senaste förlusten extra jävlig är att jag trodde vi fått tillbaka det. Segerraden på slutet i AS, krossen av Rögle på bortaplan.
Sedan tycker jag ändå att vi presterar en bra match mot gnaget och hemma Mif är vi så där jobbigt brutaltunga att möta.
Hoppet var tillbaka, stoltheten var på väg tillbaka (nästan så man ville diskutera hockey med andra supportrar igen).

Så kommer då en bortamatch mot ett formsvagt Vik och vi är tillbaka till vårt rätt menlösa lag som inte är bra på något särskilt. Inte dåliga heller, men absolut inga vinnare när det väl gäller.
Ishockeyns svar på Sven Nylander.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, 23/3 var alltså datumet då viaplay blev uppsagt för denna gång.
Allt annat än 0p är ämne för bragdguldsjuryn

Skadorna vi har kombinerat med att vissa ”spets-spelare” åker runt och drömmer om andra matchtröjor att dra på gör detta till årets på förhand mest givna nollpoängare
Örebro, aik och MIF 3p idag = säsongsavslut för vår del

Man försöker ju lura sig själv så länge det går.
Men på förhand visste nog alla att vi skulle ha högst 3p efter de 4 inledande matcherna.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

Som många andra säger så är det blytungt med Johner och Heinerö borta. Men vi har faktiskt både Jakobs och Sörensen som inte gör sitt. Jakobs är värvad för att göra mål (nu gjorde han ju det sist, dock på sin sämsta chans typ!)

Min poäng är att om vi saknar 3 skarpskyttar så måste andra kliva fram. Jakobs, Sörensen, Saviano vaaart ääär niii?
henkoman
Inlägg: 57
Blev medlem: 2012-01-31

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av henkoman »

Storförlust 4-1
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

henkoman skrev:Storförlust 4-1
Spontant känns 3-1 mot VIK mer som en storförlust än ett eventuellt 4-1 mot Örebro
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
henkoman
Inlägg: 57
Blev medlem: 2012-01-31

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av henkoman »

Lee Harvey Oswald skrev:
vissa ”spets-spelare” åker runt och drömmer om andra matchtröjor att dra på.
Borde inte dessa spelare då visa vad de går för?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

henkoman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
vissa ”spets-spelare” åker runt och drömmer om andra matchtröjor att dra på.
Borde inte dessa spelare då visa vad de går för?
Jo då, i en fin Bullerbyvärld... kanske

Det viskas om att en/flera spelare har nya klubbadresser på gång, oavsett prestation i KS.
Kan vara svårt i det läget att övertyga 100% i sina sista matcher, att liksom ta ut allt.
Spelar ju inte så stor roll då för dom personligen.

Säger inte att det inte går, det har nog bara att göra med karaktären på aktuell spelare.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
fidyekcoh
Inlägg: 110
Blev medlem: 2010-05-10

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av fidyekcoh »

Tyvärr så kändes killarna mentalt slut i matchen mot västerås. Urladdningen mot malmö kostade endel. Detta tillsammans med skadorna gjorde nog att killarna inte hade den positiva energin som behövs.

Gäller för tränarna att trycka på rätt knappar nu för att komma tillbaka till vinnarkänslan. Alla matcher lever sitt egna liv och det kan skifta snabbt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:
henkoman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
vissa ”spets-spelare” åker runt och drömmer om andra matchtröjor att dra på.
Borde inte dessa spelare då visa vad de går för?
Jo då, i en fin Bullerbyvärld... kanske

Det viskas om att en/flera spelare har nya klubbadresser på gång, oavsett prestation i KS.
Kan vara svårt i det läget att övertyga 100% i sina sista matcher, att liksom ta ut allt.
Spelar ju inte så stor roll då för dom personligen.

Säger inte att det inte går, det har nog bara att göra med karaktären på aktuell spelare.
Jag har inte lyssnat på Viasats podcast men jag tror Johan Tornberg pratade om det i senaste avsnittet enligt Twitter.
Det blir liksom inte samma fokus hos spelarna eller samma glöd när flera redan har kritat på/samtalar med en annan klubb.
Säkerligen är det många som redan har det!
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av S. Skuggan »

Är det tvärkört om det blir förlust idag?


Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Mattias_87 »

S. Skuggan skrev:Är det tvärkört om det blir förlust idag?


Sent from my iPad using Tapatalk
Nej, men då måste vi vinna sex raka för att ha en chans.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Vinna eller försvinna. Förlorar Djurgården idag blir vi ett HA-lag, vinner vi däremot..
Bild
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av S. Skuggan »

Mattias_87 skrev:
S. Skuggan skrev:Är det tvärkört om det blir förlust idag?


Sent from my iPad using Tapatalk
Nej, men då måste vi vinna sex raka för att ha en chans.
Knappast realistiskt, men det sista som överger en lär vara hoppet, om än mikroskopiskt! Suck, magontet gör sig påmint igen.


Skickat från en plats!
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014

Inlägg av BigJ »

Vi får hoppas att inte spelarna är lika deppiga och negativa som flertalet här inne :wink:

ES lagen har en mycket större press än vad HA lagen har, publiken och spelarna kräver vinst i varje match mot de på papperet sämre HA lagen. Torsken senast för örebro kan mycket väl lägga en extra stor press på laget idag, precis som vi råkade ut för då vi åkte ur.

Jag tror vi får se våra egna spelare komma ut med betydligt bättre attityd än senast då man har allt att vinna i en sådan här match. Jag tycker också att 3-0 mot mif visar att vi har ett mycket bra lag som har alla möjligheter att gå hela vägen.

EDIT: Vid vinst idag med 2 mål, oavgjort vid full tid mellan aik-vik så är vi uppe på 2:a plats igen....
Det ändras snabbt.
Senast redigerad av BigJ den 2014-03-23 11:15:52, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar