Järnkaminernas dag: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av 1962FenderStrat »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:Kommer Norell och Arnesson delta?
Det tror jag inte.
Inte en chans. Tror inte heller de spelar mot BIK.
Varför skulle dom inte det? JVM slutar idag. Dom är unga och friska.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av -daniel- »

1962FenderStrat skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:Kommer Norell och Arnesson delta?
Det tror jag inte.
Inte en chans. Tror inte heller de spelar mot BIK.
Varför skulle dom inte det? JVM slutar idag. Dom är unga och friska.
Men var lite realistisk, finns inte ens på kartan att en JVM spelare går in i match dagen efter en avslutad turnering. Det skulle åtminstone förvåna mig oerhört. De är mentalt helt urladdade efter en lång turnering som de förmodligen gått och laddat för hela säsongen...

Tror det är tveksamt att de ens är med i nästkommande match efter Timrå.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: Jo var mest det jag syftade på. Du drar ofta upp scenarion där du påstår att DIF oftast förlorar trots noll statistik bevisning bakom det. "Det här är en typisk match DIF ofta torskar"-grejen. I stort sett alla fans får ju för sig såna saker. Men du verkar vara i en klass för sig.
Orkar inte gräva i arkiven men du är ju fortfarande ung och med minnet hyfsat intakt.
Kan ju omöjligt vara så att du glömt alla de på förhand upphaussade matcher där DIF sedan inte pallat för trycket utan underpresterat nåt alldeles oerhört.

Jaja, skitsamma.
Hoppas DIF väljer att plocka upp positiv energi ifrån klacken imorgon istället för stress.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Violator77 »

På måndag kör vi!

Kanna på, kanna på
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Tibbe »

Köööör bara köööör!

DIF
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Honken »

Blir inte lätt det här (vilken match är det.)
Timrå har rykt upp sig nått enormt.

Formstarkast i serien
Tre raka tre poängarae på bortaplan.
Inte ett mål insläppt i PK på de matcherna
Vunnit FO i dessa matcher trots ett dåligt snitt sett över säsongen.
Har inte sett någon av deras senaste matcher, men sett man till deras puckinnehav på slutet,
(bortamatcherna) så är det väldigt lågt och ändå segrar. Antar att får vi se upp med snabba spelvändningar.
Noterbart är också att MIF har gått om VIK i snitttabellen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
1962FenderStrat skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
kaminor skrev:Kommer Norell och Arnesson delta?
Det tror jag inte.
Inte en chans. Tror inte heller de spelar mot BIK.
Varför skulle dom inte det? JVM slutar idag. Dom är unga och friska.
Men var lite realistisk, finns inte ens på kartan att en JVM spelare går in i match dagen efter en avslutad turnering. Det skulle åtminstone förvåna mig oerhört. De är mentalt helt urladdade efter en lång turnering som de förmodligen gått och laddat för hela säsongen...

Tror det är tveksamt att de ens är med i nästkommande match efter Timrå.
Pastrnak spelade för Södertälje dagen efter Tjeckiens kvartsfinalförlust mot Finland. Han gjorde dessutom 1+1 (och missade en straff) och lär ha haft en del speltid.

Med det sagt tror jag inte heller Arnesson eller Norell kommer lira imorgon, med tanke på att det säkert blir nån form av bankett ikväll och eftersom matchen imorgon börjar redan kl. 16. Men om de inte heller spelar mot Karlskoga tycker jag det är mycket märkligt, förutsatt att de inte lider av nån skavank eller motsvarande.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av SirDIFalot »

Om de spelar imorgon så spelar de match tre dagar i rad.. Och om Sverige vinner så kommer det ju bli firande och skit. Jag tror inte heller de är med 9:e. DIF har ju alltid gett spelarna lite extra lång vila efter JVM innan de slängs in i serien igen.
Expert.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av sm910 »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Jo var mest det jag syftade på. Du drar ofta upp scenarion där du påstår att DIF oftast förlorar trots noll statistik bevisning bakom det. "Det här är en typisk match DIF ofta torskar"-grejen. I stort sett alla fans får ju för sig såna saker. Men du verkar vara i en klass för sig.
Orkar inte gräva i arkiven men du är ju fortfarande ung och med minnet hyfsat intakt.
Kan ju omöjligt vara så att du glömt alla de på förhand upphaussade matcher där DIF sedan inte pallat för trycket utan underpresterat nåt alldeles oerhört.

Jaja, skitsamma.
Hoppas DIF väljer att plocka upp positiv energi ifrån klacken imorgon istället för stress.
Gjorde en snabbkoll på de matcher vi haft >7000 på plats på Hovet under vår allsvenska sejour, sen hur väl det motsvarar vad som är upphausat går ju att diskutera men det borde ge en liten fingervisning i alla fall. På 13 sådana matcher har vi tagit 29 av 39 möjliga poäng (2,23/match) och en målskillnad på +12 genom 8 vinster, 1 OT-vinst, 3 OT-förluster och 1 fulltidsförlust. Vårt totala poänggenomsnitt i HA ligger på 1,70. Ett rätt hyfsat stormatchfacit alltså med tanke på att dessa >7000-matcher dessutom främst varit mot HA-topplag som Malmö, Leksand och Karlskoga.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av ciirree »

Fasen va taggad jag är!! Jag vill ha match nu nu nu!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av ciirree »

"Hört att det kommer bli drag" - Jakobs! Haha you have no idea!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Axel_K »

Hahaha, första jag tänkte på var "Drag? nja... det är orkanvarning ;)"
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av minalman »

sm910 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev: Jo var mest det jag syftade på. Du drar ofta upp scenarion där du påstår att DIF oftast förlorar trots noll statistik bevisning bakom det. "Det här är en typisk match DIF ofta torskar"-grejen. I stort sett alla fans får ju för sig såna saker. Men du verkar vara i en klass för sig.
Orkar inte gräva i arkiven men du är ju fortfarande ung och med minnet hyfsat intakt.
Kan ju omöjligt vara så att du glömt alla de på förhand upphaussade matcher där DIF sedan inte pallat för trycket utan underpresterat nåt alldeles oerhört.

Jaja, skitsamma.
Hoppas DIF väljer att plocka upp positiv energi ifrån klacken imorgon istället för stress.
Gjorde en snabbkoll på de matcher vi haft >7000 på plats på Hovet under vår allsvenska sejour, sen hur väl det motsvarar vad som är upphausat går ju att diskutera men det borde ge en liten fingervisning i alla fall. På 13 sådana matcher har vi tagit 29 av 39 möjliga poäng (2,23/match) och en målskillnad på +12 genom 8 vinster, 1 OT-vinst, 3 OT-förluster och 1 fulltidsförlust. Vårt totala poänggenomsnitt i HA ligger på 1,70. Ett rätt hyfsat stormatchfacit alltså med tanke på att dessa >7000-matcher dessutom främst varit mot HA-topplag som Malmö, Leksand och Karlskoga.
Normalt är att multiplicera med minnesfaktorn Pi (3,14) när man förlorar. Alla vet ju att bittra nederlag fastnar i minnet.
Sedan när vi vinner kommer glömfaktorn Pi, eftersom man snabbt glömmer trevliga stunder och kämpar vidare i den grå vardagen (glömfaktorn är typiskt svensk till skillnad mot minnesfaktorn som är globalt förekommande).
Då blir det (förenklat) nio vinster dividerat med 3,14 och fyra gånger 3,14 förluster.

Alltså 13 förluster och 3 vinster i upplevd (inte reell) form när vi haft storpublik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Manijock »

Men vafan Jakobs kommer från en sejour i Leksand. Och dessförinnan en i Luleå! Är det någon som varit med om drag på läktarn sedan innan, så är det ju Jens.... BAZINGA!

Angående Norell och Arnesson. Om det ens skulle någonstans vara lite lite liiiiiite möjligt att de kan lira imorgon, vill vi ens det? Har ett starkt minne från de senaste säsongerna, att spelare som kommer från ett långt JVM, tenderar att få en skaplig formsvacka när de återgår till seniorhockey. Cehlin som storspelade i JVM kom tillbaka och var sämre än någonsin i DIF, Zibanejad likaså. Nepp låt killarna få en veckas semester och landa lite innan de kastas in i hetluften igen.

Låter ju iallafall som Jakobs har kurerat sig. Ska bli oerhört spännande att se vilken kedja han kastas in i. Ser även på intervjuerna att Guter verkar köra på bra i bakgrunden. Kan man hoppas på även honom imorgon tro?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK 6/1 2014

Inlägg av Skidlöparn »

En intressant sak med Jakobs är att han verkar ha missat att möte Djurgården då han och vi bytte plats innan den där berömda säsongen 12/13! Enda gången som han skulle kunna ha mött oss är någon av de 7 matcherna han lirade första gången Mora var i Elitserien. :wink:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1704
Skriv svar