Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Kan ju vara så enkelt att han bara gör som han blir tillsagd av coachen.. Det är inte helt otänkbart att spelare får olika direktiv i olika typer av matcher.
Det är möjligt, men då är det ju en fullständig felprioritering av coacherna / Challe eftersom väl poängen är att vi just behöver ha in energi främst på bortaplan?
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:Kan ju vara så enkelt att han bara gör som han blir tillsagd av coachen.. Det är inte helt otänkbart att spelare får olika direktiv i olika typer av matcher.
Det är möjligt, men då är det ju en fullständig felprioritering av coacherna / Challe eftersom väl poängen är att vi just behöver ha in energi främst på bortaplan?
Det enda jag är ganska säker på är att Kalus i väldigt stor utsträckning försöker följa de direktiv han får.

Sen är ju alla människor, det kan vara svårt att plocka fram den där optimala kombinationen av gnista och fokus efter en bussresa på 20h. Det är ju isåfall knappast en unik svaghet för just Kalus.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:Kan ju vara så enkelt att han bara gör som han blir tillsagd av coachen.. Det är inte helt otänkbart att spelare får olika direktiv i olika typer av matcher.
Det är möjligt, men då är det ju en fullständig felprioritering av coacherna / Challe eftersom väl poängen är att vi just behöver ha in energi främst på bortaplan?
Det enda jag är ganska säker på är att Kalus i väldigt stor utsträckning försöker följa de direktiv han får.

Sen är ju alla människor, det kan vara svårt att plocka fram den där optimala kombinationen av gnista och fokus efter en bussresa på 20h. Det är ju isåfall knappast en unik svaghet för just Kalus.
Men det är ju just det han behöver göra för att verkligen fylla sin roll. Nu är det ju så att vi har andra spelare som borde ta den rollen också men det verkar tydligen svårare än man kan tro...

Nu känner jag att vi börjar äta upp forumet med vårt vanliga pladder. Vi kan fortsätta i PM om nu någon av oss orkar. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Arkju »

Välkommen tillbaka!

Även jag hade gärna sett en riktigt bra center eller stabil defensiv back men såna till rimliga priser växer inte direkt på trän så här års. Spelar Kalus som han gjorde på hemmaplan förra säsongen så kommer jag att vara mycket nöjd ändå. Viktig spelartyp som ser till att motståndarna drar på sig utvisningar och när vi som den här säsongen har ett riktigt bra PP behöver Kalus kanske inte göra alla poängen själv, räcker långt att skapa PP-lägen (kan man kalla det tredje-assist?).

Starta alla matcher/perioder med Kalus-Hank-Ahlén?
:lol:

Något som inte direkt kommit fram i den här tråden är också den psykologiska aspekten på hur ett nyförvärv påverkar. Här kontrakterar man en spelare man redan vet det mesta om och hur han passar in i gruppen och man slipper osäkerheten som sprids när alla ska hitta sina roller igen.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Stulle »

Arkju skrev:Välkommen tillbaka!

Även jag hade gärna sett en riktigt bra center eller stabil defensiv back men såna till rimliga priser växer inte direkt på trän så här års. Spelar Kalus som han gjorde på hemmaplan förra säsongen så kommer jag att vara mycket nöjd ändå. Viktig spelartyp som ser till att motståndarna drar på sig utvisningar och när vi som den här säsongen har ett riktigt bra PP behöver Kalus kanske inte göra alla poängen själv, räcker långt att skapa PP-lägen (kan man kalla det tredje-assist?).

Starta alla matcher/perioder med Kalus-Hank-Ahlén?
:lol:

Något som inte direkt kommit fram i den här tråden är också den psykologiska aspekten på hur ett nyförvärv påverkar. Här kontrakterar man en spelare man redan vet det mesta om och hur han passar in i gruppen och man slipper osäkerheten som sprids när alla ska hitta sina roller igen.
Så länge han inte drar på sig fler utvisningar än han skapar så är jag positiv.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Arkju »

Stulle skrev:
Arkju skrev:Välkommen tillbaka!

Även jag hade gärna sett en riktigt bra center eller stabil defensiv back men såna till rimliga priser växer inte direkt på trän så här års. Spelar Kalus som han gjorde på hemmaplan förra säsongen så kommer jag att vara mycket nöjd ändå. Viktig spelartyp som ser till att motståndarna drar på sig utvisningar och när vi som den här säsongen har ett riktigt bra PP behöver Kalus kanske inte göra alla poängen själv, räcker långt att skapa PP-lägen (kan man kalla det tredje-assist?).

Starta alla matcher/perioder med Kalus-Hank-Ahlén?
:lol:

Något som inte direkt kommit fram i den här tråden är också den psykologiska aspekten på hur ett nyförvärv påverkar. Här kontrakterar man en spelare man redan vet det mesta om och hur han passar in i gruppen och man slipper osäkerheten som sprids när alla ska hitta sina roller igen.
Så länge han inte drar på sig fler utvisningar än han skapar så är jag positiv.
Helt klart. Spelare som drar på sig mindre smarta utvisningar har vi redan gott om.
:(
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av DIFtomppa »



En "film" säger mer en tusen ord :wink:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Rix »

Välkommen tillbaka Kalus!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Andy »

DIFtomppa skrev:

En "film" säger mer en tusen ord :wink:
En riktig klassiker. Skön kille!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Salas »

Poängsnitt utan Kalus: 1,73
Poängsnitt med Kalus: 2,5

Vinstprocent utan Kalus: 53,3%
Vinstprocent med Kalus: 100%

Var det någon som tvivlade på frälsaren Petr Kalus? Känn på den i så fall, pessimistjävlar! :wink:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Rix »

Salas skrev:Poängsnitt utan Kalus: 1,73
Poängsnitt med Kalus: 2,5

Vinstprocent utan Kalus: 53,3%
Vinstprocent med Kalus: 100%

Var det någon som tvivlade på frälsaren Petr Kalus? Känn på den i så fall, pessimistjävlar! :wink:
Haha klockrent ;). Kalus lyfter oss till nya höjder.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av bastis7 »

Tack för allt Kalus! De här två matcherna har verkligen varit ett minne för livet!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av captcash »

Salas skrev:Poängsnitt utan Kalus: 1,73
Poängsnitt med Kalus: 2,5

Vinstprocent utan Kalus: 53,3%
Vinstprocent med Kalus: 100%

Var det någon som tvivlade på frälsaren Petr Kalus? Känn på den i så fall, pessimistjävlar! :wink:
:lol: Så var det, han kom, han spelade, han segrade! Välkommen åter vår frälsare!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av Remy Lebeau »

Träffade en mycket nedstämd Kalus idag på Arlanda. Stog och snackade med honom ett tag.
Lät inte som att det var omöjligt att han kommer tillbaka. Alltid lika trevlig dock.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen tillbaka Petr Kalus!

Inlägg av -daniel- »

Remy Lebeau skrev:Träffade en mycket nedstämd Kalus idag på Arlanda. Stog och snackade med honom ett tag.
Lät inte som att det var omöjligt att han kommer tillbaka. Alltid lika trevlig dock.
Nu skall man kanske inte gräva i personliga tragedier men han nämnde inte varför han var tvungen att åka hem? :?
Bild
Skriv svar