IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

DIF#1 skrev:Det enda positiva nu är att man slipper slitas mellan hopp och förtvivlan och undgå att slå sönder saker. Jag undrar hur Djurgården kommer uppträda i dessa två matcher. Förra året slog vi väl Rögle i sista pga att vi inte hade nån press. Kändes bara pinsamt. Hade nästan varit bättre att få stryk den matchen för där märktes det att spelarna endast kunde prestera utan press.
Nej usch. Får hoppas att nästa säsong innebär att vi slutar underskatta bondlagen och "vi är bättre och finare än dom" inte finns i huvudet på spelarna och på så vis kämpar 100% likt övriga lag i serien. Bygg laget utifrån en stark och stabil defensiv! Och behåll så många som möjligt av våra forwards.
Vi kommer ALDRIG att vara underdogs, varken hos motståndarna eller media. Om vi så spelar ner oss till nivån med ett korplag så kommer DIF att hemsökas av 100års tradition som topplag samt en Stockholmsstämpel som jantebönderna aldrig kommer att kunna släppa.

Skulle klubben gå under så kan jag lova dig att det skulle jublas ute i stugorna runt om i landet för skölden och färgerna framkallar bara avund och mindervärdeskomplex hos de flesta utomstående.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av DIF#1 »

Praetori skrev:
DIF#1 skrev:Det enda positiva nu är att man slipper slitas mellan hopp och förtvivlan och undgå att slå sönder saker. Jag undrar hur Djurgården kommer uppträda i dessa två matcher. Förra året slog vi väl Rögle i sista pga att vi inte hade nån press. Kändes bara pinsamt. Hade nästan varit bättre att få stryk den matchen för där märktes det att spelarna endast kunde prestera utan press.
Nej usch. Får hoppas att nästa säsong innebär att vi slutar underskatta bondlagen och "vi är bättre och finare än dom" inte finns i huvudet på spelarna och på så vis kämpar 100% likt övriga lag i serien. Bygg laget utifrån en stark och stabil defensiv! Och behåll så många som möjligt av våra forwards.
Vi kommer ALDRIG att vara underdogs, varken hos motståndarna eller media. Om vi så spelar ner oss till nivån med ett korplag så kommer DIF att hemsökas av 100års tradition som topplag samt en Stockholmsstämpel som jantebönderna aldrig kommer att kunna släppa.

Skulle klubben gå under så kan jag lova dig att det skulle jublas ute i stugorna runt om i landet för skölden och färgerna framkallar bara avund och mindervärdeskomplex hos de flesta utomstående.
Nej det håller jag med dig om! Men första fjärdedelen av säsongen så kändes det som att spelarna själva tyckte att de var för "fina" för att spela i AS med Djurgården att de inte gjorde grovjobbet som behövdes för att vinna matcher. Visst, det är ju inte säkert att det var på det viset. Men jag hade velat se ett mer jävlaranamma från varenda spelare så att det verkligen syntes att de ville vinna varje match till varje pris. Början av säsongen såg bara allmänt slapp ut..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

DIF#1 skrev:
Praetori skrev:
DIF#1 skrev:Det enda positiva nu är att man slipper slitas mellan hopp och förtvivlan och undgå att slå sönder saker. Jag undrar hur Djurgården kommer uppträda i dessa två matcher. Förra året slog vi väl Rögle i sista pga att vi inte hade nån press. Kändes bara pinsamt. Hade nästan varit bättre att få stryk den matchen för där märktes det att spelarna endast kunde prestera utan press.
Nej usch. Får hoppas att nästa säsong innebär att vi slutar underskatta bondlagen och "vi är bättre och finare än dom" inte finns i huvudet på spelarna och på så vis kämpar 100% likt övriga lag i serien. Bygg laget utifrån en stark och stabil defensiv! Och behåll så många som möjligt av våra forwards.
Vi kommer ALDRIG att vara underdogs, varken hos motståndarna eller media. Om vi så spelar ner oss till nivån med ett korplag så kommer DIF att hemsökas av 100års tradition som topplag samt en Stockholmsstämpel som jantebönderna aldrig kommer att kunna släppa.

Skulle klubben gå under så kan jag lova dig att det skulle jublas ute i stugorna runt om i landet för skölden och färgerna framkallar bara avund och mindervärdeskomplex hos de flesta utomstående.
Nej det håller jag med dig om! Men första fjärdedelen av säsongen så kändes det som att spelarna själva tyckte att de var för "fina" för att spela i AS med Djurgården att de inte gjorde grovjobbet som behövdes för att vinna matcher. Visst, det är ju inte säkert att det var på det viset. Men jag hade velat se ett mer jävlaranamma från varenda spelare så att det verkligen syntes att de ville vinna varje match till varje pris. Början av säsongen såg bara allmänt slapp ut..
Jo visst såg det ut som om man undervärderade motståndarna konstant.
Jag misstänker att vi kommer få möta otroligt taggade lag de sista matcherna och att det slutar lika illa som det började. Måndag kommer INTE att bli roligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Isabo »

DIF#1 skrev:Det enda positiva nu är att man slipper slitas mellan hopp och förtvivlan och undgå att slå sönder saker. Jag undrar hur Djurgården kommer uppträda i dessa två matcher. Förra året slog vi väl Rögle i sista pga att vi inte hade nån press. Kändes bara pinsamt. Hade nästan varit bättre att få stryk den matchen för där märktes det att spelarna endast kunde prestera utan press.
Nej usch. Får hoppas att nästa säsong innebär att vi slutar underskatta bondlagen och "vi är bättre och finare än dom" inte finns i huvudet på spelarna och på så vis kämpar 100% likt övriga lag i serien. Bygg laget utifrån en stark och stabil defensiv! Och behåll så många som möjligt av våra forwards.

efter 0-2 mot Leksand när vi åkte ur så vann vi mot både Örebro och Rögle utan problem. Och ingen brydde sig.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Metal Machine »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:
Daniel942 skrev:Vilka vill hänga med? Vi är några som ska fylla en minibuss
Du ska INTE dit.
Klart jag ska, bara du som är medgångare.
Haha! Jag ska säga samma sak till dig som jag brukar säga till min tjej: Du är så jävla skön!
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Göran »

Om vi skall kunna vinna i morgon mot Oskarshamn bör detta ske !
1.Zabel stannar hemma
2.Bäcklin stannar hemma
3.Erik G stannar hemma
Där har orsaken till det som felat mest den sista tiden !
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Axel_K »

Göran skrev:Om vi skall kunna vinna i morgon mot Oskarshamn bör detta ske !
1.Zabel stannar hemma
2.Bäcklin stannar hemma
3.Erik G stannar hemma
Där har orsaken till det som felat mest den sista tiden !
4. Göran skall avgå från forumet med omedelbar verkan.
Detta påverkar inte matchens resultat, men jag tycker att han borde göra det ändå.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av B.I.B.A »

Göran skrev:Om vi skall kunna vinna i morgon mot Oskarshamn bör detta ske !
1.Zabel stannar hemma
2.Bäcklin stannar hemma
3.Erik G stannar hemma
Där har orsaken till det som felat mest den sista tiden !
Kan vara det absolut mest korkade inlägg jag läst på detta forum genom alla tider.
Avgå Jocke.
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Sotarn »

Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av B.I.B.A »

Sotarn skrev:Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Klart värre ifjol. I år visste vi att chanserna att gå upp var mycket små. Särskilt med tanke på starten av säsongen..
Avgå Jocke.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Isabo »

Sotarn skrev:Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Förra säsongen helt klart. Vårt lag är inte lika starkt i år som förra, vilket är helt logiskt eftersom vi åkte ur. Något vi inte borde gjort, men det såg de spelarna du nämnt plus resten av dem till att vi gjorde.

Därmed inte sagt att laget gjort ett bra jobb den här säsongen. framför allt i början och här på slutet har man stundtals spelat som en påse höns. Däremot var lagets insats förra säsongen sämre. Det handlade inte om att komma bland de tre bästa och avancera uppåt då, det handlade om att undvika de två sista platserna av tolv. Misslyckande #1. När vi trots detta hamnade på de två sista platserna så misslyckades vi kapitalt med att ta hem en av de två öersta platserna. Fail #2.
Tillsammans: Epic Fail.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av -daniel- »

Heja heja heja Djurgår'n, Djurgårdens IF är dom bästa. Heja Heja Heja Djurgår'n...


:|
Bild
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Praetori »

Sotarn skrev:Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Inget snack om att fiaskot var förra året.
Det gnälls en massa på de senaste resultaten men tittar man bara på året 2013 skulle vi varit givna i ett kval och förlusterna är inget konstigt (inget lag kan vinna precis varje match).
Det gick åt skogen i Elitserien och halva säsongen i Allsvenskan har varit en kamp för att få igång ett fungerande lag under allsvenska förhållanden vilket ändå tillslut lyckades men tyvärr försent. Vi hade inte tillräckligt på pluskontot för att klara oss vidare och formtoppen (som ändå höll i sig väldigt länge) tog slut precis innan mållinjen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Kagen »

Hemligheten med att gå upp är väl att vara det lag som inte har klarast chans att göra så när serien är nästan färdigspelad. Just nu har väl DIF placerat sig i ett väl prekärt läge men det var ju inte så att Rögle var favorit till att gå upp ens när nästan alla omgångar var färdigspelade. Snarare var det så att när röken väl lagt sig så fanns där något grönvitt skånskt med någon röd grip på medan alla andra var borta.

Skellefteå AIK har ju annars varit mästare på att inte gå upp trots att de i sett helt klara ut och de två sista omgångarna mest skulle handla om vilket det andra laget som gick upp / stannade kvar skulle bli.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Sotarn skrev:Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Jag tycker att detta årets fiasko är värre. Vi har ett på pappret mycket bättre lag än alla andra lag i serien utom Leksand. Vi är inte ens nära att ta oss till Kvalserien. Det är skandal!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar