Framtida tröjor i taket

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Rix »

Jag anser att Otto ska hängas upp i taket. Falk också.

Jimmie/Fimpen är inte riktigt såna som hamnar i taket, även om båda två är personliga favoriter har jag svårt att se det.

Bremberg är klurig, visst han har öst in poäng och spelat mycket i DIF, men samtidigt så har han varit runt i så många lag under tiden.

Otto och Falk har väl 16 respektive 17 säsonger i DIF dressen. Två SM guld och bärande spelare båda två (fast på olika sätt).

Dem två ska hängas upp, dem andra tre är jag skeptiskt till att vi får se i taket.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av dutti »

Jag är inne på samma spår som många andra, det får absolut INTE bli inflation på tröjhängandet!

Arkju's inlägg tycker jag talar sitt tydliga språk, man slänger inte upp vem som helst bland de namnen. I dagsläget har vi Ottosson som är aktuell i mina ögon, sen är det stopp. Det skulle kunna vara Falken isåfall.. men njae.
Du är med oss överallt, Stefan.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Túrin Turambar »

Ottosson och Falk ser jag som självskrivna. De andra kvalificerar sig inte riktigt.

Att dessa spelares enorma insatser inte skulle uppmärksammas för att det har varit aktiva under en del av föreningens historia då vi inte har varit lika framgångsrika (färre SM-guld) borde inte tala emot dem alltför mycket.

För mig är trohet mot klubben och många säsonger av gedigna bidrag en viktig faktor, vilket gör att Jimmie ligger före Linkan, enligt min uppfattning, trots hans mer begränsade skicklighet, även om jag som sagt inte tycker att någon av dem förtjänar att hängas i taket.
joakime70
Inlägg: 43
Blev medlem: 2013-02-13

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av joakime70 »

Jag tycker helt klart Otto och Falk platsar, de spelare som spelat flest matcher, vilken titel Otto f.ö. tar om han spelar en säsong till, fattas nu 30 matcher :)
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Stentuff »

Jag tycker att möjligtvis bör Otto få den upphängd. Ingen annan i dagsläget platsar. Linkan, viktig spelare förvisso, har spelat i på tok för många andra klubbar.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Rix »

Är det inte typ semi bekräftat att Falk ska få tröjan upphängd, typ när man skulle gissa vem som skulle få och Challe fick.

Har för mig att det stod:

"Falk kommer inte hissas nu utan vid ett senare tillfälle", kanske jag som minns helt åt helvete fel, då ber jag om ursäkt, men har för mig det iaf.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av sthlm1891 »

Otto och Falk är givna enligt mig, men som flera sagt så får det ju inte bli så att varenda kotte hänga upp, Hårda krav
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Framtida tröjor i taket

Inlägg av minalman »

Falks tröja är den ende som är klar. Otto måste lira minst en säsong till tycker jag. Han är ju bara barnet fortfarande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Falks tröja är den ende som är klar. Otto måste lira minst en säsong till tycker jag. Han är ju bara barnet fortfarande.
Om Otto tar över rekordet från Falk i flest antal matcher för DIF, så tycker jag inte att det finns så många argument kvar till att Falk ska upp.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Framtida tröjor i taket

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Falks tröja är den ende som är klar. Otto måste lira minst en säsong till tycker jag. Han är ju bara barnet fortfarande.
Om Otto tar över rekordet från Falk i flest antal matcher för DIF, så tycker jag inte att det finns så många argument kvar till att Falk ska upp.
Det säkraste tecknet på att Falk kommer upp är väl att numret inte används.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Sv: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Henkos »

Exakt MM. Falk kommer definitivt upp. Osäker på Otto, tveksamt. Jag tycker nog han kan förtjäna det men faktumet att han var med oss spelade oss ner ligger han i fatet. Spelar han oss upp tillbaka så bör han övervägas imo.

De Andra som diskuteras, absolut inte.

Tycker det är fel att jämföra rakt av, vad det gäller antal guld, med de äldre gardet. Utan att förta deras prestation så var ju konkurrensen förr en piss i havet jmf med nu i modern tid.
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Arkju »

brsk skrev: Kan ha ändrat en liten grej i mitt 1:a inlägg så att Toronto inte räknades :roll:

Sen är det väll inte egentligen på grund av sina idrottsliga prestationer dom fick sina nummer pensionerade i Toronto utan snarare på de grund av det tragiska sätt deras karriärer(och i Bills fall liv) tog slut.

Har jag för mig. Rätta mig om jag har fel.

Inga regler utan undantag dessutom. Fler rekordhållare utan tröjor i taket?
Satt och kollade lite igår kväll men glömde bort att lägga upp det. Bättre lite sent än aldrig!

Följande lag har tröjor pensionerade men INTE den som gjort flest poäng för franchisen:
New Jersey Devils, John Maclean
Ottawa Senators, Alexei Yashin
Toronto Maple Leafs, Mats Sundin
Florida Panthers, Scott Mellanby (Bill Torrey enda som är retired, första GM)
Washington Capitals, Peter Bondra (Mike Gartner som är tvåa är däremot retired)
Calgary Flames, Theoren Fleury (tvåan Al Macinnis är inte heller retired)
Dallas Stars, Mike Modano (tvåan Neal Broten är däremot retired)

Specialfall
Winnipeg Jets har inga retired och man har låtit spelare spela i nummer som var retired i den tidigare franchisen (numera Phoenix Coyotes) som också har tröjorna kvar i taket (Dale Hawerchuck är poängbäst där).

Följande lag har inga tröjor pensionerade (förutom 99 som är pensionerad i hela NHL):
Tampa, Columbus, Nashville, Minnesota, Anaheim, San José
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Sv: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Arkju »

Henkos skrev:Exakt MM. Falk kommer definitivt upp. Osäker på Otto, tveksamt. Jag tycker nog han kan förtjäna det men faktumet att han var med oss spelade oss ner ligger han i fatet. Spelar han oss upp tillbaka så bör han övervägas imo.

De Andra som diskuteras, absolut inte.

Tycker det är fel att jämföra rakt av, vad det gäller antal guld, med de äldre gardet. Utan att förta deras prestation så var ju konkurrensen förr en piss i havet jmf med nu i modern tid.
Det är mer fel att jämföra antal matcher och poäng då det spelas ungefär 3 ggr så många matcher på en säsong nu jämfört med 50/60-talen. Titlar väger hos mig betydligt tyngre!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Christopher J »

Ottosson behöver spela en till säsong för att gå förbi Falk i antal matcher. Linkan, Falk otto får det bli.

Mest matcher i klubben
GP G A TP
1. Nichlas Falk (F) 751 94 244 338
2. Kristofer Ottosson (F) 721 176 208 384
3. Fredrik Bremberg (F) 637 183 334 517
4. Jens Öhling (F) 587 192 192 384
5. Mikael Johansson (F) 582 142 295 437
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Framtida tröjor i taket

Inlägg av JohanPez »

Inflationen folk är rädda för har jag lite svårt att se, efter dessa eventuella hängningar lär det dröja många år innan vi har en spelare som förtjänar att hamna i taket, de flesta lirar ju här under ett par säsonger bara, alternativt har inte varit/är spektakulära nog.
Skriv svar