Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%
 
Antal röster: 129

Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av seppuko »

Jag tycker det låter strålande. När vi startade BRB var det ett jäkla liv från olika håll, även fast vi annordnade saker inte de på andra håll ens hade en tanke på att göra. Förstår inte den här oviljan mot att förbättra, alla är inte inblandade i det groll som pågår och man vill helt enkelt inte ta parti eftersom man vet för lite.

Jag röstar ja för en sådan här sak, likväl som jag donerade pengar till Otto samt gick med i BRB på ett tidigt stadie. Har chansen till 3 av 3 goda gärningar med bra utfall med andra ord, kan ni andra säga detsamma?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av laxen »

Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av -daniel- »

laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kall-El »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
Instämmer!

Dock kanske inte helt med ordvalet, men det är en annan historia.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

John Terry skrev:Att Djurgården Hockey har så bra publiksnitt den här säsongen kan vara bland det sämsta som hänt de senaste åren. Tolka det hur ni vill. Jag röstade iaf nej på den här frågan.

Sök upp de ledande i Sofialäktaren Tifo om ni vill hjälpa till. I övrigt all hyll till engagemanget såklart.
Varför ska man söka upp SL Tifo om man vill göra tifon till hockeyn? SL Tifo har sagt att de inte tänker fokusera på hockeyn. Nu när våran "officiella" tifogrupp har valt att inte satsa på hockeyn kan väl ingen komma och säga nej till det här förslaget?

Om de inom UCS/Fabriken/SL Tifo skulle bli "sura" på grund av detta är det ju bara löjligt.

Detta har absolut INGENTING med abbes vara eller icke vara i Djurgården. Nu har en tifogrupp startats för att skapa tifon åt fotbollen...här är ett förslag att starta en tifogrupp åt hockeyn.

Kör bara! Sjukt bra!

Edit: Vill nu SL Tifo ha "patent" på tifon inom Djurgården Hockey får de väl se till att gå på alla möten de bjuds in till och sluta krypa under täcket hela tiden. Se till att lösa konflikten snart, annars kommer det ju uppenbarligen startas en ny grupp som således kommer ta över. Då har de förlorat. Det är ju just nu bara UCS/Fabriken/SL Tifo som förlorar på konflikten. Vi har fortfarande Sveriges bästa publik.
Senast redigerad av Kungen den 2013-02-07 09:47:17, redigerad totalt 1 gånger.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
Instämmer!

Dock kanske inte helt med ordvalet, men det är en annan historia.
Haha, då har ni ju båda visat att ni är helt slut. Grattis. Vad har man för människosyn när man kallar sina läktargrannar för mongon?! Tar hellre dessa "bönder" på läktaren än sådana som er, så ni kan ta er taskiga attityd och försvinna båda två.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av 12139 »

Hur kan man vara negativt inställd till något som färgar vår läktare och skapar stämning?
Somliga har släppt säkerhetsskandalen och väljer nu att till 100 procent stötta Djurgården hockey, samtidigt som man respekterar de som inte längre har motivationen att göra det av kända anledningar.
Fy fan för att kalla andra Djurgårdare, som vill ställa upp för klubben, för ''bönder och mongon''. Fy fan.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Ny Tifogrupp?

Inlägg av Jepe »

12139 skrev:Hur kan man vara negativt inställd till något som färgar vår läktare och skapar stämning?...
Ställ den frågan till DIF Hockey!
2014-04-07, vad hände?
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Stavhoppet »

Känner som många andra att det vore väldigt kul med en tifogrupp i hockeyn.

Förstår väl samtidigt lite att det skulle kunna uppfattas som något mot den protest som UCS/fd Fabriken har mot DIF hockey.

Samtidigt tycker jag att det är tråkigt om den "blockaden" ska tvinga fram ett hovet utan flaggor eller tifon?

Jag vill gärna hjälpa till så mkt som min tid kan, kanske mest ideer och liknande jag kan bidraga med givetvis en del både ekonomi och tid som kommer att läggas på det om det går att få till en sådan grupp.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 441
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av John Terry »

Kungen skrev:
John Terry skrev:Att Djurgården Hockey har så bra publiksnitt den här säsongen kan vara bland det sämsta som hänt de senaste åren. Tolka det hur ni vill. Jag röstade iaf nej på den här frågan.

Sök upp de ledande i Sofialäktaren Tifo om ni vill hjälpa till. I övrigt all hyll till engagemanget såklart.
Varför ska man söka upp SL Tifo om man vill göra tifon till hockeyn? SL Tifo har sagt att de inte tänker fokusera på hockeyn. Nu när våran "officiella" tifogrupp har valt att inte satsa på hockeyn kan väl ingen komma och säga nej till det här förslaget?

Om de inom UCS/Fabriken/SL Tifo skulle bli "sura" på grund av detta är det ju bara löjligt.

Detta har absolut INGENTING med abbes vara eller icke vara i Djurgården. Nu har en tifogrupp startats för att skapa tifon åt fotbollen...här är ett förslag att starta en tifogrupp åt hockeyn.

Kör bara! Sjukt bra!

Edit: Vill nu SL Tifo ha "patent" på tifon inom Djurgården Hockey får de väl se till att gå på alla möten de bjuds in till och sluta krypa under täcket hela tiden. Se till att lösa konflikten snart, annars kommer det ju uppenbarligen startas en ny grupp som således kommer ta över. Då har de förlorat. Det är ju just nu bara UCS/Fabriken/SL Tifo som förlorar på konflikten. Vi har fortfarande Sveriges bästa publik.
Flera har förklarat det här flertalet gånger på det här forumet, folk med mycket bättre insikt än jag själv. Att folk (du i det här fallet) fortfarande inte förstår vad man vill få fram är olyckligt.

Men glöm inte att det är inte bara NU NU NU som gäller, det finns en säsong om fem år som ska spelas också med förhoppningsvis stor högröstad och passionerad publik. För det är DET som gör Djurgårdens Hockeys publik till bäst i Sverige för tillfället. OBS *för tillfället".
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Mattias_87 »

Fabriken finns inte längre och SL kommer att satsa på fotbollen. Vem ska då satsa på ishockeyn? Ingen kommer att göra det oavsett vad som händer med DIF hockey eller abbe och allt skit det handlar om. Jag säger kör kårt med en ny tifogrupp för vi har inget att förlora.
Avskaffa tre mot tre.
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av 12139 »

Mattias_87 skrev:Fabriken finns inte längre och SL kommer att satsa på fotbollen. Vem ska då satsa på ishockeyn? Ingen kommer att göra det oavsett vad som händer med DIF hockey eller abbe och allt skit det handlar om. Jag säger kör kårt med en ny tifogrupp för vi har inget att förlora.
Vakta din tunga innan du blir kallad för bonde, tattare eller mongo.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

John Terry skrev:
Kungen skrev:
John Terry skrev:Att Djurgården Hockey har så bra publiksnitt den här säsongen kan vara bland det sämsta som hänt de senaste åren. Tolka det hur ni vill. Jag röstade iaf nej på den här frågan.

Sök upp de ledande i Sofialäktaren Tifo om ni vill hjälpa till. I övrigt all hyll till engagemanget såklart.
Varför ska man söka upp SL Tifo om man vill göra tifon till hockeyn? SL Tifo har sagt att de inte tänker fokusera på hockeyn. Nu när våran "officiella" tifogrupp har valt att inte satsa på hockeyn kan väl ingen komma och säga nej till det här förslaget?

Om de inom UCS/Fabriken/SL Tifo skulle bli "sura" på grund av detta är det ju bara löjligt.

Detta har absolut INGENTING med abbes vara eller icke vara i Djurgården. Nu har en tifogrupp startats för att skapa tifon åt fotbollen...här är ett förslag att starta en tifogrupp åt hockeyn.

Kör bara! Sjukt bra!

Edit: Vill nu SL Tifo ha "patent" på tifon inom Djurgården Hockey får de väl se till att gå på alla möten de bjuds in till och sluta krypa under täcket hela tiden. Se till att lösa konflikten snart, annars kommer det ju uppenbarligen startas en ny grupp som således kommer ta över. Då har de förlorat. Det är ju just nu bara UCS/Fabriken/SL Tifo som förlorar på konflikten. Vi har fortfarande Sveriges bästa publik.
Flera har förklarat det här flertalet gånger på det här forumet, folk med mycket bättre insikt än jag själv. Att folk (du i det här fallet) fortfarande inte förstår vad man vill få fram är olyckligt.

Men glöm inte att det är inte bara NU NU NU som gäller, det finns en säsong om fem år som ska spelas också med förhoppningsvis stor högröstad och passionerad publik. För det är DET som gör Djurgårdens Hockeys publik till bäst i Sverige för tillfället. OBS *för tillfället".
Och vad är det som säger att inte vi kommer ha en stor, högröstad och passionerad publik utan UCS/Fabriken? De är bara en vanlig grupp som startat detta helt ideellt, precis som det här förslaget innebär. DIF Hockey lever och dör inte på att UCS/fabriken går på hockey, det hoppas jag att ingen tror.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 441
Blev medlem: 2011-04-10

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av John Terry »

Kungen skrev:
John Terry skrev:
Kungen skrev:
John Terry skrev:Att Djurgården Hockey har så bra publiksnitt den här säsongen kan vara bland det sämsta som hänt de senaste åren. Tolka det hur ni vill. Jag röstade iaf nej på den här frågan.

Sök upp de ledande i Sofialäktaren Tifo om ni vill hjälpa till. I övrigt all hyll till engagemanget såklart.
Varför ska man söka upp SL Tifo om man vill göra tifon till hockeyn? SL Tifo har sagt att de inte tänker fokusera på hockeyn. Nu när våran "officiella" tifogrupp har valt att inte satsa på hockeyn kan väl ingen komma och säga nej till det här förslaget?

Om de inom UCS/Fabriken/SL Tifo skulle bli "sura" på grund av detta är det ju bara löjligt.

Detta har absolut INGENTING med abbes vara eller icke vara i Djurgården. Nu har en tifogrupp startats för att skapa tifon åt fotbollen...här är ett förslag att starta en tifogrupp åt hockeyn.

Kör bara! Sjukt bra!

Edit: Vill nu SL Tifo ha "patent" på tifon inom Djurgården Hockey får de väl se till att gå på alla möten de bjuds in till och sluta krypa under täcket hela tiden. Se till att lösa konflikten snart, annars kommer det ju uppenbarligen startas en ny grupp som således kommer ta över. Då har de förlorat. Det är ju just nu bara UCS/Fabriken/SL Tifo som förlorar på konflikten. Vi har fortfarande Sveriges bästa publik.
Flera har förklarat det här flertalet gånger på det här forumet, folk med mycket bättre insikt än jag själv. Att folk (du i det här fallet) fortfarande inte förstår vad man vill få fram är olyckligt.

Men glöm inte att det är inte bara NU NU NU som gäller, det finns en säsong om fem år som ska spelas också med förhoppningsvis stor högröstad och passionerad publik. För det är DET som gör Djurgårdens Hockeys publik till bäst i Sverige för tillfället. OBS *för tillfället".
Och vad är det som säger att inte vi kommer ha en stor, högröstad och passionerad publik utan UCS/Fabriken? De är bara en vanlig grupp som startat detta helt ideellt, precis som det här förslaget innebär. DIF Hockey lever och dör inte på att UCS/fabriken går på hockey, det hoppas jag att ingen tror.
Nä precis, det här handlar inte bara om dom. Det är ju det som är hela grejen.
Låst