Kristråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Tommy Engström sa tidigare att Eriksson inte var aktuell. förmodligen är han för dyr i förhållande till hur bra han är.

Vad det gäller Samuelsson och Skoog är väl inte de några jättespelare, men visst. Samuelsson hade varit ett bra tillskott.

Lars Jonsson var säkerligen för dyr. Alla ville ju ha honom.

Bara hoppas att Garpen och de andra kan få in några nya gubbar. Tycker det nästan är lika angeläget med nya forwards som med backar.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kris

Inlägg av Tomas »

FredrikA skrev:
brockman skrev:Problemet ligger i att det kostar stålar att hyra Globen, finns mao inga stålar kvar att skaffa bra spelare...Istället för att man skall gnälla på laget eller lagledningen skall man gnälla på Stockholm stad som tar ut osannolik hyra för att DIF skall få spela. Kanske skall börja lira på hovet...slippa fet hyra, få del av korvförsäljning och annat...
Hyran på Globen är "marknadsmässig" , vi har själv valt att leva i ett kapatilistiskt samhälle där marknaden styr.

Hyran för Globen och Hovet är densamma och vi skulle inte heller där få inkomster från kringförsäljning som korv och dricka. Båda arenorna ägs av Arenabolaget.
Nu är det ju inte politik vi skall debattera här men jag fick för mig att de, enligt egen utsago, snälla och demokratiska människorna styr detta land och även Stockholm Stad? :roll:
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

DIF får in 4 miljoner för NHL-tappen. Det vet jag. Däremot vet jag inte om de pengarna behöver användas till skulder och annat eller om de kan avsättas till spelarförvärv.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Det är bra att DIF satsar på Junior hockey som man så ofta säger. Jättebra. Men stommen i ett elitserielag kan inte utgöras av juniorer. Den måste utgöras av etablerade spelare med rutin. Sen kan man fylla på med juniorer.

Jag sa i våras att David Petrasek var en sån spelare. Han har utvecklats mycket i Malmö och har därför belönats med en landslagsplats. Han var dessutom inte sugen på att spela i allsvenskan. Det är han för bra för. Han är fortfarande bara 28 och inte over the hill. Han har flera år kvar att ge. Han hade kunnat kampera i samma backpar som en junior och så hade junioren fått lära sig.

Men när pengarna är slut så blir det backar som Ryman, Björck och Mattsson istället. Då kan det bara gå på ett sätt.

3-15 på två matcher talar sitt tydliga språk. Det är bedrövligt! Tyder på att spelarna inte ens kämpar längre.

DIF: enda chans är att värva ett par backar på artistkontrakt som blir möjligt nu i mitten av oktober. Alltå att de kommer i mitten slutet på oktober och stannar säsongen ut. Därmed blir skatten för både klubben och spelarna lägre och DIF kan då betala ut lägre lön. Mitt tips är att finkamma slovakiska och tjeckiska ligan som ju fått fram en hel del bra backar de senaste åren.

Vad hände med Marek Zidlicky? En riktig klassback som inte fick kontrakt i NHL nu men var given i Tjeckiens vm-lag bl.a. Förmodligen finns han i tjeckiska ligan nu. Varför kan man inte kolla upp det?

Dif MÅSTE värva om man vill stanna kvar i elitserien. Det är uppenbart. Om det sen sker med lånade fjädrar eller med egna medel bryr jag mig inte om. Men det måste ske om DIF ska spela elitseriehockey nästa säsong.
DIFalk
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-10
Ort: Kungsör

Inlägg av DIFalk »

Don_T skrev:Nu får det vara slut på alibispelet från de rutinerade spelarna som Rudslätt, Falk, Eklund, Pettersson, Strömberg och Nordfeldt! Vakna!

Lär av Linkan grabbar! Gör ert jobb och ryck med er juniorerna! Det finns potensial i DIF!


Samtidigt gäller det att alla, sittplats och klacken börjar gå och stötta DIF! Det är vi som är skillnaden att bli som Solnas så kallade stolthet och att vara kvar och kunna bygga upp något för framtiden!

Solna satsade fel, Solnas klack svek!

Djurgården har gjort ett försök att satsa rätt, låt oss ställa oss förenade med DIF och visa alla att vi gjort rätt!

Älska DIF mest när de förtjänar det minst!
Lär av Linkan?. Vad jag minns så gjorde Linkan INGENTING för att hindra Frölundas segermål för några matcher sedan?.. ska de lära sig att glida sakta mot sin motståndare?
Emil Falk
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Linkan gjorde ett misstag! Det var tyvärr matchavgörande. Han är den som sliter och kämpar, samt klarar av att spela klasshockey!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
brockman
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-10-12

Re: Kris

Inlägg av brockman »

FredrikA skrev:
brockman skrev:Problemet ligger i att det kostar stålar att hyra Globen, finns mao inga stålar kvar att skaffa bra spelare...Istället för att man skall gnälla på laget eller lagledningen skall man gnälla på Stockholm stad som tar ut osannolik hyra för att DIF skall få spela. Kanske skall börja lira på hovet...slippa fet hyra, få del av korvförsäljning och annat...
Hyran på Globen är "marknadsmässig" , vi har själv valt att leva i ett kapatilistiskt samhälle där marknaden styr.

Hyran för Globen och Hovet är densamma och vi skulle inte heller där få inkomster från kringförsäljning som korv och dricka. Båda arenorna ägs av Arenabolaget.
Tjena!!

Vilket jävla dravel...marknads mässig..allvarligt!!??
Hur kommer det sig att kommunerna i Göteborg, och Karlstad bidrar med pengar till respektive lag för att de skall kunna spela i de arenonra?
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det är kanske bättre att tänka positivt och hoppas på att de unga blir säkrare och bättre match för match?
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Vilket annat år som helst hade det ryktats och snackats om tränarbyten, rullande huvuden osv efter 2-8, 1-7 och 4p på 7 matcher. Men inte i år.
Kagen:
Jaha, hur många gånger de senaste 30 åren har DIF sparkat en tränare under säsong? Och efter?

Har DIF pengar att värva för?
Kom in i matchen någon jävla gång!
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Tack för den förolämpningen men jag gör nog bäst i att vara på läktaren istället för att hoppa in i matchen även om det är ödsligt att gå till Globen ibland.

DIF brukar inte förlora med 2-8 och 7-1, vara en kvalkandidat och bli utspelat minst en gång i veckan så vad som hänt de senaste 30-åren då laget varit en dominant i svensk hockey är tämligen ointressant som jämförelse. De lag som öppnar som DIF gjort brukar däremot omgärdas av spekulationer om än det ena än det andra, minns Brynäs, Malmö och se på Leksand i år.

Just nu hittar jag inte uttalandet där det står något i stil med "pengar finns till nyförvärv". Har för mig att det var Challe som citerades i Expressen för någon dryg vecka sedan.

Som Jensa skrivit tidigare så har det iaf kommit in rätt mycket pengar i form av NHL-transferpengar. Men vi vet ju inte hur de används.

Det är den interna tystnaden jag tycker är märklig. Att media redan klassat DIF Hockey som liggandes, dvs att man inte sparkar längre (Anrell kanske undantaget) är en sak. Konstaterade att Svenska Dagbladet inte skrev om DIF's förlust igår. De skrev om SSK's seger över Luleå och om seriefinalen mellan HV-71 och Linköping. Men valde bort att skriva ngt om DIF's match.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Kagen:
Det var inget förolämpande, snarare ett önsketänkande, för du verkar riktigt korkad och okunnig. Du kastar ur dig påståenden som du tror är sanna, när du knappt vet något alls, eller så tänker du inte när du skriver.

Det är inte heller ett förolämpande utan snarare fakta.

Igen, hur många gånger har DIF sparkat sina tränare under säsong, de senaste 30 åren? Eftersom det alltid är snack om att sparka tränare enligt dig?
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Varför inte ta ett skit år om vi ahr tur så slipper vi kvala..jag kommer stötta oss i vårt och i tort bryr mig inte vilken serie vi spelar i
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>> HR1

Bostedt fick väl foten inför slutspelet för några år sen efter att ha förlorat tre raka precis innan slutspelet eller nåt i den stilen. Säsongen 1995-96 tror jag. Annars kan jag inte komma på någon.

Tycker inte heller att tränarna ska sparkas. Det är truppen som är för svag. Inte tränarna. Det gäller att få spelarna att kämpa i varje byte och jag förväntar mig mer av spelare som Ruda, Falken, Eklund och Thoresen. De enda ur det äldre gardet som varit bra hittills är Linkan och Ölvestad.

Samtidigt behövs ett par nyförvärv. Framför allt behöver backbesättningen stärkas. En ekonomisk billigare lösning skulle vara att ta hit ett par backar på artistkontrakt 6 månader med början i slutet av oktober. Då skulle de kunna stanna säsongen ut och arbetsgivaravgifterna för DIF skulle bli lägre. Den svenska spelarmarknaden verkar död men på kontinenten typ i Tjeckiska liga eller slovakiska ligan skulle kunna finnas lösningar.

Frömodligen billigare än att värva i Sverige också. Tjeckien är ju dessutom med i EU likaså slovakien så det skulle ju inte bli problem med regeln om max 3 icke EU-spelare.
Tror att värvningar av ett par backar samtidigt som man sparkar Mattsson och Ryman skulle vara en nödvändig lösning för att DIF ska ha chansen att hänga kvar.
Annars ser det mörkt ut med nuvarande spelarmaterial.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Om jag minns rätt så valde Boustedt själv att avgå inför slutspelet pga förlusterna och då kom Wikegård in istället? Han o Lundh utgjorde ju sen tränarpar i två säsonger...

Håller med i ditt resonemang kring backarna. Bort med Mattsson o Ryman o kanske också Björck o in med nytt!
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Hr1:

Om jag nu är dum och du upplysande kan du väl sluta att upprepa de missuppfattade frågorna som du anser jag ställer och helt enkelt besvara dem själv. Du vet ju ändå bäst. Måste vara jobbigt att ens bemöda dig att gå in på detta forum.

För övrigt skriver Tomas Ros i Aftonbladet idag att Djurgården stått för den största procentuella publikökningen i årets elitserie. Vill du verkligen veta hur det ligger till är det bara att fråga Hr1.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar