K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Har köpt någon enstaka match från C+ och kvaliten är helt okej.

Dock vete faan om det är värt att smälla upp 149(?) kronor för att se våra sk krigare vika ner sig och gå i skotrfällan igen.

Det sista kan dock bara du avgöra själv självfallet. ;)
...........
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stulle skrev:Vinner HV över AIH idag så kommer vi vinna mot luleå imorgon.
Som tur är har man läst en del filosofi och vet därmed att AIK´s seger inte betyder att vi inte kan vinna imorgon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
norrlandsgold
Inlägg: 178
Blev medlem: 2010-09-18

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av norrlandsgold »

Tjärnqvist:
-Jag tycker vi gjorde det bra mot luleå förra matchen så jag tycker inte vi ska ändra på något!

Inte ändra på något ? Ska ni kanske inte försöka och hålla samma glöd som i första perioden ? För andra och tredje perioden var ju bedrövlig att titta på..

Ne de är som jag sagt innan , bara att ge upp drömmen om sm-guld i år..

Finns ingen i djurgården som verkar vilja vinna sm-guld heller..
När varje match ser ut som en seriematch. DET ÄR SLUTSPEL NU!! Spela slutspelshockey då för fan , så vi som är fans inte behöver skämmas som man gör efter varje period luleå leker med oss..
Suck..
Säger det ingen.. LESS!!!
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

norrlandsgold skrev:Tjärnqvist:
-Jag tycker vi gjorde det bra mot luleå förra matchen så jag tycker inte vi ska ändra på något!

Inte ändra på något ? Ska ni kanske inte försöka och hålla samma glöd som i första perioden ? För andra och tredje perioden var ju bedrövlig att titta på..

Ne de är som jag sagt innan , bara att ge upp drömmen om sm-guld i år..

Finns ingen i djurgården som verkar vilja vinna sm-guld heller..
När varje match ser ut som en seriematch. DET ÄR SLUTSPEL NU!! Spela slutspelshockey då för fan , så vi som är fans inte behöver skämmas som man gör efter varje period luleå leker med oss..
Suck..
Säger det ingen.. LESS!!!
Första halvanav andra perioden var mycket bra och hade bara Brodin träffat det i stort sett öppna målet hade det troligen stått 1-1 i matcher nu. Luleå är mycket bättre defensivt än vad många tror. Deras tränare förde anonyma Almtuna långt ifjol med ett mediokert lag och liknande spel.

Vi får inte glömma att de dessutom slutade högre upp i serien så det är inget B-lag vi möter.

Men visst hade man hoppats på ännu bättre spel, där är jag med dig till 100%.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
norrlandsgold
Inlägg: 178
Blev medlem: 2010-09-18

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av norrlandsgold »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
norrlandsgold skrev:Tjärnqvist:
-Jag tycker vi gjorde det bra mot luleå förra matchen så jag tycker inte vi ska ändra på något!

Inte ändra på något ? Ska ni kanske inte försöka och hålla samma glöd som i första perioden ? För andra och tredje perioden var ju bedrövlig att titta på..

Ne de är som jag sagt innan , bara att ge upp drömmen om sm-guld i år..

Finns ingen i djurgården som verkar vilja vinna sm-guld heller..
När varje match ser ut som en seriematch. DET ÄR SLUTSPEL NU!! Spela slutspelshockey då för fan , så vi som är fans inte behöver skämmas som man gör efter varje period luleå leker med oss..
Suck..
Säger det ingen.. LESS!!!
Första halvanav andra perioden var mycket bra och hade bara Brodin träffat det i stort sett öppna målet hade det troligen stått 1-1 i matcher nu. Luleå är mycket bättre defensivt än vad många tror. Deras tränare förde anonyma Almtuna långt ifjol med ett mediokert lag och liknande spel.

Vi får inte glömma att de dessutom slutade högre upp i serien så det är inget B-lag vi möter.

Men visst hade man hoppats på ännu bättre spel, där är jag med dig till 100%.
Glömmer inte vad luleå är.. Dom är ett bra lag.. Men vi känns ju bättre i början alltid, sen är det som att luleå blir varma i kläderna och dänger oss..
Sen blir ja lika skitnödig varje gång mark åker ut och lämnar pucken från mål.. Kan han inte sluta med det?

Jag hoppas på vinst.. men vet nog innerst inne att det är för mycket att be om.
Men som sagt.. snart smäller det .. då får vi se.. ska bli kul och se om hardy låter ridderwall stå eller mark..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Metal Machine »

Jag vet att det är delay på C Sports, och det kan man ju ta, men det laggar väl åtminstone inte? Rent ekonomiskt kan jag definitivt lägga ut 150 i dagsläget. Hellre det än att åka hem till brorsan och se matchen på Tv vilket, förutom att kosta mig tid, kommer att kosta mig runt 150 i soppa.

Jag tycker faktiskt att Dif gjorde en ganska bra match senast. Och matchen innan dess också. Men man kan aldrig vara nöjd så länge man inte vinner. Problemet är att vi har svårt att komma till bra chanser, och likadant har det sett ut hela säsongen när vi har mött lag som spelar som Luleå. Lag som Timrå och SSK som spelar med en tight defensiv. Där har Djurgården en del att jobba på. Dessvärre känns det aningen sent påkommet nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

norrlandsgold skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
norrlandsgold skrev:Tjärnqvist:
-Jag tycker vi gjorde det bra mot luleå förra matchen så jag tycker inte vi ska ändra på något!

Inte ändra på något ? Ska ni kanske inte försöka och hålla samma glöd som i första perioden ? För andra och tredje perioden var ju bedrövlig att titta på..

Ne de är som jag sagt innan , bara att ge upp drömmen om sm-guld i år..

Finns ingen i djurgården som verkar vilja vinna sm-guld heller..
När varje match ser ut som en seriematch. DET ÄR SLUTSPEL NU!! Spela slutspelshockey då för fan , så vi som är fans inte behöver skämmas som man gör efter varje period luleå leker med oss..
Suck..
Säger det ingen.. LESS!!!
Första halvanav andra perioden var mycket bra och hade bara Brodin träffat det i stort sett öppna målet hade det troligen stått 1-1 i matcher nu. Luleå är mycket bättre defensivt än vad många tror. Deras tränare förde anonyma Almtuna långt ifjol med ett mediokert lag och liknande spel.

Vi får inte glömma att de dessutom slutade högre upp i serien så det är inget B-lag vi möter.

Men visst hade man hoppats på ännu bättre spel, där är jag med dig till 100%.
Glömmer inte vad luleå är.. Dom är ett bra lag.. Men vi känns ju bättre i början alltid, sen är det som att luleå blir varma i kläderna och dänger oss..
Sen blir ja lika skitnödig varje gång mark åker ut och lämnar pucken från mål.. Kan han inte sluta med det?

Jag hoppas på vinst.. men vet nog innerst inne att det är för mycket att be om.
Men som sagt.. snart smäller det .. då får vi se.. ska bli kul och se om hardy låter ridderwall stå eller mark..
Tror och hoppas han väljer Owuya. Sedan känns det på något sätt skönt med att DIF´s öde avgörs imorgon. En vinst och jag tror vi vänder på detta. Då maler vi ned dem sakta men säkert. Blir det däremot förlust imorgon så är det över. Visst, man ska aldrig ge upp. Men 3-0 i matcher vänder vi aldrig.
Anledning till att jag längtar är att denna säsong varit en lång jävla besvikelse med förväntningar som aldrig infriats. Gör de äntligen det imorgon?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Challen »

Någon nämnde i tidigare inlägg I'm a Champion. Låt spelarna titta på den här filmen innan de spelar imorgon. Har valt ut några av de viktigaste styckena som DIF borde ta till sig imorgon.



I will conquer what has not been conquered.
Defeat will not be in my creed.
I will believe what others have doubted.
I will always endeavor to uphold the prestige, honor and respect of my team
I have trained my mind and my body will follow.


Who am I? I AM A CHAMPION!

I will acknowledge the fact that my opponents do not expect me to win.
BUT I WILL NEVER SURRENDER.
Weakness will not be in my heart.
I will look to my comrades, and to those who brought me into this world, and those who have trained me and I will draw strength from them.


Who am I? I AM A CHAMPION!

I will gladly go off to the field of battle.
And when I get there I will arrive violently.
I will rip the heart from my enemy and leave it bleeding on the ground. Because he can not stop me.

Who am I? I AM A CHAMPION!

To my side I have comrades, comrades that have been with me through thick and thin.
Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears.
Never will I let them fall; never will I let them down.
And I will never leave an enemy behind, because our opponent does not know my heart.


Who am I? I AM A CHAMPION!

Defeat, retreat, those are not in my words, I dont understand those definitions.
I dont understand when things go wrong.
I dont understand mistakes.
But I do understand this, I understand victory and I understand never surrendering.


No matter how bad things go,my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak.

Who am I? I AM A CHAMPION

Här är hela filmen:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Norrortsgrabben
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Säsongskort: Ja

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Norrortsgrabben »

Challen skrev:text
Det eller Any Given Sunday ala Al Pacino.

Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Challen »

Norrortsgrabben skrev:
Challen skrev:text
Det eller Any Given Sunday ala Al Pacino.

Hade aldrig sett den där förut, men den var också förbannat bra. Jag har ingen match att spela imorgon MEN jag är förbannat jävla taggad! KOM IGEN NU DJURGÅRN NU VÄNDER VI DET HÄR!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Norrortsgrabben
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Säsongskort: Ja

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Norrortsgrabben »

Challen skrev:
Norrortsgrabben skrev:
Challen skrev:text
Det eller Any Given Sunday ala Al Pacino.

Hade aldrig sett den där förut, men den var också förbannat bra. Jag har ingen match att spela imorgon MEN jag är förbannat jävla taggad! KOM IGEN NU DJURGÅRN NU VÄNDER VI DET HÄR!
Haha själv har man det, man blir ju inte lite taggad när man ser dem där 2 speechen :)

Som sagt, Antingen krigar DIF imorgon eller så kan vi lika gärna ta WO för vem fan vill se en match där vi blir våldtagna? KOM IGEN NU DIF!
Djurgår'n tills jag dör!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Magnutz »

DET ÄR DAGS ATT RIVA SKOTERKEDJORNA AV SKOTERRAGGARNAS JÄVLA SNÖMOPEDER OCH KÖRA UPP DEM I RÖVEN PÅ DEM!!!!!!!!!!! Mot DödskalleGrottan och Sherwood Skogen.. Fyfan, imorgon måste det vinnas. !!!!

Bänka 78an. Han kan få vara 10e back.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:Bänka 78an. Han kan få vara 10e back.
Nä, det får han inte. Han ska inte ens vara i närheten av rinken.
Avgå DJ Yes!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Bänka 78an. Han kan få vara 10e back.
Nä, det får han inte. Han ska inte ens vara i närheten av rinken.
Lite det jag menade. :) Dags att sova.. blir en tuff dag imorgon. Bröder, systrar, förenen eder!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Daniel942 »

Nu är man påväg till luleå!

Hälsar att ölen smakar gott.
DIF!
Skriv svar