Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av android »

Ingen aning, borde väl kunna lira med visir i slutet av veckan.

Ska bli kul att se hur Deilert klarar sig. Tycker faktiskt att han har varit bra ett tag nu. Nu när han har börjat spela rejält så får han ut mer av sina offensiva kvaliteer som han faktiskt har.

Upp till bevis mot Luleå nu. En match till där han är anonym skulle vara kanon. Då gör han i alla fall inga misstag.
Född till sportchef.
DIFnacka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2009-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av DIFnacka »

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Daniel942 »

Enligt statistik så kommer vi förlora imorgon.
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Enbom »

Magkänslan är värdelös och vi kommer förlora stort.
Bah.
Men Riddarn kommer göra en förbannat bra match ändå. Motar 44 av 49 skott!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Kan man få be om en repris, tack?
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 4829245441

Tippar med hjärtat. Imorrn smäller det.

LHF - DIF
1-2

1-0 Nån jävla abbott
1-1 Otto (Mackan, Jimmie)
1-2 Boumedienne (Kronwall, Krüger) PP

Skott 35-26
Utvisningar Luleå 3x2 DIF 5x2
Bild
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av lajjnus »

Kommer börja bra, sen går det utför. O Eklund sätter 0-1 efter 8.43 sen vänder det och matchen slutar 5-2 i Luleås favör. Snälla, låt mig ha fel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Mackan Nilson sade visst något på hemsidan om att de tar en match och 60 minuter i taget. Tänk om det vore så väl att de verkligen tog och SPELADE i 60 minuter varje match. Känns snarast som att laget spelar i i bästa fall 20 minuter per match, om det sedan blir poäng eller inte har att göra med hur djupa dalgångarna blir samt om det sker för stora individuella misstag.

OM, och det är ett stort om, våra spelare inser att en match varar i 60 minuter så har vi faktiskt en ganska god chans att ta poäng i Luleå. Känns som att Skoterraggarna har spelat lite över sin förmåga samtidigt som vi har underpresterat något enormt. Dessutom är upplägget inför denna match så typiskt perfekt för vårt gäng; Ungefär samma känsla som mot SAIK och FBK borta. Ingen förväntar sig vinst de flesta räknar med torsk och visst fasen plockar vi tre pinnar. Precis på samma saätt som att alla räknade med seger på AIK, visst fasen blev det torsk. Känns som att det krävs "lite extra" för att vissa av våra spelare skall tagga till ordentligt helt enkelt.

Oavsett vilket borde det bli en bra match i högt tempo uppe i Delfinen ( Det nya namnet suger så därför håller man fast vid det gamla. ) OM vi spelar i 60 minuter och minimerar dundertabbarna har vi goda möjligheter att ta poäng. Allt talar emot oss och därför säger jag 3-1 till oss, sista i öppen kasse. Nu har jag väl iofs med detta inlägg jinxat oss fullständigt, men det är en annan historia.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av diftobbe89 »

Okej gott folk, det bli seger imorgon. Tippar 2-3 SD

0-1 08:30 Ölvestad (Boumedienne) PP
1-1 11:42
2-1 27:05
2-2 33:39 Nilson (Ottosson)
2-3 64:35 Widing (Krüger)
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Med tanke på DIF:s lite naiva tandlösa försök att föra matcher på hemmais borde bortaplan passa som handsken.
Senaste 2 bortamatcherna visar att bortaspelet också är på uppgång.
På det 6 senaste matcherna har vi dessutom 3 vinster mot Norrlandslag, så vi fortsätter väl "The Lappland Crusade"


Lulääh-DIF 2-3


(Nu blev det nästan äckligt positivt där ett tag :shock: , ska bättra mig framöver)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Örebroarn »

Förlust med 5-1. Mario Kempe tröstmålar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av Stulle »

Spännande match denna. Personligen tycker jag att Luleå ha fått för mycket respekt av sina motståndare vilket oftast leder till misstag och passivt försvarsspel. Jag hoppas att få se ett taggat DIF ikväll med tempo på rören och många anfall på mål.

Saker i mitt fokus:

1, Riddarn: Han har känts lite till och från denna säsong med bra räddingar men också ett par ganska tydliga misstag. Jag hoppas att han får en bra start som bygger upp hans självförtroende.

2, Ekman: Poängen har inte riktigt rullat in som man kanske hade hoppats för Nisse men jag tycker ändå att det är en fröjd att se honom på isen när han glider omkring och förvirrar motståndarna. Jag hoppas det släpper för honom lite mer.

3, Widing: Daniel är nog den spelate som gjort minst ifrån sig men som man ändå hade hyffsat höga förhoppningar på inför denna säsong. Jag personligen hade inte riktigt koll på vem denne Widing var när han dök upp på nyförvärvslistan. Jag hoppas innerligt att det släpper för honom snarast.

4, Printz: Jag tycker inte att David får till det stundtals i spelet. Han drar på sig lite för mycket onödiga utvisningar + att han till och från går bort sig lite på backplats. Jag hoppas på en uppryckning ikväll.

Backspelet: Jag tycker att backspelet över lag har blivit mycket bättre i jämförelse med starten av säsongen. Det jag gillar mest är den höga back checkingen av backarna redan efter blå och att fokusen ligger på att plocka bort spelaren istället för att stirra blint på pucken.

Forwardspelet: I matchen mot Färjestad tyckte jag att anfallsspelt fastnade vid sargkant alldeles för mycket vilket gjorde att man mer ofta än sällan tappade pucken. Detta blev klart bättre mot Modo och jag hoppas att man förjer samma mönster mot Luleå. Sen vill jag också se, precis som Hardy sa i matchen mot Modo, att man går mer på mål istället för att fastna vid sargkanten eller i kortplanket.

Tippning: 2-3

Väl mött,
Stulle
Jag är inte arg, och inte besviken.
DAHLBERG
Inlägg: 59
Blev medlem: 2010-04-08

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av DAHLBERG »

Hoppas Widing och Ekman får sitta på läktaren.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av -daniel- »

DAHLBERG skrev:Hoppas Widing och Ekman får sitta på läktaren.
Ja, för det är ju absolut det bästa sättet att få igång sina "stjärnor". Se bara på HV & Linkan...

:|
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Helt övertygad om att det inte blir så här men hoppas på den här uppställningen:

Ekman - Otto - Mackan
Widing - Krüger - Tjärnqvist
Jimmie - Norman - Cehlin
Brodin - Falk - Fimpen

Kronwall - Printz
Boumedienne - Eklund
Holmqvist - Deilert (låt han få en match från början, tyckte han var skaplig senast).
Bild
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av starvin_marwin »

Widing kommer börja leverera innan slutspelet, är övertygad om det.
Skriv svar