Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av sensei »

Highwind skrev:
Jepe skrev:
Highwind skrev:Det jag tycker DIF bör göra är att ta kontakt med Bremberg och berätta att vi är intresserade av hans tjänster. Men Ekman och Nilson är väl i princip klara så det behövs externt kapital för att finansiera värvning av Bremberg och detta bör DIF satsa på att ordna!
Tror inte du behöver oroa dig för att DIF inte skulle ta kontakt med Bremberg OM dom är intresserade av hans tjänster!
Det var inte det jag sa. Jag tycker det är en skyldighet från DIF's sida. För oss fans, för Bremberg själv och för det sportsliga.
Utveckla. Tycker det är ett konstigt påstående. I min värld har DIFs ledning skyldigheter vad beträffar resultat, sportsliga som ekonomiska. De har en skyldighet att skapa ett framgångsrikt spelsystem som attraherar spelare och publik.

Däremot har jag svårt att se att de har skyldigheter när det gäller att värva specifika spelare som några personer på ett forum stirrar sig blinda på. Visst är det kul med engagemang och namnlistor på ett sätt. Men själv står jag till 100% bakom DIFs ledning i den här typen av frågor.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av vr6power »

SirDIFalot skrev:
vr6power skrev:Jag har en fråga ?

Hur kan ni vara så säkra på att han ens vill hem till DIF ?.
Enda man hört och läst är på Maries blogg men är ju långt ifrån sagt (Linkan själv) JAG VILL SPELA I DIF ingenting annat?

Det här med namnlistor blir ju som nån nämde lite löjligt av den orsaken att ingen vet eller har frågat LINKAN vad han vill till 100%.
Vill du säga vilka? Det har ju snackats om alltifrån AIK till Linköping?
– Nej jag vill inte gå in på några klubbar sådär men det är klart att jag måste se över vilka alternativ jag har här hemma. Och nu när Djurgården inte är intresserade så måste jag se mig om efter annat.

Jo men jag tänker lite längre än bara det han yttrat sig om, vad är egentligrnt sant ? Han har väl diskuterat klubbar hela vintern om man ska följa allt noga.

Men när har han (Linkan) sagt jag vill spela i DIF? jag ringde Järlan och sa jag vill spela i DIF,tror inte han gjort det.

Självklart vill jag ha Linkan tibax men bara undrar lite om han varit helt ärlig och verkligen velat tibax.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Ritterwand »

På 1600-talet ansågs Nostalgi vara en mentalsjukdom.

De kanske inte var helt fel ute.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Highwind »

sensei skrev:
Highwind skrev:
Jepe skrev:
Utveckla. Tycker det är ett konstigt påstående. I min värld har DIFs ledning skyldigheter vad beträffar resultat, sportsliga som ekonomiska. De har en skyldighet att skapa ett framgångsrikt spelsystem som attraherar spelare och publik.

Däremot har jag svårt att se att de har skyldigheter när det gäller att värva specifika spelare som några personer på ett forum stirrar sig blinda på. Visst är det kul med engagemang och namnlistor på ett sätt. Men själv står jag till 100% bakom DIFs ledning i den här typen av frågor.

Bremberg har räddat oss många säsonger. Seanst 08/09. Han är en hjälte och älskad av många fans. Bara det bör räcka för att ta kontakt med honom. Att han sedan är en riktig klasspelare med DIF-Hjärta är en annan.

Skyldighet kanske är fel ord men jag har svårt att se någon som helst logik i att inte kontakta Bremberg överhuvudtaget. Weird!
Användarvisningsbild
alskar_dif
Inlägg: 244
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Köpenhamn

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av alskar_dif »

Bremberg? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: come on..
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Daniel942 »

alskar_dif skrev:Bremberg? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: come on..
Vad?
DIF!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Highwind »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7263710.ab

Tomas Ros om "Bremberg-gate". Sista chansen att göra ett intryck nu! Än är inga kontrakt signade...

Linkan ska tillbaks!

Skriv upp ditt namn!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av SirDIFalot »

Tänker fortfarande inte försöka pressa DIF till att göra något de själva inte vill eller tror på. De känner Linkan ungefär 100 ggr bättre än mig också, och har bra mycket mer erfarenhet av att bygga ett hockeylag.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Daniel942 »

Så grymt besviken om inte Linkan spelar i DIF nästa säsong. Tänk vilket lag vi skulle ha.
DIF!
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Tessan »

Jag dör om han går till Gnaget!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Daniel942 »

Nu har jag mailat DIF Hockey, ska se om man kan få svar på tal.

Antagligen inte, men va fan.
DIF!
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Christopher J »

Bremberg ska tillbaka till DIF!
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Östgöten »

Highwind skrev:Bremberg har räddat oss många säsonger. Seanst 08/09. Han är en hjälte och älskad av många fans. Bara det bör räcka för att ta kontakt med honom. Att han sedan är en riktig klasspelare med DIF-Hjärta är en annan.

Skyldighet kanske är fel ord men jag har svårt att se någon som helst logik i att inte kontakta Bremberg överhuvudtaget. Weird!
Södergren tog DIF till SM Guld på 80-talet. Självklart ska Södergren ha 250 000 i månaden för att snöra på sig skridskorna på hovet i DIF:s mundering nästa säsong.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av Berra »

Det DIF behöver är en forward och en center för andra linan. Linkan är inte en center, alltså återstår platsen på kanten. Så ni som vill utöva tryck på DIF att värva Linkan, vilket alternativ föredrar ni?

1. Satsa på Mackan, en spelare som är god för 40-50 poäng. Som är född 78 och kan utgöra en stomme i 5 år till. Samt en center för andra linan.

2. I stället satsa på Linkan som är född 73 och blir en 40åring under samma tidsperiod. Samt en center för andra linan.

3. Värva Linkan, en center för 1:a eller 2:a linan och Mackan? Det låter väl lite dyrt i mina öron! DIF har ju en budget för spelarköp, så alternativ 1 och 2 känns som de som gäller i vår krassa ekonomiska verklighet.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Östgöten skrev:
Highwind skrev:Bremberg har räddat oss många säsonger. Seanst 08/09. Han är en hjälte och älskad av många fans. Bara det bör räcka för att ta kontakt med honom. Att han sedan är en riktig klasspelare med DIF-Hjärta är en annan.

Skyldighet kanske är fel ord men jag har svårt att se någon som helst logik i att inte kontakta Bremberg överhuvudtaget. Weird!
Södergren tog DIF till SM Guld på 80-talet. Självklart ska Södergren ha 250 000 i månaden för att snöra på sig skridskorna på hovet i DIF:s mundering nästa säsong.
Det där var ingen snäll liknelse. :roll:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst