OS 2010

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2010

Inlägg av warrant »

För dom som vill veta när hockeyn spelas..

http://svt.se/2.127186/tabla?category1871718=1869469
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: OS 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Två avklarade - en kvar. Ni som missade Kanada-USA missade turneringens bästa match utan tvekan tätt följd av Schweiz-Norge. Sverige-Finland härnäst, men nog börjar man bli lite trött, hehe.

Men vafan, hockey non-stop för helvete! Finns det fler äkta Järnkaminer därute som siktar på en trippel?
Säg den glädje som varar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: OS 2010

Inlägg av Honken »

DIF_Soldier skrev:Två avklarade - en kvar. Ni som missade Kanada-USA missade turneringens bästa match utan tvekan tätt följd av Schweiz-Norge. Sverige-Finland härnäst, men nog börjar man bli lite trött, hehe.

Men vafan, hockey non-stop för helvete! Finns det fler äkta Järnkaminer därute som siktar på en trippel?
En baggis att klara av för en Järnkamin.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2010

Inlägg av Enbom »

Lundqvist försöker spela till sig ett kontrakt som mittback i Premier League med sina nickar.
Ingen fara på taket vad jag hört med Bengan
Finland är så jävla dåliga.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: OS 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Det kändes redan innan turneringen att det inte skulle bli vidare lyckat. Beskedet om BÅGs avgång borde ha väntat till efter turneringen. Dessutom har fokus lagts på fel saker - man fokuserade på vad Sverige inte hade när man bör ha fokuserat på vad man faktiskt hade.

Svårt för spelarna och ledarna att jobba i motvind när killar som Modin och Mange vet att i princip ingen i hemlandet vill ha dem där, och när lagkapten Lidström gör mediautspel om Samuelssons vara eller icke vara så kändes Sverige i direkt obalans.

Renberg sa att man spelade kontrollerat från början, det tyckte inte jag. Det såg valpigt ut mot Tyskland och Vitryssland - det var enbart mot Finland man spelade riktigt kontrollerat, mest på grund av finnarnas usla spel. Det var också en otajmad finländsk formkurva då samtliga resterande kvartsfinalister fick en hård prövning i sista gruppspelsmatchen, men inte Sverige.

Avslutningsvis har vi den förbannade Staffan Lindeboiij. Vad fan gör han i en OS-turnering? Det är en brutal miss-match - samtliga i OS-teamet är insatta, kunniga och taggade... och sedan den här gubbjäveln. Noll inlevelse.
Det enda han bidrar med är den fakta som står på papper framför honom.
Hans brutala talsvårigheter (har ni nånsin hört honom säga "turneringen" utan betonat R?) gör att det tar tid för hjärnan att koppla rätt ord, och han är chanslös i högt tempo. Samtliga var BEDRÖVADE efter förlusten - Staffan helt oberörd.

Det är helt osannolikt att den karln fortfarande får vara med på den här nivån - han tar fel på spelare, hänger inte med (ett typexempel är Kronwalls 1-1 i OS-finalen för fyra år sedan - Wikegård gapar rakt ut, "VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT!" varpå Staffan yrar "Är det mål? Det är mål.") Staffan tillhör gamla skolan, med Grive och gänget, som inte rör en min trots svenska framgångar eller motgångar. Man hör även att bisittarna stör sig på honom.

Det är ju även så, att när sitt landslag (eller lag överhuvudtaget) ligger i underläge så fungerar kommentatorerna som terapi - det känns mer betryggande att under matchens gång höra saker som "Nu börjar Sverige få mer tryck i anfallszon". Även fast man vet att så är fallet så känns det betryggande att känna att man inte är ensam om den uppfatningen, det är betryggande att veta att kommentatorerna är med, att de är närvarande. Men när det gäller Staffan, när man som åskådare VET hur lost han faktiskt är, så blir det istället ytterligare en stressfaktor, likt en termit som äter sig in i hjärnan. Det är som om man befinner sig på en öde ö. En ö ensam. Med Staffan Lindeborg.

Så, hur tänker SVT? Man har fått fram ett ruggigt bra fräscht team i övrigt med Renberg, Wiken, Fjäll, Chris och Marie. Staffan måste helt enkelt antingen ha en extrem hållhake på SVTs VD och utövar någon form av utpressning, eller så erbjuder Staffan sexuella tjänster till densamme för att få ha jobbet kvar. That's it. Over and fucking out.
Säg den glädje som varar
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2010

Inlägg av Bigge »

Och så va OS över för tre kronor :(

Tycker inte man kan kalla det fiasko, va ju ingen blåbärs nation vi mötte precis. men känns ändå jävligt onödigt att förlora över Slovakien, alla vet ju hur de spelar och att hela deras spel bygger på kontringar och ändå så går vi i deras fällor gång på gång. Fanns väl kanske en del spelare som hade hoppats på mer från.

Enda positiva är att inget gick sönder hemma hos mitt. Va smart nog att lägga undan fjärrkontroller och annat som har en tendens att kastas i golvet vid snöpliga förluster :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: OS 2010

Inlägg av Crashmash »

Fattar inte allt snack om fiasko i medierna. Slovakien är fan inget dåligt lag, och har många NHL/KHL-spelare. De ligger fortfarande på den nivån där de vet om att de måste ge ALLT i varje match för att vinna och de har väldigt många spelare som kan avgöra matcher samtidigt som man har Chara och en riktigt bra målvakt.
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: OS 2010

Inlägg av 4sure »

Själv är jag jänkare, dock så var det synd att Sverige förlorade mot Slovakien, man har aldrig haft ett sånt lag som i år. Sverige spelar bra men har lite oflyt med att få in puckarna. Sverige hade all press men så får Slovakien ett par kontringar som de utnyttjar väll.

Men nu gäller det för Usa att vinna mot Finland.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: OS 2010

Inlägg av Berra »

4sure skrev:Själv är jag jänkare, dock så var det synd att Sverige förlorade mot Slovakien, man har aldrig haft ett sånt lag som i år. Sverige spelar bra men har lite oflyt med att få in puckarna. Sverige hade all press men så får Slovakien ett par kontringar som de utnyttjar väll.

Men nu gäller det för Usa att vinna mot Finland.
Hoppas också på USA mot Finland, men annars håller jag en tumme för Kanada för Danny Boyles skull. Men men, det blir härligt att åka till hovet på lördag igen. Man får väl hålla ett extra öga på blivande OS spelare, som Josefsson!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar