Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Enok svulunder
Inlägg: 9
Blev medlem: 2008-04-17

Inlägg av Enok svulunder »

Micke Nylander!

Antingen driver du med oss, eller så är du verkligen bitter... För vad vet jag inte, men gå ut i det fina vårvädret och slappna av lite.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

ogooglad skrev: Prata med Mats - som är den han anser håller på att sälja ut DIF hockey och slå undan benen på DIF fotboll?

Det har han ju uppenbarligen gjort.
Ord står mot ord. Enligt Mats Larsson har de inte diskuterat.

Nu lyssnar vi kritiskt till vad DIF Hockey har att säga ikväll.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

Jag har nämnt detta tidigare.
För att få in pengar till Djurgården hockey går det inte att sälja namnet.
Det måste finnas något fast som man investerar i. För Jacobsson och alla andra hade det varit bäst att bygga en NY arena på en överdäckning av Södra länken vid Årstafältet.
Investeringen hade blivit att Klubben sköter detta genom att deläga arenan med fansen där överskottet av investeringarna som aktieförsäljningen drar in går in i klubbkassan så man kan förstärka laget och leva vidare.
Investerarna (fansen) är delägare i en arena och klubben välmåelig samt med en ny arena minskas hyresutgifterna för lokaler och träningstider.
Ett hockeygymnasium skulle kunna drivas samtidigt i detta med en vinst osv osv.
Möjligheterna finns fortfarande.

Marken finns......och ändå inte. Vad kan luftutrymmet kosta? Förhandlar man bra kan man få betalt för detta. :twisted:
En arena kostar! kraxar belackarna.
Japp! det kostar att ligga på topp.
Allt beroende på storlek och inredning. Men kalkylera 200-350millar.
Man kommer snabbt upp i dom investerade summorna.
Bocka av mig för en 500´ing. :P
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Enok svulunder skrev:Micke Nylander!

Antingen driver du med oss, eller så är du verkligen bitter... För vad vet jag inte, men gå ut i det fina vårvädret och slappna av lite.
På vilket sätt skulle jag driva? DIF och Hammarby blir aldrig ihopslaget, så att ens dra det som ett argument är bara korkat.

Jag är inte bitter, inte än. Men kanske blir efter kvällens möte, så jag är nog mer nervös än bitter.

Sen vet jag inte, jag kan inte bara lämna jobbet och gå ut i vårsolen även om jag skulle vilja...
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Micke Nylander skrev:
Enok svulunder skrev:Micke Nylander!

Antingen driver du med oss, eller så är du verkligen bitter... För vad vet jag inte, men gå ut i det fina vårvädret och slappna av lite.
På vilket sätt skulle jag driva? DIF och Hammarby blir aldrig ihopslaget, så att ens dra det som ett argument är bara korkat.

Jag är inte bitter, inte än. Men kanske blir efter kvällens möte, så jag är nog mer nervös än bitter.

Sen vet jag inte, jag kan inte bara lämna jobbet och gå ut i vårsolen även om jag skulle vilja...

Kan inte gå på det här mötet men vore tacksam ifall du skrev vad styrelsen kommer att babbla om ikväll!
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

TomyMörth skrev:Kan inte gå på det här mötet men vore tacksam ifall du skrev vad styrelsen kommer att babbla om ikväll!
Jag tror nog att DIF Hockey själva kommer skriva om det. Och då tror jag också att de tar med Mats Larssons synpunkter och svar till Tommys brev.

Men jag ska naturligtvis på något sätt skriva mina reflekteringar också. Vi får se vart det slutar. Glädjetårar eller "bittra" tårar!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Micke Nylander skrev:
TomyMörth skrev:Kan inte gå på det här mötet men vore tacksam ifall du skrev vad styrelsen kommer att babbla om ikväll!
Jag tror nog att DIF Hockey själva kommer skriva om det. Och då tror jag också att de tar med Mats Larssons synpunkter och svar till Tommys brev.

Men jag ska naturligtvis på något sätt skriva mina reflekteringar också. Vi får se vart det slutar. Glädjetårar eller "bittra" tårar!
Ok, låter bra det!

Hoppas att någon av er som kommer att vara där, vågar ta upp detta med föreningen ang bråket med DIF fotboll, dessutom också vågar fråga vad detta med bolagisering kommer att innebära för DIF i framtiden. kommer det i framtiden innebära större spelarbudget eller vad?

Min fråga till er som vet är hur kommer det bli på storsatsningarna med Järnkarminerna hädanefter, kanske kan vara så att vissa inte vill stödja oss, då det vet att vi är ägs av samma ägare som hammarbuuu...
There is no I in TEAM!!!!
Damfyra
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-11-23

Tommy Jacobsson har sin egen åsikt, ingen annans.

Inlägg av Damfyra »

damfyra
Senast redigerad av Damfyra den 2008-04-23 18:09:36, redigerad totalt 2 gång.
Enok svulunder
Inlägg: 9
Blev medlem: 2008-04-17

Re: Tommy Jacobsson har sin egen åsikt, ingen annans.

Inlägg av Enok svulunder »

Damfyra skrev:...åsikter så otroligt starkt vinklade av det slaget hör hemma i forum som det här...
Jepp! För ditt eget inlägg är ju helt och hållet objektivt!

Vem är du, vad har du för insikt i DIF Fotboll och i DIF Hockey? Är du Mats Larsson in in disguise?
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Kan någon ta upp på mötet ikväll varför inte medlemmar och sponsorer erbjöds aktierna först? Varför erbjöd man bajen ägda AEG först? Vad baserar man aktievärdet till? Varför såldes inte aktierna till högsbjudande?

Förövrigt undrar jag varför man inte går ut med en förfrågan till medlemmar,Sponsorer andra inom DIF Familjen innan man plockar in en extern investerare? Från början hette det att en "europeisk finansiär" hadde gått in i DIF! Vad jag vet finns all verksamhet inom AEG i USA!

Vad är det som händer?

Kan någon ta upp de här frågorna på mötet?
ogooglad
Inlägg: 24
Blev medlem: 2008-04-22
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

Damfyra

De flesta Djurgårdssupportrar håller med om att DIF bör få möjlighet att bygga en egen arena på en för ändamålet bra plats.
Att du verkar tycka att de 5 platser som föreslagits från staden är bra - visar bara hur långt från DIF´s supportrar du står.

Att hockeyn och fotbollen hamnat på kollisionskurs är trist - men det är ju faktiskt hockeyn som går minus år efter år - hockeyn som håller på att sälja ut sin själ till ett bajenvrak - så varför är det fel att kritisera dem?

De föregående åren har man från DIF hockey lyckats vända skeppet och varit på god väg att få tillbaka de supportrar man tidigare inte velat ha. Det har återigen varit förknippat med lycka, glädje och hjärta att se DIF Hockey.

Allt det kan försvinna i ett slag om man säljer sig till ett bajenvrak - så är det bara. Klacken kommer försvinna och man får återigen lita till slipsnissar och amerikansk/göteborgsk idrottsevenemangskultur.
Det fungerar inte i Stockholm - har aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Håll hårt i de äkta supportrar ni har och svik oss inte - då går ni under.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Jag citerar Bo Lundqvist från DIF.SE Hemsida


Lundquist om hockey och Anschutz

Vi har fått många mejl och frågor efter Tommy Jacobssons artikel om hans syn på Anschutz intåg i Djurgården Ishockey AB. Många vill ha information om var Djurgården Fotboll står i denna fråga.

Svaret är att vi inte vet eftersom vi inte är informerade om bakgrunden till, och innehållet i, förslaget. Själv fick jag reda på att Anschutz skulle köpa in sig i Djurgårdens Ishockey AB till 12,5 procent ungefär en halv timme innan bolagsstämman i fredags när jag ringde Mats Larsson i ett annat ärende. Sedermera visade det sig, om jag är rätt underrättad, att Anschutz även fått option på att köpa upp sig till totalt cirka 32 procent. Det är allt vi i fotbollen för tillfället vet.

I slutänden handlar det hela om att vi säljer ut en del av vårt varumärke, DIF-skölden, till Anschutz som blir den kapitalmässigt störste ägaren av Djurgården Ishockey AB. Och eftersom Anschutz är den kapitalmässigt störste ägaren i Hammarby Fotboll AB, som är en stor konkurrent till Djurgården Fotboll, reser det en hel del frågor. Som bekant styr pengarna i dagens idrott. När vi då vet att Anschutz även kan komma att bli en stor aktör på arenaområdet i Stockholm och att vi samtidigt fått starka propåer att flytta in Djurgårdens Fotboll till Hammarbys nya arena (hockeyn skall även i framtiden finnas på Hovet) så finner vi anledning till att närmare analysera den uppkomna situationen.

Vi har från fotbollen i ett första steg begärt att få ta del av Djurgårdens Alliansförenings styrelses handläggning av ärendet. Djurgårdens Alliansförening äger och förvaltar vårt varumärke, skölden, som alltså nu skall få användas av Djurgården Ishockey AB med Anschutz som storägare i stället för som förut av Djurgårdens Ishockeyförening. Vi hoppas att svaret kan ge oss klarhet i en del frågor.

Vidare vill vi givetvis få en fullödig information från Djurgårdens Ishockeystyrelse om avtal som kan finnas mellan Djurgården Ishockey och Anschutz, liksom givetvis den ekonomiska situationen för Djurgården Ishockey. Eftersom vi är medvetna om att Djurgården Ishockey tyvärr är illa ute ekonomiskt och har varit och är i starkt behov av kapital och har arbetat med frågan under det senaste året vore det också intressant att få veta vilka alternativ till Anschutz som undersökts.

Innan vi kan överblicka alla konsekvenser (positiva och negativa) som kan uppstå för oss och Djurgårdsfamiljen om Anschutz släpps in tycker vi oss inte kunna ge vår syn på den uppkomna situationen.

Djurgården Ishockey behöver givetvis inte invänta vårt svar enligt de regler vi har, men vi kommer i alla fall att redovisa vår syn på frågan när vi fått information om sakläget.

Bosse Lundquist
Djurgården Fotboll




Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

TomyMörth skrev: Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Regelverket tillåter enbart minoritetsägande - minst 51 % måste ägas av föreningen. Så nej AEG kan inte äga 51 % i morgon, möjligen 49 %.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Andy skrev:
TomyMörth skrev: Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Regelverket tillåter enbart minoritetsägande - minst 51 % måste ägas av föreningen. Så nej AEG kan inte äga 51 % i morgon, möjligen 49 %.

Men regelverket kommer att förmodligen att ändras 1 Januari 2009 till att privat personer kan äga mer än 51%
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:
Andy skrev:
TomyMörth skrev: Vad är det som händer? Nu kan AEG köpa upp 32% om det fortsätter i den här takten så är det 51% imorgon!
Regelverket tillåter enbart minoritetsägande - minst 51 % måste ägas av föreningen. Så nej AEG kan inte äga 51 % i morgon, möjligen 49 %.

Men regelverket kommer att förmodligen att ändras 1 Januari 2009 till att privat personer kan äga mer än 51%
Vilket bland annat en viss Tommy J kämpat för länge...
Skriv svar