Säcken slutar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:
Dr Avalanche skrev:"Vi letar även denna gång efter en tränare som passar in i vår Djurgårdsprofil och som kan förvalta och förädla den Djurgårdsanda som sitter i väggarna."

Challe Berglund...?!
Har inte Challe kontrakt med Timrå nästa säsong också? Om inte så vore det ju grymt bra om vi kunde få hem honom.

Jag är ett gigantiskt fan av Wikegård så drömmen är ju att han tar över. Men det känns ganska orealistiskt med tanke på att han trivs så pass bra med sitt jobb på SVT.
Som sagt; kan vara Thomas Johansson.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Önskar Särkijärvi all lycka och framgång efter säsongen. Han räddade oss kvar ett par säsonger, men det känns helt rätt med en ny tränare till kommande säsong.

Faktumet att han tränade DIF under dom svåra åren utan att klaga en enda gång, tyder på ett enormt hjärta för föreningen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Olon

Inlägg av Olon »

Högst troligt tar väl Micke steget upp som huvudtränare, men det finns ju ett antal roliga (och mindre troliga) alternativ.
Eller vad sägs inte om...

Bröderna Micke och Kenta J?
Challe?
Hardy?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Olon skrev:Högst troligt tar väl Micke steget upp som huvudtränare, men det finns ju ett antal roliga (och mindre troliga) alternativ.
Eller vad sägs inte om...

Bröderna Micke och Kenta J?
Challe?
Hardy?
Jag säger det igen! Magnus Arvedsson! Kom ihåg var Ni läste det först.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Jag tycker inte Challe ska komma tillbaka. Challes röst har hörts i Djurgårns omklädningsrum i 20 år. Vill ha in nåt nytt, en ny röst. Challe känns som ett steg tillbaka. Han är en genuin Djurgårdare men han kan få ta över efter nästa 3 år, men nu känns en annan tränare mer aktuell enligt mitt tycke. Svårt att hitta den perfekta tränaren. Mats Larsson pratar om en riktig Ur- DIF:are och de är ju inte Thornberg och Arvedsson. Hur många år har Lill- Kenta kvar på HV- Kontraktet?
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Dagens beslut var mycket bra. Om jag förstått det hela rätt så kan han inte vara tjänstledig ytterligare år. Djurgården hade därför att välja på Säcken ytterligare ett par år eller att nuvarande säsong blev hans sista.

Säcken ska ha all heder för vad han har åstakommit de senaste åren och dagens beslut. Jag ser gärna han återkommer om några år som tränare för J20.

Håller helt med Kall-El om följande:
Kall-El skrev:Har egentligen inga superbra val att slänga ur mig så där på stört, men jag vill absolut INTE se någon av följande individer:

Bäckman
Wikegård
Lundh

Det namnet som för min del känns hetast är:

1. Ulf Dalén
2. Johan Tornberg
3. Roger Mellin

Drömscenariot hade varit Putte som sportchef samt Dalén som huvudtränare...
Viktigt är dock att DIF inte stressar utan att det blir en tränare som kan brinna för klubben. Tycker att Micke J och Montén är spännande. Alla vi som uppskattar Tompa J, men inser att hans tid som back snart är över tror jag kan sluta upp kring idén att han blir tredjetränare.

Mitt huvudförslag är följande
Huvudtränare: Micke J
Andretränare: Montén
Tredjetränare: Tompa J

Alternativ
Huvudtränare: Putte - som aldrig kan stanna mer än två år på ett ställe
Andretränare: Micke J
Tredjetränare: Montén
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Joakim Fagervall, som tränar Björklöven, tycker jag är en intressant tränare. Hans lag håller jämna steg med både Rögle och Västerås, trots något svagare trupp. Fagervall har dessutom varit väldigt duktig på att ge unga spelare chansen och har fått väldigt fina resultat med de flesta av dem. Framför allt så verkar han ha väldigt god hand med unga backar, det är nog ingen tillfällighet att de två senaste årens JVM-lag har varit dominerade av backar från Björklöven.
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Enbom skrev:Och vad i HELVETE ska dom gå ut med det för? Har det gått bra för något lag som kört på samma sätt? (Tillkännage att tränaren får gå efter säsongen)
Det gick ju ganska bra för Hammarby när Sören Cratz fick besked att han skulle lämna efter säsongen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ritterwand skrev:Joakim Fagervall, som tränar Björklöven, tycker jag är en intressant tränare. Hans lag håller jämna steg med både Rögle och Västerås, trots något svagare trupp. Fagervall har dessutom varit väldigt duktig på att ge unga spelare chansen och har fått väldigt fina resultat med de flesta av dem. Framför allt så verkar han ha väldigt god hand med unga backar, det är nog ingen tillfällighet att de två senaste årens JVM-lag har varit dominerade av backar från Björklöven.
Fagervall känns som ett intressant namn, men frågan är om inte han skulle behöva matchas in som andretränare först innan han är helt redo att ta hand om DIF. ( Det kanske mest intressanta med dennes namnteckning hade väl varit om han hade kunnat plocka med sig några av Lövens lovande spelskickliga backar. )

Oavsett vilket känns Duon Johansson - Montén på tok för orutinerad för att fungera och då inte minst när det kommer till coachningen under match. Att sköta träningar klarar säkerligen denna duo av på ett mycket bra sätt dock.

Vidare är jag skeptisk till att plocka in en person som tränat DIF förut, med undantag för Putte då. Känns som att bäste före datumet passerat på de flesta av våra "gamla trotjänare".
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Tack som fan Säcken! Som ny tränare nästa säsong så tror jag på Stephan Lundh.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Vi behöver en tränare med pondus, någon som förmår att bygga ett starkt fungerande lag där alla drar åt samma håll.

Jag hoppas att det inte blir Wikegård, Lundh, Boork, Melin, Challe. Ingen av dem har vad som krävs.
Joas

Inlägg av Joas »

Stephan Lundh och Micke Johansson som en duo kanske skulle funka fint.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Putte är passé som tränare, däremot skulle han gärna få ta hand om sportkommitén.

Lundh känns trolig. Han är dessutom djurgårdare.

Tornberg och Fagervall är bra alternativ, men känns ju inte DIF på alls samma sätt. Även om det inte kan vara ett krav.

Wikegård ska vi inte ha. Han är ingen bra tränare. Vill inte heller se Melin och absolut inte Bäckman eller Strömberg.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Boustedt... Hur långt kontrakt har han med Sveriges hockeyförbund, är det uvecklingschef han är? Jag gillar honom skarpt och hans sätt att se på hockey.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Det här med att gissa tränare var kul, här vill jag vara med :)

Bäckman: visserligen kicken i år men räddade ju VF i fjol (va?). Men för i helvete inte till DIF med tanke på vilka lag han tränat tidigare, om nu det hä rmed Djurgårdsanda verkligen skall betyda nåt...

Thornberg: "intressant" hör jag många säga men samtidigt oerfaren i Elitserien. Vore en chansning kan jag tycka. Och DIFhjärtat? Nä, inte riktigt va.

Micke Johansson: för färsk i båset, får köra ett par lärlingsår till. Var överraskad redan att han fick bli huvudtränare i Huddinge.

Kenta Johansson: DIFhjärta=absolut, dock har han ju varit hos oss ett varv redan och fick gå på ett i mitt tycke småfult sätt. Jag tror heller inte att han vill, i HV har han ju också mer resurser. Inte mig emot om han kom hem dock.

Lillis Lundh: realistiskt alternativ. DIFhjärta. Inte mig emot om han nu vill.

Hardy: Hardy är Kung, om han vill får han fan komma hem när som helst.

Challe: (nu skulle du kanske tagit ett hundår till, hm?). Han kan, som någon sade innan, vänta 3 år till. Låt honom köra på i Timrå, sen tar vi hem honom.

SIST: Wiken. Jag tillhör dem som är svaga för honom. Tycker han visar en riktig DIFanda även i båset. Okej, han vann inget SM (dock JÄVLIGT nära med Lillis '98) och då får man ju också säga att DIF inte hade något direkt överlägset mästarlag heller, även om det var bättre på pappret än dagens (jfr. vad FBK m.fl. hade på isen under Wikens år). Nu tror jag inte Wiken vill men jag hade fan frågat ändå.
Skriv svar