Säsongskorten 07-08

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:Fortfarande, vi som inte sitter på en fast inkomst, och får ett bidrag på 1000 spänn i månaden som ska räcka till princip allt man behöver i livet, ska vi bli tvugna att bli att snylta från päronen?
Vad har man Farmorn till? :D
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Therocket1 skrev:Fortfarande, vi som inte sitter på en fast inkomst, och får ett bidrag på 1000 spänn i månaden som ska räcka till princip allt man behöver i livet, ska vi bli tvugna att bli att snylta från päronen?
Kan bara allmänt säga att går man i gymnasiet bör man ha någon typ av annan inkomst. Leva på studiebidrag eller päron håller ändå inte i längden, det har i varje fall jag fått erfara..

Tack för svaren i varje fall, nu vet jag att kategori C inte infattar klack.
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Therocket1 skrev:Fortfarande, vi som inte sitter på en fast inkomst, och får ett bidrag på 1000 spänn i månaden som ska räcka till princip allt man behöver i livet, ska vi bli tvugna att bli att snylta från päronen?
Nej, men ni kanske inte ska se elitseriehockey från bästa plats, åka Ferrari och dricka Moët?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hr1 skrev:Att sitta på bästa plats, dvs långsidan, kostar mycket (om man nu tycker att 211 kr/match är mycket för bästa plats i dagens Elitserie)
Bästa plats är alltid dyrt, oavsett arena och arrangemang. Vill man betala mindre så får man sitta på lite sämre platser, och ingen kan väl tycka att det är fel?

När det gäller dom ”sämre” platserna på Hovet, och nu räknar jag med dom ”gula fälten”, så tycker jag faktiskt att en del av platserna är ganska bra och att dom flesta är helt okej. Prisvärda tycker jag absolut att dom är. Sen finns det nog en del platser som är ganska dåliga, men köper man årskort lär man kunna välja en plats som man blir nöjd med. 118 kr per match ser jag som ett helt okej pris, eftersom vi pratar om Elitseriehockey år 2007.

Det finns även en prisklass mellan bästa och sämsta plats, för dom som vill välja det.
Utöver det så ger DIF rabatt till dom som hade årskort förra året, om man betalar snabbt.
Man får möjlighet att dela upp betalningen på fyra månader!
Klacken kommer som vanligt att få ett bra pris på säsongskortet.
1/3-delskortet finns som ett alternativ för dom som inte har tid/lust att se alla matcher.
Det kommer kanske att lanseras ett ”F-kort” av något slag.
Familjeläktaren finns kvar med sina billiga biljetter för barnfamiljer.

Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på.
Det vissa av oss härinne vänder oss emot är att kostnaden för korten ligger väl högt i pris. Det man också kan tycka är märkligt är hur företag kan komma undan och betala samma kostnad som privatpersoner något som känns helt bakvänt.

Med tanke på att 50-korten antagligen inte kommer se dagens ljus tvivlar jag på att det blir något F-kort eller tredjedels kort heller för den delen. (?) detta är väldigt synd dock för det finns nog många som tycker att alla matcher blir för mycket att kika på. Fångar man upp dessa med ett mellankort kanske de går på hockey fler gånger än om de skulle köpa lösbiljetter. ( jag faller defintivt inom den kategorin i alla fall. )

Sedan borde självklart betalning för säsongskorten ske löpande under säsong och inte före säsongsstarten. Känns lite märkligt att betala för något nu som inte börjar gälla förrän om flera månader.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Stambert skrev:
Therocket1 skrev:Fortfarande, vi som inte sitter på en fast inkomst, och får ett bidrag på 1000 spänn i månaden som ska räcka till princip allt man behöver i livet, ska vi bli tvugna att bli att snylta från päronen?
Nej, men ni kanske inte ska se elitseriehockey från bästa plats, åka Ferrari och dricka Moët?
Och det gör jag inte heller. Med tanke på att jag lirar bandy 7 dagar i veckan så kan jag inte arbeta, dricka Moët eller köra Ferrari om dagarna.. Eftersom bandyn just nu är min extra inkomst kan jag inte göra något annat än att förlita mig på det lilla jag får från bandyn. Mao, så är 50-kort något som lockar många ungdomar som mig. Jag vill inte sitta på bästa plats, jag är nöjd med platserna jag hade förra året (B11 i Globen, A15 i Hovet), men ska jag behöva betala det dubbla för samma platser blir det inget kort för min del. Kan även tillägga att den inkomsten jag får från bandyn är via ett sponsorkontrakt, som ligger på några få tusenlappar per säsong.
Bild
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kall-El: Varför borde kostnaden för säskorten betalas löpande under säsongen? Det är ju en av de få inkomster DIF Hockey har under försäsongen, tillsammans med t ex medlemsavgiften.

Det snackas mycket om att "hardcore" supportrar försvinner i samband med att 50-korten tas bort, det är ju skitsnack. Hade det varit så mycket hardcore på 50-kortsplatserna på etage B i Globen hade det ju varit en egen klacksektion, och det var rätt tyst där uppifrån från min plats på F. Och är det billiga biljetter man vill ha som "hardcore" är ju klacken ett riktigt bra alternativ. Förra säsongen straxt över 42 kronor matchen, men det är kanske en billig sittplats alla är ute efter?
Sju sorters apa!
Bild
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Inlägg av Ragge1 »

Intressant, har inte tidigare köpt säsongsbiljett men känns som det blir det detta år! Blir ju givetvis en plåt i klacken, vad kostade det förra året och vad kan man tippa för pris det här året? Annars får det bli tredjedelskort som förra året, men köper gärna plåt i klacken om det kostar mellan 1000 o 1500.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Ragge1 skrev:Intressant, har inte tidigare köpt säsongsbiljett men känns som det blir det detta år! Blir ju givetvis en plåt i klacken, vad kostade det förra året och vad kan man tippa för pris det här året? Annars får det bli tredjedelskort som förra året, men köper gärna plåt i klacken om det kostar mellan 1000 o 1500.
Klacken kostade 1200 förra säsongen.
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Kall-El skrev:
Hr1 skrev:Att sitta på bästa plats, dvs långsidan, kostar mycket (om man nu tycker att 211 kr/match är mycket för bästa plats i dagens Elitserie)
Bästa plats är alltid dyrt, oavsett arena och arrangemang. Vill man betala mindre så får man sitta på lite sämre platser, och ingen kan väl tycka att det är fel?

När det gäller dom ”sämre” platserna på Hovet, och nu räknar jag med dom ”gula fälten”, så tycker jag faktiskt att en del av platserna är ganska bra och att dom flesta är helt okej. Prisvärda tycker jag absolut att dom är. Sen finns det nog en del platser som är ganska dåliga, men köper man årskort lär man kunna välja en plats som man blir nöjd med. 118 kr per match ser jag som ett helt okej pris, eftersom vi pratar om Elitseriehockey år 2007.

Det finns även en prisklass mellan bästa och sämsta plats, för dom som vill välja det.
Utöver det så ger DIF rabatt till dom som hade årskort förra året, om man betalar snabbt.
Man får möjlighet att dela upp betalningen på fyra månader!
Klacken kommer som vanligt att få ett bra pris på säsongskortet.
1/3-delskortet finns som ett alternativ för dom som inte har tid/lust att se alla matcher.
Det kommer kanske att lanseras ett ”F-kort” av något slag.
Familjeläktaren finns kvar med sina billiga biljetter för barnfamiljer.

Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på.
Det vissa av oss härinne vänder oss emot är att kostnaden för korten ligger väl högt i pris. Det man också kan tycka är märkligt är hur företag kan komma undan och betala samma kostnad som privatpersoner något som känns helt bakvänt.

Med tanke på att 50-korten antagligen inte kommer se dagens ljus tvivlar jag på att det blir något F-kort eller tredjedels kort heller för den delen. (?) detta är väldigt synd dock för det finns nog många som tycker att alla matcher blir för mycket att kika på. Fångar man upp dessa med ett mellankort kanske de går på hockey fler gånger än om de skulle köpa lösbiljetter. ( jag faller defintivt inom den kategorin i alla fall. )

Sedan borde självklart betalning för säsongskorten ske löpande under säsong och inte före säsongsstarten. Känns lite märkligt att betala för något nu som inte börjar gälla förrän om flera månader.
Hur man kan tycka att priserna är för höga är för mig fortfarande en gåta. Bästa plats för 211 kr och den sämsta, platser som man ändå ser ganska bra/hyfsat på om man får välja, för 118 kr. Kan faktiskt inte förstå folk som säger att det är för höga priser. Elitseriehockey år 2007 kostar, tråkigt men sant.
Någonstans måste man dra en linje på hur låga biljettpriser man kan sätta för att locka folk mot vad som är mest lönsamt, speciellt i den situation DIF Hockey är i just nu. Och det är inte så att DIF gissar eller sätter priser på måfå.

All respekt för folk som har så ont om pengar att man kanske måste prioritera bort hockey, det är väldigt tråkigt, men saker och ting kostar, oavsett om det är att se på hockey eller något annat. DIF kan inte gå hur lågt som helst med biljettpriserna för att alla ska kunna gå på allt. Tyvärr.
118 kr på hyfsad plats, en klack som får ett bra pris, liksom barnfamiljerna.

Och man får dela upp kostnaden på fyra månader.
Skulle dessutom bli väldigt förvånad om inte tredjedelskortet dyker upp.

Att DIF får in pengar under just sommaren är oerhört viktigt då dom har massa utgifter för löner, träningsläger, hyror mm samtidigt som dom inte har så många fler inkomster än just säsongskorten.
Märkligt tycker jag inte heller att det är, det har fungerat bra förr om åren och funkar för DIF Fotboll liksom och HaiF:s och Allmännas dito.
Och eftersom man får dela upp betalningen i fyra månader tror jag inte att det är där problemet ligger.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Original Frasse skrev:Kall-El: Varför borde kostnaden för säskorten betalas löpande under säsongen? Det är ju en av de få inkomster DIF Hockey har under försäsongen, tillsammans med t ex medlemsavgiften.

Det snackas mycket om att "hardcore" supportrar försvinner i samband med att 50-korten tas bort, det är ju skitsnack. Hade det varit så mycket hardcore på 50-kortsplatserna på etage B i Globen hade det ju varit en egen klacksektion, och det var rätt tyst där uppifrån från min plats på F. Och är det billiga biljetter man vill ha som "hardcore" är ju klacken ett riktigt bra alternativ. Förra säsongen straxt över 42 kronor matchen, men det är kanske en billig sittplats alla är ute efter?
Därför att jag inte tycker man skall betala för något som inte börjar gälla förrän 4 månader senare. Mer naturligt att betala medan det man betalar för pågår. Detta skäl har blivit viktigare de senaste säsongerna då jag inte helt litar på styrelsen uttalanden i media. De sk. satsningarna som utlovas har inte jag sett mycket av t ex. Skulle fortfarande vilja veta hur pengarna från Robban nillson och Fernholm användes. Dessa utlovades inför säsongen att de skulle gå oavkortet till nya spelare. Det vi fick var Ryman och Lamberg....

Även inför denna säsong talas det om satsning. Vad har vi fått? Jo Anger istället för Dragan. Fernholm är inte ersatt och en spelare som Lindman är ersatt av frylén. Jag är ledsen, men i mina ögon är detta ingen satsning, detta är ett försök att bevara status quo. Vilket man i mina ögon inte ens lyckats komma upp i ännu. ( Hade man haft Jiri över hela säsongen hade läget varit lite annat. )

Det jag var ute efter med 50-kortet var att det var ett kort som gällde ett lagom antal matcher. Dock kan jag ju säga att jag inte har någon större lust att stå i en klack där medelåldern ligger på 15 bast.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hr1 skrev:
Kall-El skrev:
Hr1 skrev:Att sitta på bästa plats, dvs långsidan, kostar mycket (om man nu tycker att 211 kr/match är mycket för bästa plats i dagens Elitserie)
Bästa plats är alltid dyrt, oavsett arena och arrangemang. Vill man betala mindre så får man sitta på lite sämre platser, och ingen kan väl tycka att det är fel?

När det gäller dom ”sämre” platserna på Hovet, och nu räknar jag med dom ”gula fälten”, så tycker jag faktiskt att en del av platserna är ganska bra och att dom flesta är helt okej. Prisvärda tycker jag absolut att dom är. Sen finns det nog en del platser som är ganska dåliga, men köper man årskort lär man kunna välja en plats som man blir nöjd med. 118 kr per match ser jag som ett helt okej pris, eftersom vi pratar om Elitseriehockey år 2007.

Det finns även en prisklass mellan bästa och sämsta plats, för dom som vill välja det.
Utöver det så ger DIF rabatt till dom som hade årskort förra året, om man betalar snabbt.
Man får möjlighet att dela upp betalningen på fyra månader!
Klacken kommer som vanligt att få ett bra pris på säsongskortet.
1/3-delskortet finns som ett alternativ för dom som inte har tid/lust att se alla matcher.
Det kommer kanske att lanseras ett ”F-kort” av något slag.
Familjeläktaren finns kvar med sina billiga biljetter för barnfamiljer.

Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på.
Det vissa av oss härinne vänder oss emot är att kostnaden för korten ligger väl högt i pris. Det man också kan tycka är märkligt är hur företag kan komma undan och betala samma kostnad som privatpersoner något som känns helt bakvänt.

Med tanke på att 50-korten antagligen inte kommer se dagens ljus tvivlar jag på att det blir något F-kort eller tredjedels kort heller för den delen. (?) detta är väldigt synd dock för det finns nog många som tycker att alla matcher blir för mycket att kika på. Fångar man upp dessa med ett mellankort kanske de går på hockey fler gånger än om de skulle köpa lösbiljetter. ( jag faller defintivt inom den kategorin i alla fall. )

Sedan borde självklart betalning för säsongskorten ske löpande under säsong och inte före säsongsstarten. Känns lite märkligt att betala för något nu som inte börjar gälla förrän om flera månader.
Hur man kan tycka att priserna är för höga är för mig fortfarande en gåta. Bästa plats för 211 kr och den sämsta, platser som man ändå ser ganska bra/hyfsat på om man får välja, för 118 kr. Kan faktiskt inte förstå folk som säger att det är för höga priser. Elitseriehockey år 2007 kostar, tråkigt men sant.
Någonstans måste man dra en linje på hur låga biljettpriser man kan sätta för att locka folk mot vad som är mest lönsamt, speciellt i den situation DIF Hockey är i just nu. Och det är inte så att DIF gissar eller sätter priser på måfå.

All respekt för folk som har så ont om pengar att man kanske måste prioritera bort hockey, det är väldigt tråkigt, men saker och ting kostar, oavsett om det är att se på hockey eller något annat. DIF kan inte gå hur lågt som helst med biljettpriserna för att alla ska kunna gå på allt. Tyvärr.
118 kr på hyfsad plats, en klack som får ett bra pris, liksom barnfamiljerna.

Och man får dela upp kostnaden på fyra månader.
Skulle dessutom bli väldigt förvånad om inte tredjedelskortet dyker upp.

Att DIF får in pengar under just sommaren är oerhört viktigt då dom har massa utgifter för löner, träningsläger, hyror mm samtidigt som dom inte har så många fler inkomster än just säsongskorten.
Märkligt tycker jag inte heller att det är, det har fungerat bra förr om åren och funkar för DIF Fotboll liksom och HaiF:s och Allmännas dito.
Och eftersom man får dela upp betalningen i fyra månader tror jag inte att det är där problemet ligger.
Den stora skillnaden är att jag litar på DIF fotbolls syterelse så där är riskerna med att lägga ut pengar i förväg inte lika stora.

Dessutom vidhåller jag att det är förkastligt att inte företagsbiljetterna är dyrare än de för privatpersoner.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Kall-El skrev: Även inför denna säsong talas det om satsning. Vad har vi fått? Jo Anger istället för Dragan. Fernholm är inte ersatt och en spelare som Lindman är ersatt av frylén. Jag är ledsen, men i mina ögon är detta ingen satsning, detta är ett försök att bevara status quo. Vilket man i mina ögon inte ens lyckats komma upp i ännu. ( Hade man haft Jiri över hela säsongen hade läget varit lite annat. )
Här ha du Engströms svar från chatten angående satsningen:

Vi utökar spelarbudgeten med 3-4 miljoner, förstärker den sportsliga organisationen med ytterligare en tränare, jobbar hårt på Hovet-frågan och fortsätter vår satsning på juniorer m.m.. Många förknippar en satsning enbart med värvningar av namnkunniga spelare, men för oss är det bredare än så. Tommy Engström
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
EniQ@pa
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-09-16
Ort: Stockholm

Re: Säsongskorten 07-08

Inlägg av EniQ@pa »

odburt skrev:Jag tycker det är på tok för dyrt med 3200 kr för 27 matcher på en klackplats! :(
Är inte poängen sådan att man ska tjäna några kronor om man köper säsongskort istället för klackbiljetter som kostade 100 kr styck senast, eller blir de också dyrare?!
Kan peja hur mycke som hälst. Pengarna går endå till mitt kära djurgården :!:
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Eftersom frågan har ställts på Jk forum om klackkorten, så kommer info om dessa ut på jk.nu om cirka en månad.
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Kall-El skrev: Den stora skillnaden är att jag litar på DIF fotbolls syterelse så där är riskerna med att lägga ut pengar i förväg inte lika stora.
Vilka är riskerna med att lägga ut pengar för ett säsongskort i förväg?
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Skriv svar