Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Nästan så jag kan svära på att det är större risk att jag spelar i DIF än Landeskog nästa säsong, och då medräknat att jag inte stått på ett par griller på 15år...

Men kul hade det varit :D
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AirQ skrev: 2021-07-14 17:26:10 Nästan så jag kan svära på att det är större risk att jag spelar i DIF än Landeskog nästa säsong, och då medräknat att jag inte stått på ett par griller på 15år...

Men kul hade det varit :D
Du hade kanske fått börja med lite begränsad speltid och sedan arbeta dig uppåt. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Praetori skrev: 2021-07-14 14:31:19
Grabben från Söder skrev: 2021-07-14 13:13:55 Landeskogs kontraktsförlängning går trögt med Colorado. Bara att hugga Jocke!!
Det är en fuling från Colorados sida. Utan kontrakt så betyder det att de slipper 'skydda' honom inför expansionsdraften (eftersom Seattle måste välja kontrakterade spelare först). Dvs det finns förmodligen löften om ett så pass bra kontrakt på bordet att han går med på att vänta med underskrifterna tills efter expansionen.

Men ja. Vätebomb skulle det varit.
Exakt så tror jag också, hans uttalande är bara rent spel för galleriet.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-07-15 13:26:04
Praetori skrev: 2021-07-14 14:31:19
Grabben från Söder skrev: 2021-07-14 13:13:55 Landeskogs kontraktsförlängning går trögt med Colorado. Bara att hugga Jocke!!
Det är en fuling från Colorados sida. Utan kontrakt så betyder det att de slipper 'skydda' honom inför expansionsdraften (eftersom Seattle måste välja kontrakterade spelare först). Dvs det finns förmodligen löften om ett så pass bra kontrakt på bordet att han går med på att vänta med underskrifterna tills efter expansionen.

Men ja. Vätebomb skulle det varit.
Exakt så tror jag också, hans uttalande är bara rent spel för galleriet.
Han och/eller agenten kan ju dock vara "irriterade" för att Colorado inte förlängde direkt och satte honom som "protected" för länge sedan. Om man värderar en spelare högt nog så är det ju den rätta vägen att gå.
Snopet för Avalanche om Gabriel går någon annanstans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AirQ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-07-15 07:29:07
AirQ skrev: 2021-07-14 17:26:10 Nästan så jag kan svära på att det är större risk att jag spelar i DIF än Landeskog nästa säsong, och då medräknat att jag inte stått på ett par griller på 15år...

Men kul hade det varit :D
Du hade kanske fått börja med lite begränsad speltid och sedan arbeta dig uppåt. :wink:
Undra hur man hade klarat sig för sågningarna här på forumet, kan ju inte ens skylla på att man är en lovande junis :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AirQ skrev: 2021-07-15 18:24:39
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-07-15 07:29:07
AirQ skrev: 2021-07-14 17:26:10 Nästan så jag kan svära på att det är större risk att jag spelar i DIF än Landeskog nästa säsong, och då medräknat att jag inte stått på ett par griller på 15år...

Men kul hade det varit :D
Du hade kanske fått börja med lite begränsad speltid och sedan arbeta dig uppåt. :wink:
Undra hur man hade klarat sig för sågningarna här på forumet, kan ju inte ens skylla på att man är en lovande junis :lol:
Vi har nog med 40 kilos junisar. :D Du får försöka anta rollen som tung, skäggig , defensiv back(?)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AirQ »

Tyngd och skägg finnes! :D
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Har någon svar på dessa frågor .

- När är draften gör Wille och när i tid, ca, vet vi om han stannar ?
- Kommer vi att ta in 2 om Wille drar, varav en spets o en (förmodad) mellanmjölk ?
- Lutar det inte åt att eventuella nyförvärv kommer komma från AHL, via bÄrry.?
- Är det större chans än säg 10% att Pontus Åberg kommer in i laget ? Och kan någon förklara varför han skulle vilja välja DIF i detta läge av hans karriär.

Tack om någon pallar ta sig tid att svara.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-07-16 13:10:44 Har någon svar på dessa frågor .

- När är draften gör Wille och när i tid, ca, vet vi om han stannar ?
- Kommer vi att ta in 2 om Wille drar, varav en spets o en (förmodad) mellanmjölk ?
- Lutar det inte åt att eventuella nyförvärv kommer komma från AHL, via bÄrry.?
- Är det större chans än säg 10% att Pontus Åberg kommer in i laget ? Och kan någon förklara varför han skulle vilja välja DIF i detta läge av hans karriär.

Tack om någon pallar ta sig tid att svara.
Mest spekulationer och lite fakta. Draften är 23 Juli och Wille måste om jag minns rätt skriva kontrakt senast 15 augusti. Kontrakt kommer han att skriva med högsta sannolikhet. Sen kan utlån bli aktuellt till oss. Eventuellt att han är med på camper och startar säsongen där borta för att sen bli utlånad. Det är välidigt osäkert vad som änder med honom just nu innan vi vet vilken klubb som väljer honom och hur högt han går.

Vi kommer nog med största sannolikhet ta in två forwards med tanke på numerären. 14 forwards bör vi ha i truppen. Jellvik eller någon av de talangfulla 04:orna skulle kunna vara bredd men där ser jag nog mer de tills nästa säsong på riktigt. De kan få några minuter vid skador dock som femtonde forward.

Men räkna inte med någon superförstärkning om Wille skulle lämna. Han tjäna dryga 20k i månaden. Så det frigör inget större löneutrymme. Kanske att man gör en chansning och tar in nån på artistkontrakt om Wille lämnar och går på 13 seniorforwards fram tills den spelaren anländer. Finns inte supermycket kontraktslösa breddspelare just nu iaf som känns värda att ta in. Vi får väl ringa Widing?

Jag tycker att det lutar åt att den sista forwarden som ska in är från nordamerika. Jag tror vi får svaret efter att Seattles expansionsdraft och draften. Antagligen någon gång i början av augusti. Jag tror man redan har rätt många spår men att spelara som ligger på gränsen till ett NHL-kontrakt vill väta ut situationen där borta.

Jag har ingen aning om hur sto chans det är att Åberg spelar hos oss kommande säsong. Men han har ännu inte skrivit något kontrat i KHL eller Schweiz. De Schweiziska klubbarna har begränsningar på utländska spelare så det är väl rätt få platser kvar den här tiden om året. Men Åberg har sagt att han ska fortsätta utomlands. Det som det pratats om tidigare som en anledning till att Åberg skulle flytta hem är att han är ensamstående pappa och då skulle närheten till familj vara en anledning till det. Men det naturliga ur ett ockeyspelares perspektiv är att han gör några år till i KHL åtminstone.

Blev massa svammel och egentligen mest mina egna åsikter men lite så jag tror iaf.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2021-07-16 15:47:34Det som det pratats om tidigare som en anledning till att Åberg skulle flytta hem är att han är ensamstående pappa och då skulle närheten till familj vara en anledning till det. Men det naturliga ur ett ockeyspelares perspektiv är att han gör några år till i KHL åtminstone.
Har aldrig, oavsett yrke förstått hur det kan vara försvarbart att kuska jorden runt för lite extra deg när man ynglat av sig. Lycka till med ungens anknytning att slita allt från rötterna vartannat år.

Det tragiska är att hockeyspelare inte förstår vilka verktyg de är, allra mest i NHL. De flyttar vart än ligan pekar och får ett lyxliv i gengäld för att dölja hur utnyttjade de blir. Som cirkusdjur i en diamantbeprydd bur. Allt för pöbelns nöje, att betraktas, dömas och utpekas.

Ta bort flärden, kamerorna, publiken och lönen och vad har du? 25 institutionaliserade individer som kramas för en puck i ett mål? Var går då gränsen mellan idrott och Gökboet? Det är riktigt tragiskt när jag tänker på't.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2021-07-17 02:25:09
mb81 skrev: 2021-07-16 15:47:34Det som det pratats om tidigare som en anledning till att Åberg skulle flytta hem är att han är ensamstående pappa och då skulle närheten till familj vara en anledning till det. Men det naturliga ur ett ockeyspelares perspektiv är att han gör några år till i KHL åtminstone.
Har aldrig, oavsett yrke förstått hur det kan vara försvarbart att kuska jorden runt för lite extra deg när man ynglat av sig. Lycka till med ungens anknytning att slita allt från rötterna vartannat år.

Det tragiska är att hockeyspelare inte förstår vilka verktyg de är, allra mest i NHL. De flyttar vart än ligan pekar och får ett lyxliv i gengäld för att dölja hur utnyttjade de blir. Som cirkusdjur i en diamantbeprydd bur. Allt för pöbelns nöje, att betraktas, dömas och utpekas.

Ta bort flärden, kamerorna, publiken och lönen och vad har du? 25 institutionaliserade individer som kramas för en puck i ett mål? Var går då gränsen mellan idrott och Gökboet? Det är riktigt tragiskt när jag tänker på't.
Klokaste jag läst här på länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.

Skulle man få välja nu skulle jag gjort samma byte som dig mest för Djurgårdsanknytningen. Sen kvalitetsmässigt är det osäkert var Davidssons står nu med deras stökiga säsonger sen de lämnade oss.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

mb81 skrev: 2021-07-17 19:03:23
Manijock skrev: 2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.

Skulle man få välja nu skulle jag gjort samma byte som dig mest för Djurgårdsanknytningen. Sen kvalitetsmässigt är det osäkert var Davidssons står nu med deras stökiga säsonger sen de lämnade oss.
Det har varit brödernas krav att få spela ihop
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

jsson skrev: 2021-07-18 10:37:18
mb81 skrev: 2021-07-17 19:03:23
Manijock skrev: 2021-07-17 17:16:56 Tydligen ville både Mackan och Jonte till DIF iallafall men den dörren stängdes innan Jonte var klar med sin säsong... Nåväl, lär väl visa sig efter nästa säsong om Jocke har ett sjätte sinne, men visst fan hade man kunnat byta Engsundh och Cederqvist mot Davidssons rakt av? Då dessutom fått lite kultur och anknytning till laget istället för att bygga ett nytt Lhc...
Det är väl problemet med att man inte vill vänta för länge. Undrar om de tvunget skulle komma båda eller ingen. Vi har fortfarande en forwardsplats kvar att fylla. Men det ger mig vatten på min kvarn att vi har nåt bra på g där. Annars borde man väl gått efter Jonte kan jag tycka.

Skulle man få välja nu skulle jag gjort samma byte som dig mest för Djurgårdsanknytningen. Sen kvalitetsmässigt är det osäkert var Davidssons står nu med deras stökiga säsonger sen de lämnade oss.
Det har varit brödernas krav att få spela ihop
...och den ena brodern gissa vem är för för dålig för att lira hos oss - case closed
Ceterum censeo Solna esse delendam
Låst