Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Hoppas jag INTE. Figren var inte direkt framstående förra säsongen om man säger så.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Hoppas jag INTE. Figren var inte direkt framstående förra säsongen om man säger så.
Han var inte direkt ensam om att göra en skitsäsong. Se bara på Ölve eller Fimpen vilken skillnad i deras spel nu. Men visst, det finns flera andra spelare på önskelistan som går före. Vet dock inte om vi har råd att ta hit spelare med MYCKET klass utan vi får nog nöja oss med att ta en medelspelare som förhoppningsvis höjer sig.

Bara det inte slutar med Calle G, då snackar vi verkligen om icke framstående spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Josefsson »

Figren är ett lysande exempel på att juniorhockey i Canada knappast är en motorväg till NHL som alla juniorer nuförtiden verkar tro. Han snittade ju nästan en poäng per match sista året i WHL, men när han mätte krafterna i Elitserien för första gången mot spelare som var mer än 20 år gamla så var han som en nybörjare på isen och samma sak verkar gälla i AHL denna säsong.

Nej tack till spel i Djurgården för Figge denna säsong.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6084997.ab

Hoppas han kan spela mot finnarn..... så han inte blir borta mot Modo på tisdag.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Hoppas inte han spelar mot Finland utan åker hem.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

Crashmash skrev:Hoppas inte han spelar mot Finland utan åker hem.
Ja så kan man ju också se på det. Men så att han inte har skadat sig ordentligt.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Josefsson skrev:Figren är ett lysande exempel på att juniorhockey i Canada knappast är en motorväg till NHL som alla juniorer nuförtiden verkar tro. Han snittade ju nästan en poäng per match sista året i WHL, men när han mätte krafterna i Elitserien för första gången mot spelare som var mer än 20 år gamla så var han som en nybörjare på isen och samma sak verkar gälla i AHL denna säsong.

Nej tack till spel i Djurgården för Figge denna säsong.
Figren hade kvalitér. Tyckte att han visade det i sin "comeback" då han hade bra fart och snurrade duktigt. Vette fan vad som hände sen. Han krigade på bra, men visade aldrig sina handleder och speluppfattning som han ändå har. Jag skulle gärna se "figge" i DIF igen, men då vill jag att han ska varit skadefri en längre period.

Hata Assyriska.
Född till sportchef.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Linkan på väg till KHL igen?
Inte för att det är ristat i sten, men enligt EliteProspects är det en "rumour". Källan anges vara "Inside Information"...

Så länge han inte spelar i ES (vilket jag inte heller tror), så tycker jag han kan spela vart som helst.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av 1891 »

Lucas skrev:Linkan på väg till KHL igen?
Inte för att det är ristat i sten, men enligt EliteProspects är det en "rumour". Källan anges vara "Inside Information"...

Så länge han inte spelar i ES (vilket jag inte heller tror), så tycker jag han kan spela vart som helst.
Ska bli intressant att se var linkan tar vägen. Vill verkligen ha honom i vår egen trupp just nu.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Lugnet
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-12-04

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lugnet »

Kall-El skrev:Borde man inte först och främst titta på hur det är med Tellan?

Om man kan få hem honom på ett längre kontrakt bör detta gå före alla andra signingar. Se bara vad en målvakt som Markström gör för BIF. Tellan vinner poäng åt oss. I dagsläget känns det som vi har målvakter som i bästa fall inte kostar oss segrar.

I övrigt håller jag med om att man inte skall satsa på stabbiga spelare, men att satsa enbart på Mika med tanke på hans skador känns inte direkt genomtänkt heller. Där borde det fortfarande vara i allas intressen att skriva kontrakt med killen bara över säsongen billigt och sedan se om det bär frukt eller inte. Mika skulle kunna bli en joker i ett eventuellt slutspel eller kvalseriespel. Tvivlar på att han är i form innan dess och vi behöver förstärkning nu!

Synd att vi inte lyckades få Landeskog att stanna. Tror han hade lyft sig under Hardy rejält.

Kan bli roligt i januari då vi kan sakna Otto, Tjärnqvist, Sillen, Josefsson och Krüger. Det låter nästan som två toppkedjor borta samtidigt. Tillika tre centrar om jag inte är helt ute och cyklar.

Håller med till 100 %. Tellan måste vara prio 1. Om man tittar på våra målvakter de senaste säsongerna, ex mellan guldåren 92-99 så hade vi Osten - som var en medelmåtta, dock fick han lira i landslaget. Samma med Björn Bjurling trots att vi hade ett bra lag. Därför är Tellan viktigast just nu. Riddarn och Vesslan är helt ok, men om man vill vara säker på slutspel så får man plocka in en bättre målvakt och då skulle Tellan passa perfekt. STHLMs kille och duktig.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Washington vill göra sig av med Micke Nylander ("de gör plats för Foppa"?), dags att komma hem till Sverige och DIF?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

SkönaDjurgårn skrev:Washington vill göra sig av med Micke Nylander ("de gör plats för Foppa"?), dags att komma hem till Sverige och DIF?
NEJ tack ,nyllet vill jag inte se i Djurgården.
Han har redan haft ett kontrakt (som sedan revs pga han ställde krav på "out" i kontraktet).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

Rykten på stan säger att Djurgården förmodligen kommer ersätta Tjärnqvist med Mika Hannula via korttidskontrakt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
tomten
Inlägg: 1006
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av tomten »

Frasse skrev:Rykten på stan säger att Djurgården förmodligen kommer ersätta Tjärnqvist med Mika Hannula via korttidskontrakt.
Du brukar ju höra rätt ;)

Hade hoppats att de skulle prova någon annan spelare men Hannula är väl ett helt okej alternativ...

Vi får hoppas att det har löst sig med knäskadan och att han kan köra för fullt.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa85 »

En skadefri Hannula i matchform är en riktig klassvärvning. En högerfattad powerforward som vet var målet finns har vi ju inte direkt ett överflöd av i årets trupp.
Jag hade verkligen gillat om man signade Hannula året ut med säg två optionsår.

Frågan man ställer sig är ju när Hannula är spelklar med tanke på sin skadesituation, någon som vet?
Låst