Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

wardo skrev: 2022-07-16 11:01:11 Jag kan köpa att det inte blev något med Reide men vi måste väl ha jobbat med flera spår samtidigt? Ska vi starta säsongen med 2 juniorer i målet?

Bara hoppas att vi inte spelar i egen zon framöver.
Finns ju EP span som Cale Morris. Ingen anknytning mer än Nardella men visst finns det målvakter på marknaden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Dennis Fröland då? Signat för Troja-Ljungby i hockeyettan. 28p på 51 matcher. 9:a i backarnas poängliga förra säsongen. Spelade u16 för oss.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Tre millar till. Ganska oförsvarbart att få in 10-12 millar till truppen och inte ta in en 13e forward va?

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev: 2022-07-16 17:11:47 Dennis Fröland då? Signat för Troja-Ljungby i hockeyettan. 28p på 51 matcher. 9:a i backarnas poängliga förra säsongen. Spelade u16 för oss.
Hade honom som förslag tidigt. Vore bra som.en av tre sista backarna. Men vore konstigt ta in nån som redan skrivit på för ett annat lag.

Han istället för Falk för säkert inte så stor skillnad i pris hade varit att föredra.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Samma misstag som förra året. På tok för dålig backsida. Sena värvningar in i truppen som troligen är riktiga legoknektar som dessutom är besvikna över att spela i HA…

KG behöver göra mirakel nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Måtte det inte bli nån limbocirkus med de draftade killarna nu.

Vill inte höra ETT ORD som "kanske" "får se" "campen" "avvaktar"

Spela HÄR eller spela DÄR. Vi behöver fullt fokus på Djurgården från samtliga inblandade. Vill inte se oss bli behandlade som femöresluder som av William Eklund. Hoppas föreningen lärt sig den här gången
Säg den glädje som varar
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Jim Morrison skrev: 2022-07-16 18:19:10 Tre millar till. Ganska oförsvarbart att få in 10-12 millar till truppen och inte ta in en 13e forward va?

Var redan oansvarigt att inte redan nu ha en trettonde fw.
Men jag tror absolut INTE att vi kommer få en nu heller trots 10miljoner in. Tyvärr.
Panik värvningar för att eventuellt ersätta dom fyra bra juniorerna ligger nog närmast till hands. Hur länge tänker KG vänta?
Får han inga svar bör han utgå från att dom inte spelar hos oss.

Vi har nu många frågetecken på fw. Plus en tunn sådan.
En enorm "'"'''utmaning""" på backsidan för att uttrycka det milt. Plus en tunn sådan.
En tränare som har väldigt mycket (!!!) att bevisa ovanpå det. Hoppas Ragge tillåter sig att ta MYCKET plats.
Och en sportchef som ska vänta sig till uppflyttning och som inte bara visat på genialitet i sina beslut.
Kan ju inte gå fel, eller hur... Lite mer tjat om floskeln ""tillsammans"" så ska det säkert gå bra ..
Fredrik Claessons Järnkamimer
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Ett par skador på några veckor av sr spelare, plus osäkerheten kring jr.. jösses vad sköra vi är. Vi får hoppas motståndet trippar på tå runt oss och är ""lite schyssta"" mot oss.
Annars blir det ju ojämna lag. Kanske det KG tänker skylla på vid skador?
Fredrik Claessons Järnkamimer
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Djurgårdseken skrev: 2022-07-17 15:07:03
Jim Morrison skrev: 2022-07-16 18:19:10 Tre millar till. Ganska oförsvarbart att få in 10-12 millar till truppen och inte ta in en 13e forward va?

Var redan oansvarigt att inte redan nu ha en trettonde fw.
Men jag tror absolut INTE att vi kommer få en nu heller trots 10miljoner in. Tyvärr.
Panik värvningar för att eventuellt ersätta dom fyra bra juniorerna ligger nog närmast till hands. Hur länge tänker KG vänta?
Får han inga svar bör han utgå från att dom inte spelar hos oss.

Vi har nu många frågetecken på fw. Plus en tunn sådan.
En enorm "'"'''utmaning""" på backsidan för att uttrycka det milt. Plus en tunn sådan.
En tränare som har väldigt mycket (!!!) att bevisa ovanpå det. Hoppas Ragge tillåter sig att ta MYCKET plats.
Och en sportchef som ska vänta sig till uppflyttning och som inte bara visat på genialitet i sina beslut.
Kan ju inte gå fel, eller hur... Lite mer tjat om floskeln ""tillsammans"" så ska det säkert gå bra ..
Tror att dom med största säkerhet kommer att spela minst detta år i HA med oss, det är väldigt ovanligt att man signar och drar direkt till NHL och AHL, dom flesta NHL lag tycker att det är bättre att dom stannar och lirar minst ett eller två år här, killarna är inte gamla. sen kommer det bli ett problem med JVM och kort om folk, sen håller jag med dig om att vi behöver en trettonde forward in. Sen kommer hela säsongen att va beroende av vilka backar vi får in, då den ser riktigt tunn ut just nu.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ken1968 »

Djurgårdseken skrev: 2022-07-17 15:50:24 Ett par skador på några veckor av sr spelare, plus osäkerheten kring jr.. jösses vad sköra vi är. Vi får hoppas motståndet trippar på tå runt oss och är ""lite schyssta"" mot oss.
Annars blir det ju ojämna lag. Kanske det KG tänker skylla på vid skador?
Ta det lite lugnt nu, det är långt kvar innan vi släpper pucken, tur att du inte är Aikare som bara än så länge har 10 spelare på kontrakt, vi saknar 3 backar och möjligtvis 2 forwards. och en målis av klass.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 821
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mårten »

Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Spännande nu med vad som händer Daniel Audette. (Skrev kontrakt innan invasionen och vägrar nu infinna sig). Kan lägga grunden till mycket
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Jag ger det till 1 augusti. Om vi inte presenterat något då så är det panikknappen på.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Galet TRÅKIGT vi inte gick ”All In” på EG o keps Classe. I min lilla värld så tycker jag dom kunde gett DIF en säsong o bidra till o flytta upp oss till SHL igen. Måste ju varit en godisbit o få Hovets glädje o kärlek och att bidragit till o hjälpa laget i sitt hjärta. Hjärta För DIF står för mig Brodin, Kruger, Norman + de hjältar som valde stanna kvar efter debaclet häromsistens. Alla andra som hävdar sitt DIF-hjärta är inte på riktigt utan bara en häftig grej o tro sig tillhöra DIF-familjen på falska grunder. Visst, hockey är sport och att räkna med hjärta o lagtillhörighet finns dessvärre bara hos oss trogna supportrar. Vi som står där år efter år o hoppas att nu händer det. Tyvärr synes det lika sannolikt som att dra hem Eurojackpotten på 1,2 miljarder ikväll.
Allt väl kära forumkamrater… :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... an-kriget/

– Jag har sagt det förut och jag kommer upprepa mig: Vi är inte politiker, vi sysslar med sport, och vi gör det som är bäst för våra hockeykarriärer och det kan ingen döma oss för, säger agenten.

Kepsens agent slår ifrån sig på precis det sätt man hade väntat sig. Här finns inga ansvar. "Samvete? Vi SYssLaR ju me håkky!"

Att ni gör det som är bäst för er har ingen bestridit. Det förstår alla, mycket jävla väl. Men lille agent, det är precis det kritiken handlar om, det är det som är problemet. Och det är just därför ni både kan, och blir, dömda för det.

Ni sysslar med hockey? Konstigt. Har nämligen aldrig sett nån missa målet så grovt.

Undrar om agenten tycker att det är onödigt att skicka ut en bår till Claesson om han åker på en ordentlig huvudtackling?
"Låt honom ligga, vi spelar ju hockey! Vi är inga läkare!"

Ok, men vad sägs som medmänniska med inre organ? Inte?
Säg den glädje som varar
Låst