Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson
Inlägg: 73
Blev medlem: 2012-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Tobyaxelsson »

Rix skrev:Tror inte NCAA spelare är jättedyra, eftersom dem antagligen inte tjänar några jättelöner i den ligan heller. 25-50 k kanske? Beronde på hur duktig, välkänd och sugen spelaren är på att spela i Europa.
Olagligt enligt NCAAs regler att betala atleter som spelar för ett collegelag, däremot får dom en massa stipendier så dom har inga skolavgifter. Problemet med att signa en spleare från NCAA är att det bara återstår en match, finalen mellan Quinnipiac och Yale såblir en skaplig chansning om man inte har varit här och scoutat under säsongen. Men det tvivlar jag på att Challe har gjort.
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Man ska väl komma ihåg att det väl använda exemplet Broc Little inte var ett resultat av vad scouting NCAA kan ge. Det var ju en renodlad eliteprospects-värvning där Västerås bara fick en rekommendation från hans agent. De tokchansade helt enkelt på en spelare de aldrig sett spela och träffade jackpoten. Men visst finns det guldkorn i NCAA.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

android skrev:
pulverapa skrev:
mb81 skrev:
XantE skrev:
mb81 skrev:Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Men vad kan en sån kille kosta i lön då?

Eric Himelfarb kostade runt 30k/mån.
Kom väl inte direkt från ncaa?
Poängen är att man kan hitta guldkorn för kaffepengar.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Henke_F »

Rocky3000 skrev:Om Djurgården ska tillbaka till Elitserien, måste det investeras i en bra målvakt, punk slut! Reiderborn i all ära men att han ska ta över som första keeper, Nej Tack!!

Kör igång en ny kampanj, likt rädda Otto, och rikta den mot att Djurgården får in kapital för att göra en klass-värvning av första keeper!
Hur är det med Tellan? Är han uppbunden i något kontrakt eller skulle han kunna vara en möjlighet om han vill hem och "lira gratis".
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Henke_F skrev:
Rocky3000 skrev:Om Djurgården ska tillbaka till Elitserien, måste det investeras i en bra målvakt, punk slut! Reiderborn i all ära men att han ska ta över som första keeper, Nej Tack!!

Kör igång en ny kampanj, likt rädda Otto, och rikta den mot att Djurgården får in kapital för att göra en klass-värvning av första keeper!
Hur är det med Tellan? Är han uppbunden i något kontrakt eller skulle han kunna vara en möjlighet om han vill hem och "lira gratis".
Han hade ju enligt uppgift en jävligt bra bud från DIF ifjol men lockades inte av att spela i Allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av android »

pulverapa skrev:
android skrev:
pulverapa skrev:
mb81 skrev:
XantE skrev: Jo , går att hitta riktiga guldkorn där
Men vad kan en sån kille kosta i lön då?

Eric Himelfarb kostade runt 30k/mån.
Kom väl inte direkt från ncaa?
Poängen är att man kan hitta guldkorn för kaffepengar.
Bra poäng.
Född till sportchef.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Henke_F skrev:
Rocky3000 skrev:Om Djurgården ska tillbaka till Elitserien, måste det investeras i en bra målvakt, punk slut! Reiderborn i all ära men att han ska ta över som första keeper, Nej Tack!!

Kör igång en ny kampanj, likt rädda Otto, och rikta den mot att Djurgården får in kapital för att göra en klass-värvning av första keeper!
Hur är det med Tellan? Är han uppbunden i något kontrakt eller skulle han kunna vara en möjlighet om han vill hem och "lira gratis".
Han hade ju enligt uppgift en jävligt bra bud från DIF ifjol men lockades inte av att spela i Allsvenskan.
Tellan vill lira ishockey på så hög nivå som möjligt ett par år till, AS lär inte locka honom. Sen lär han inte varit jättesugen på att spela för DIF som "dissade" honom säsongen innan för att dem ville satsa på Wesslau istället. Fick iaf det intrycket efter videon.
Jag ska dock vara ärlig och erkänna att jag bara vet Tellqvist sida om vad som hände när han tvingades spela i Modo (usch) istället för att komma hem till DIF 2011/2012.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Jimmy Peterson ?@petersonjimmy 1m
Sköna besked så här på fredagskvällen. Strax uppe på difhockey.se.



Nå, börja gissa nu grabbar...
Vem är klar? Jag säger Holm.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Något som däremot får mig att se fram emot denna helg är att i bästa fall så kanske Holm skriver på för nytt, DIF och Holm förhandlar och båda parter är intresserade av en lösning och Challe sa ju på mötet att han skulle försöka få det klart med Holm i helgen. Skulle vara kul om han förlängde.

Denna säsong hoppas jag dessutom att DIF/Challe lärt sig läxan angående backar. Om våra backar underpresterar/vi får en allvarlig skada på backsidan så måste vi hitta en ersättare snabbt. Självklart så finns det inga stjärnbackar tillgängliga mitt under en brinnande säsong men det finns garanterat backar runt om som skulle kunna klara av att hålla en minst godkänd/bra AS nivå.

Edit: Holm måste det väl röra sig om?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

SirDIFalot skrev:Jimmy Peterson ?@petersonjimmy 1m
Sköna besked så här på fredagskvällen. Strax uppe på difhockey.se.



Nå, börja gissa nu grabbar...
Vem är klar? Jag säger Holm.
http://www.difhockey.se/artikel/2501/

Nu fick ju beskedet igår typ men ändå... Jävligt skönt. När man summerar backsidan känner man ju lite oro. Men Holm var den viktigaste backen att behålla.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
SirDIFalot skrev:Jimmy Peterson ?@petersonjimmy 1m
Sköna besked så här på fredagskvällen. Strax uppe på difhockey.se.



Nå, börja gissa nu grabbar...
Vem är klar? Jag säger Holm.
http://www.difhockey.se/artikel/2501/

Nu fick ju beskedet igår typ men ändå... Jävligt skönt. När man summerar backsidan känner man ju lite oro. Men Holm var den viktigaste backen att behålla.
Jag är egentligen inte så orolig över backsidan. Det man ska vara orolig för är att om alla går in i svacka samtidigt som föregående säsong så blir det jobbigt. Men Timmy och Lidström ska höja sig och kommer höja sig. Arnesson är tillsammans med Holm fenomenala 1 mot 1 och kommer även de höja sig. Hårdare jobb i backchecking kommer lätta upp för backarna också.

Dock hade det ju såklart varit skönt med en Printz eller liknande därbak, men hellre denna backlinje än en chansning som kanske inte går hem.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4518
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av captcash »

MYCKET skönt att vi får behålla Holm, känns som killen är smart och tänker på vad som är bra för hans utveckling jämfört med våra "OMGmåstetillNHLasap"-kids som drog.

Härligt, ska firas, dax att korka upp! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Det är bara hålla tummarna för att Holm kan bli en ny kulturbärare. Inte tillräckligt bra för att dra till NHL (hoppas jag) även om det har hänt med liknande spelare som Calle Gunnarsson.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

Jättekul att Holm stannar, backsidan ser väl bra ut. Dock lite orolig för att vi saknar rejäl defensiv tyngd.
Men hursomhelst jätteroligt. Undra om Holm är redo för att lira i ett första backpar redan?
Känns väl som att Timmy P skulle må och spela mycket bättre om han fick återgå till sin säkra backroll i andra backpar där han ska spela +/- 0 mest.

Köra typ:
Sam - Holm
Nils - Timmy
David L - Arnesson
Falk.

Kul att laget börjas fyllas på med spelare i alla fall, nu vill man ha in lite forwards. Jag tycker Challe ska försöka göra allt för att Jimmie ska stanna, vill inte Jimmie så ska vi inte tjata på honom. Men om Jimmie är i form och skadefri är han en järnkamin personifierad och dessutom en av dem spelare som höjer sig mest under ett playoff/KS. Kan nog sträcka mig så långt som att säga att han var vår bästa spelare under final året också, framför allt under slutspelet.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Kall-El »

Denna trupp måste ha in minst en stor och stark defensiv back annars har vi inte lärt oss något från förra säsongen.
Låst