Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Staten »

Vad får er tro att han har så jäkla hög lön? Har ingen aning om vad hans lön ligger på, men säg att han får 70 k så tycker jag absolut vår bästa målskytt kan vara värd det.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lakrisal »

Staten skrev:Vad får er tro att han har så jäkla hög lön? Har ingen aning om vad hans lön ligger på, men säg att han får 70 k så tycker jag absolut vår bästa målskytt kan vara värd det.
IRRC nobbade han väl bland annat Västerås för att de inte kunde matcha lönen vi erbjöd? Ligger nog runt 100k.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Att Hank skulle få möjlighet att utnyttja en eventuell elitserieklausul håller jag som väldigt långsökt.
Med tanke på den spelarens senaste säsong borde han vara väldigt nöjd med att veta om att han kommer kunna spela vidare i DIF.
Jävligt jobbigt att truppen för övrigt både behöver konstruktiva spelare samt defensiva backar. Inte de allra enklaste spelarna att hitta direkt.
Kan nog knappast understrykas hur jävla viktigt det är att spelare som Timmy, Granath and Lidtröm höjer upp sina lägstanivåer ordentligt till kommande säsong. Skulle de göra dteta hade de blivit som tre nyförvärv jämfört med föregående såsong.
Granath kommer med stor sannolikhet inte spela i DIF nästa säsong.

Vi har Sörensen som kreativ spelare, men det är typ den enda i nuläget. Defensiva backar saknas något enormt, och tyvärr kommer vi inte få in någon heller.
Kreativa spelare och defensiva klippor, fick mig att tänka på gamla Ice Hockey på Nintendo 8-bits. Ge oss två smala och två tjocka, inga mittemellangubbar! Precis som jag föredrog det redan på tvspelstiden. :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Lakrisal skrev:
Staten skrev:Vad får er tro att han har så jäkla hög lön? Har ingen aning om vad hans lön ligger på, men säg att han får 70 k så tycker jag absolut vår bästa målskytt kan vara värd det.
IRRC nobbade han väl bland annat Västerås för att de inte kunde matcha lönen vi erbjöd? Ligger nog runt 100k.
Han hade 65-70K i TAIF, och ligger något över det här. Jag tror ca 85K.

Att inte VIK kan matcha är väl inte direkt konstigt? De har väl säkert typ halva vår budget...
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Staten skrev:Vad får er tro att han har så jäkla hög lön? Har ingen aning om vad hans lön ligger på, men säg att han får 70 k så tycker jag absolut vår bästa målskytt kan vara värd det.
Absolut, han kanske är värd de pengarna. Det jag menade var att han inte höjt sitt marknadsvärde efter den här säsongen. Då känns det självklart att han stannar hos oss, speciellt också eftersom det verkar funka ganska bra socialt också.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Staten »

pulverapa skrev:
Staten skrev:Vad får er tro att han har så jäkla hög lön? Har ingen aning om vad hans lön ligger på, men säg att han får 70 k så tycker jag absolut vår bästa målskytt kan vara värd det.
Absolut, han kanske är värd de pengarna. Det jag menade var att han inte höjt sitt marknadsvärde efter den här säsongen. Då känns det självklart att han stannar hos oss, speciellt också eftersom det verkar funka ganska bra socialt också.
Ja, och just det är nog en förutsättning för att det ska funka på hockeyplan också. Han har ju inte spelat i ett lag mer än en säsong sedan åtta år tillbaka. Men han har ändå producerat på en jämn nivå. Jag tycker det kommer bli spännande att se vad han kan bidra med nästa säsong (speciellt början av säsongen) då han redan känner sig hemma i staden och klubben.

Jag är rätt trött på att vi varje säsong byter ut mer än hälften av laget. Det där funkar inte i längden. Jag är skapligt nöjd över backsidan, kontinuitetsmässigt i alla fall, och tror det är väldigt bra idé det där som Challe nämner att skapa en ny kärna med Hank, Sörensen, Guter m.fl.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Henke_F »

-daniel- skrev:Tror inte Lidström är dyr, och sett till att han i mitt tycke var typ vår bästa back sista tredjedelen av säsongen så är jag sugen på att se hur han agerar från början av nästa säsong...

Timmy däremot lyfte garanterat den högsta lönen på backsidan nästa säsongen, och där tror jag dessvärre att vi går på en riktig mina. Karln blir inte yngre eller bättre nästa säsong, det är bara önskedrömmar tyvärr. Jag hoppades in i det sista att de små ljusglimtar man såg av #33 under säsongen skulle bli både längre och klarare men tyvärr vart det inte så. Har oerhört svårt att tro han kommer göra en så pass mycket bättre säsong att han känns värd pengarna...

När det gäller Jimmie Ölvestad är jag kluven; vill sjukt gärna se Jimmie nästa säsong men är han inte motiverad att spela med lönesänkning (vilket vi garanterat pratar om här) så är det bättre att ta in någon annan. Men kan ni tänka er att se ett DIF utan vare sig Otto, Jimmie och eventuellt Fimpen? Kommer kännas sjukt märkligt och könlöst. Snälla #19...STANNA!!!
Skulle vara väldigt tråkigt utan Fimpen och Ölvestad. Man hoppas att det bara är att de drar ut på besluten för att känna av hur kroppen känns om dom eventuellt tvekar. Gissar att det kanske inte är helt smärtfritt att kliva upp på morgonen längre.

Fan man märker ju själv hur mycket längre det tar att läka när man åker på någon smäll nuförtiden. Hockey, korpfotboll och Freerideåkning (snöskoter) det sliter på en 30+:are, haha.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Metal Machine skrev:Om vi nu ändå ska envisas med Reiderborn tycker jag definitivt att vi borde ge Alexander Berg (Vita Hästan) chansen att konkurrera. Kan knappast kosta mycket och där får vi både potential och rutin på samma gång. Det är en målvakt jag hört mycket gott om. Bra storlek också.
En snabb titt på Eliteprospects.com's Free Agent List för målvakter, har jag hittat dessa 7 kandidater för att ta över Chets plats:

1. Johan Backlund, Född: 1981, Längd: 188 cm, Väger: 90 kg, Land: Sweden

GP: 34, GAA: 2.25, SVS%: .913

2. Antti Raanta, Född: 1989, Längd: 183 cm, Väger: 85 kg, Land: Finland

GP: 45, GAA: 1.85, SVS%: .943

3. Reto Berra, Född: 1987, Längd: 194 cm, Väger: 89 kg, Land: Switzerland

GP: 49, GAA: 3.01, SVS%: .906

4. Lubos Pisar, Född: 1981, Längd: 185 cm, Väger: 90 kg, Land: Slovakia

GP: 39, GAA: 1.64, SVS%: .934

5. Rob Zepp, Född: 1981, Längd: 186 cm, Väger: 88 kg, Land: Germany / Canada

GP: 46, GAA: 2.74, SVS%: .921

6. Scott Langkow, Född: 1975, Längd: 182 cm, Väger: 88 kg, Land: Canada

GP: 48, GAA: 2.60, SVS%: .906

7. Henrik Karlsson, Född: 1983, Längd: 198 cm, Väger: 98 kg, Land: Sweden

GP: 15, GAA: 2.63, SVS%: .906
Bild
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andy »

Rocky3000 skrev:
Metal Machine skrev:Om vi nu ändå ska envisas med Reiderborn tycker jag definitivt att vi borde ge Alexander Berg (Vita Hästan) chansen att konkurrera. Kan knappast kosta mycket och där får vi både potential och rutin på samma gång. Det är en målvakt jag hört mycket gott om. Bra storlek också.
En snabb titt på Eliteprospects.com's Free Agent List för målvakter, har jag hittat dessa 7 kandidater för att ta över Chets plats:

1. Johan Backlund, Född: 1981, Längd: 188 cm, Väger: 90 kg, Land: Sweden

GP: 34, GAA: 2.25, SVS%: .913

2. Antti Raanta, Född: 1989, Längd: 183 cm, Väger: 85 kg, Land: Finland

GP: 45, GAA: 1.85, SVS%: .943

3. Reto Berra, Född: 1987, Längd: 194 cm, Väger: 89 kg, Land: Switzerland

GP: 49, GAA: 3.01, SVS%: .906

4. Lubos Pisar, Född: 1981, Längd: 185 cm, Väger: 90 kg, Land: Slovakia

GP: 39, GAA: 1.64, SVS%: .934

5. Rob Zepp, Född: 1981, Längd: 186 cm, Väger: 88 kg, Land: Germany / Canada

GP: 46, GAA: 2.74, SVS%: .921

6. Scott Langkow, Född: 1975, Längd: 182 cm, Väger: 88 kg, Land: Canada

GP: 48, GAA: 2.60, SVS%: .906

7. Henrik Karlsson, Född: 1983, Längd: 198 cm, Väger: 98 kg, Land: Sweden

GP: 15, GAA: 2.63, SVS%: .906
Själv föreslår jag att Adam Reideborn tar över Chets plats
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
Själv föreslår jag att Adam Reideborn tar över Chets plats
Ja, jag börjar också luta åt det. Nog inte helt fel att ta in en billig backup (Alexander Berg från Vita Hästen som Metal Machine pratat om kanske kan fungera, aldrig sett honom själv dock) och sen köra på det.

Ifall det av någon anledning inte skulle fungera så får man väl "panikvärva" något under säsongen.
Bild
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
Själv föreslår jag att Adam Reideborn tar över Chets plats
Ja, jag börjar också luta åt det. Nog inte helt fel att ta in en billig backup (Alexander Berg från Vita Hästen som Metal Machine pratat om kanske kan fungera, aldrig sett honom själv dock) och sen köra på det.

Ifall det av någon anledning inte skulle fungera så får man väl "panikvärva" något under säsongen.
Sandberg från J-20 blir nog tredjemålis och utlånad
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
floor15
Inlägg: 41
Blev medlem: 2012-04-11
Säsongskort: Ja
Ort: A10
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av floor15 »

Petr Kalus ?@PetrKalus
@PetrKalus DIF is option but for the moment nothing really specific ..
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Om Djurgården ska tillbaka till Elitserien, måste det investeras i en bra målvakt, punk slut! Reiderborn i all ära men att han ska ta över som första keeper, Nej Tack!!

Kör igång en ny kampanj, likt rädda Otto, och rikta den mot att Djurgården får in kapital för att göra en klass-värvning av första keeper!
Bild
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av mb81 »

Hur mycket kostar spelare som gör bra med poäng i NCAA tro? Tänker på att västerås hade råd med Broc. En spelare som tex denna skulle vara äldigt intressant! Obs, bara ep-scoutning!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=48475

Kyle De Laurell är namnet. Producerat stabilt under flera säsonger och känns som en sån spelare skulle vara billigare än Hurtubise eller Soares tex?

Behöver inte vara just han men borde finnas spelare att hitta där menar jag!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

floor15 skrev:Petr Kalus ?@PetrKalus
@PetrKalus DIF is option but for the moment nothing really specific ..
Blir galen. Kan vi inte bara få ett budskap att det är klart istället.

Vill se DIF 2.0 nästa säsong med lite mer ryt i laget, Kalus är helt central i den förnyelseprocessen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst