DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: DIF i Media

Inlägg av Aggie_66 »

Personligen blir jag väldigt irriterad på vår förening som gång på gång tiger om allt! Vi får läsa oss till saker i Aftonbladet eller på andra sidor. Självklart vill jag att DIF ska finnas i media men vissa saker bör hittas på vår egen hemsida först!

Skickat till pressansvarig på DIF hockey

Vår lagkapten har lämnat oss och vi har inte fått se en enda kommentar om detta på vår egen hemsida! Tycker ni inte att supportrarna är intressanta nog att informeras?

I princip varenda förflyttning från Djurgården Hockey har funnits att läsa på Aftonbladet eller den nya klubbens hemsida innan ni fått ut något.

Jag vet att ni är väldigt medvetna om att supportrar är viktiga men det är dags att göra ord till handling och börja visa det.

Ett stort ? bland oss supportrar är Ottosson. Vi kan läsa, på andra ställen, att han vill vara kvar men det händer aldrig något. Förstår att ni kanske inte kan avslöja vad ni förhandlar om men en kommentar om att ni förhandlar är ju bättre än ingenting – eller är det så djävla illa att ni inte ens förhandlar kanske? Det startas kampanjer där man kräver att Otto ska vara kvar – gör er själva en tjänst och kom med något slags uttalande.

Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Harold Camping »

Hahaha sitter Linkan och fylletwittrar? han verkade ju vara klapprak :)
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: DIF i Media

Inlägg av Andy »

Harold Camping skrev:Hahaha sitter Linkan och fylletwittrar? han verkade ju vara klapprak :)
Jag tänkte exakt samma sak...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av Webmaster »

Aggie_66 skrev:Personligen blir jag väldigt irriterad på vår förening som gång på gång tiger om allt! Vi får läsa oss till saker i Aftonbladet eller på andra sidor. Självklart vill jag att DIF ska finnas i media men vissa saker bör hittas på vår egen hemsida först!

Skickat till pressansvarig på DIF hockey

Vår lagkapten har lämnat oss och vi har inte fått se en enda kommentar om detta på vår egen hemsida! Tycker ni inte att supportrarna är intressanta nog att informeras?

I princip varenda förflyttning från Djurgården Hockey har funnits att läsa på Aftonbladet eller den nya klubbens hemsida innan ni fått ut något.

Jag vet att ni är väldigt medvetna om att supportrar är viktiga men det är dags att göra ord till handling och börja visa det.

Ett stort ? bland oss supportrar är Ottosson. Vi kan läsa, på andra ställen, att han vill vara kvar men det händer aldrig något. Förstår att ni kanske inte kan avslöja vad ni förhandlar om men en kommentar om att ni förhandlar är ju bättre än ingenting – eller är det så djävla illa att ni inte ens förhandlar kanske? Det startas kampanjer där man kräver att Otto ska vara kvar – gör er själva en tjänst och kom med något slags uttalande.

Det har alltid och kommer nästan alltid att vara andra klubbar eller media som presenterar vilka spelare som lämnar Djurgården, eftersom det är den nya klubbens uppgift att gå ut med det. Ibland blir vi heller inte informerade om att en spelare gjort klart med en ny klubb.

Däremot ska vi vara först med spelare som kommer till Djurgården. Även där kan vi dock misslyckas eftersom vi går ut med spelare som skrivit kontrakt, medan andra media kan nöja sig med att det "i praktiken är klart".

Nilson: Den nyheten förtjänar mer än en standardnyhet om att Nilson är klar för Modo och att vi önskar honom lycka till. Det kommer att komma en kommentera under måndagen.

Ottosson: När det gäller vilka spelare vi förhandlar med så är linjen att vi håller tyst om det tills något är klart, och då går vi ut med det. Jag förstår önskemålet om en större öppenhet, men det ska vägas mot sportchefens behov vid ett lagbygge.
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av nevyn »

Webmaster skrev: Det har alltid och kommer nästan alltid att vara andra klubbar eller media som presenterar vilka spelare som lämnar Djurgården, eftersom det är den nya klubbens uppgift att gå ut med det. Ibland blir vi heller inte informerade om att en spelare gjort klart med en ny klubb.

Däremot ska vi vara först med spelare som kommer till Djurgården. Även där kan vi dock misslyckas eftersom vi går ut med spelare som skrivit kontrakt, medan andra media kan nöja sig med att det "i praktiken är klart".

Nilson: Den nyheten förtjänar mer än en standardnyhet om att Nilson är klar för Modo och att vi önskar honom lycka till. Det kommer att komma en kommentera under måndagen.

Ottosson: När det gäller vilka spelare vi förhandlar med så är linjen att vi håller tyst om det tills något är klart, och då går vi ut med det. Jag förstår önskemålet om en större öppenhet, men det ska vägas mot sportchefens behov vid ett lagbygge.
Bra info, tack för det!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår faktiskt inte att man från difhockey.se tagit en enda intervju med vår förre lagkapten efter degraderingen. Istället fick Ottosson och Fimpen vara språkrör gentemot alla tusentals fans som ville få info från spelarhåll. Jag förstår naturligtvis att Marcus kanske var för besviken efter uttåget men det har liksom gått ett tag sen dess.

Det handlar knappast om att man skulle pressa Nilson till svar om framtiden, utan snarare höra hur han som lagkapten ser på situationen och låta honom få en chans att förklara vad han som ytterst ansvarig bland spelarna anser var den främsta orsaken att laget åkte ur. Jag har oerhört svårt att se en enda annan klubb i Elitserien agera så tafatt.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Nu när Nilson lämnat skulle jag gärna vilja att han gick ut och sa vad han tyckte var fel ifjol. Nu har han inget att förlora. Det skulle dessutom vara nyttigt att höra vad som hände. Hur illa var det egentligen med Hardy? Och en del andra frågor.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF i Media

Inlägg av Manijock »

Jag har ett enkelt svar på eran fråga, varför Mackan inte uttalat sig... Han är en livrädd, ryggradslös, liten lus som inte har någon form av stolthet överhuvudtaget!

Sanningen gör ibland ont, men den måste fram i ljuset. Mackan är en medgångare personifierad och är inte värd mer än Richard Gynge. Den sistnämnda är åtminstone duktig på det han gör. Gör DIF en tjänst och kom aldrig tillbaks!
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Harold Camping »

Oerhört intressant lista från rödhöken, överdriver inte när jag säger att han höjde mina förväntningar på Johner med minst 50%.

www.mrmadhawk.se
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: DIF i Media

Inlägg av emilin »

Harold Camping skrev:Oerhört intressant lista från rödhöken, överdriver inte när jag säger att han höjde mina förväntningar på Johner med minst 50%.

http://www.mrmadhawk.se
Iof inte facit, men att ha med 4 spelare bland de 10 bästa värvningarna, är ju inget dåligt betyg till Challe.
Rödhöken brukar ju ha ganska bra koll eller.
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: DIF i Media

Inlägg av Aggie_66 »

Webmaster skrev:
Aggie_66 skrev:Personligen blir jag väldigt irriterad på vår förening som gång på gång tiger om allt! Vi får läsa oss till saker i Aftonbladet eller på andra sidor. Självklart vill jag att DIF ska finnas i media men vissa saker bör hittas på vår egen hemsida först!

Skickat till pressansvarig på DIF hockey

Vår lagkapten har lämnat oss och vi har inte fått se en enda kommentar om detta på vår egen hemsida! Tycker ni inte att supportrarna är intressanta nog att informeras?

I princip varenda förflyttning från Djurgården Hockey har funnits att läsa på Aftonbladet eller den nya klubbens hemsida innan ni fått ut något.

Jag vet att ni är väldigt medvetna om att supportrar är viktiga men det är dags att göra ord till handling och börja visa det.

Ett stort ? bland oss supportrar är Ottosson. Vi kan läsa, på andra ställen, att han vill vara kvar men det händer aldrig något. Förstår att ni kanske inte kan avslöja vad ni förhandlar om men en kommentar om att ni förhandlar är ju bättre än ingenting – eller är det så djävla illa att ni inte ens förhandlar kanske? Det startas kampanjer där man kräver att Otto ska vara kvar – gör er själva en tjänst och kom med något slags uttalande.

Det har alltid och kommer nästan alltid att vara andra klubbar eller media som presenterar vilka spelare som lämnar Djurgården, eftersom det är den nya klubbens uppgift att gå ut med det. Ibland blir vi heller inte informerade om att en spelare gjort klart med en ny klubb.

Däremot ska vi vara först med spelare som kommer till Djurgården. Även där kan vi dock misslyckas eftersom vi går ut med spelare som skrivit kontrakt, medan andra media kan nöja sig med att det "i praktiken är klart".

Nilson: Den nyheten förtjänar mer än en standardnyhet om att Nilson är klar för Modo och att vi önskar honom lycka till. Det kommer att komma en kommentera under måndagen.

Ottosson: När det gäller vilka spelare vi förhandlar med så är linjen att vi håller tyst om det tills något är klart, och då går vi ut med det. Jag förstår önskemålet om en större öppenhet, men det ska vägas mot sportchefens behov vid ett lagbygge.
Tack för klargörandet med vilka som ska informera om spelares nya klubbar. Köper det helt.

Kommunikation är något av det viktigaste som finns och lite nyheter är bättre än inga alls. Eftersom Djurgården Hockey blev beskyllda ett antal gånger under föregående säsong för att inte informera kanske man istället för tystnad iallafall kan kommentera - i stil med det du gjorde här. Så fort nyheten om Nilson fanns ute i media kunde man ha skrivit något i stil med "Nilson lämnar Djurgården - läs mer på måndag" på vår egen hemsida.

Kommunikation är svårt och väldigt många ledningar inom olika företag och föreningar misslyckas. Kommunikation är ett sätt att bekräfta att Ni finns där och att vi förstår att Ni vill ha information. En ledning som kommunicerar inger förtroende. Kan man inte berätta vissa saker behöver man kunna hantera kommunikation utan att egentligen avslöja något - kan man det kommer man en bra bit på vägen mot det förtroende alla ledningar eftersträvar.
Aggie_66
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: DIF i Media

Inlägg av Aggie_66 »

Andy skrev:
Harold Camping skrev:Hahaha sitter Linkan och fylletwittrar? han verkade ju vara klapprak :)
Jag tänkte exakt samma sak...
Haha - jag med
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av 18DIF91 »

Manijock skrev:
Byström skrev:
Köra bort och köra bort. Det är svårt att flytta på supportrar mot deras egna vilja och för att få endast eldsjälar i klacken som sjunger i sextio minuter måste det jobbas på andra sätt och ta fram billigare biljetter på andra sektioner. Dessutom vore det oerhört märkligt att köra bort människor då det går emot det nyskapade "Djurgårdsfamiljen" rätt mycket. Det låter i ditt inlägg som att aggressivitet mot egna är ett alternativ. Det är dock fullt möjligt att jag tolkar dig fel.

Att kritisera JK för deras arbete efter vinterns händelser är bara märkligt. Bollen (pucken) ligger hos DIF Hockey och dess styrelse. Vill man värna om kulturen vi jobbat fram så måste man möta JK på deras villkor. Jag ser inte hur en ny supporterförening skulle lösa det här? Det skulle bara skapa splittringar i DIF-familjen och troligtvis stjälpa mer än hjälpa. Om DIF Hockey inser sina misstag så kommer JK mer än gärna fortsätta jobba med DIF Hockey.
Våld är såklart inget alternativ. Våldsrunkare hör hemma på norra stå! Jag menar bara att vi måste få klackturisterna, som bara står där för de billiga biljetterna, att inte känna sig välkomna på ståplats. Tjata, skrik och hetsa turisterna. Inga påhopp men fanskapen ska inte få en lugn stund. Sjung eller dra! Hade jag gått på en hockeymatch och ständigt blivit skriken på hade jag inte återvänt till den sektionen. För att detta ska fungera måste vi dock få tillbaka majoriteten på läktaren med våra så kallade eldsjälar. Där behövs JK och Fabriken...
Risken finns ju att de inte kommer tillbaka till någon match med DIF alls. Kan till viss mån förstå frustrationen att en del inte sjunger när de står på klackplats, men av ljudnivån att döma av vår klack så har det sjungits på ganska rejält ändå. Istället för att slösa energi och tid på det fåtal som inte sjunger så lägg den på att sjunga istället. Varför skall en halv match ägnas åt att försöka få folk som ändå inte kommer sjunga att dra, istället för att koncentrera sig på att stödja laget? Blir bara dålig stämning och irritation som resultat utav det.

Jag har som sagt den åsikten att vår klack sjunger på som bara fan som det är, den minoritet som inte sjunger skulle knappast märkas även om de sjöng.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av 18DIF91 »

Aggie_66 skrev:
Andy skrev:
Harold Camping skrev:Hahaha sitter Linkan och fylletwittrar? han verkade ju vara klapprak :)
Jag tänkte exakt samma sak...
Haha - jag med
Är rätt svårt att utröna huruvida någon är klapprak enbart baserat på några twittrar. Av texten och döma så är stavningen mer eller mindre identisk med hans andra twittrar, så till vida ni nu inte hävdar att han twittrar klapprak 24/7.

Just sådana här spekulationer som leder till massa konstiga rykten och tar fokus och energi från vad som egentligen är viktigt. Krävs bara att nåt troll på t.ex AB eller Expressen snokar lite på forumet, så hittar de genast något att dra växlar på.

Med en såpass oseriös presskår som vi har i det här landet, är det bäst att tänka på vad vi skriver även här, då dessa inte tvekar en sekund på att antingen förstora upp, eller förvränga minsta lilla rykte de kan få tag på.

Etik och moral existerar inte för dessa människor längre, den dog för flera år sedan. Kvar finns enbart ett gäng pengakåta hyenor som gör allt för att få sina namn att glänsa i en artikel, oavsett hur många lögner de måste sprida.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

emilin skrev:
Harold Camping skrev:Oerhört intressant lista från rödhöken, överdriver inte när jag säger att han höjde mina förväntningar på Johner med minst 50%.

http://www.mrmadhawk.se
Iof inte facit, men att ha med 4 spelare bland de 10 bästa värvningarna, är ju inget dåligt betyg till Challe.
Rödhöken brukar ju ha ganska bra koll eller.
Betyder "mad" röd? ;)
Expert.
Skriv svar