DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av MGC »

Ser att denna uppkomna debatt om säsongskort, JK mm har flera sidor.
- Fler sålda biljetter nu är troligen bara ett bevis på att många vill visa sitt stöd och att det blir en snabb återgång till ES.
- Många klackbiljetter sålda beror troligen på att kärleken till DIF är större än att vänta på JK-DIF samarbetet fullt ut. Vilket jag tycker är helt rätt.

Jag hoppas att det bidrar till att både DIF och JK hittar en snabb lösning till ett vettigt samarbete där båda ger och tar. JK bär inte ensamt stödet till DIF men en klack med drag hela matcherna är en förutsättning för stor publik på matcherna i det långa loppet. (givetvis med sportslig framgång) Sen tror jag att stödet för JK:s svala (just nu i alla fall) intresse för hockeyn
skulle få större förståelse om man lika starkt tar avstånd för de suportergrupper som ställer till det, som man gör för DIF säkerhetsarbete. Det ser inte jag tydligt i alla fall.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: DIF i Media

Inlägg av Andy »

MGC skrev:Ser att denna uppkomna debatt om säsongskort, JK mm har flera sidor.
- Fler sålda biljetter nu är troligen bara ett bevis på att många vill visa sitt stöd och att det blir en snabb återgång till ES.
- Många klackbiljetter sålda beror troligen på att kärleken till DIF är större än att vänta på JK-DIF samarbetet fullt ut. Vilket jag tycker är helt rätt.

Jag hoppas att det bidrar till att både DIF och JK hittar en snabb lösning till ett vettigt samarbete där båda ger och tar. JK bär inte ensamt stödet till DIF men en klack med drag hela matcherna är en förutsättning för stor publik på matcherna i det långa loppet. (givetvis med sportslig framgång) Sen tror jag att stödet för JK:s svala (just nu i alla fall) intresse för hockeyn
skulle få större förståelse om man lika starkt tar avstånd för de suportergrupper som ställer till det, som man gör för DIF säkerhetsarbete. Det ser inte jag tydligt i alla fall.
Jag tycker att det visar ganska tydligt att DIFs suportrar är så mycket mer än Järnkaminerna.

I tider av motgång visar det sig vilka som är de verkliga suportrarna. All heder åt alla som nu gör vad de kan genom att hjälpa vår klubb tillbaks till Elitserien.

Frågar ni mig är det inte läge att "vänta och se". Nu måste alla sanna Djurgårdare kavla upp ärmarna, hugga in och dra sitt strå till stacken...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Andy skrev: Frågar ni mig är det inte läge att "vänta och se". Nu måste alla sanna Djurgårdare kavla upp ärmarna, hugga in och dra sitt strå till stacken...
Vi noterar att JK föredrar att pressa DIF hockey på frågor om vilka anställda som skall stå för säkerheten istället för att konstruktivt diskutera hur man haussar publikstöd och mobiliserar fansen trots allsvensk hockey. Ärligt talat JK, snacket om att säkerheten inte kan garanteras börjar kännas gammalt.

När DIF hockey ändå lyckas och slår alla tänkbara förhoppningar kring biljettförsäljningen så nämner inte JK ett knyst om detta.

Det är klart att man som utomstående får bilden av att JK består av en del sköra egon, som till synes har andra prioriteringar än att i alla väder göra sitt yttersta för att stödja DIF och representera klackfolket.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: DIF i Media

Inlägg av Andy »

sensei skrev:
Andy skrev: Frågar ni mig är det inte läge att "vänta och se". Nu måste alla sanna Djurgårdare kavla upp ärmarna, hugga in och dra sitt strå till stacken...
Vi noterar att JK föredrar att pressa DIF hockey på frågor om vilka anställda som skall stå för säkerheten istället för att konstruktivt diskutera hur man haussar publikstöd och mobiliserar fansen trots allsvensk hockey. Ärligt talat JK, snacket om att säkerheten inte kan garanteras börjar kännas gammalt.

När DIF hockey ändå lyckas och slår alla tänkbara förhoppningar kring biljettförsäljningen så nämner inte JK ett knyst om detta.

Det är klart att man som utomstående får bilden av att JK består av en del sköra egon, som till synes har andra prioriteringar än att i alla väder göra sitt yttersta för att stödja DIF och representera klackfolket.
Kanske dags att skrapa ihop farbröderna på aktiv ståplats och väcka liv i gamla fina blue saints (obs inlägget består av lika delar nostalgi och ironi)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF i Media

Inlägg av Manijock »

Byström skrev:
Köra bort och köra bort. Det är svårt att flytta på supportrar mot deras egna vilja och för att få endast eldsjälar i klacken som sjunger i sextio minuter måste det jobbas på andra sätt och ta fram billigare biljetter på andra sektioner. Dessutom vore det oerhört märkligt att köra bort människor då det går emot det nyskapade "Djurgårdsfamiljen" rätt mycket. Det låter i ditt inlägg som att aggressivitet mot egna är ett alternativ. Det är dock fullt möjligt att jag tolkar dig fel.

Att kritisera JK för deras arbete efter vinterns händelser är bara märkligt. Bollen (pucken) ligger hos DIF Hockey och dess styrelse. Vill man värna om kulturen vi jobbat fram så måste man möta JK på deras villkor. Jag ser inte hur en ny supporterförening skulle lösa det här? Det skulle bara skapa splittringar i DIF-familjen och troligtvis stjälpa mer än hjälpa. Om DIF Hockey inser sina misstag så kommer JK mer än gärna fortsätta jobba med DIF Hockey.
Våld är såklart inget alternativ. Våldsrunkare hör hemma på norra stå! Jag menar bara att vi måste få klackturisterna, som bara står där för de billiga biljetterna, att inte känna sig välkomna på ståplats. Tjata, skrik och hetsa turisterna. Inga påhopp men fanskapen ska inte få en lugn stund. Sjung eller dra! Hade jag gått på en hockeymatch och ständigt blivit skriken på hade jag inte återvänt till den sektionen. För att detta ska fungera måste vi dock få tillbaka majoriteten på läktaren med våra så kallade eldsjälar. Där behövs JK och Fabriken...
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av MGC »

Hej då Nilson!
Vet att det har nämnts i en annan tråd men detta känns helt rätt, en lagkapten som inte gör ett enda utalande efter degraderingen, gör helt rätt i att försvinna. Tack för det modo!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4950284.ab
Senast redigerad av MGC den 2012-06-09 10:16:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:Hej då Nilsson!
Vet att det har nämnts i en annan tråd men detta känns helt rätt, en lagkapten som inte gör ett enda utalande efter degraderingen, gör helt rätt i att försvinna. Tack för det modo!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4950284.ab
Varför känns det helt rätt att föra exakt samma diskussion i två trådar?
Expert.
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:
MGC skrev:Hej då Nilsson!
Vet att det har nämnts i en annan tråd men detta känns helt rätt, en lagkapten som inte gör ett enda utalande efter degraderingen, gör helt rätt i att försvinna. Tack för det modo!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4950284.ab
Varför känns det helt rätt att föra exakt samma diskussion i två trådar?
Dålig svenska av mig. Det känns helt rätt att Nilsson i detta läge lämnar. Diskussionen får gärna föras i annan tråd eller flera trådar.
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av MGC »

Mera om Mackan!
Djurgården ville inte ha mig kvar
2012-06-09
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4951896.ab

Varför inget tidigare uttalande, och det om degraderingen i stället Nilson? Varför börja prata nu?
Varför har agenten påstått att du har kontrakt men du säger annat?
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: DIF i Media

Inlägg av Datsyuk_13 »

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: DIF i Media

Inlägg av Buford »

En sak kan jag i alla fall garantera: jag kommer att ge mitt yttersta. Jag är ruggigt laddad och ska bevisa att jag har mer att ge.
Vad säger man?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev:
En sak kan jag i alla fall garantera: jag kommer att ge mitt yttersta. Jag är ruggigt laddad och ska bevisa att jag har mer att ge.
Vad säger man?
Att Marcus Nilson är en fruktansvärd människa och verkligen inte Djurgårdare. Jag kommer aldrig att se honom som DIF-människa igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

DIF i Media

Inlägg av Tessan »

Läs Marie Hallmans blogg kring Mackan - läsvärt!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Tessan skrev:Läs Marie Hallmans blogg kring Mackan - läsvärt!
Linkan kontrade med "Skitsnack" angående den artikeln via twitter. Någon som vet varför?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar