Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stadion »

Jitenu skrev:Ta tillbaka Magnusson...

Jonas Forsberg som målvaktstränare... SUCK!
Människan var ju en nolla som spelare, vad f*n ska han lära ut?
Wesslau är tillbaka i gammal form. Vi var inte ensamma om att tycka det på O'learys igårkväll.
Herregud, håll i pucken. Ta ett friläge 1 gång under säsongen, tack.

Nu är ju inte Forsberg ensam målvaktstränare så varför han enbart som ska ha skit förstår jag inte riktigt?

Vidare så blir jag fundersam vad Forsbergs prestationer som spelare ha med saken att göra man kan väl vara bra ändå, kollar runt vad dem andra lagens målvaktstränare har för meriter så är det säkert inte så imponerande det heller.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

alskar_dif skrev:Ut

Tim Eriksson
Danielsson


In:

Hannula
Ekman


Hade fan varit en dröm..
Ut:
Alla på forumet som endast är inne för att klaga.

In:
Folk som har något vettigt att tillägga!

Känns som det är många här inne på forumet rent generellt som bara önskar att säga "vad var det jag sa" men man måste också inse att mycket handlar om ekonomi. Vi har de spelare vi har idag på den position vi har, istället för att spy galla över en spelare för jämnan gör ju inte saken bättre direkt. Detta var första matchen på säsongen och offensivt såg det väldigt bra ut. Spelare som det har klankats ner på som Ölve hade ett riktigt bra driv i sin åkning igår stundtals. Vi har en fullsatt premiär och trycket efter hockey i Sthlm ökar, men ack så måste folk hela tiden klaga och klaga (detta inlägg är alltså inte riktat endast till dig).

Jag tror på fullaste allvar på att om Wesslau får ett riktigt förtroende som första målvakt så kommer han att växa i sin roll. Spelare som Printz, Ölvestad, honken jr är fruktansvärt underskattade på detta forum.

Vi gjorde 6 mål på hv i går som kanske inte var på topp, men hur många lag har gjort 6 mål på hv? Offensivt ser det bra ut och jag tror att tex Danielsson kommer komma igång bra i år.

Nu börjar vandringen mot slutspelet med eller utan alla grinollar (även jag ibland) som gladeligen skriver ner forumet om att vissa spelare måste bort och hur kassa de är!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 822
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av mårten »

Jepe skrev:
alskar_dif skrev:Ut

Tim Eriksson
Danielsson


In:

Hannula
Ekman


Hade fan varit en dröm..
Ut:
Alla på forumet som endast är inne för att klaga.

In:
Folk som har något vettigt att tillägga!

Känns som det är många här inne på forumet rent generellt som bara önskar att säga "vad var det jag sa" men man måste också inse att mycket handlar om ekonomi. Vi har de spelare vi har idag på den position vi har, istället för att spy galla över en spelare för jämnan gör ju inte saken bättre direkt. Detta var första matchen på säsongen och offensivt såg det väldigt bra ut. Spelare som det har klankats ner på som Ölve hade ett riktigt bra driv i sin åkning igår stundtals. Vi har en fullsatt premiär och trycket efter hockey i Sthlm ökar, men ack så måste folk hela tiden klaga och klaga (detta inlägg är alltså inte riktat endast till dig).

Jag tror på fullaste allvar på att om Wesslau får ett riktigt förtroende som första målvakt så kommer han att växa i sin roll. Spelare som Printz, Ölvestad, honken jr är fruktansvärt underskattade på detta forum.

Vi gjorde 6 mål på hv i går som kanske inte var på topp, men hur många lag har gjort 6 mål på hv? Offensivt ser det bra ut och jag tror att tex Danielsson kommer komma igång bra i år.

Nu börjar vandringen mot slutspelet med eller utan alla grinollar (även jag ibland) som gladeligen skriver ner forumet om att vissa spelare måste bort och hur kassa de är!
Det är väl därför dert finns ett forum ? Många gnäller, klagar på spelare styrelse av olika anledningar inklusive mig själv. Sen att man blandar detta med att berömma spelare / styrelse / föreningen ser jag inte som ett problem . Har varit en del gnäll i forumet om vissa spelare men det är väl bra att vi håller det här inne på forumet på Djurgårdens hemsida . Ris eller Ros , i slutändan är vi ju alla här för att vi brinner för DIF. Där e vi eniga , men vi kommer aldrig att vara eniga när det kommer till tycka till här på forumet.

UT :

De som inte tillhör Djurgårdsfamiljen

IN:

3 poängare
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Enligt rätt säkra källor är Hannula bara en läkarundersökning ifrån att signa med SSK, kommentarer kring detta?
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stadion »

Vad kan man säga kul för dem men ingen spelare i dagsläget jag skulle vilja ha i DIF.
Har varit skadad ett bra tag nu och känns alltför osäker, en duktig spelare och så men vi har ju spelare som liknar honom i spelstilen.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

Busmicke skrev:Enligt rätt säkra källor är Hannula bara en läkarundersökning ifrån att signa med SSK, kommentarer kring detta?
Vore intressant att höra vart man fått loss pengar ifrån för att kunna ha råd med Hannula.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jerpe
Inlägg: 60
Blev medlem: 2009-08-06
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jerpe »

Frasse skrev:
Busmicke skrev:Enligt rätt säkra källor är Hannula bara en läkarundersökning ifrån att signa med SSK, kommentarer kring detta?
Vore intressant att höra vart man fått loss pengar ifrån för att kunna ha råd med Hannula.
Jag gissar på det massiva publikstödet dom har match efter match. :roll:
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Jerpe skrev:
Frasse skrev:
Busmicke skrev:Enligt rätt säkra källor är Hannula bara en läkarundersökning ifrån att signa med SSK, kommentarer kring detta?
Vore intressant att höra vart man fått loss pengar ifrån för att kunna ha råd med Hannula.
Jag gissar på det massiva publikstödet dom har match efter match. :roll:
Jag gissar på att man sålde en av jumbotonerna...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Tydligen är det en del sponsorer som kastat in lite mer pengar.
Ska tydligen räcka till ett par nyförvärv på forwardssidan.
Det lär ju behövas om SSK ska ha chans att hänga kvar..

Vet dock inte om Hannula är rätt person, han brukar ju kunna ställa till det en hel del där han drar fram.... mer på det personliga planet då iofs, men med klubbanknytning.. :lol:
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Brynäs fick jaga med blåslampa för att hitta sponsorer/personer som fixade pengar för en spelare. Södertälje har hittat sponsorer till ett par nyförvärv bara sådär... Nja, låter inte helt sannolikt.
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AlltidDIF »

Hur går det med F.Bremberg? Har de inte gått 2 veckor eller är jag lite för het?:)
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AlltidDIF »

Jag hoppas för guds skull att styrelsen gör allt vad de kan för att hitta sponsorer till Bremberg. Intresset för hockeyn är stort redan nu och med en klasslirare i Linkans kaliber kommer det bara stiga.. Säsongen kommer bli roliga vare sig Linkan är med eller ej men chanserna att ta oss långt upp i serien ökar markant om Linkan kommer hem igen...



Välkommen tillbaka! Ja du är välkommen tillbaka!
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Leijon »

Hoppas linkan kommer tillbaka, och sudden skulle nog inte sitta helt fel heller, hoppas på come back där :wink:
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Leijon »

Hoppas linkan kommer tillbaka, och sudden skulle nog inte sitta helt fel heller, hoppas på come back där :wink:
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Låst