Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Christopher J »

Linkan är alltid välkommen tillbaka!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av mforce »

Linkan är ju den som stått för underhållningen de senaste åren. Självklart vill jag se honom i laget igen. Laget kanske inte längre står och faller med honom men att få chansen att se honom spela vill jag inte missa.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Tagit från Nyströms intervju med Hardy:
Fredrik Bremberg då? Om han flyttar hem, då har ni sagt nej till er förre spelare och elitseriens bästa poängplockare genom tiderna?
- Nja, det där är inte riktigt sant. Vi lever under såna ekonomiska förutsättningar att har vi full trupp, så har vi. Sen vet man inte alls vad som händer med honom nu.

Magnus verkade dra slutsatser om att det absolut inte blir Linkan i truppen av den kommentaren, men jag håller inte riktigt med. Visst har vi full trupp och det trycker Hardy på också, men "sen vet man inte alls vad som händer med honom" kan man tolka lite som man vill. Jag väljer att tolka det positivt, och också en förhandlingsfråga. Om Linkan redan den här säsongen vänder tillbaka till ES så blir det i DIF - det är jag helt säker på, men tror inte han kommer hem ännu...främst pga att han nog ser det som ett för stort misslyckande att vända tillbaka utan en enda ligamatch spelad på högre nivå.
Bild
Plissken
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-04-01
Ort: Skellefteå

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Plissken »

Hej alla glada DIF:are !

Er trupp ser spännande ut, dessutom nu med en kär gammal bekanting till tränare. Kan inte bli bättre.
Hoppas ni slipper losec-tuggande iår och kan njuta av slutspelsnerver istället.

Själv hoppas jag naturligtvis det om mitt Skellefteå också.

Hardy är king!

/C
snobbas
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av snobbas »

Linkan hemma i Stockholm, letar efter någonstans att träna på is... snack i marie hallmans blogg med honom. www.hockeymedmariehallman.se
Användarvisningsbild
Connoisseur
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-07-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Connoisseur »

Han vill inte till DIF, han vill till de som betalar bäst. Glöm linkan nu.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Självklart så kommer BRemberg att stanna utomlands.
Annars torskar han en hel del av kakan i skatt, lika bra att köra en säsong utomlands när han ändå håller på.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Mycket snack om Bremberg, men frågan är om vi kanske inte skall hoppas mer på att Tellan inte får lira i Ryssland. Tänk er att få hem Tellan i januari.

Han skulle kunna vara skillnaden mellan slutspel och inte slutspel, t o m skillnad mellan kvart och semi...

... Med andra mer betydelsefull än Bremberg, i alla fall om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Hawk »

Kall-El skrev:Mycket snack om Bremberg, men frågan är om vi kanske inte skall hoppas mer på att Tellan inte får lira i Ryssland. Tänk er att få hem Tellan i januari.

Han skulle kunna vara skillnaden mellan slutspel och inte slutspel, t o m skillnad mellan kvart och semi...

... Med andra mer betydelsefull än Bremberg, i alla fall om ni frågar mig.
Ja men då skulle det innebära 4 målvakter under kontrakt. Vilket är lite väl mycket.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av 1891 »

Jag tycker absolut inte att vi ska skriva kontrakt med linkan, inget ont menat mot Linkan men då hoppas jag på som kalle sa att få hem tellan istället.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Hawk skrev:
Kall-El skrev:Mycket snack om Bremberg, men frågan är om vi kanske inte skall hoppas mer på att Tellan inte får lira i Ryssland. Tänk er att få hem Tellan i januari.

Han skulle kunna vara skillnaden mellan slutspel och inte slutspel, t o m skillnad mellan kvart och semi...

... Med andra mer betydelsefull än Bremberg, i alla fall om ni frågar mig.
Ja men då skulle det innebära 4 målvakter under kontrakt. Vilket är lite väl mycket.

Om vi skulle kunna få Tellan på ett längre kontrakt är det bara att leta ny klubb åt Wesslan och sedan lär Riddarn lämna för NHL till kommande säsong i alla fall. Då har vi Tellan och mark kvar...
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

Kall-El skrev: Om vi skulle kunna få Tellan på ett längre kontrakt är det bara att leta ny klubb åt Wesslan och sedan lär Riddarn lämna för NHL till kommande säsong i alla fall. Då har vi Tellan och mark kvar...
Ridderwall måste nog göra en riktig kanonsäsong om han ska gå till NHL till nästa säsong.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kall-El »

Alright nu tänkte jag NHL / farmarlag på andra sidan pölen kanske skall tilläggas.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av m0ng00se »

jonte hedström kanske nått för nästa säs?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/lulea/article5783587.ab skrev:Det här tänker Jonte om

... Djurgården

– Jag gillar Djurgården, en klubb som har en plats i mitt hjärta. En grymt professionell förening, och så gillar jag Hardy (Nilsson).
en hel spelsugen jonte med sitt privatliv i balans är en grym tillgång till allalag enl min mening
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Hedström? HEHAEHEAHEHAHEAHEAHHEAHEAHEHEAH.
nej
Låst