Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Atlant har signat Dimitri Semin, antar att han är Linkans ersättare.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av m0ng00se »

Hoppas inte på Linkan....hoppas han får nått schysst kontrakt nere kring alperna eller nåt sånt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

m0ng00se skrev:Hoppas inte på Linkan....
Har otroligt svårt att förstå hur man kan fälla en sådan kommentar om Elitseriens bästa poängplockare genom tiderna.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:Hoppas inte på Linkan....
Har otroligt svårt att förstå hur man kan fälla en sådan kommentar om Elitseriens bästa poängplockare genom tiderna.
Det var lite överdrivet val av ord av mOngOOse, men budskapet är jag beredd att hålla med om. DIF har inte sett så här vassa ut på många år, så varför ändra om i truppen egentligen? Visst kanske vi blir bättre, eller så blir det ingen större effekt. Men hur som helst så ser jag Linkan mer än gärna i DIF kommande säsong, men truppen är full nu, och det skulle bara ge dåliga vibbar till juniorerna och de sämre i laget om Linkan tog en annan spelare plats. Vore även ett fult drag av DIF hockey att ge Linkan en av juniorernas platser, då dom har gjort sig mer än väl förtjänta av sin plats i laget.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av melker »

Håller med Daniel här, Bremberg ska in om det går att göra möjligt, punkt. Precis som Tomas Ros skriver..
Tomas Ros AB.se skrev:Djurgården verkar gå bort sig gällande Fredrik Bremberg. Självklart ska man se till att få extern finansiering och ta hem Bremberg. De kan vara skillnad mellan chans i en kvartsfinal mot Linköping eller chanslöst i samma kvartsfinal.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:
-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:Hoppas inte på Linkan....
Har otroligt svårt att förstå hur man kan fälla en sådan kommentar om Elitseriens bästa poängplockare genom tiderna.
Det var lite överdrivet val av ord av mOngOOse, men budskapet är jag beredd att hålla med om. DIF har inte sett så här vassa ut på många år, så varför ändra om i truppen egentligen? Visst kanske vi blir bättre, eller så blir det ingen större effekt. Men hur som helst så ser jag Linkan mer än gärna i DIF kommande säsong, men truppen är full nu, och det skulle bara ge dåliga vibbar till juniorerna och de sämre i laget om Linkan tog en annan spelare plats. Vore även ett fult drag av DIF hockey att ge Linkan en av juniorernas platser, då dom har gjort sig mer än väl förtjänta av sin plats i laget.
Vi pratar liksom inte om en utfyllnads spelare utan om en riktig jävla topplirare, självklart skulle han tillföra enormt mycket i dagens DIF under Hardys ledning. Är övertygad om att Hardy skulle ställa krav på Linkan och fila bort alla tendenser till moralsänkande attityder han ibland kan uppvisa.

Att sen någon junior får "offras" är knappast något unikt eller något jag personligen tycker ens är speciellt "elakt". Det är en del av spelet. I dagens resultatinriktade idrott måste man i alla lägen sätta klubbens bästa framför individuella.
Bild
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av _Skogis »

Som DIF'are och hockey idiot vill jag se Linkan hemma i rätt lag. Men, och det är det STORA men, han ska passa in i laget....
Både Bengan (nuvarande förbundskapten) och Hardy har sagt vid flera tillfällen....
'Det gäller inte att ta ut (få) det bästa spelarna, utan det bästa LAGET'...

Eller som Wikegård säger, ger Linkan mer än vad han tar?
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa85 »

sthlm_dif skrev:
-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:Hoppas inte på Linkan....
Har otroligt svårt att förstå hur man kan fälla en sådan kommentar om Elitseriens bästa poängplockare genom tiderna.
Det var lite överdrivet val av ord av mOngOOse, men budskapet är jag beredd att hålla med om. DIF har inte sett så här vassa ut på många år, så varför ändra om i truppen egentligen? Visst kanske vi blir bättre, eller så blir det ingen större effekt. Men hur som helst så ser jag Linkan mer än gärna i DIF kommande säsong, men truppen är full nu, och det skulle bara ge dåliga vibbar till juniorerna och de sämre i laget om Linkan tog en annan spelare plats. Vore även ett fult drag av DIF hockey att ge Linkan en av juniorernas platser, då dom har gjort sig mer än väl förtjänta av sin plats i laget.
Skulle det nu vara så att Linkan vill joina oss redan nu och DIF vill ha honom så måste väl andå alla tycka att de är något positivt att han skulle spela med oss i år? Något annat ser jag som mer eller mindre efterblivet om ni ursäktar ordvalet.
"skulle bara ge dåliga vibbar till juniorerna" är en riktigt komisk rad.
Jag hade ju knappast tagit illa upp om man gjort sig av med "jag åker fortare än vad jag själv hinner med att behärska och har noll klubbteknik eller liknande offensiva egenskaper Calle G" till förmån för "Stjärn-Linkan". Och jag behöver ingen våldsam betänketid heller utan att överdriva.
Skiter i Linkans attityd i vanliga fall, han är en klasspelare utöver det vanliga och han lär knappast visa upp en sämre attityd under Hårde Hardys ledarskap än i vanliga fall, snarare tvärtom.
Får våta drömmar om Linkan skulle ansluta. Fy fan vilken forwardsuppsättning vi hade haft isf.....
Användarvisningsbild
alskar_dif
Inlägg: 244
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Köpenhamn

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

Thoresen - Nilson - Ekman



:shock:
Användarvisningsbild
PatteW
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-11-04
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av PatteW »

E det nån som har nån uppdaterad info om Linkan och Ekman?
narren
Inlägg: 80
Blev medlem: 2008-12-26

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av narren »

Ekman kommer inte kan jag ju säga, i år iaf.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Ekman är uppkallad i SKA St. Petersburg igen.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av m0ng00se »

Missförstå mig rätt jag älskar Linkan en magisk lirare i sina bästa stunder med en hög lägsta nivå. MEN Linkan liksom många andra stora spelare har den effekten på övriga spelare att dom står där och väntar på att han ska göra det han ska frälsa oss tycker vi är ett bättre L A G utan Linkan alla bidrar och kuggar i varandra och många yngre kliver fram och levererar på ett annat sätt....

Ishockey handlar om lagspel man kan ha 20 jäkligt individuellt skickliga spelare men kuggar dom inte i och spelar för varandra och underordnar sig backchecking mm så kommer det laget aldrig att nå några framgångar.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av janne08 »

melker skrev:Håller med Daniel här, Bremberg ska in om det går att göra möjligt, punkt. Precis som Tomas Ros skriver..
Tomas Ros AB.se skrev:Djurgården verkar gå bort sig gällande Fredrik Bremberg. Självklart ska man se till att få extern finansiering och ta hem Bremberg. De kan vara skillnad mellan chans i en kvartsfinal mot Linköping eller chanslöst i samma kvartsfinal.

Bara en sista komentar!
Om nu Tomas Ros, som enligt mig är en av Sveriges största TYCKARE
och som gärna gottar sig sig över det mesta utanför isen (glöm inte vad han skrev om DIF:s ekonomi och Fredriks fyllekörning) detta var mer inntressant än de sportsliga som hände.
Om han nu tror att det är så jävla enkelt så kan ju han fixa den finansieringen, dessutom verkar karln inte veta vad han snackar om "Extern finasiering" hela DIF hockey är externt finansierat.

Lycka till Thomas det behövs säkert inte mer än så där 2,5-3,0 miljoner


Ps dax att lägga ner Bremberg tråden.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av janne08 »

Till alla Djurgårdare !!!
Blev alldeles bestört för några veckor sedan när jag läste att det var 5000 personer som såg Frölunda-DIF i Frölundaborg.

Hoppas ni alla dyker upp på hovet nästa Lördag, det skulle vara J_____t gött om det blev mycket folk på en träningsmatch och visa spelarna att vi är sugna på hockey.

VÄL MÖTT
Låst