Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
PatteW
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-11-04
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av PatteW »

Malin Fransson på DN har snackat med Linkan:

http://www.dn.se/sport/ishockey/brember ... t-1.942531
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Erik I »

Torpedo Novgorod skrev:
Äppelmos skrev:Jag förstår inte folk som säger "han passar inte i laget"...osv? Vi slogs ju in i de sista om att få behålla honom? Då e det klart han passar in, #23 passar alltid in!
Hardy anpassar ju taktiken efter laget, då inte Linkan skrev på så ändrade man och då passade inte heller Anger in i det nya lagbygget. Så man värvade 2 spelare som skulle passa in i den nya taktiken.
Men givetvis är DIF intresserad, tro inte på allt vad ni läser i tidningen. Flera ES-klubbar är det.
Men vem ska Linkan peta i dom 2 första formationerna isf? (Tvivlar ju att han vill lira i 3:e femman)
Vill bara tillfoga att ju Linkan var kvar när Hardy värvades samt att det iaf officiellt var ett "mål" att behålla honom. Kan dock hålla med om att problem kan uppstå: Hardys fokus är på det fysiska, så är Linkan beredd att kanske ändra spelstil en aning o kämpa mer defensivt...?
snobbas
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av snobbas »

Hallman har också pratat med Linkan ( www.hockeymedmariehallman.se )
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av nutarvidom »

Naturligtvis är Bremberg mer än välkommen tillbaka. Allt annat vore idioti. Som någon sade, hur skulle tongångarna gå om vi hade kommit sist i Nordic Trophy. Elitserien är hård och tuff och vi behöver Linkan!
Men hur i helvete kan Atlant spela Bremberg som center? Vilken pinsam scouting och coachning! Bremberg kan ju inte ens åka baklänges! Bremberg kvävs på fel sida röd ;)
Håller tummarna att DIF kan lösa detta och att Bremberg kommer tillbaka!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Självklart ska vi göra allt vi kan för att få hem Linkan. Annars kan man verkligen undra vad vi har för sportsliga ambitioner. Det är med spelare av hans kaliber vi kan nå de riktigt höga höjderna. Visst är det trisst för någon (Calle G?) att måsta lånas ut, men det är faktiskt A-lags hockey på hög nivå det handlar om. Sedan uppstår alltid skador så den utlånade spelaren har ju alla möjligheter att få visa vad han går för senare.

Nu tror jag väl inte att Linkan kommer att söka sig hem till Sverige i första hand och sedan vet man ju inte om vi kan lyckas skaka fram de riktigt stora pengarna det troligen handlar om.

Men OM möjligheten finns har vi bara ett alternativ. Annars skulle jag som sagt bli otroligt fundersam över vad vi har för målsättning. Visst har vi ett idagsläget något lovande på gång med nuvarande trupp men på vilket sätt skulle Linkan kunna förstöra det?
Köper inga konstiga argument som några varit inne på när det gäller den biten. Den eller de spelare som inte skulle vilja höja kvaliten i laget kan lika gärna söka sig bort. Elitseriehockey handlar om att vinna och för att göra det underlättar det med kvalitetsspelare av Linkans format.

PS, nu är ännu en Djurgårdare född. Sedan i torsdags är man en stolt fader till en liten son. Vi fick en härlig start på livet tillsammans i och med segern i Nordic trophy. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av mannge »

BOMBOM BOUCHARD skrev:PS, nu är ännu en Djurgårdare född. Sedan i torsdags är man en stolt fader till en liten son. Vi fick en härlig start på livet tillsammans i och med segern i Nordic trophy. :D
Stort grattis BomBom! Om jag inte minns fel så är du nog en av de få som jag känner igen namnet på ifrån dif.net tiden.
Blue Brigade A11
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Berra »

Så här säger Atlants tränare om Linkan och varför han fick sparken

"- I vår förstakedja behöver vi en tvåvägscenter som kan vinna tekningar, spela tufft och vara tuff framför mål"

Källa: http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ligt-tufft

Att KHL vill konkurrera med NHL med den scoutingen kan man ju inte göra annat än att skaka på huvudet åt :roll:

Bara tråkigt att det ska drabba Linkan, hoppas han kommer hem.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Berra skrev:Så här säger Atlants tränare om Linkan och varför han fick sparken

"- I vår förstakedja behöver vi en tvåvägscenter som kan vinna tekningar, spela tufft och vara tuff framför mål"
Inte en siffra rätt... pinsamt agerat att signa en spelare utan att ha bättre koll.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Ja, verkligen härligt scoutat. Jag får dock en känsla av att det där inte riktigt är hela sanningen. Tror de har någon spelare av större dignitet på gång och ser Linkan som överflödig.

Tråkigt som attan för honom, men hoppas vår ledning inser vilken gyllene chans vi får till att ha ett på pappret enormt intressant och slagkraftigt lag kommande säsong om vi kan knyta Herr Bremberg till oss igen.

PLZ?
Bild
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

"Fredrik Bremberg var fel typ av spelare för ryska Atlant. De ville ha en defensiv center men fick en lirare och ytter.
Därför fick han sparken - innan serien startat."
Saxat från Hockeykanalen.se

Undra om Atlant bara gick in på elitprospects.com och kollade på Elitserien och såg att Linkan hade utgående kontrakt och gjorde mycket poäng!!??
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Vad händer runt jul och nyår när junior VM går 26/12-05/01. Hur många spelare kommer vi att vara utan under den tiden? Om små kronorna går till brons eller guld match så kan dom nog inte spela i DIF tröjan förrän 09/01. Det blir 6 matcher som vi får klara oss utan dom.
Skulle vi dessutom ha några skador på några andra spelare under den tiden så ser det tunt ut.
(Beroende på hur många som blir uttagna)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

För MIG är Linkan mer än välkommen, men jag tror att dörren är stångd.
Lagbygget är redan på gång, de har antagligen fått igång en bra feeling i laget, som dessutom ledde till en turneringsvinst på Åland. Att plocka in "stjärnan" Bremberg i detta läge kanske inte är så smart. Det kanske sätter käppar i hjulet för lagbygget, vad vet jag. Å andra sidan har vi tagit in spelare på artistkontrakt en bit in i säsongen förut.

Vet inte hur de resonerar, men det kan inte vara ekonomiskt, det vill jag inte tro.

Med Linkan, eller utan, ser jag fram emot den här säsongen mer än på länge!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Enligt DN skippar Mackan landslaget. Det stod att det var p.g.a familjeskäl. Någon som har koll?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

android skrev:Enligt DN skippar Mackan landslaget. Det stod att det var p.g.a familjeskäl. Någon som har koll?
Ros uppger tillökning i familjen som skäl
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Jonas Nordquist (som fick sparken av Frölunda häromdagen) är nu tydligen klar för Brynäs.

Hade inte alla Elitserieklubbar "fullt" alldeles nyss?

Jag tror och hoppas att Linkan kommer hem!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låst