Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4519
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Skulle vilja låsa denna tråd till finalserien är över, känns som jinx-VM pågår! :roll:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nattuggla_
Inlägg: 3200
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

DifLars skrev: 2023-04-14 08:30:31 Finns inte en chans att hitta någon som skulle vara bättre än Krüger till shl som skulle ta plats som en ”förstacenter”.
Sant. Men tror han skulle behöva avlastning på ett helt annat sätt än i Hockeyallsvenskan.
Men man skulle kunna köra Vejdemo eller Norman som andra kanske.
Aja, det är ett tag dit.

Yes. Vi kanske skulle låsa tråden tillfälligt under finalspelet? Haha.
Daven
Inlägg: 303
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Daven »

Hörde något om en Jonathan Toews som lämnar sitt lag, spelat med Krüger. Perfekt för en andrakedja. :wink:
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

captcash skrev: 2023-04-14 08:33:19 Skulle vilja låsa denna tråd till finalserien är över, känns som jinx-VM pågår! :roll:
😅 tål att påminnas varför vi hamnat här. Samt sveptes i 4 raka mot Timrå i höstas. När "tongångarna var liknande"!
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-14 07:08:15 Vi behöver ju inte ha tokpanik på forwardssidan om vi går upp iallafall, tycker inte jag.
Vi har ganska många som kan spela topp-6 i SHL, kanske att man hade velat ha in en riktigt skarp skytt för att ersätta Liss, och som kan spela på den nivån, men annars har vi en ganska bra och välkomponerad forwardssida med de som redan har kontrakt.

Därav är jag lite förvånad om ”Hank” skulle få plats igen. Spelar vi i Hockeyallsvenskan absolut men inte i SHL.

Går Krüger som förstecenter även i SHL eller är han en tvåa? Det är ju typ det jobbigaste att få in isåfall.
Backsidan är tuffare att få ihop på så kort tid. Marknaden är inte överfull med ett första backpar som väntar på kontrakt.
Centrar har vi iaf bra shl-klass i Krüger, Norman, Vejde, Rensfeldt, Emil och kanske Noah. Den svåraste positionen är trygg oavsett serie.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

mb81 skrev: 2023-04-14 10:01:12
Nattuggla_ skrev: 2023-04-14 07:08:15 Vi behöver ju inte ha tokpanik på forwardssidan om vi går upp iallafall, tycker inte jag.
Vi har ganska många som kan spela topp-6 i SHL, kanske att man hade velat ha in en riktigt skarp skytt för att ersätta Liss, och som kan spela på den nivån, men annars har vi en ganska bra och välkomponerad forwardssida med de som redan har kontrakt.

Därav är jag lite förvånad om ”Hank” skulle få plats igen. Spelar vi i Hockeyallsvenskan absolut men inte i SHL.

Går Krüger som förstecenter även i SHL eller är han en tvåa? Det är ju typ det jobbigaste att få in isåfall.
Backsidan är tuffare att få ihop på så kort tid. Marknaden är inte överfull med ett första backpar som väntar på kontrakt.
Centrar har vi iaf bra shl-klass i Krüger, Norman, Vejde, Rensfeldt, Emil och kanske Noah. Den svåraste positionen är trygg oavsett serie.
Tänk om man skulle kunna få ordning på Klasens problem under sommaren för man vill ju jättegärna se honom fortsätta. Han har ju varit en av de bästa i DIF i slutspelet även fast han troligtvis spelar skadad. Fast det är väl en svår skada att få bukt på.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-14 09:06:07
DifLars skrev: 2023-04-14 08:30:31 Finns inte en chans att hitta någon som skulle vara bättre än Krüger till shl som skulle ta plats som en ”förstacenter”.
Sant. Men tror han skulle behöva avlastning på ett helt annat sätt än i Hockeyallsvenskan.
Men man skulle kunna köra Vejdemo eller Norman som andra kanske.
Aja, det är ett tag dit.

Yes. Vi kanske skulle låsa tråden tillfälligt under finalspelet? Haha.
Östlund om han stannar skulle bli vår bästa spelskickliga center
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi ska givetvis satsa på killar som Nilsson och Blomgren. Östlund är och bör vara Buffalo i allas ögon. Gäller alla våra förstarundor.
Säg den glädje som varar
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Knickedick »

Är orolig för Rensfeldt och Berglunds SHL-klass. Vi har ju många som kan gå som både ytterforwards och Center. Norman, Vejdemo, Nilsson.
Nilsson är ju självskriven i SHL.

Hur funkar det med förstarundor nuförtiden. Mig veterligen har väl ingen förstarunda som skrivit kontrakt med sin NHL-klubb som lånats tillbaka till SHL år två på kontraktet sedan det nya NHL-avtalet?
Vilket torde betyda att samtliga av Öhgren- Östlund- Lekkerimäki kommer att spela i AHL.
JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av JL18 »

Kan inte låta bli att spekulera vilt kring nästa år. OM vi går upp.
Om jag redan skrivit ett liknade inlägg ber jag om ursäkt. Minns inte om jag gjorde det.
Kommer nog att se ut som följande om jag får gissa..
Målvakt, Lindbom, Han från Almtuna, och Munther.
Forwars: Lekki Krüger NY
Nilsson Östlund Klasen
Norman Vejdemo Brodin
Blomgren Rensfeldt Walli W
Övriga 3-4 fw. (Gradin Berglund Grewe? Och någon mer kanske)
Backar: Elliot Schilling
Ny. Ny
Arnesson Hammarlund
7-9 backar Karlsson/bästa från J-20 och någon mer.

Tror alltså att truppen är relativt klar. Liss gör man sig nog av med. Tror han får det svårt att slå igenom i SHL. Hans svagheter är svårt att träna upp i hans ålder.
Forsberg kontrakt går ut.

Öhgren tror jag är den enda av ung tupparna som drar iväg. Både Lekki och Östlund har presterat bra stundtals, främst Östlund. Men både Lekki och Östlund kommer nog att behöva visa mer innan det är dags. Gissar jag i alla fall.

Eventuellt kommer vi ta in en center till för att kunna ha Vejdemo som forward och få mer djup där. Tittar man på dom som eventuellt är straxt utanför laget så är det inte jättemycket att luta sig mot. Gradin vet man inte alls hur det kommer gå. Grewe tror jag "bara" kan gå in och köra "helt okej" i en fjärde.
Såg ut som det var en lite för hög nivå för Berglund i SHL sist. Men okej vi var inte bra sist var uppe.

Falk gör man sig av med.
Odelius vill jag personligen ha kvar för, han har så stor talang. Skulle väldigt gärna vilja se honom ta det sista klivet. Annars vill han såklart inte stanna och få knappt med istid.

Så ett par topp 4 backar, en ny spets forward, och eventuellt en center för 3-4e.
Tittar man på våra forwards så finns det ändå stor utvecklingspotential i Lekki, Östlund, Nilsson och Blomgren. Walli som lär vara klar är också en spelare som kan utvecklas Mycket.

Vad tror ni ?
JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av JL18 »

Knickedick skrev: 2023-04-14 13:57:21 Är orolig för Rensfeldt och Berglunds SHL-klass. Vi har ju många som kan gå som både ytterforwards och Center. Norman, Vejdemo, Nilsson.
Nilsson är ju självskriven i SHL.

Hur funkar det med förstarundor nuförtiden. Mig veterligen har väl ingen förstarunda som skrivit kontrakt med sin NHL-klubb som lånats tillbaka till SHL år två på kontraktet sedan det nya NHL-avtalet?
Vilket torde betyda att samtliga av Öhgren- Östlund- Lekkerimäki kommer att spela i AHL.
Håller med dig .
Norman eller Vejdemo kommer nog att spelas in som Center. Båda har motorn, skridskoåkningen och spelskickligheten.
Gör vi det så får vi hoppas att vi får in en spetsig forward i deras ställe.
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Expressen, sillyrummet. Vem vill värva Liss?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Kristianstad…
Olle Liss är en annan spelare som har anknytning till klubben, och till Skåne.
Liss spelade för kristianstad för ganska många år sedan nu och har sin sambo från Ängelholm. Han har tidigare kopplats ihop med klubben. Kontraktet med Djurgården gäller till 2024, men han är utanför laget just nu och går klubben upp i SHL så kommer Liss inte få stanna kvar.
Då vill Kristianstad vara med och ”hugga”.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Hoppas på Hörnqvist oxå..
JL18 skrev: 2023-04-19 16:52:09 Kan inte låta bli att spekulera vilt kring nästa år. OM vi går upp.
Om jag redan skrivit ett liknade inlägg ber jag om ursäkt. Minns inte om jag gjorde det.
Kommer nog att se ut som följande om jag får gissa..
Målvakt, Lindbom, Han från Almtuna, och Munther.
Forwars: Lekki Krüger NY
Nilsson Östlund Klasen
Norman Vejdemo Brodin
Blomgren Rensfeldt Walli W
Övriga 3-4 fw. (Gradin Berglund Grewe? Och någon mer kanske)
Backar: Elliot Schilling
Ny. Ny
Arnesson Hammarlund
7-9 backar Karlsson/bästa från J-20 och någon mer.

Tror alltså att truppen är relativt klar. Liss gör man sig nog av med. Tror han får det svårt att slå igenom i SHL. Hans svagheter är svårt att träna upp i hans ålder.
Forsberg kontrakt går ut.

Öhgren tror jag är den enda av ung tupparna som drar iväg. Både Lekki och Östlund har presterat bra stundtals, främst Östlund. Men både Lekki och Östlund kommer nog att behöva visa mer innan det är dags. Gissar jag i alla fall.

Eventuellt kommer vi ta in en center till för att kunna ha Vejdemo som forward och få mer djup där. Tittar man på dom som eventuellt är straxt utanför laget så är det inte jättemycket att luta sig mot. Gradin vet man inte alls hur det kommer gå. Grewe tror jag "bara" kan gå in och köra "helt okej" i en fjärde.
Såg ut som det var en lite för hög nivå för Berglund i SHL sist. Men okej vi var inte bra sist var uppe.

Falk gör man sig av med.
Odelius vill jag personligen ha kvar för, han har så stor talang. Skulle väldigt gärna vilja se honom ta det sista klivet. Annars vill han såklart inte stanna och få knappt med istid.

Så ett par topp 4 backar, en ny spets forward, och eventuellt en center för 3-4e.
Tittar man på våra forwards så finns det ändå stor utvecklingspotential i Lekki, Östlund, Nilsson och Blomgren. Walli som lär vara klar är också en spelare som kan utvecklas Mycket.

Vad tror ni ?
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Doyle skrev: 2023-04-19 17:37:58 Kristianstad…
Olle Liss är en annan spelare som har anknytning till klubben, och till Skåne.
Liss spelade för kristianstad för ganska många år sedan nu och har sin sambo från Ängelholm. Han har tidigare kopplats ihop med klubben. Kontraktet med Djurgården gäller till 2024, men han är utanför laget just nu och går klubben upp i SHL så kommer Liss inte få stanna kvar.
Då vill Kristianstad vara med och ”hugga”.
Ok, han sa tidigare. Att det var hans "slutdestination ". Problemet är väll hans nuvarande kontrakt. Vi lär väll ta en del av lönen, resterande tid på kontraktet. Han är nog top 6, bäst betald hos oss.
Låst