Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

LHO:

Har man konstant och under en längre tid skrivit ned laget och ledarna måste man väl kunna hantera motsatsen.
Har faktiskt varit tröttsamt att se hur många som systematiskt försökt sig på att hitta fel och brister. Nästan tävla i det.

Att nu dessa belackare har fått många av sina argument att framstå som direkt felaktiga är väl deras eget problem.

Jag är jävligt övertygad att om belackarna fått rätt, om DIF åkt med dunder och brak, då hade det skrivits spaltmeter här på forumet.
Eller vad tror du? Hade du, med handen på hjärtat, skrivit enstaka inlägg och sedan lagt det bakom dig?

Jag är precis lika jävla trött på de som helt oförtjänt sågat laget och sagt att de kommer hamna i kvalspel, ingenmansland, ryka i kvarten, mött ett dålig Saik osv, som vad ni är på mig.
Och jag är också säker på att ni skulle framfört era åsikter betydligt starkare om ni fått rätt.

Med det sagt, det är inte i första hand dig jag haft i tankarna som den som skrivit osaklig kritik.

I min värld bör det finnas plats för alla åsikter på ett forum och de borde få höras LIKA mycket.
Men att såga laget verkar det inte finnas någon begränsning för. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
peter johansson
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av peter johansson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:LHO:

Har man konstant och under en längre tid skrivit ned laget och ledarna måste man väl kunna hantera motsatsen.
Har faktiskt varit tröttsamt att se hur många som systematiskt försökt sig på att hitta fel och brister. Nästan tävla i det.

Att nu dessa belackare har fått många av sina argument att framstå som direkt felaktiga är väl deras eget problem.

Jag är jävligt övertygad att om belackarna fått rätt, om DIF åkt med dunder och brak, då hade det skrivits spaltmeter här på forumet.
Eller vad tror du? Hade du, med handen på hjärtat, skrivit enstaka inlägg och sedan lagt det bakom dig?

Jag är precis lika jävla trött på de som helt oförtjänt sågat laget och sagt att de kommer hamna i kvalspel, ingenmansland, ryka i kvarten, mött ett dålig Saik osv, som vad ni är på mig.
Och jag är också säker på att ni skulle framfört era åsikter betydligt starkare om ni fått rätt.

Med det sagt, det är inte i första hand dig jag haft i tankarna som den som skrivit osaklig kritik.

I min värld bör det finnas plats för alla åsikter på ett forum och de borde få höras LIKA mycket.
Men att såga laget verkar det inte finnas någon begränsning för. :wink:
Bara att instämma !!!
peter johansson
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av peter johansson »

En perfekt genomförd bortamatch med pricken över i:et Dicken avgjorde :lol: :lol: :lol: :lol:
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Erik af Sibirien »

peter johansson skrev:En perfekt genomförd bortamatch med pricken över i:et Dicken avgjorde :lol: :lol: :lol: :lol:
The prick, hö hö
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av minalman »

Strandbergs skridskoassist till 1-2 är nog bland det coolaste jag sett.
Det är egentligen sin beundran för den prestationen som Pennerborn försöker dölja med sina utbrott mot domarkåren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Manijock »

Finns egentligen inget mer att säga än att vi ÄNTLIGEN har en streak med fysiskt krig och bra inställning. Josefs uttåg väckte många, och nu har vi plötsligt fyra raka perioder med tillfredställande spel. Det är den längsta period vi haft på hela säsongen. Så verkligen, äntligen!

Med det sagt, att vi gått till semifinal trots det faktumet, säger mer om de andra än om oss. Men jag tar det alla dagar! Sen att det kommer "va sa ni nu då", från vissa härinne efter 4 raka bra perioder, det kan jag mest dra på smilbanden åt. Men jag är glad över att för en gångs skull hålla med er...
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Salas »

Manijock skrev:Sen att det kommer "va sa ni nu då", från vissa härinne efter 4 raka bra perioder, det kan jag mest dra på smilbanden åt. Men jag är glad över att för en gångs skull hålla med er...
Bara att instämma där. En go Djurgårdare vid namn Mika Zibanejad sa det så vackert en gång, att: "En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt!".

Jag är stolt över att vi är i semifinal för andra året i rad, men jag är inte nöjd.
Jag är stolt när vi vinner matcher, men långt ifrån nöjd i samtliga fall.
Däremot så hade jag varit så nöjd som jag bara kan vara även om vi hade förlorat igår, för den insatsen var så pass bra att det egentligen inte går att klaga.

Djurgården har en skyhög potential denna säsong. En potentiell högstanivå som, om den slår in, i 100 av 100 fall kommer att resultera i ett sm-guld denna säsong. Allt handlar om att undvika att varva dessa toppar med att stå för insatser som får en klubb som Vita Hästen att framstå som en NHL-klubb. Vi kan vara överjävligt bra, därför kommer jag att fortsätta ställa höga krav när spelarna agerar som de spelar en försäsongsmatch till lokala korpenserien.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Hoppas inte spelarna är nöjda nu med denna insatsen utan fortsätter tugga på.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Artikel från FBK med kommentarer från LJ
https://www.farjestadbk.se/artikel/2un4 ... anschsugen

Herregud :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:

Bara att instämma där. En go Djurgårdare vid namn Mika Zibanejad sa det så vackert en gång, att: "En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt!".

Jag är stolt över att vi är i semifinal för andra året i rad, men jag är inte nöjd.
Jag är stolt när vi vinner matcher, men långt ifrån nöjd i samtliga fall.
Däremot så hade jag varit så nöjd som jag bara kan vara även om vi hade förlorat igår, för den insatsen var så pass bra att det egentligen inte går att klaga.


Djurgården har en skyhög potential denna säsong. En potentiell högstanivå som, om den slår in, i 100 av 100 fall kommer att resultera i ett sm-guld denna säsong. Allt handlar om att undvika att varva dessa toppar med att stå för insatser som får en klubb som Vita Hästen att framstå som en NHL-klubb. Vi kan vara överjävligt bra, därför kommer jag att fortsätta ställa höga krav när spelarna agerar som de spelar en försäsongsmatch till lokala korpenserien.
Typ så...ja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Artikel från FBK med kommentarer från LJ
https://www.farjestadbk.se/artikel/2un4 ... anschsugen

Herregud :lol:
Hahaha! Alltså at de inte kan släppa det målet och på sin officiella hemsida skriva om att köra på målvakten. Försvararna får väl fan t lite ansvar. Har aldrig riktigt fattat grejen att tackla/crosschecka in anfallande spelare i egen målvakt.
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Manijock »

Kul att han påpekar höga klubban på Nygård. Var en exakt likadan på Norell i första.... 1-1 i missade höga klubbor. Det glömde visst idioten i sin misslyckade jävla intervju.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Doyle »

Fbk har vi verkligen fått in i snårskogen. De har säkert inte fått en blund i ögonen på hela natten och upprepar om o om igen den orättvisa som ideligen drabbar bara dom, buhu, gråt, gråt. Är ju fasen patetiskt hur det låter. Finns det ingen som kan kliva ur offerkoftan o medge att dom förlorade mot ett mer taktiskt slipat lag...
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 3 : Färjestad - Djurgårdens IF 10/4-2019

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev:Fbk har vi verkligen fått in i snårskogen. De har säkert inte fått en blund i ögonen på hela natten och upprepar om o om igen den orättvisa som ideligen drabbar bara dom, buhu, gråt, gråt. Är ju fasen patetiskt hur det låter. Finns det ingen som kan kliva ur offerkoftan o medge att dom förlorade mot ett mer taktiskt slipat lag...
Det är perfekt. Hoppas det smittar av sig på kaffespelarna så de lägger fokus på fel ställe.
Det finns ett värde i att ledarna aldrig gnäller om domargrejer. Malmö tappade totalt fokus liknande sätt och de blev inte bättre av det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar